Vakanties en weekendje weg

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Vakantie/weekendje weg

Hond gaat altijd mee
33
48%
Hond gaat soms mee en soms niet
15
22%
Hond blijft in eigen huis bij familie of vrienden
3
4%
Hond is in het huis van familie of vrienden
7
10%
Hond verblijft in een pension
3
4%
Ik ga nooit weg
6
9%
Anders.....
2
3%

Totaal aantal stemmen: 69

Rennendehond
Posts in topic: 2
Honden: 2

Re: Vakanties en weekendje weg

Bericht door Rennendehond »

Tineke schreef: 16 sep 2023, 07:25
Rennendehond schreef: 15 sep 2023, 22:51 We zijn ook weleens naar Disney en dan kunnen ze ook niet mee.
Hoe oud is jullie zoontje en hoe vindt hij Disney?
Ik zit erover te denken met mijn jongste kleindochter, die is nu twee en een half.
Maar misschien net nog wat te jong.
Volgend jaar winter wellicht beter.
Kerstsfeer vind ik altijd een leuke periode voor zoiets.

Ben met de andere al enkele keren geweest maar die waren wel ouder.
Vind Disney stiekem zelf ook leuk dus ben enthousiast met alle kleinkinderen al geweest 😁
Wat doe je toch leuke dingen met en voor je kleinkinderen!

Ons zoontje is nu bijna 3 en is vorig jaar voor het eerst naar Disney geweest. Toen was het vooral veel kijken en na een paar uur uitgeteld liggen dutten in de kinderwagen.
Dit jaar was wel nog leuker, toen 2,5. Hij ging mee in attracties en sliep een half uurtje in de buggy en was daarna weer opgeladen. Wij hebben twee dagen gedaan en ik merkte wel dat hij de tweede dag eerder moe was van alle indrukken. Hij vond Goofy en alle andere poppen wel heeeel erg eng :lol1:
Ik denk dat het afhankelijk is van hoe het kind is? Onze zoon gaat niet snel door tot het gaatje en wordt niet hysterisch. Die laat merken dat hij moe is en gaat lekker rustig zitten en valt in slaap. Ik heb er wel veel hysterisch doorgedraaide peuters gezien :LOL:
Tineke
Posts in topic: 5

Bericht door Tineke »

Rennendehond schreef: 16 sep 2023, 18:02
Tineke schreef: 16 sep 2023, 07:25
Rennendehond schreef: 15 sep 2023, 22:51 We zijn ook weleens naar Disney en dan kunnen ze ook niet mee.
Hoe oud is jullie zoontje en hoe vindt hij Disney?
Ik zit erover te denken met mijn jongste kleindochter, die is nu twee en een half.
Maar misschien net nog wat te jong.
Volgend jaar winter wellicht beter.
Kerstsfeer vind ik altijd een leuke periode voor zoiets.

Ben met de andere al enkele keren geweest maar die waren wel ouder.
Vind Disney stiekem zelf ook leuk dus ben enthousiast met alle kleinkinderen al geweest 😁
Wat doe je toch leuke dingen met en voor je kleinkinderen!

Ons zoontje is nu bijna 3 en is vorig jaar voor het eerst naar Disney geweest. Toen was het vooral veel kijken en na een paar uur uitgeteld liggen dutten in de kinderwagen.
Dit jaar was wel nog leuker, toen 2,5. Hij ging mee in attracties en sliep een half uurtje in de buggy en was daarna weer opgeladen. Wij hebben twee dagen gedaan en ik merkte wel dat hij de tweede dag eerder moe was van alle indrukken. Hij vond Goofy en alle andere poppen wel heeeel erg eng :lol1:
Ik denk dat het afhankelijk is van hoe het kind is? Onze zoon gaat niet snel door tot het gaatje en wordt niet hysterisch. Die laat merken dat hij moe is en gaat lekker rustig zitten en valt in slaap. Ik heb er wel veel hysterisch doorgedraaide peuters gezien :LOL:
Ha ha ,ja doorgedraaide peuters in Disney :F: :F:
Ik denk eind volgend jaar is wellicht wat beter , dan is ze ruim drie ze is van februari dus al richting de vier dan.

Ik wil ook blijven slapen een nachtje en door de weeks gaan ,dat is altijd wat rustiger dan het weekend.
Ze is een kind wat de kat uit de boom kijkt en vrij rustig.
Ga nu wel naar verschillende dingen met haar , Peppa big in Leidschendam vindt ze erg leuk.
Ook krijgt ze al horeca training :mrgreen: maar nog passend bij haar leeftijd, katten café en pannenkoekenboerderij dat soort werk.
Dat vindt ze ook leuk en kan ze al keurig blijven zitten, uiteraard niet te lang.

Met de andere was ik altijd met meerdere, door hun leeftijden uiteraard die dicht bij elkaar liggen.
Dat is wel wennen met zo'n kleintje alleen na die hordes maar moet zeggen dat ik het ook wel leuk vind , alle aandacht enkel voor elkaar.
Toch maar eens kijken volgend jaar of we dat dan een keer gaan doen :smile:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Kells
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Nanna schreef: 16 sep 2023, 09:49
Kells schreef: 15 sep 2023, 22:12 De honden gaan altijd mee. As we speak, morgen vertrekken we voor een week naar Denemarken met de honden. Fin mag een zich uitleven op de geboortegrond van zijn vader. De komende week ben ik dus wat minder aanwezig op het forum.
Veel plezier!
Dank je.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira
Posts in topic: 3
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Altijd mee. Ik heb heel makkelijke honden die gewoon in de auto kunnen overnachten als ze hun portie aandacht, eten en beweging hebben gehad.
Ik heb dus geen hondenhuisjes en dergelijke nodig.

Verre reizen met het vliegtuig zeggen me heel weinig, ik vind het klimaattechnisch nogal smerig en ik heb het eigenlijk allemaal ook al wel gedaan. Dus dat hoeft niet. Tussen de alpen en de wadden red ik me prima en ik zou niet weten waarom ik ze niet mee zou nemen.

Disneygelul vind ik echt de hel dus elk excuus om daar niet in te hoeven grijp ik aan als een stuk wrakhout in de oceaan.
Hondenpoot
Posts in topic: 1

Bericht door Hondenpoot »

Ze gaan de laatste jaren altijd mee. Jip ging wel uit logeren omdat ze te oud was.

Deze winter willen we ook weg, combi skiën en wandelen/ sleeën/ beetje buiten klooien. Vie gaat uit logeren. Vik weten we nog niet. De dagen dat we skiën zal hij dan in de camper moeten blijven, wat hij prima vindt maar wel een tijd alleen is. Anderzijds weet ik dat hij het mee gaan en de sneeuw geweldig vindt.

We zijn ook wel verder weg geweest met het vliegtuig en dan gingen ze uit logeren. Was ook wel lekker, even niet s avonds eruit om te wandelen. Voor even dan ;-)
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Toen we de Newfoundlanders hadden gingen we ieder jaar met de caravan naar Ameland. De honden gingen niet mee, daar deed je ze echt geen plezier mee. In de bloedhitte bij de caravan of op het strand, geen pretje voor ze.
Ze gingen altijd naar de fokker en hadden de tijd van hun leven. Doordat ik wist dat ze goed zaten vond ik die 2 1/2 zonder honden ook best even lekker.
De afgelopen jaren zijn we niet op vakantie geweest. Geen behoefte aan. We wonen op een plek die altijd als vakantie aanvoelt en ik ben sowieso niet zo'n vakantieganger.
Kwam mooi uit. Bronco meenemen was geen optie en iemand op hem laten passen ook niet.

Voor ons 25 jarig huwelijks jubileum hebben we van de kinderen en mijn ouders een midweekje in een chalet in Ermelo cadeau gekregen. Voor het eerst gaan de honden mee. Hier heb ik wel ontzettend veel zin in. Lekker iedere dag door de bossen van de Veluwe struinen, ik kan niet wachten :hartjes:
1e week november is het zover. Tux zal waarschijnlijk eerst wat onrustig zijn, die vindt dat soort dingen wel spannend. Cash vindt alles goed zolang hij maar bij me is.
Afbeelding
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Wanneer wij naar het buitenland gaan dan blijft Brego bij mijn ouders. Is hij gewend en heeft het reuze naar zijn zin.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Kells

Bericht door Kells »

We zitten inmiddels in Denemarken en de honden hebben zich geïnstalleerd. Morgen wat plaatjes van de achtertuin want die is prachtig!
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Oh heerlijk! Dat ziet er goed uit
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Rosanne schreef: 16 sep 2023, 22:53 Wanneer wij naar het buitenland gaan dan blijft Brego bij mijn ouders. Is hij gewend en heeft het reuze naar zijn zin.
Nee. Mijn vader heeft van zijn langzalzeleven nog geen deur achter zijn reet dicht getrokken.
Dat wordt hem niet.
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

EchoMira schreef: 16 sep 2023, 23:34
Rosanne schreef: 16 sep 2023, 22:53 Wanneer wij naar het buitenland gaan dan blijft Brego bij mijn ouders. Is hij gewend en heeft het reuze naar zijn zin.
Nee. Mijn vader heeft van zijn langzalzeleven nog geen deur achter zijn reet dicht getrokken.
Dat wordt hem niet.
Mijn ouders hebben zelf ook nog drie honden, dus die kunnen lekker keten met mekaar. Brego komt er al vanaf pup als er wel een lange werkdag is. Lekker vertrouwd en geeft ons ook een gerust gevoel. Als dat niet had gekund hielt het voor ons ook op. Hij is echt geen type voor een pension, dus dat gaan wij ook echt niet doen.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Tineke
Posts in topic: 5

Bericht door Tineke »

Kells schreef: 16 sep 2023, 23:24 We zitten inmiddels in Denemarken en de honden hebben zich geïnstalleerd. Morgen wat plaatjes van de achtertuin want die is prachtig!
Afbeelding
Ziet er prima uit , veel plezier :ok:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Cooper
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Kells schreef: 16 sep 2023, 23:24 We zitten inmiddels in Denemarken en de honden hebben zich geïnstalleerd. Morgen wat plaatjes van de achtertuin want die is prachtig!
Afbeelding
Dat ziet er geweldig uit. Veel plezier nog :cheer: .
Kells

Bericht door Kells »

Dankjulliewel!
Crutz

Bericht door Crutz »

Geniet er van Kells, ziet er heerlijk uit zo
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Fijne vakantie @Kells
Afbeelding
Kells

Bericht door Kells »

Gretha schreef: 17 sep 2023, 12:39 Fijne vakantie @Kells
Dankjewel!
Snuffel11

Bericht door Snuffel11 »

Dona gaat bijna altijd mee. Denemarken mag zij niet in en toen heeft mn zoon op haar gepast. Naar Zeeland gaat ze bijna altijd mee.

Als wij weg gaan is het altijd een visvakantie dus zalig voor dr.
Afbeelding
sabine
Site Admin
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Meestal gaan ze mee want ik vind het helemaal niet leuk om ze niet mee te nemen. Maar ze worden wel ouder en eigenlijk hebben ze er dan niet zoveel meer aan. Dus tegenwoordig blijven ze ook weleens thuis. En eerlijk is eerlijk, het is ook weleens fijn om geen rekening te houden met de honden
Anneke
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

We hebben een vakantiewoning dus daar gaat Bobbie uiteraard mee. Verder gaan we niet vaak echt "op vakantie". Dit jaar voor het eerst in drie jaar echt weggeweest (naar Noorwegen). Bobbie is uit logeren geweest bij mijn schoonzus en zwager. En vanaf volgende week draaien we het om en komt Fynn bij ons logeren.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Lekker zonder Perry :mrgreen: net 2 weken vakantie gehad, hij gaat dan naar m’n ouders. Ik heb goed contact met m’n ex, die heeft hem ook nog opgehaald voor een weekend. Als ik een weekend oppas nodig heb vraag ik wel altijd als eerste mijn ex, daar heeft hij het gewoon het beste. Die woont vlakbij het strand en verwend hem gruwelijk met lange wandelingen en op bed slapen.
In theorie kan Perry prima mee met weekenden weg, hij is gelukkig heel gemakkelijk. Alleen wil ik nergens rekening mee houden, dan is zonder hond toch wel het lekkerst. En het scheelt dat Perry het ook allemaal prima vindt bij wie hij is
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Soms gaan ze mee, soms niet. Soms willen we dichtbij op vakantie, soms met het vliegtuig.
Mijn moeder past op de 2 grote, bij ons in huis. Die gaan alleen nog weekendjes mee, die houden ook niet meer van autorijden en lange wandelingen of dagen vanuit huis is ze te zwaar. Die weekendjes passen we dan ook aan.
Die 2 kleintjes gaan uit logeren bij vrienden als ze niet mee gaan.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Toen ik alleen nog Mila had, ging ik wel zonder hond op vakantie (bijvoorbeeld naar Amerika of een stedentrip). Mila ging dan naar een oppas en later kwam er een vaste oppas aan huis.
En ik ben 4 maanden met Mila (en met mijn twee katten) naar Spanje geweest.
Met meerdere honden werden dat soort dingen steeds lastiger, ook vanwege de gebruiksaanwijzingen van de honden. Ik ben nog wel twee keer naar Spanje geweest zonder honden, waarbij de eerste keer Amy bij de oppas ontsnapte en de tweede keer mijn zus op alle vier mijn honden paste, wat toch wel erg veel was met haar eigen hond er ook nog bij :lol1: Ik had ondertussen meer stress van of dat allemaal wel goed ging met de honden dan dat ik genoot van het even ertussenuit zijn.
Sinds ik in Spanje woon, heb ik elke dag nog steeds een vakantiegevoel en heb ik totaal geen behoefte om op vakantie te gaan. En als ik zou gaan, zou ik iets samen met de honden willen doen. Misschien als ik nog maar drie of twee honden heb, en dan tripjes met een camper naar Noord-Spanje, Portugal, etc.
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Mijn honden gingen altijd mee, de ukkies in de caravan, later de grote ook. Mooi hek grote voortent.

Maar ko vind veranderingen niet leuk. Leo vrat na een week de campinggasten die ook maar een cm op ons terrein kwam op.
Leo is er niet meer , kodi haat ook hitte

Vorig jaar ging hij logeren bij @dre dat ging prima ! En wij genoten van een vakantie zonder hond. Oke de wandeling zijn anders das waar maar gewoon een hele dag weg heerlijk.

Dit jaar ging hij naar een andere vriendin die hem heel graag wilde, hij genoot wederom en zij ook. Ik zat in zuidfrankrijk 2 dagen rijden
Geen zorgen om hete auto of caravan, schaduwplekken, vervelende hond.

Nee hoor op de weekjes weg gaat hij mee maar de grote vakanties ? Niks ervan.
Hij blij ik blij.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Plaats reactie