voer voeding barf darf kvv ik weet het niet meer?!

Ybbihs
Posts in topic: 3

Re: voer voeding barf darf kvv ik weet het niet meer?!

Bericht door Ybbihs »

malinois schreef: 12 dec 2023, 18:55
Susam schreef:
Veertje schreef: 12 dec 2023, 09:52

Oh, nee met dat doel geef ik het niet. Ze krijgen af en toe konijnenoren met vacht, omdat de haren vergelijkbaar werken als vezels. Maar ik geef het niet na het spugen om iets te reinigen.
De maag hoeft ook niet echt van streek te zijn als ze iets uitspugen. Soms is het gewoon een afweermechanisme wanneer ze iets eten dat te groot is of te koud. Dan komt het er onverteerd weer uit, maar dan zullen ze met hetzelfde gemak meteen daarna weer iets eten. Als de maag echt van streek is zijn ze wel langer misselijk meestal en willen ze niet eten.
Ik doe niks met spugen eigenlijk, behalve het voorkomen van spugen op lege maag.
ja nou precies, Sambal eet (of probeert) nadat ie gespuugd heeft die hele kledderzooi gelijk weer op te eten! :19:
hij heeft niet meer gespuugd gelukkig!
Gewoon laten doen hoor. Dat is gewoon een natuurlijke reactie op deze manier is t voedsel voorbewerkt en makkelijker verteerbaar.
En t scheelt opruimen :cheer:
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ybbihs schreef: 12 dec 2023, 19:05
malinois schreef: 12 dec 2023, 18:55
Susam schreef:
ja nou precies, Sambal eet (of probeert) nadat ie gespuugd heeft die hele kledderzooi gelijk weer op te eten! :19:
hij heeft niet meer gespuugd gelukkig!
Gewoon laten doen hoor. Dat is gewoon een natuurlijke reactie op deze manier is t voedsel voorbewerkt en makkelijker verteerbaar.
haha,hier ook. En ook altijd net op mn kleed dan natuurlijk, vaak ruimt ze het gelijk op, soms moet ze eerst even liggen nadenken, en dan laat ik t ff want even later gaat het er toch weer in :P , en hoe wonderlijk..mn kleed is vrij goed schoon daarna
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Mo-yi schreef: 12 dec 2023, 19:24
Ybbihs schreef: 12 dec 2023, 19:05
malinois schreef: 12 dec 2023, 18:55 Gewoon laten doen hoor. Dat is gewoon een natuurlijke reactie op deze manier is t voedsel voorbewerkt en makkelijker verteerbaar.
haha,hier ook. En ook altijd net op mn kleed dan natuurlijk, vaak ruimt ze het gelijk op, soms moet ze eerst even liggen nadenken, en dan laat ik t ff want even later gaat het er toch weer in :P , en hoe wonderlijk..mn kleed is vrij goed schoon daarna
O ja, hier eten ze het ook gelijk weer op. Ik vind het prima! Vanwege de huisdieren heb ik geen kleden op de vloer. De honden kotsen zelden, maar de katten hadden er een handje van.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Susam
Posts in topic: 43
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Inmiddels voer ik Sambal in de ochtend Barf en in de avond Darf brokken (via een tip hier in een eerdere post) met wat toppings en toevoegingen en dat is een daverend succes! Goeie ontlasting, hij valt als een wolf aan op de voerbak! Super super bedankt voor alle suggesties en tips, so far so good! Nul keer gespuugd.
Nanna

Bericht door Nanna »

Susam schreef: 14 dec 2023, 06:02 Inmiddels voer ik Sambal in de ochtend
Hier stond mijn verstand even stil😂
Susam

Bericht door Susam »

Nanna schreef: 14 dec 2023, 08:58
Hier stond mijn verstand even stil😂
HAHA nu ik het teruglees snap ik dat :LOL:
malinois
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Nanna schreef:
Hier stond mijn verstand even stilAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Waar bestellen jullie de Darf brokken ? En klopt het dat de verzendkosten bijna 10 euro zijn?
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

ik had het ook via bol besteld inderdaad en nog een lekker botje erbij graaaatiessch
Nanna

Bericht door Nanna »

Sandra&co schreef: 15 dec 2023, 16:09
Smoushond schreef: 15 dec 2023, 15:21 Waar bestellen jullie de Darf brokken ? En klopt het dat de verzendkosten bijna 10 euro zijn?
Gewoon via Bol.com. Geen verzendkosten :ok:
Bij Voeronline. 62 zoveel voor twintig kilo en geen verzendkosten.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ah top
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik ken het niet . Ik heb proefpakket aangevraagd van Darf . Het liefst betaal ik rond de 3,00 per kilo . Met Proplan lukt dat nog aardig in grootverpakking en Bertus doet het daar nu goed op samen met kvv
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Van Darf vind ik het wel prettig dat het zo’n groot vleesaandeel heeft en dat het in NL gemaakt wordt.
En ze vinden het erg lekker. Never change a winning team en al helemaal niet vanwege zo’n luttel prijsverschil.
EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 16 dec 2023, 11:41 Ik ken het niet . Ik heb proefpakket aangevraagd van Darf . Het liefst betaal ik rond de 3,00 per kilo . Met Proplan lukt dat nog aardig in grootverpakking en Bertus doet het daar nu goed op samen met kvv
Met een menu op basis van kuiken kom je een heel eind en dan heb je prooidieren. Dat is toch het mooist.
Heb je alleen een beetje te weinig vet dus dat zou ik toevoegen en dan nog een bron van koolhydraten. Kan prima binnen 3 euro hoor.
EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Sandra&co schreef: 15 dec 2023, 17:18 Bij Bol zie ik nu ook deze brokken staan, reviews zijn positief. Kent/voert iemand het?

https://www.bol.com/nl/p/avalon-petfood ... androidapp
Het zal best prima zijn, hoor, maar wat een lulverhaal erbij. Holistisch en een excellente smaakbeleving. Jezus. Het is een brok.

Voor het gemak en de afwisseling heb ik er weer een paar dozen Hektor bij gekocht.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Nanna schreef: 16 dec 2023, 11:48 Van Darf vind ik het wel prettig dat het zo’n groot vleesaandeel heeft en dat het in NL gemaakt wordt.
En ze vinden het erg lekker. Never change a winning team en al helemaal niet vanwege zo’n luttel prijsverschil.
Als ze het er goed op doen prima toch . Zit wel veel granen in zegt de voerwijzer
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Darf brokken zijn alweer uit, voor nu wat Prins VitalCare Gastro-Intestinal Low Fat brokken samen met Riverwood natvlees paard.
Paar keer per week vers vlees met gedroogde groentenvlokken.
Ik besteed meer aandacht aan mijn hond's voer dan aan mijn eigen eten en ik ben een hobby kok die voor jan en alleman van alles maakt! )I(*&^%&*(*
ranetje
Posts in topic: 1

Bericht door ranetje »

Smoushond schreef: 16 dec 2023, 17:46
Nanna schreef: 16 dec 2023, 11:48 Van Darf vind ik het wel prettig dat het zo’n groot vleesaandeel heeft en dat het in NL gemaakt wordt.
Als ze het er goed op doen prima toch . Zit wel veel granen in zegt de voerwijzer
In de brokken zit volgens opgave 60% vlees.

In de KVV van Darf zitten geen granen, behalve wat in pens aanwezig zou kunnen zijn.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

ranetje schreef: 25 mar 2024, 11:25
Smoushond schreef: 16 dec 2023, 17:46
In de brokken zit volgens opgave 60% vlees.

In de KVV van Darf zitten geen granen, behalve wat in pens aanwezig zou kunnen zijn.
Ik reageerde op de brokken

Het vlees is gerekend als vers vlees, maar is gedroogd toegevoegd. Van 60% vlees inclusief vocht blijft na het drogen minder over. Dat is ook te zien aan het eiwitgehalte.
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

heeft iemand ervaring met het voer van Lily's kitchen? Als leek zijnde ziet het er okay uit? Ik heb een pakketje met natvoer gekocht en Sam eet er als een wolf van.
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Susam schreef: 12 aug 2024, 08:10 heeft iemand ervaring met het voer van Lily's kitchen? Als leek zijnde ziet het er okay uit? Ik heb een pakketje met natvoer gekocht en Sam eet er als een wolf van.
Het natvoer van hun, heb ik me nooit zo in verdiept. Van de brokken weet ik dat ze heel hoog scoren op verteerbaarheid. Positief dus ;)
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

dank je! ^^
Liz_B
Posts in topic: 1

Bericht door Liz_B »

Hoi, misschien heb je iets aan dit nuttige e-book over hondenvoer:

https://baboo.nl/over-ons/beste-hondenvoer-gratis-pdf

Dan kun je voortaan zelf een afweging/keuze maken voor (gezond) hondenvoer voor jouw hond.

Succes!

Afbeelding
Plaats reactie