Lekker los genieten op de hei.
- thom
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Lekker los genieten op de hei.
Na eerst dubbelgezekerd met 2 lijnen, een halsband en een anti ontsnappingstuig, toen aan de 5 meter lijn aan het tuig op de hei en verder nog dubbel gezekerd, daarna alleen een anti ontsnappingstuig met 5 meter lijn.
Vervolgens voorzichtig los in het omheinde losloopgebied, daarna lsolopen op de hei met een 10 meter sleeplijn. Naar nu helemaal los. En hij heeft genoten.
Zeker niet de mooiste foto's maar wel erg leuk.
Opzij, opzij, opzij.
Vervolgens voorzichtig los in het omheinde losloopgebied, daarna lsolopen op de hei met een 10 meter sleeplijn. Naar nu helemaal los. En hij heeft genoten.
Zeker niet de mooiste foto's maar wel erg leuk.
Opzij, opzij, opzij.
Ons Portugese meisje Farah.
Re: Lekker los genieten op de hei.
Heerlijk los
Zalig om te zien.
Knapperd!
- Omega
- Posts in topic: 1
- Welke: Nu een echte toller
Heerlijk dat hij los kan lopen! Lekker in eigen tempo, net zo lang snuffelen als hij wil en dan weer achter je baasjes aan rennen.
Heerlijk!
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Heerlijk toch?
En ik snap het hoor. Niks erger dan een weggelopen hond en in Bussum in janurai is er vuurwerk en gedoe.
Maar hij kijkt constant naar je dus met het voorroepen zal het wel goed zitten.
Wel even een tip, maak er toch even dat formele oefeningtje van. Van begin tot eind, netjes voorkomen en aanlijnen.
Dan weet je zeker dat alles duidelijk is en dat is niet alleen voor jouw maar ook zijn gemoedsrust erg fijn.
En ik snap het hoor. Niks erger dan een weggelopen hond en in Bussum in janurai is er vuurwerk en gedoe.
Maar hij kijkt constant naar je dus met het voorroepen zal het wel goed zitten.
Wel even een tip, maak er toch even dat formele oefeningtje van. Van begin tot eind, netjes voorkomen en aanlijnen.
Dan weet je zeker dat alles duidelijk is en dat is niet alleen voor jouw maar ook zijn gemoedsrust erg fijn.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Heerlijk! En idd wat EM zegt. Maak er een gewoonte van. Hier leer ik alle pups dat gelijk en ze komen nog steeds zich netjes melden. Gewoon omdat t zo hoort...
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Heerlijk Thom dat die laatste hobbel met succes genomen is. Lekker genieten dus.
Ik zou een DNA test laten doen. Hij lijkt wel een Border x Bearded collie. Ben ontzettend benieuwd hoe dat kan.
Wat een erg leuke hond met een leuke gerichtheid naarjou, erg fijne basis om mee op te bouwen, daar ga je een leuke hond aan overhouden!
Hopelijk niet gecastreerd want lijkt me een erg leuke toevoeging om fijne honden mee te hebben
Hopelijk niet gecastreerd want lijkt me een erg leuke toevoeging om fijne honden mee te hebben
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Nou ik zou zelf beginnen meteen beardie.
De combinatie blijft hetzelfde maar een beardie is een leukere moeder.
De border collie is dertien in een dozijn te vinden. Ik zie ze echt overal in de berm liggen terwijl er weer een auto langs komt. Daar moeten ze kennelijk bij liggen.
Ik zou inderdaad ook even testen. Ik denk dezelfde combinatie.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Fijn dat het nu kan.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- nevache
- Honden: 7
Wat ik in je voorsteltopic van Quin al schreef: onze Sem lijkt een te heet gewassen/gebleekte versie van Quin, en komt uit grensstreek van Portugal/Spanje. Rassen als Barbado da Terceira en Cão da Serra de Aires en kruisingen daarmee komen daar veel voor. Maar als je een rassenDNA-test overweegt: die rassen zitten niet in de Embark-database. Bij Sem heb ik er om die reden van afgezien.
fijn Thom dat het nu kan, heerlijk van genieten
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Heerlijk dat het nu kan!
Een DNA-test is zonde van je geld, komt waarschijnlijk niets uit. De Spaanse streekrassen komen er niet in voor. Interessanter is zijn gedrag te observeren, instinct, what makes him tick? Hoeden, drijven, jagen, etc wat motiveert hem. Daaruit kun je veel opmaken en dan zoeken naar welke typische streekrassen er voorkomen in de regio van waaruit hij afkomstig is.
Van Javier had ik een sterk vermoeden dat hij voornamelijk iets van een lopende hond in zich had, .
iets Frans en griffonachtigs in combi met podenco campanero. Het was mijn gok. Tot ik ontdekte dat hij onder zijn ruwhaar gebrandmerkt was en ben in Spaanse FB -groepen gaan rondvragen. Een DA uit de omgeving waaruit hij afkomstig was wist me te vertellen dat er in haar buurt een aantal rehalas zaten, die Valduezas fokken. Een kruising van griffon, podenco campanero en mastin. De mastin had ik er in eerste instantie niet uitgehaald, maar toen ik dit hoorde, snapte ik het wel. Waaks is hij absoluut niet, maar wel afwachtend en stoicijns.
Het was een bijzondere zoektocht en vertelde me meer dan een uitslag van een DNA-test.
Een DNA-test is zonde van je geld, komt waarschijnlijk niets uit. De Spaanse streekrassen komen er niet in voor. Interessanter is zijn gedrag te observeren, instinct, what makes him tick? Hoeden, drijven, jagen, etc wat motiveert hem. Daaruit kun je veel opmaken en dan zoeken naar welke typische streekrassen er voorkomen in de regio van waaruit hij afkomstig is.
Van Javier had ik een sterk vermoeden dat hij voornamelijk iets van een lopende hond in zich had, .
iets Frans en griffonachtigs in combi met podenco campanero. Het was mijn gok. Tot ik ontdekte dat hij onder zijn ruwhaar gebrandmerkt was en ben in Spaanse FB -groepen gaan rondvragen. Een DA uit de omgeving waaruit hij afkomstig was wist me te vertellen dat er in haar buurt een aantal rehalas zaten, die Valduezas fokken. Een kruising van griffon, podenco campanero en mastin. De mastin had ik er in eerste instantie niet uitgehaald, maar toen ik dit hoorde, snapte ik het wel. Waaks is hij absoluut niet, maar wel afwachtend en stoicijns.
Het was een bijzondere zoektocht en vertelde me meer dan een uitslag van een DNA-test.
Volgens mij komt hij niet uit Spanje maar portugal. Guus uit Spanje was ook 75% landras maar dat is in zijn geval zeker Podenco maneto. Dus je kan er wel degelijk wat mee. Immers landras is geen bordercollie of Bearded collie
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
In het begin dachten we wel aan een DNA test, maar mede door jouw verhaal hebben we daar nu vanaf gezien.nevache schreef: ↑04 feb 2024, 21:48Wat ik in je voorsteltopic van Quin al schreef: onze Sem lijkt een te heet gewassen/gebleekte versie van Quin, en komt uit grensstreek van Portugal/Spanje. Rassen als Barbado da Terceira en Cão da Serra de Aires en kruisingen daarmee komen daar veel voor. Maar als je een rassenDNA-test overweegt: die rassen zitten niet in de Embark-database. Bij Sem heb ik er om die reden van afgezien.
Ons Portugese meisje Farah.
Toch is dat eigenlijk juist wel interessant. Ik dacht dat Guus een mops x teckel was. Kwamen beiden niet voor in de uitslag. Hij was Yorkshire terriër, pekinees en Duitse herder en voor het grootste deel spaans landras wat dus een Podenco is. Als jij hem laat testen en hij is geen border of Bearded collie kan je hem zo terug herleiden naar een lokaal ras dat niet in de database staat. Juist het uitsluiten van rassen kan heel interessant zijn. Want als hij niet te traceren is weet je zeker dat het gros van de opbouw van hem bestaat uit een van de twee of drie lokale rassen. Foto erbij en je weet nog steeds precies wat hij is. Bij Guus bestaat er geen twijfel ondanks dat 75% geen ras uit de database was. Hij ziet eruit als een maneto en gedraagt zich als een maneto. En de maneto is een lokaal ras dat niet in de database staat. Ik heb dus ondanks 75% niet duidelijk 100% duidelijkheid gekregen. Dat geldt straks idem voor een uitslag van Quin.thom schreef: ↑05 feb 2024, 10:44In het begin dachten we wel aan een DNA test, maar mede door jouw verhaal hebben we daar nu vanaf gezien.nevache schreef: ↑04 feb 2024, 21:48Wat ik in je voorsteltopic van Quin al schreef: onze Sem lijkt een te heet gewassen/gebleekte versie van Quin, en komt uit grensstreek van Portugal/Spanje. Rassen als Barbado da Terceira en Cão da Serra de Aires en kruisingen daarmee komen daar veel voor. Maar als je een rassenDNA-test overweegt: die rassen zitten niet in de Embark-database. Bij Sem heb ik er om die reden van afgezien.
Wat heerlijk dat loslopen zo goed gaat !
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Wat fijn dat hij nu los mag lopen, lekker genieten samen!
- Heleboelie
Na zo'n zorgvuldige opbouw is dit extra genieten!
Knappe Quinn!
Knappe Quinn!