Crematie.

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Kimmie
Posts in topic: 9
Honden: 6

Re: Crematie.

Bericht door Kimmie »

Suzanne schreef: 22 jan 2024, 11:09 Ik kan me niet meer herinneren wat we voor Cas en Jess hebben betaald. Ik dacht dat het ook wel mee viel. Nu keek ik even op de site en vind het absurde tarieven.
Vooral de tarieven die er extra bij komen.
Wil je dat je hond niet gelijktijdig (wel gescheiden) met andere dieren gecremeerd wordt 100 euro extra. Nog even een extra energietoeslag, zit je ermee op zondag, kost dat ook nog 125 euro extra. Wil je een pootafdruk, ben je ook nog 30 euro extra kwijt. en erbij zijn mag ook al niet.
https://www.dierenuitvaartcentrumijssel ... l/tarieven
Hier zouden wij dus over de 500 euro per hond kwijt zijn... :80:

Een hond als Toos, zou bij het crematorium waar wij heen gaan een 185 euro kosten, individueel + asbus dan wel..

Afbeelding

en daar komt dan nog de individele crematie kosten bij:

Afbeelding

Ik hoop ze voorlopig nog niet nodig te hebben overigens, de afgelopen jaren zijn we er veel te vaak geweest :(
malinois
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik krijg het niet op 1 foto Afbeelding
Dit zijn de prijzen hier. Geen toeslagen voor weekend, avond of energie, wel/geen afscheid nemen, erbij of niet erbij, zelf in de oven doen of laten doen, wel/geen app vooraf dat ie gecremeerd gaat worden.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cendy
Posts in topic: 4

Bericht door Cendy »

malinois schreef: 22 jan 2024, 13:47 Ik krijg het niet op 1 foto Afbeelding
Dit zijn de prijzen hier. Geen toeslagen voor weekend, avond of energie, wel/geen afscheid nemen, erbij of niet erbij, zelf in de oven doen of laten doen, wel/geen app vooraf dat ie gecremeerd gaat worden.

AfbeeldingAfbeelding
Ja daar gaan onze honden ook heen.
Met individueel cremeren, ophalen bij de dierenarts en as ophalen bij de dierenarts kwam ik op die 437 euro uit.
Afbeelding
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Cendy schreef:
malinois schreef: 22 jan 2024, 13:47 Ik krijg het niet op 1 foto Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Ja daar gaan onze honden ook heen.
Met individueel cremeren, ophalen bij de dierenarts en as ophalen bij de dierenarts kwam ik op die 437 euro uit.
Ja dat klopt wel idd. Ik heb eeder altijd de honden op laten halen bij de da maar Xavi nu zelf gebracht. Dat beviel me eigenlijk wel beter dus ik denk dat ik dat blijf doen. (Hopelijk duurt t nog minstens 10 jaar weer... )
As haalde ik wel altijd zelf op omdat ik er een hangertje bij wilde uitzoeken waar ze dan ter plekke de as in doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
mim
Posts in topic: 1

Bericht door mim »

Al mijn honden heb ik laten cremeren en uitstrooien maar nooit apart. Ze gingen met zn vieren de oven in ( was een keuze) en ik vond dat een cozy idee, niet hélemaal alleen dus.
ranetje
Posts in topic: 2

Bericht door ranetje »

Ik heb tot nu toe ook laten cremeren.
Niet in hun eentje, ik hoef geen as, dat is gewoon niet mijn gevoel.
Ze zijn toch bij me in mijn gedachten.
Meestal ging de crematie samen met vogels zoals bijv. duiven, konijnen e.d. zodat ze nog lekker konden "jagen".
Afbeelding
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Jeetje, dat gaat dus per gewicht. Daar had ik niet eens over nagedacht.
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Lily en Loba zijn samen gecremeerd en zitten samen in een blik. De hoeveelheid is 2x zoveel als van mijn andere 3 die apart zijn gecremeerd, dus dat klopt wel. De offerte was voor 2x 25 kilo hond, maar uiteindelijk heb ik voor 1x 50 kg hond betaald. Dat scheelde aardig wat in de kosten. 360 euro ipv 480 euro.
Ze zijn op een zaterdag ingeslapen, maar hebben gewoon in de koeling bij de dierenarts gewacht tot maandag voordat ze opgehaald zijn. Vervoer naar het crematorium en as weer terug naar de dierenarts kwam er bij en pootafdrukken in gips.

Ik wil nog steeds een as sieraad laten maken. De as in gesmolten glas en dan een kraal/hangertje of iets daarvan laten maken. Maar ik hoef niet per hond zo'n kraal te hebben. Totdat ik weet wat ik wil, staan de bussen met de as van 5 honden in de kast.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 8
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Wolf heb ik laten cremeren en dat was dacht ik ong 170,- a 180,-. Nu bij diezelfde zou ik dan 312,- kwijt zijn.
Dat resoneren ga ik nog verder over nadenken, ik moet er even aan wennen. Maar de kosten daarvan zouden dan
210,- zijn voor individueel

( tekst aangepast, ik keek verkeerd in de prijslijst..maar dat zou nu 312,- zijn )
Laatst gewijzigd door Mo-yi op 22 jan 2024, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Suzanne
Honden: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Ik zit even terug te zoeken wat ik voor Casper moest betalen, 159 euro. Individueel. Dat zou nu 350 kosten
Tamara/Bayko
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Bayko en Cyntha zijn individueel gecremeerd. Bij beide ben ik meegegaan naar de oven. Daar werden geen extra kosten voor gerekend. Tijdens het crematieproces mocht ik in de ontvangstruimte wachten zodat de as meteen mee naar huis kon. Erg fijn dat deze mogelijkheid er was. De kosten vond ik ook nog wel meevallen voor zover ik het me herinner. Niet dat ik geld op dat moment ook maar enigszins relevant vond; ik wilde gewoon graag een mooi afscheid en dat is gelukt.

Voor Cody overweeg ik resomeren bij het uitvaartcentrum in Venlo. Daar heb ik inmiddels al van meerdere kennissen goede verhalen over gehoord. Hopelijk duurt het nog een hele tijd voordat die dag zich aandient.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik heb veel liever gewoon een plek in de tuin dan as aan een kettinkje.
Eva is gewoon thuis. Ik denk er niet meer aan als ik er langs loop. Ze is er gewoon en loopt met me mee maar dan in een andere vorm.

Het geld zou me jeuken ook al vind ik het veel. Het hele idee dat er zo'n MKB-er met zijn uitgestreken harses tussendoor moet vind ik helemaal niets.

Liefst zou ik zelf ook gewoon in de tuin gegooid worden. Mag Nouscka met haar broekpak die de nabestaanden verveelt met keuzes die niet uitmaken gewoon thuis blijven.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 22 jan 2024, 22:36 Ik heb veel liever gewoon een plek in de tuin dan as aan een kettinkje.
Eva is gewoon thuis. Ik denk er niet meer aan als ik er langs loop. Ze is er gewoon en loopt met me mee maar dan in een andere vorm.

Het geld zou me jeuken ook al vind ik het veel. Het hele idee dat er zo'n MKB-er met zijn uitgestreken harses tussendoor moet vind ik helemaal niets.

Liefst zou ik zelf ook gewoon in de tuin gegooid worden. Mag Nouscka met haar broekpak die de nabestaanden verveelt met keuzes die niet uitmaken gewoon thuis blijven.
Dat kostenplaatje is iets waar ik mij ook niet mee bezig houd. Wel de manier waar op en dat is waarom ik nooit meer voor cremeren zal kiezen. Twee van onze honden liggen op een begraafplaats en we hebben een derde graf gereserveerd want Kells heeft ook niet het eeuwige leven. De kosten van begraven zijn te verwaarlozen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Noor

Bericht door Noor »

Sinds ik hier ( meppel) woon, zijn mijn honden gecremeerd in hoogersmilde, individueel, zonder echte urn, maar gewoon in " uitstrooibus"
Wel prettige ( voor zover dat kan) ervaringen mee, vriendelijk, alle tijd voor je..

Tarieven zijn nu :

Afbeelding

Ik weet niet precies meer wat ik voor de laatste heb betaald, heel veel anders is het geloof ik niet.

Tuin is geen optie, mijn katten liggen wel in het bos begraven 😶
Afbeelding
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Vroeger liet ik mijn dieren cremeren bij een gepensioneerde kantonnier. Gezien zijn werk (roadkill en wat je nog meer tegenkomt als je bij weg en water bent ) had hij een oven in zijn schuur. Na zijn pensionering gebruikte hij dit voor particulieren en hun huisdieren. Gemoedelijke sfeer, geen individuele crematie mogelijk. Stond ik niet bij stil, want het strooiveld, pastoraler kon je het niet hebben, een kleine weide omzoomd door houtwalletjes. En de aanwezigheid van een Mechelaar die heel goed aanvoelde wie wel en niet op zijn terrein hoorde.
Maar ja, de man kwam te overlijden, zoon kon het niet voortzetten, ivm milieuvergunning. Toen Lilly (kat) op 22-jarige leeftijd overleed, ging ik naar het nieuwe crematorium met de gedachte haar daar achter te laten en uit te laten strooien. Mijn God, wat een deceptie. Een strooiveldje op een bedrijventerrein, op kunstgras, binnen een en al marmer en 'emotie'. Sindsdien laat ik mijn dieren daar wel cremeren (want individueel), maar ze gaan linea recta naar huis in een strooibus. Want dat was de bedoeling, dat ze zouden worden verstrooid in een fijne omgeving. In het tuinhuis stonden ze, de as werd door vocht te klonterig om uit te strooien. Nu staat er een hele verzameling in een tas bij de cv-ketel, en eigenlijk is dat helemaal prima, zo zijn ze er nog altijd bij. Mocht ik verhuizen, gaan ze met mee (iets wat bij een graf in eigen tuin niet mogelijk is) en die tas mag wel samen met mij eindigen, Dat verstrooien lukt me domweg niet :lol1:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ze moeten straks ook allemaal met mij mee als ik ga dus daarom hier ook cremeren.
Afbeelding
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Ja, ik vind het ook een heel fijn idee, want we zijn onlosmakelijk en horen bij elkaar
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Uitstrooien kon ik ook niet, wel eerst (vele jaren terug) de intentie gehad, maar nee, dus al mijn honden, staan boven in een kast. Of ze straks met mij mee gaan? Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Misschien wel, ik hoop alleen dat het dan geen steekvlammen geeft, niet alle honden vonden elkaar even lief 😅 heb je dat weer...herrie in de kist. 😑🫣

Nee gekheid.. het idee vind ik wel mooi.
Afbeelding
Cendy
Posts in topic: 4

Bericht door Cendy »

CatnDog schreef: 22 jan 2024, 18:18 Jeetje, dat gaat dus per gewicht. Daar had ik niet eens over nagedacht.
Ja de volgende hond wordt een Chihuahua :schrik:
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 8
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Dat uitstrooien kan ik ergens ook niet. Ik vind het dan weer een fijn idee om ze toch in mn buurt te hebben, ook mocht ik verhuizen, gewoon mee. En als ik doodga wil ik ook dat de assen erbij gaan.
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

ik heb voor al mijn honden een crematieverzekering afgesloten en ze kunnen individueel gecremeerd worden. de as komt in een asbus terug en als ik er aan denk dan strooi ik ze uit. zo heb ik er ooit 7 uitgestrooid op het strand en 3 bij ons in het park.
nu staan er nog 2 asbussen te wachten.
de katten worden begraven in de gemeentetuin. als ze ooit gaan graven komen ze een dierenkerkhof tegen.
Kimmie
Posts in topic: 9
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Ja dat is hier ook hoor, de eerste jaren hebben we de honden begraven, tot 2013 dus, toen overleed heel plotseling mijn zielehond, en die kon ik gewoon niet begraven, die moest bij mij blijven , in huis, niet buiten onder de grond...

En toen is eigenlijk wel de omslag gekomen, we hebben 1,5 jaar geleden nog wel een veulentje begraven, maar honden komen allemaal thuis, in hun eigen beeld zodat ze er nog een beetje bij zijn... Geeft mij rust.
Ik wil als ik dood ben , gecremeerd worden, en dan mijn as vermengen met de as van de honden, en dat mag dan ergens begraven worden..
Een vriendin van mij is 2 jaar geleden overleden en die heeft de urnen van haar honden in de kist meegenomen, is ook een mooi idee wel..

Maar als de volgende bewoners hier gaan graven, gaan ze wel een paar honden en paarden ( pony en 2 veulentjes) tegenkomen , vind het toch wel vervelend dat ze niet mee kunnen als we nog eens gaan verhuizen, en dat kan met de as dan weer wel..
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Kimmie schreef: 23 jan 2024, 10:10 Ja dat is hier ook hoor, de eerste jaren hebben we de honden begraven, tot 2013 dus, toen overleed heel plotseling mijn zielehond, en die kon ik gewoon niet begraven, die moest bij mij blijven , in huis, niet buiten onder de grond...

En toen is eigenlijk wel de omslag gekomen, we hebben 1,5 jaar geleden nog wel een veulentje begraven, maar honden komen allemaal thuis, in hun eigen beeld zodat ze er nog een beetje bij zijn... Geeft mij rust.
Ik wil als ik dood ben , gecremeerd worden, en dan mijn as vermengen met de as van de honden, en dat mag dan ergens begraven worden..
Een vriendin van mij is 2 jaar geleden overleden en die heeft de urnen van haar honden in de kist meegenomen, is ook een mooi idee wel..

Maar als de volgende bewoners hier gaan graven, gaan ze wel een paar honden en paarden ( pony en 2 veulentjes) tegenkomen , vind het toch wel vervelend dat ze niet mee kunnen als we nog eens gaan verhuizen, en dat kan met de as dan weer wel..
En toch he, de kans is dat ze amper nog wat terug gaan vinden met graven. Kennis van ons had ook vele katten in de tuin begraven. Toen jaren later moest daar toch wat gebeuren en waren ze er huiverig voor over wat ze terug zouden vinden. Nou helemaal niks dus. 😶 Blijkbaar wordt er toch enorm veel opgeruimd in de grond door de jaren heen.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Ik heb Diem individueel laten cremeren en de as heb ik steeds in kleine porties verdeeld en uitgestrooid in al onze wandelgebieden. Wandelen in buitengebied was zijn lust en leven. Er ligt 2 jaar later nog steeds een restje as in de auto. Binnenkort maar eens leegmaken.
Ik heb ook 1 glaskraal laten maken met een beetje as. Gewoon als hanger. Bevalt me goed dat te dragen dus voor volgende honden doe ik dat ook.
Ik heb van mijn eerste hond de as nog staan. Ik kon destijds de as niet loslaten en nu weet ik niet wat er mee te doen. Misschien alsnog ook daar een glaskraal van laten maken en restant dan uitstrooien :idea:

Ik zag dat hier in de buurt sinds kort ook huisdieren kan laten resomeren. Uit milieuoogpunt wel aantrekkelijk. Vraag me wel af of het restant wat je dan kan terugkrijgen te verwerken is in een sieraad? Weet iemand dat?
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

pioenroos schreef: 23 jan 2024, 12:30 Ik heb Diem individueel laten cremeren en de as heb ik steeds in kleine porties verdeeld en uitgestrooid in al onze wandelgebieden. Wandelen in buitengebied was zijn lust en leven. Er ligt 2 jaar later nog steeds een restje as in de auto. Binnenkort maar eens leegmaken.
Ik heb ook 1 glaskraal laten maken met een beetje as. Gewoon als hanger. Bevalt me goed dat te dragen dus voor volgende honden doe ik dat ook.
Ik heb van mijn eerste hond de as nog staan. Ik kon destijds de as niet loslaten en nu weet ik niet wat er mee te doen. Misschien alsnog ook daar een glaskraal van laten maken en restant dan uitstrooien :idea:

Ik zag dat hier in de buurt sinds kort ook huisdieren kan laten resomeren. Uit milieuoogpunt wel aantrekkelijk. Vraag me wel af of het restant wat je dan kan terugkrijgen te verwerken is in een sieraad? Weet iemand dat?

Volgens mij wel.

https://www.dierencrematoriumnovio.nl/k ... e-crematie
Afbeelding

Tanja en Anne
Plaats reactie