Ziektekosten verzekering voor huisdieren verplicht.
Re: Ziektekosten verzekering voor huisdieren verplicht.
ik denk dat dat achterstevoren is, net als met mensen de kosten gaan alleen maar omhoog omdat de winsten omhoog gaan het is gewoon de pot met goud aan het einde van de .... want zelfs als je die wrakken zou uitsluiten gaat die premie echt niet naar beneden hoor..
O, maar dat hoe dan ook die premie omlaag gaat geloof ik ook niet hoor. Ik hoor de aandeelhouders al loeien.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Waar kan je je hond verzekeren tegen gevolgen van ongelukken ?
Peer loopt altijd aan de lijn en ik kom nooit in losloopgebieden. Toch kan een ongeluk in een klein hoekje zitten.
Peer loopt altijd aan de lijn en ik kom nooit in losloopgebieden. Toch kan een ongeluk in een klein hoekje zitten.
is dat niet gewoon je wa verzekering?
- nevache
- Posts in topic: 1
- Honden: 7
Vlgs mij is met WA vooral de schade aan de ànder gedekt, maar niet de schade aan jezelf (of eigen bezittingen/dieren)
Onzin. Als je zo moet gaan leven kun je je beter meteen verhangen. Een klein ouder hondje dat aangelijnd rondjes loopt in een park. Wat moet er gebeuren? Dat ie op volle snelheid tegen een boom botst?Teckeltoos schreef: ↑15 dec 2023, 11:42 Waar kan je je hond verzekeren tegen gevolgen van ongelukken ?
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Ik draag hem 's morgens de trap af en als ik met mijn trammelantpoten van de trap roetsj en Peer laat vallen.Nanna schreef: ↑15 dec 2023, 12:41Onzin. Als je zo moet gaan leven kun je je beter meteen verhangen. Een klein ouder hondje dat aangelijnd rondjes loopt in een park. Wat moet er gebeuren? Dat ie op volle snelheid tegen een boom botst?Teckeltoos schreef: ↑15 dec 2023, 11:42 Waar kan je je hond verzekeren tegen gevolgen van ongelukken ?
Als hij aangevallen wordt door een los lopende k*t joekel die na mijn mishandeling er vandoor gaat en geen eigenaar heeft.
- Célie
- Posts in topic: 10
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Dan is een gewoon NEE ook een antwoord toch
- Célie
- Contacteer:
Als je die 81 euro niet hebt hoe wil je dan elke maand geld gaan betalen voor een dierenzorgverzekering dit is het volk dat alles maar afwacht, of ze doen een croutfoending, maar zulkerds hebben ook geen inboedelverzekering of WA.Desiree schreef: ↑14 dec 2023, 18:21 Ik denk dat het voor veel mensen geen slecht idee is om een verzekering af te sluiten. Zelf heb ik alle dieren op de oudste kat na verzekerd, gewoon om te zorgen dat er geen spaarpot leeg kan raken op een ongelukkig moment. Verplichten vindt ik wel te ver gaan maar ik snap met de huidige prijzen wel dat het aangemoedigd wordt.
Laatst nog met Droef meegemaakt trouwens, jong stel met een jonge podenco. Had wat met zijn oor/oren. Ik zat te wachten op mijn beurt maar alles liep wat uit en hen waren eerst. Moesten ze 81 euro afrekenen. Beide konden spontaan niet meer pinnen en geen cash denk ik bij zich. Toen ik klaar was met Droef zat 1 van de 2 nog steeds in de wachtkamer met hond en de ander was denk ik ergens geld aan het regelen.
- Célie
- Contacteer:
Mijn zusje staat ook onder bewind (dat heb ik toen geregeld toen ze 4x een psychose had gehad en dacht dat het een goed idee was om een paleis in Frankrijk te kopen) en als er wat met haar hondjes is dat is daar gewoon een potje voor als het gewone normale behandelingen zijn tenminste. Maar als het duizenden euro's gaat kosten dan moet ze ook keuzes gaan maken die misschien niet leuk voor haar zijn.Loraine schreef: ↑14 dec 2023, 18:56 Ik heb hier de afspraak dat ik standaard een factuur mee krijg.
Ze weten dat ik budgetbeheer heb en de meeste rekeningen niet ter plekke kan betalen, ze hebben met mijn toestemming ook contact gehad met mijn budgetbeheerder hierover.
Ze weten ook dat ik altijd netjes betaal, 99,9% vd tijd ook ruim binnen de betaaltermijn en die 1-2x dat het er net buiten was had ik of net op de dag dat ze een betalingsherinnering de deur uit deden overgeboekt (factuur tegengekomen met opruimen ofzo) of heb ik gelijk zodra de betalingsherinnering binnen was alsnog betaald.
Ik heb 1x gehoord van een bekende dat ze haar hond hebben vastgehouden bij de praktijk waar ze toen heen was na een bijtincident.
Iedereen om haar heen over de tief, dierenarts werd door het slijk gehaald etc.
Bleek achteraf dat ze een notoire wanbetaler is en dat de betreffende dierenarts daarom besloot dat hij eerst zijn geld wilde voor hij de hond weer liet vertrekken.
Overigens is de hond gewoon netjes geholpen bij binnenkomst en zodra het volledige bedrag betaald was door een familielid van mijn bekende werd de hond ook teruggegeven.
Netjes om het op die manier te doen?
Vast niet maar als je weet dat je met een notoire wanbetaler te maken hebt is het denk ik wel de beste oplossing geweest.
Maar ze heeft nog nooit gezeur bij een DA gehad dat er a la minute betaald moest worden, als er wat was dan wordt gewoon netjes de rekening naar de bewindvoerder gestuurd.
- Célie
- Contacteer:
Nou gelukkig heb ik ook alleen zulke DA's gehad, maar als ik weleens zie wat er voor idioterie nog uit de kast wordt getrokken en dat het diertje er alleen maar ellende van heeft en dan alsnog overlijdt.Budkes schreef: ↑15 dec 2023, 01:27Nou gelukkig heb ik een dierenarts met een gezond boeren verstand.Célie schreef: ↑14 dec 2023, 14:12
Gered op wat voor manier, dat ze 6 maanden langer leefden of wat anders....??uit bericht AD schreef:In Nederland sterven jaarlijks 130.000 honden en katten aan de gevolgen van kanker. Daarvan hadden er op z'n minst 7000 gered kunnen worden. Veel baasjes zijn er laat bij. Een kleine groep denkt dat bepaalde symptomen niet erg zijn, vanzelf overgaan of ze kijken het aan omdat ze een bezoek aan de dierenarts te duur vinden. Daardoor sterven veel dieren onnodig omwille van geld, zegt Iris de Leeuw van dierenverzekeraar Figo.
Perry met zijn levertumoren; "tsja we kunnen eventueel nog een punctie nemen om te kijken wat voor soort tumoren het zijn zodat we hem kunnen behandelen met chemotherapie, maar dat gaan we een hondje van 14,5 jaar niet meer aandoen hè?"
En Marco als ie eens wat stram loopt;" laten we hem maar eerst ff een tijdje op pijnstillers zetten, als het helpt dan is dat mooi, want we kunnen wel foto’s etc. gaan maken, maar wat dan, hij is 12 wat gaan we er dan mee doen. "
Ik hoop dat hij nog heel lang mee gaat.
En verzekeren, ook nog niet misschien, in de 40 jaar dat ik honden heb al heel wat geld uitgespaart door ze niet te verzekeren. Ik leg dat geld zelf wel opzij. Mijn regel is heel simpel, je verzekerd alleen wat je niet kunt betalen.
- Célie
- Contacteer:
Nou vaak hebben degene met heel weinig geld ook juist die rassen en blijven ze deze rassen nemen. Of we krijgen allemaal pitbullsNanna schreef: ↑15 dec 2023, 10:58 Als je die premies omlaag wilt krijgen is het het slimst om eerst eens een heel aantal rassen of kruisingen daarvan uit te sluiten. Je MOET geen bulldog, Bordeaux Dog of Berner kopen he. Je mag dat natuurlijk wel maar dan ook honderd procent zelf opdraaien voor de kosten. Alleen totale fikken en rassen met minder dan zoveel procent aan problematiek toelaten. Krijg je meteen als winwin dat mensen vanzelf gezondere honden gaan kiezen.
- Célie
- Contacteer:
Nou dan maar op je kont de trap af, moet je alleen 2 uur eerder je bed uit, en een varkensprikker mee voor dat kutjoekel!Teckeltoos schreef: ↑15 dec 2023, 14:37Ik draag hem 's morgens de trap af en als ik met mijn trammelantpoten van de trap roetsj en Peer laat vallen.Nanna schreef: ↑15 dec 2023, 12:41Onzin. Als je zo moet gaan leven kun je je beter meteen verhangen. Een klein ouder hondje dat aangelijnd rondjes loopt in een park. Wat moet er gebeuren? Dat ie op volle snelheid tegen een boom botst?Teckeltoos schreef: ↑15 dec 2023, 11:42 Waar kan je je hond verzekeren tegen gevolgen van ongelukken ?
Als hij aangevallen wordt door een los lopende k*t joekel die na mijn mishandeling er vandoor gaat en geen eigenaar heeft.
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Exact.Célie schreef: ↑15 dec 2023, 16:56Mijn zusje staat ook onder bewind (dat heb ik toen geregeld toen ze 4x een psychose had gehad en dacht dat het een goed idee was om een paleis in Frankrijk te kopen) en als er wat met haar hondjes is dat is daar gewoon een potje voor als het gewone normale behandelingen zijn tenminste. Maar als het duizenden euro's gaat kosten dan moet ze ook keuzes gaan maken die misschien niet leuk voor haar zijn.Loraine schreef: ↑14 dec 2023, 18:56 Ik heb hier de afspraak dat ik standaard een factuur mee krijg.
Ze weten dat ik budgetbeheer heb en de meeste rekeningen niet ter plekke kan betalen, ze hebben met mijn toestemming ook contact gehad met mijn budgetbeheerder hierover.
Ze weten ook dat ik altijd netjes betaal, 99,9% vd tijd ook ruim binnen de betaaltermijn en die 1-2x dat het er net buiten was had ik of net op de dag dat ze een betalingsherinnering de deur uit deden overgeboekt (factuur tegengekomen met opruimen ofzo) of heb ik gelijk zodra de betalingsherinnering binnen was alsnog betaald.
Ik heb 1x gehoord van een bekende dat ze haar hond hebben vastgehouden bij de praktijk waar ze toen heen was na een bijtincident.
Iedereen om haar heen over de tief, dierenarts werd door het slijk gehaald etc.
Bleek achteraf dat ze een notoire wanbetaler is en dat de betreffende dierenarts daarom besloot dat hij eerst zijn geld wilde voor hij de hond weer liet vertrekken.
Overigens is de hond gewoon netjes geholpen bij binnenkomst en zodra het volledige bedrag betaald was door een familielid van mijn bekende werd de hond ook teruggegeven.
Netjes om het op die manier te doen?
Vast niet maar als je weet dat je met een notoire wanbetaler te maken hebt is het denk ik wel de beste oplossing geweest.
Maar ze heeft nog nooit gezeur bij een DA gehad dat er a la minute betaald moest worden, als er wat was dan wordt gewoon netjes de rekening naar de bewindvoerder gestuurd.
Enige wat ze evt zullen doen (en bij mij toestemming voor gevraagd hebben) is contact opnemen met je bewindvoerder/budgetbeheerder of jij idd klant bent daar.
Dit omdat er weleens mensen zijn geweest die dat beweerden en vervolgens hun facturen nooit betaalden.
Datzelfde slag mensen komt overigens ook vrolijk binnen met het verhaal dat hun huisdier een opvanger is van *naam willekeurige stichting/opvang* en de factuur daarheen gestuurd mag worden.
Volgens mij welCélie schreef: ↑15 dec 2023, 16:48Dan is een gewoon NEE ook een antwoord toch
Laat het alsjeblieft iemands vrije keuze blijven om je huisdier te verzekeren. Een zorgverzekering wil uiteindelijk toch graag winst maken, als het verplicht wordt dan is het hek van de dam.
De dierenarts hier is helemaal niet zo duur. Bij Flo werd vorig jaar een navelbreuk dicht gemaakt en een bult verwijderd. Totale kosten: 187,- Ik snapte er niks van zo weinig, had op 600,- ofzo gerekend. Haar wond genas niet zo goed, ik heb daarvoor nog 2 keer een telefonisch consult gehad met een dierenarts en ik ben ook nog 2 keer langs geweest voor het schoonmaken en na laten kijken van de wond. Ik kreeg ook nog speciale zalf mee. Ik hoefde voor dit alles niets te betalen. De nazorg zat bij het bedrag in wat ik al betaald had.
De dierenarts hier is helemaal niet zo duur. Bij Flo werd vorig jaar een navelbreuk dicht gemaakt en een bult verwijderd. Totale kosten: 187,- Ik snapte er niks van zo weinig, had op 600,- ofzo gerekend. Haar wond genas niet zo goed, ik heb daarvoor nog 2 keer een telefonisch consult gehad met een dierenarts en ik ben ook nog 2 keer langs geweest voor het schoonmaken en na laten kijken van de wond. Ik kreeg ook nog speciale zalf mee. Ik hoefde voor dit alles niets te betalen. De nazorg zat bij het bedrag in wat ik al betaald had.