Crematie.

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
CatnDog
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Crematie.

Bericht door CatnDog »

Cendy schreef: 23 jan 2024, 08:15
CatnDog schreef: 22 jan 2024, 18:18 Jeetje, dat gaat dus per gewicht. Daar had ik niet eens over nagedacht.
Ja de volgende hond wordt een Chihuahua :schrik:
:lol1:
Ik heb mijn huisdieren (katten oh en vissen ook) altijd begraven in de tuin. Maar op de één of andere manier begin ik daar nu wel wat meer moeite mee te hebben.
Dat komt waarschijnlijk ik in de toekomst wel een verhuizing aan zie komen en het idee dat de dieren dan opgegraven zouden worden omdat de tuin wordt heringericht vind ik niet zo prettig. Dan zou ik m'n dieren liever helemaal loslaten.
Al is hierboven al geschreven dat er waarschijnlijk nog maar weinig of helemaal niets meer van over zal zijn. Dus ik moet er helemaal niet moeilijk over doen.
Kimmie
Posts in topic: 9
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Rosanne schreef: 23 jan 2024, 12:15
Kimmie schreef: 23 jan 2024, 10:10 Ja dat is hier ook hoor, de eerste jaren hebben we de honden begraven, tot 2013 dus, toen overleed heel plotseling mijn zielehond, en die kon ik gewoon niet begraven, die moest bij mij blijven , in huis, niet buiten onder de grond...

En toen is eigenlijk wel de omslag gekomen, we hebben 1,5 jaar geleden nog wel een veulentje begraven, maar honden komen allemaal thuis, in hun eigen beeld zodat ze er nog een beetje bij zijn... Geeft mij rust.
Ik wil als ik dood ben , gecremeerd worden, en dan mijn as vermengen met de as van de honden, en dat mag dan ergens begraven worden..
Een vriendin van mij is 2 jaar geleden overleden en die heeft de urnen van haar honden in de kist meegenomen, is ook een mooi idee wel..

Maar als de volgende bewoners hier gaan graven, gaan ze wel een paar honden en paarden ( pony en 2 veulentjes) tegenkomen , vind het toch wel vervelend dat ze niet mee kunnen als we nog eens gaan verhuizen, en dat kan met de as dan weer wel..
En toch he, de kans is dat ze amper nog wat terug gaan vinden met graven. Kennis van ons had ook vele katten in de tuin begraven. Toen jaren later moest daar toch wat gebeuren en waren ze er huiverig voor over wat ze terug zouden vinden. Nou helemaal niks dus. 😶 Blijkbaar wordt er toch enorm veel opgeruimd in de grond door de jaren heen.
Wij hebben wel alle dieren in dekens gewikkeld, dat heeft wel invloed op de ontbinding , nou ja , in ieder geval zullen ze die dekens nog wel vinden, en balletjes en bij 1 puppie van 19 weken oud haar speeltjes , soms denk ik weleens om haar op te graven en alsnog te cremeren, maar ik zou eens na moeten vragen of ze dat zouden willen doen...
Tamara/Bayko
Posts in topic: 2
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

pioenroos schreef: 23 jan 2024, 12:30
Ik zag dat hier in de buurt sinds kort ook huisdieren kan laten resomeren. Uit milieuoogpunt wel aantrekkelijk. Vraag me wel af of het restant wat je dan kan terugkrijgen te verwerken is in een sieraad? Weet iemand dat?
Zeker kan dat. Kennis van me heeft na resomeren een beetje laten verwerken in een ring. Heel erg mooi geworden.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Rosanne
Posts in topic: 2
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Kimmie schreef: 23 jan 2024, 15:14
Rosanne schreef: 23 jan 2024, 12:15
Kimmie schreef: 23 jan 2024, 10:10 Ja dat is hier ook hoor, de eerste jaren hebben we de honden begraven, tot 2013 dus, toen overleed heel plotseling mijn zielehond, en die kon ik gewoon niet begraven, die moest bij mij blijven , in huis, niet buiten onder de grond...

En toen is eigenlijk wel de omslag gekomen, we hebben 1,5 jaar geleden nog wel een veulentje begraven, maar honden komen allemaal thuis, in hun eigen beeld zodat ze er nog een beetje bij zijn... Geeft mij rust.
Ik wil als ik dood ben , gecremeerd worden, en dan mijn as vermengen met de as van de honden, en dat mag dan ergens begraven worden..
Een vriendin van mij is 2 jaar geleden overleden en die heeft de urnen van haar honden in de kist meegenomen, is ook een mooi idee wel..

Maar als de volgende bewoners hier gaan graven, gaan ze wel een paar honden en paarden ( pony en 2 veulentjes) tegenkomen , vind het toch wel vervelend dat ze niet mee kunnen als we nog eens gaan verhuizen, en dat kan met de as dan weer wel..
En toch he, de kans is dat ze amper nog wat terug gaan vinden met graven. Kennis van ons had ook vele katten in de tuin begraven. Toen jaren later moest daar toch wat gebeuren en waren ze er huiverig voor over wat ze terug zouden vinden. Nou helemaal niks dus. 😶 Blijkbaar wordt er toch enorm veel opgeruimd in de grond door de jaren heen.
Wij hebben wel alle dieren in dekens gewikkeld, dat heeft wel invloed op de ontbinding , nou ja , in ieder geval zullen ze die dekens nog wel vinden, en balletjes en bij 1 puppie van 19 weken oud haar speeltjes , soms denk ik weleens om haar op te graven en alsnog te cremeren, maar ik zou eens na moeten vragen of ze dat zouden willen doen...
Ahh ja dat zal zeker invloed kunnen hebben. 19 weekjes nog maar. ☹️
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Kimmie
Posts in topic: 9
Honden: 6

Bericht door Kimmie »

Ja , dat was echt vreselijk... een puppie in laten slapen, gaat zo tegen je hele gevoel in...heb daar heel lang last van gehad :cry:

En eigenlijk spijt dat we haar begraven hebben ipv gecremeerd, zij is wel heel dicht bij ons huis begraven, gewoon voor het gevoel dat zo'n kleintje zo nog een beetje dicht bij ons in de buurt lag, maar nu zou ik haar zeker hebben laten cremeren.
Plaats reactie