Nannydog slaat toe

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 58
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Nannydog slaat toe

Bericht door Célie »

Mo-yi schreef: 02 dec 2023, 15:18 Nou ja, de manier waarop dit gegaan is, is wel lullig zeg. Je kan niet aan de mensen doorgeven dat ie "op een geheim adres zit" en later blijkt ingeslapen..raar dit..en ik snap de opmerking van mevrouw ook wel, dat ze daarbij had willen zijn..waarom zou dat niet mogen?
Omdat ws dan bekend wordt waar zo'n opvang zit en je dan weer idioten krijgt die met spandoeken en een grasmaaier voor de deur staan.
Mo-yi
Posts in topic: 8
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Célie schreef: 03 dec 2023, 15:44
Mo-yi schreef: 02 dec 2023, 15:18 Nou ja, de manier waarop dit gegaan is, is wel lullig zeg. Je kan niet aan de mensen doorgeven dat ie "op een geheim adres zit" en later blijkt ingeslapen..raar dit..en ik snap de opmerking van mevrouw ook wel, dat ze daarbij had willen zijn..waarom zou dat niet mogen?
Omdat ws dan bekend wordt waar zo'n opvang zit en je dan weer idioten krijgt die met spandoeken en een grasmaaier voor de deur staan.
Dat begrijp ik, maar het lijkt nu alsof de communicatie zo misloopt alsof de hond ergens ondergebracht was, en daarna toch ingeslapen..dan mis je wat stappen, ook naar de eigenaar toe
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 10

Bericht door blondie »

Staat toch nergens dat eigenaresse niet op de hoogte was.
" Het was volgens hem de enige optie, omdat de hond volgens gedragsdeskundigen alleen veilig naar huis kon gaan als de eigenares aan ondoenlijk veel voorwaarden zou voldoen. Het besluit ging over ‘héél veel schijven’."
Lijkt me dat die voorwaarden zijn besproken met de eigenaresse anders kunnen ze die conclusie niet maken.
Nanna

Bericht door Nanna »

Geen nenniedok maar een hond waarmee je zo leuk Game of Thrones achtig mee uitkomt.
Een kruising wolf.

“ Baby'tje doodgebeten door kruising van wolf en hond die familie als huisdier hield.
In Alabama is een baby van drie maanden doodgebeten door het huisdier van het gezin, een wolfshond. Dat is een nakomeling van een wolf en een gedomesticeerde hond.”
ranetje
Posts in topic: 28

Bericht door ranetje »

Net als de Saarloos dus een wolfshond is.
Niet best, maar zoals gebruikelijk staan de omstandigheden er niet bij?
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

ranetje schreef: 08 dec 2023, 22:51 Net als de Saarloos dus een wolfshond is.
Nee, dit was een kruising tussen een wolf en een hond. Dus een halve wolf. Dat is een Saarloos niet.
Die heeft trouwens een heel andere set problemen. Die schijtende angst.
Budkes
Posts in topic: 7
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Mo-yi schreef: 03 dec 2023, 16:07
Dat begrijp ik, maar het lijkt nu alsof de communicatie zo misloopt alsof de hond ergens ondergebracht was, en daarna toch ingeslapen..dan mis je wat stappen, ook naar de eigenaar toe
Die hond was ook ergens ondergebracht op een geheim adres. Daarna gaat er een tijd overheen om de hond te laten acclimatiseren op dat adres. Dan volgt een test, dan volgt een rapportage met een advies en pas daarna valt het besluit wat er met de hond gaat gebeuren. Daar gaat tijd overheen.
Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Ik ben daar ook niet zo benieuwd naar bij een baby van drie maand. Er bestaat geen enkele omstandigheid die dit redelijk kan maken.
Afbeelding
Rennendehond
Posts in topic: 6
Honden: 2

Bericht door Rennendehond »

Ik wilde het al schrijven, Budkes. Een baby van drie maanden kan net aan spartelen.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Budkes schreef: 09 dec 2023, 06:40

Die hond was ook ergens ondergebracht op een geheim adres. Daarna gaat er een tijd overheen om de hond te laten acclimatiseren op dat adres. Dan volgt een test, dan volgt een rapportage met een advies en pas daarna valt het besluit wat er met de hond gaat gebeuren. Daar gaat tijd overheen.
Ja, ik begrijp wel dat ze echt wel goed observeren en niet zomaar plotsklaps besluiten in te laten slapen.
Ik kan me alleen wel voorstellen dat je als eigenaar daarbij had willen zijn.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Budkes schreef: 09 dec 2023, 06:42
Ik ben daar ook niet zo benieuwd naar bij een baby van drie maand. Er bestaat geen enkele omstandigheid die dit redelijk kan maken.
Dat zeg ik ook niet? :scratch:
Ik ben alleen benieuwd wat er is gebeurd dat dit het resultaat is.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

ranetje schreef: 09 dec 2023, 11:59
Budkes schreef: 09 dec 2023, 06:42
Dat zeg ik ook niet? :scratch:
Ik ben alleen benieuwd wat er is gebeurd dat dit het resultaat is.
Het kan niet zo zijn dat de baby fout gekeken heeft dus ik gok op simpel prooigedrag.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Als het een teefje is zou het toch ook kunnen dat het om rangorde gaat ? Zover ik weet doodt de alfa teef pups van teven die (naar haar mening) laag in de rangorde staan in de roedel. Toevallig gaat het hier nu om een mensenpuppy.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Teckeltoos schreef: 09 dec 2023, 13:00 Als het een teefje is zou het toch ook kunnen dat het om rangorde gaat ? Zover ik weet doodt de alfa teef pups van teven die (naar haar mening) laag in de rangorde staan in de roedel. Toevallig gaat het hier nu om een mensenpuppy.
Dat zou een van de vele mogelijkheden zijn.
Er wordt ook gezegd dat huilende baby's een risico zijn omdat geluid tot ontdekkin g kan leiden en dat is gevaarlijk.
Dus moet de "pup" stil zijn. Alleen gaat een mensenpup harder huilen als hij op huilen/lawaai wordt gecorrigeerd.

En zo zijn er vast nog vele redenen aan te wijzen.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Mo-yi schreef: 09 dec 2023, 08:57
Ja, ik begrijp wel dat ze echt wel goed observeren en niet zomaar plotsklaps besluiten in te laten slapen.
Maar nergens in die berichtgeving staat toch dat ze er niet bij waren of konden zijn. De eigenaren hebben er geen commentaar/reactie op gegeven.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

blondie schreef: 09 dec 2023, 17:44
Mo-yi schreef: 09 dec 2023, 08:57

Maar nergens in die berichtgeving staat toch dat ze er niet bij waren of konden zijn. De eigenaren hebben er geen commentaar/reactie op gegeven.

"Dat ze na het noodlottige incident van mei dit jaar niets van zich heeft laten horen bij het baasje van de chihuahua, bestrijdt ze. ,,We hebben via de wijkagent onze spijt willen betuigen, maar daar had die meneer geen behoefte aan. Ik heb in mei al de verzekering ingeschakeld en dacht dat het geregeld zou worden. Dat is niet gelopen zoals had gemoeten. Inmiddels zijn we een betaalafspraak overeengekomen.”
Hoewel in de uitzending van Bureau Rotterdam werd gesteld dat Cayla na een aantal testen terug naar huis mocht als ze voortaan een muilkorf zou dragen en niet meer losliep, is dat volgens haar baasje niet gebeurd. Ze heeft geen idee waar Cayla nu is. En dat maakt de nodige emoties los. ,,Ze is ter plekke door de politie meegenomen en we weten niet waar ze is, laat staan óf ze er nog is. Niemand vertelt ons iets. Als ze haar hebben laten inslapen, hadden ze mijn dochter en mij op z'n minst in de gelegenheid moeten stellen afscheid van haar te nemen. Dat begrijpen alleen mensen die zelf ook een hond hebben.”
De politie meldt dat Cayla nog leeft. ,,De hond is op een geheime plek, waar voor haar wordt gezorgd.”

En later dus dat bericht dat ie toch is ingeslapen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja. Dat is dan jammer.
blondie

Bericht door blondie »

Als eigenaresse niet reageert weet je niet hoe of wat.

Ik lees her en der "De hond zou alleen veilig huiswaarts mogen keren als de eigenaar aan bizar veel voorwaarden zou voldoen"
Dan lijkt me dat dat besproken is met de eigenaar.
Op andere forum moest een hond voor een minder vergrijp ook aan allerlei strenge eisen voldoen om terug te kunnen/mogen keren bij de baas, die eigenaar heeft toen een andere plek voor haar hond gevonden omdat zij zelf niet aan de bizar strenge voorwaarden kon/wilde voldoen in belang van haar hond, die hond was geen mensen of hondenkiller.

https://www.flair.nl/maatschappij/hond- ... oogle.com/

Edit, als de hond echt ingeslapen is zonder de eigenaren daarvan op de hoogte te stellen dan is dat niet voor mij een "jammer dan" het is een dier waarvan gehouden is en die in beslag is genomen.
Moet er niet aan denken dat ze een van mijn honden weg komen halen, en je weet dat je dan geen contact mag hebben, maar een notitie krijgen dat is besloten je hond in te slapen nadat het dan gebeurd is niet ok.

Kijk bij deze hond stond op beeld wat er gebeurde (heb de beelden niet gezien) maar er zijn soms ook incidenten waarbij je echt wel de kans moet krijgen om jezelf en je hond te verdedigen, en in sommige gemeenten bij inbeslagname valt dat dan nog maar te bezien.

Maar goed dat is weer een andere discussie.
Célie
Posts in topic: 58
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Rennendehond schreef: 09 dec 2023, 06:54 Ik wilde het al schrijven, Budkes. Een baby van drie maanden kan net aan spartelen.
Vast te hard gesparteld :euh:

Arm kindje :ugh:
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

“De eigenaresse van twee Amerikaanse buldogs die een jongen hebben gebeten in Nieuwegein heeft een celstraf van vier maanden gekregen. De helft daarvan is voorwaardelijk, met een proeftijd van tien jaar. De vrouw mag tijdens haar proeftijd geen honden houden.”

https://www.nu.nl/binnenland/6293771/vr ... egein.html
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Wat gebeurt et nu met die Bulldogs?

Nou….dit.

Afbeelding
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

Er staat in de reacties dat de vrouw ook had verzuimd een ambulance te bellen voor het slachtoffer en dat ze loog over het inslapen van een van de honden. Dan ben je ook vuilnis.
GoldenGizmo
Posts in topic: 9
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Zinodo schreef: 13 dec 2023, 06:53
Mizzsylver schreef: 12 dec 2023, 20:46 “De eigenaresse van twee Amerikaanse buldogs die een jongen hebben gebeten in Nieuwegein heeft een celstraf van vier maanden gekregen. De helft daarvan is voorwaardelijk, met een proeftijd van tien jaar. De vrouw mag tijdens haar proeftijd geen honden houden.”

https://www.nu.nl/binnenland/6293771/vr ... egein.html
Kutwijf. Nog in hoger beroep gaan nadat je twee mensen hebt verminkt. :kotz: goed, 2 flinke slachtoffers en dan kunnen we opeens wel straffen uitdelen.
Enige goede daaraan is dat dat hoger beroep haar een zwaardere straf heeft opgeleverd.
Nanna

Bericht door Nanna »

Een 50-jarige vrouw uit het Griekse dorp Neochorouda, in de buurt van de stad Thessaloniki, is doodgebeten door de drie herdershonden van haar buurman. De dieren waren uit de tuin van de man ontsnapt, renden de tuin van de vrouw in en vielen haar aan.
De zonen (17 en 18 jaar) van de vrouw hoorden hun moeder luid schreeuwen. Ze probeerden de honden van haar af te trekken, maar de vrouw was er al te erg aan toe. Ze bloedde hevig. Een van de zonen verwittigde de hulpdiensten. Niet veel later overleed de vrouw ter plekke.

De 37-jarige eigenaar van de honden is gearresteerd. Hij zal voor de onderzoeksrechter worden geleid. De honden zullen worden afgemaakt. Volgens de ex-man van het overleden slachtoffer was het niet de eerste keer dat de dieren ontsnapten uit de tuin en mensen aanvielen.
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

walgelijk. Jack, mijn Berner is een aantal jaar geleden op tweede kerstdag aangevallen door een Amerikaanse bull en een of ander ander gedrocht en met zijn tweeen zaten ze aan hem te scheuren, ik rende door drijfnat zand om bij hem te komen en was zo uitzinnig dat deze honden dankzij mijn oerschreeuw los lieten. De eigenaren stonden van een afstandje te kijken en toen ik tijdens een astma aanval krijste waarom ze niet kwamen helpen, kwam die vrouw rustig aangelopen en de man zei alleen maar, dadelijk draaien de honden zich om naar jou. Ik was, ondanks dat ik een astma aanval had, zo ongelooflijk woest dat ik denk dat ik die beesten met mijn blote handen naar de eeuwige jachtvelden had geholpen. Een collega van de politie is er destijds naartoe gegaan maar ze wilden niks. Geen excuus, geen vergoeding voor dierenartskosten want "Jack liep los" (hun honden ook).
Daar zaten we tweede kerstdag bij de dierenarts waar hij gehecht werd aan poot en lip onder narcose. Dit zijn complete trauma's en ik was in staat het huis in de fik te steken van die lui met die honden erin. Ik snap gewoon niet dat mensen dat soort honden, die nog nog onder de vlooien en teken vallen, houden en nooit verantwoordelijkheid nemen voor het hebben van gevaarlijke honden. Als ik bovenstaande stukken lees waar mensen aan flarden gebeten worden, voel ik mij alweer een paars op de anger management schaal. Ik ga nu maar oud papier opruimen (lees dozen door de tuin schoppen).
Plaats reactie