Nannydog slaat toe
-
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Nannydog slaat toe
Exclusief voor abonnees
Stafford bijt baasje (56) dood nadat die epilepsie-aanval krijgt: “Gunther wist dat hij gevaar liep, maar kon geen afscheid nemen van zijn hond”
Een 56-jarige man uit Kortrijk is gestorven na een aanval van zijn eigen hond. Het dier reageerde bijzonder agressief toen zijn baasje een epileptische aanval kreeg. Gunther D’Hondt werd in zijn woning zo zwaar toegetakeld dat hij ter plaatse overleed. “We hadden hem gewaarschuwd, maar die hond was zijn dagelijkse gezel”, zegt een kennis. “Hij kon hem niet missen, zelfs niet na wat er eerder al was gebeurd.”
Hij kon se hondjuh nie misse…
Nou, diejen kutjoekel hèm klaarblijkelijk wel
Nou, diejen kutjoekel hèm klaarblijkelijk wel
- Mo-yi
- Posts in topic: 8
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
"Jongen (14) heeft blijvend letsel na 41 beten van bulldogs, eigenares moet vier maanden de cel in
Het gerechtshof heeft een eigenaresse van twee Amerikaanse bulldogs, die een 14-jarige jongen hebben gebeten, een gevangenisstraf van vier maanden opgelegd. De helft daarvan is voorwaardelijk, met een proeftijd van tien jaar. Gedurende de proeftijd mag de vrouw geen honden meer houden.
Redactie Utrecht 14-12-23, 13:30 Laatste update: 13:45
‘Wat een rotweer hè, mevrouw’, zou de jongen op 19 mei 2022 nog tegen de eigenaresse van de honden hebben gezegd terwijl hij langs haar fietste. De vrouw (58) in kwestie zag hem niet aankomen en schrok. En dus haar honden ook, verklaarde ze in april bij de politierechter. ,,Ze trokken de riem los en gingen achter hem aan.’’
De honden, Macy en Debon, waren volgens het hof niet aangelijnd en niet gemuilkorfd toen ze op een industrieterrein in Nieuwegein de 14-jarige jongen aanvielen. Die jongen zat op de fiets, is door de honden ten val gebracht en is door beide honden gebeten.
Het slachtoffer hield er 41 bijt- en snijwonden aan over en wordt met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Later die dag werd hij onder narcose gebracht voor een anderhalf uur durende operatie en kreeg zeker tien hechtingen. ,,Hij is voor het leven getekend”, staat in de uitspraak van het hof.
Fors hogere straf
De opgelegde straf is fors hoger dan het vonnis van de politierechter in Utrecht. Die veroordeelde de vrouw in april dit jaar tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee weken en een werkstraf van 120 uur. De 59-jarige vrouw ging tegen deze uitspraak in hoger beroep.
Het hof in Arnhem oordeelt dat de vrouw haar honden onvoldoende onder controle heeft gehouden. Ze heeft daarmee ‘aanmerkelijk onvoorzichtig en nalatig gehandeld’
Dier was een gatenkaas
Hond Debon beet al eens een vrouw in haar knie, twee andere honden braken los uit haar tuin en vielen iemand aan, en wéér een andere hond, Bommel, zou een beestje zo erg hebben toegetakeld dat een arts het dier naderhand een ‘gatenkaas’ noemde. Op basis van deze eerdere incidenten vindt het hof dat de vrouw extra alert en voorzichtig had moeten zijn.
Experts van de Universiteit Utrecht oordeelden eerder dat hond Debon ernstige gedragsproblemen heeft en dat de vrouw een verbod zou moeten krijgen op het houden van honden."
https://www.bndestem.nl/binnenland/jong ... Z3ZF1FPYow
Het gerechtshof heeft een eigenaresse van twee Amerikaanse bulldogs, die een 14-jarige jongen hebben gebeten, een gevangenisstraf van vier maanden opgelegd. De helft daarvan is voorwaardelijk, met een proeftijd van tien jaar. Gedurende de proeftijd mag de vrouw geen honden meer houden.
Redactie Utrecht 14-12-23, 13:30 Laatste update: 13:45
‘Wat een rotweer hè, mevrouw’, zou de jongen op 19 mei 2022 nog tegen de eigenaresse van de honden hebben gezegd terwijl hij langs haar fietste. De vrouw (58) in kwestie zag hem niet aankomen en schrok. En dus haar honden ook, verklaarde ze in april bij de politierechter. ,,Ze trokken de riem los en gingen achter hem aan.’’
De honden, Macy en Debon, waren volgens het hof niet aangelijnd en niet gemuilkorfd toen ze op een industrieterrein in Nieuwegein de 14-jarige jongen aanvielen. Die jongen zat op de fiets, is door de honden ten val gebracht en is door beide honden gebeten.
Het slachtoffer hield er 41 bijt- en snijwonden aan over en wordt met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Later die dag werd hij onder narcose gebracht voor een anderhalf uur durende operatie en kreeg zeker tien hechtingen. ,,Hij is voor het leven getekend”, staat in de uitspraak van het hof.
Fors hogere straf
De opgelegde straf is fors hoger dan het vonnis van de politierechter in Utrecht. Die veroordeelde de vrouw in april dit jaar tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee weken en een werkstraf van 120 uur. De 59-jarige vrouw ging tegen deze uitspraak in hoger beroep.
Het hof in Arnhem oordeelt dat de vrouw haar honden onvoldoende onder controle heeft gehouden. Ze heeft daarmee ‘aanmerkelijk onvoorzichtig en nalatig gehandeld’
Dier was een gatenkaas
Hond Debon beet al eens een vrouw in haar knie, twee andere honden braken los uit haar tuin en vielen iemand aan, en wéér een andere hond, Bommel, zou een beestje zo erg hebben toegetakeld dat een arts het dier naderhand een ‘gatenkaas’ noemde. Op basis van deze eerdere incidenten vindt het hof dat de vrouw extra alert en voorzichtig had moeten zijn.
Experts van de Universiteit Utrecht oordeelden eerder dat hond Debon ernstige gedragsproblemen heeft en dat de vrouw een verbod zou moeten krijgen op het houden van honden."
https://www.bndestem.nl/binnenland/jong ... Z3ZF1FPYow
- Mo-yi
- Posts in topic: 8
- Welke: Malamute-husky
" ,,Ze trokken de riem los en gingen achter hem aan.’’
De honden, Macy en Debon, waren volgens het hof niet aangelijnd "
huh..ze trokken de riem los, maar ze waren niet aangelijnd?
nou ja, evengoed een ernstige reactie met grote gevolgen weer.
De honden, Macy en Debon, waren volgens het hof niet aangelijnd "
huh..ze trokken de riem los, maar ze waren niet aangelijnd?
nou ja, evengoed een ernstige reactie met grote gevolgen weer.
“Debon had ernstige gedragsproblemen”
Zo baas zo hond moejemaardenke.
Zo baas zo hond moejemaardenke.
- Budkes
- Posts in topic: 7
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
T mens moest een touw uit de auto halen om ze van het slachtoffer af te kunen houden en naar de auto te slepen. Ze hadden ook geen halsband om. Dus ook daar loog ze over dat het gedrukt staat.
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Wat is dat ook voor excuus. Ze schrokken en trokken iemand van de fiets. Als je honden dat doen als ze schrikken (wat ik al dubieus vind, Karel komt gewoon achter me staan als ie schrikt :p) dan zorg je toch dat dat niet gebeurt. Waarom zijn het altijd de mensen met krokodillen die zo ongelooflijk laks zijn.
Omdat het meestal zwakbegaafde asocialen zijn. Waarom denk je dat je dit type hond het meest tegenkomt in prachtwijken.sabine schreef: ↑15 dec 2023, 09:35 Wat is dat ook voor excuus. Ze schrokken en trokken iemand van de fiets. Als je honden dat doen als ze schrikken (wat ik al dubieus vind, Karel komt gewoon achter me staan als ie schrikt :p) dan zorg je toch dat dat niet gebeurt. Waarom zijn het altijd de mensen met krokodillen die zo ongelooflijk laks zijn.
Bulldog verscheurt poedel in Brabant, baasje ontkent maar is zwáár de pineut
Baasjes van bijtgevaarlijke honden lopen tegenwoordig grote financiële risico’s. Een man moet van de rechter ruim 10.000 euro ophoesten, omdat zijn bulldog zonder enige aanleiding een poedel op straat had gebeten. Talloze peperdure scans en operaties mochten niet baten. De rechter vindt nu dat de eigenaar van de bulldog voor alle gemaakte kosten moet opdraaien.
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... gle.com%2F
Goed zo.
Baasjes van bijtgevaarlijke honden lopen tegenwoordig grote financiële risico’s. Een man moet van de rechter ruim 10.000 euro ophoesten, omdat zijn bulldog zonder enige aanleiding een poedel op straat had gebeten. Talloze peperdure scans en operaties mochten niet baten. De rechter vindt nu dat de eigenaar van de bulldog voor alle gemaakte kosten moet opdraaien.
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... gle.com%2F
Goed zo.
En terecht, maar daarmee maakt hij het nog niet goed natuurlijk, maar ze mogen het van mijn ver drievoudigen
- Diana
- Posts in topic: 20
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, dat klopt natuurlijk , maar ik denk dat het laten opdraaien voor heel forse kosten wel een manier is om door te dringen tot dergelijke eigenaren. Zodat ze hopelijk meer geneigd zijn zoiets te voorkómen dan alsmaar achter de feiten aan te lopen en dan te zeggen: 'Dat doet ie anders nooit'. Nee, één keer is altijd de eerste keer natuurlijk, maar het is ook niet zo dat het bij dit type hond helemaal uit de lucht komt vallen, dus voorkom het maar gewoon. Lijn, muilkorf, zo moeilijk is het echt niet.
https://www.bbc.com/news/uk-england-68197109
Vrouw in Essex opgevreten door twee honden van het ras XL Bully. Weet je meteen weer waarom ze geband gaan worden.
Vrouw in Essex opgevreten door twee honden van het ras XL Bully. Weet je meteen weer waarom ze geband gaan worden.
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ze zijn al geband begreep ik en dit gebeurde 2 dagen nadat de ban inging.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Een klein hondje is vanmiddag in Amstelveen door vier pitbulls doodgebeten. De politie loste een waarschuwingsschot om de vier honden bij het kleine hondje weg te jagen, maar dit lukte niet op tijd. De eigenaar van de pitbulls is aangehouden.
De vier loslopende pitbulls vielen rond 15.30 uur het kleine hondje aan in de straat Westelijk Halfrond. De eigenaar probeerde zijn vier honden onder controle te krijgen, maar slaagde hier niet in.
De agenten schoten te hulp en waren snel ter plaatse. Eén van hen loste een waarschuwingsschot om de pitbulls van het kleine hondje af te krijgen. Een ander gebruikte een stroomstootwapen om één van de honden onder controle te krijgen. "Helaas lukte dit niet op tijd", aldus de politie.
De eigenaar van de pitbulls is aangehouden en zijn honden zijn in beslag genomen. De politie is een onderzoek gestart, waarna de officier van justitie bepaalt wat er met de honden gaat gebeuren.
Zie hieronder een foto van één van de pitbulls en een foto van de arrestatie.
De vier loslopende pitbulls vielen rond 15.30 uur het kleine hondje aan in de straat Westelijk Halfrond. De eigenaar probeerde zijn vier honden onder controle te krijgen, maar slaagde hier niet in.
De agenten schoten te hulp en waren snel ter plaatse. Eén van hen loste een waarschuwingsschot om de pitbulls van het kleine hondje af te krijgen. Een ander gebruikte een stroomstootwapen om één van de honden onder controle te krijgen. "Helaas lukte dit niet op tijd", aldus de politie.
De eigenaar van de pitbulls is aangehouden en zijn honden zijn in beslag genomen. De politie is een onderzoek gestart, waarna de officier van justitie bepaalt wat er met de honden gaat gebeuren.
Zie hieronder een foto van één van de pitbulls en een foto van de arrestatie.
Hoe klein moet je piemeltje wel niet zijn om met vier van die vechtgevallen rond te paraderen.
Alles mee afmaken en houdverbod voor die mongool. En een torenhoge boete, hou die maar in van de uitkering.
Alles mee afmaken en houdverbod voor die mongool. En een torenhoge boete, hou die maar in van de uitkering.
En alle vier loslopend. Vreselijk voor het hondje en de eigenaar. Zo’n nachtmerrie die je nooit meer kwijtraakt.
Ik zag die foto ook van de agente met het dode hondje in haar armen.. Vreselijk, ook die onmacht bij die politie ook.
Met google kwam ik gister ook uit op een verhaal van 4 honden die eigen huisgenoot hond toegetakeld hadden in diezelfde plaats, ik vroeg me direct af of dat niet toevallig deze zelfde honden zouden zijn.
Dat je er 4 hebt moeten mensen zelf weten, maar los allemaal hebben en ook nog eens op straat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over.
In ons dorp schijnt paar weken geleden een zwaan uit elkaar getrokken te zijn ook door meerdere loslopende staffords.
Maar blijkbaar kon niet bewezen worden welke honden het waren geweest.
Ik vind het echt vreselijk telkens om te lezen en hoop maar dat dit soort mensen de honden hier ook niet weer zo in een groep los laten in bosparkje, bij de Rijn of op strand. Dat gaat bijna nooit goed gewoon.
Met google kwam ik gister ook uit op een verhaal van 4 honden die eigen huisgenoot hond toegetakeld hadden in diezelfde plaats, ik vroeg me direct af of dat niet toevallig deze zelfde honden zouden zijn.
Dat je er 4 hebt moeten mensen zelf weten, maar los allemaal hebben en ook nog eens op straat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over.
In ons dorp schijnt paar weken geleden een zwaan uit elkaar getrokken te zijn ook door meerdere loslopende staffords.
Maar blijkbaar kon niet bewezen worden welke honden het waren geweest.
Ik vind het echt vreselijk telkens om te lezen en hoop maar dat dit soort mensen de honden hier ook niet weer zo in een groep los laten in bosparkje, bij de Rijn of op strand. Dat gaat bijna nooit goed gewoon.
Het hoeft niet eens een groepje te zijn.
Één zo’n kutbeest is al genoeg.
Één zo’n kutbeest is al genoeg.
Jeetje zeg. En die vrouw met die 2 honden had geluk dat haar honden niet aangevallen werden. Wat een goedbedoelde domme actie van haar.
Ik dacht dat 't haar hond was.Sterre schreef:Jeetje zeg. En die vrouw met die 2 honden had geluk dat haar honden niet aangevallen werden. Wat een goedbedoelde domme actie van haar.
Lekker filmpje ook. Maar er loopt er hier ook 1 die gewoon prima zijn 2 teven los kon hebben, geen gedoe. Als ik hem tegenkom laat ik nog steeds mijn dames niet buurten en ook Aak niet als hij dat zou willen, maar ik hoef niet te twijfelen of te vragen of hij zijn honden bij zich wil houden bijvoorbeeld, dat gaat automatisch.
Anderen daarentegen die los laten met een opgefokt reu exemplaar en zeggen "hij is nog jong en speels en doet niets hoor!" die mijd ik als de pest uiteraard.
Maar goed, voor een gemiddelde herder die niet onder controle van een baas staat neem ik ook het zekere voor het onzekere, al ben ik daar minder bang voor als het escaleert dat ik zelf niet kan ingrijpen dat heb ik bij dit type honden dus wel, dat je ze zo verrekte lastig uit een bepaalde agressie kunt krijgen als ze eenmaal gaan of komen met een bepaalde intentie.
Anderen daarentegen die los laten met een opgefokt reu exemplaar en zeggen "hij is nog jong en speels en doet niets hoor!" die mijd ik als de pest uiteraard.
Maar goed, voor een gemiddelde herder die niet onder controle van een baas staat neem ik ook het zekere voor het onzekere, al ben ik daar minder bang voor als het escaleert dat ik zelf niet kan ingrijpen dat heb ik bij dit type honden dus wel, dat je ze zo verrekte lastig uit een bepaalde agressie kunt krijgen als ze eenmaal gaan of komen met een bepaalde intentie.