Nieuw baasje gooit puppy Fleur van vier hoog naar beneden
- Mo-yi
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Nieuw baasje gooit puppy Fleur van vier hoog naar beneden
"Nieuw baasje gooit puppy Fleur van vier hoog naar beneden: ‘Hij stuurde mij berichten dat hij de hond beu was’
In het Belgische Dendermonde is afgelopen weekend hondje Fleur gruwelijk om het leven gekomen nadat de eigenaar haar door het raam naar beneden gooide.
De baasjes, een koppel dat het beestje nog maar een week had, beweerde eerst nog dat ze om het leven was gekomen door een aanrijding. Maar al snel bleek dat er meer aan de hand was. Het koppel riskeert tot vijf jaar cel en een boete tot 800.000 euro.
Fleur was zes maanden oud en een kruising tussen een chihuahua en een boomer. ,,Ze was sinds 12 maart bij haar nieuwe eigenaars”, zegt Chantal Verhagen, de vorige eigenaar. ,,We dachten dat het hondje daar gelukkig zou zijn, maar al snel bleek dat dit niet waar was. We zijn enorm in shock.”
De vrouw kreeg onder meer berichten over het feit dat ze de hond al weer beu waren. Wat er op zondag fout is gegaan, is niet duidelijk, maar de eigenaars gooiden de hond van de vierde verdieping naar beneden. Door de zware klap was het dier meteen dood.
De eigenaars zeiden dat de hond ontsnapt was en aangereden door een auto, maar er waren weinig uitwendige sporen zichtbaar van een aanrijding. De politie twijfelde meteen en na onderzoek bleek dat de hond naar beneden was gegooid.
Chantal deelde de berichten die ze van de eigenaar had gekregen met de politie en legde een verklaring af."
https://www.bndestem.nl/buitenland/nieu ... QUnTfPKRoM
In het Belgische Dendermonde is afgelopen weekend hondje Fleur gruwelijk om het leven gekomen nadat de eigenaar haar door het raam naar beneden gooide.
De baasjes, een koppel dat het beestje nog maar een week had, beweerde eerst nog dat ze om het leven was gekomen door een aanrijding. Maar al snel bleek dat er meer aan de hand was. Het koppel riskeert tot vijf jaar cel en een boete tot 800.000 euro.
Fleur was zes maanden oud en een kruising tussen een chihuahua en een boomer. ,,Ze was sinds 12 maart bij haar nieuwe eigenaars”, zegt Chantal Verhagen, de vorige eigenaar. ,,We dachten dat het hondje daar gelukkig zou zijn, maar al snel bleek dat dit niet waar was. We zijn enorm in shock.”
De vrouw kreeg onder meer berichten over het feit dat ze de hond al weer beu waren. Wat er op zondag fout is gegaan, is niet duidelijk, maar de eigenaars gooiden de hond van de vierde verdieping naar beneden. Door de zware klap was het dier meteen dood.
De eigenaars zeiden dat de hond ontsnapt was en aangereden door een auto, maar er waren weinig uitwendige sporen zichtbaar van een aanrijding. De politie twijfelde meteen en na onderzoek bleek dat de hond naar beneden was gegooid.
Chantal deelde de berichten die ze van de eigenaar had gekregen met de politie en legde een verklaring af."
https://www.bndestem.nl/buitenland/nieu ... QUnTfPKRoM
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Nieuw baasje gooit puppy Fleur van vier hoog naar beneden
Heel goed. En een leven lang een aantekening als randverschijnsel dat in de gaten gehouden moet worden. En dan niet alleen de meneer. Beide graag. Want dat kutkunstje kennen we ook wel een keer. Erbij staan en er naar kijken en huilend uitleggen hoe het je allemaal overkomen is is niet goed genoeg, shenaya.
Geen banen. Geen toegang tot toeslagen en regelingen.
Zeer beperkte mogelijkheden tot huurwoningen.
Als het aan mij lag zou het op hun voorhoofd getatoeerd worden maar dat zal wel weer te ongenuanceerd zijn.
- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Dat allemaal, en nooit nooit nooit nog 1 dier in huis. Laat ze ook gelijk hun voortplantingsorganen eruit halen, straks wordt er nog een baby t raam uitgekiept omdat ie zo huilt.EchoMira schreef: ↑20 mar 2024, 21:06Heel goed. En een leven lang een aantekening als randverschijnsel dat in de gaten gehouden moet worden. En dan niet alleen de meneer. Beide graag. Want dat kutkunstje kennen we ook wel een keer. Erbij staan en er naar kijken en huilend uitleggen hoe het je allemaal overkomen is is niet goed genoeg, shenaya.
Als het aan mij lag zou het op hun voorhoofd getatoeerd worden maar dat zal wel weer te ongenuanceerd zijn.
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Riskeert wil nog niet zeggen dat ze het ook krijgen. Verder ben ik het helemaal met je eens.EchoMira schreef: ↑20 mar 2024, 21:06Heel goed. En een leven lang een aantekening als randverschijnsel dat in de gaten gehouden moet worden. En dan niet alleen de meneer. Beide graag. Want dat kutkunstje kennen we ook wel een keer. Erbij staan en er naar kijken en huilend uitleggen hoe het je allemaal overkomen is is niet goed genoeg, shenaya.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Wel jammer dat de oud eigenaar na het ontvangen van berichten dat de het beestje niet meer wilden en zat waren niet heeft gezorgd dat het daar weg gehaald werd. Want ze dacht dat het hondje daar gelukkig zou worden ondanks dat die mensen berichten stuurden dat ze hem zat waren? Apart.
Ik hoop dat ze een boete van 8 ton krijgen. Net goed. Ga je leven maar op zwart zaad zitten. Heerlijk!
Ik hoop dat ze een boete van 8 ton krijgen. Net goed. Ga je leven maar op zwart zaad zitten. Heerlijk!
Ja dat zit ik me ook steeds af te vragen. Waarom ze het hondje niet gelijk weer opgehaald hebben. Bah ik ben er gewoon naar van. Ook van het zinnetje dat het hondje bang was van de nieuwe eigenaren. Dat stond overigens in een ander krantenbericht.Marc schreef: ↑21 mar 2024, 18:29 Wel jammer dat de oud eigenaar na het ontvangen van berichten dat de het beestje niet meer wilden en zat waren niet heeft gezorgd dat het daar weg gehaald werd. Want ze dacht dat het hondje daar gelukkig zou worden ondanks dat die mensen berichten stuurden dat ze hem zat waren? Apart.
Die krijgen echt geen straf. Misschien een ‘niet meer doen hoooorrrr’.
We zien het wel aan die pedo Benno L. In plaats dat zo’n monster ter plekke gecastreerd wordt krijgt ie nog coulance ook want hij had zo te lijden onder al die belangstelling.
We zien het wel aan die pedo Benno L. In plaats dat zo’n monster ter plekke gecastreerd wordt krijgt ie nog coulance ook want hij had zo te lijden onder al die belangstelling.
Die mogen wel even langs het GGZ zou je zeggen en ja als mensen me zouden zeggen van die hond die ik ovenam valt een beetje tegen zou ik hem zo weer ophalen, maar goed.. iedereen is anders, arm beest
Dat snap ik ook niet , dan ga je dat beestje toch direct weer ophalen.Marc schreef: ↑21 mar 2024, 18:29 Wel jammer dat de oud eigenaar na het ontvangen van berichten dat de het beestje niet meer wilden en zat waren niet heeft gezorgd dat het daar weg gehaald werd. Want ze dacht dat het hondje daar gelukkig zou worden ondanks dat die mensen berichten stuurden dat ze hem zat waren? Apart.
Maar zij zullen er ook wel genoeg van hebben gehad maar zet je zo'n hondje op verhuisdieren of mp is het ook zo weg.
Voor mijn part zet je hem dan aan het hek van het asiel.
Hoop ook dat ze flink gestraft zullen worden en het langdurig mogen voelen dat k@tvolk.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Ik kan uit het bericht niet opmaken hoeveel tijd er zat, tussen de berichten met de oud eigenaar en het gooien van fleur. Denk erg weinig. Wellicht heeft de oud eigenaar niet eens de tijd gehad om haar op te halen, bericht krijgen dat ze haar beu zijn is wat anders dan bericht krijgen dat ze haar elk moment uit het raam gaan gooien.
Triest. Arm hondje, misselijk bij de gedachte
Ik hoop dat het nieuwe bericht wordt:
Oud baasje van Fleur gooit nieuw baasje over het balkon….
Oud baasje van Fleur gooit nieuw baasje over het balkon….
- Kells
Dat ben ik met je eens.Noor schreef: ↑22 mar 2024, 19:40 Ik kan uit het bericht niet opmaken hoeveel tijd er zat, tussen de berichten met de oud eigenaar en het gooien van fleur. Denk erg weinig. Wellicht heeft de oud eigenaar niet eens de tijd gehad om haar op te halen, bericht krijgen dat ze haar beu zijn is wat anders dan bericht krijgen dat ze haar elk moment uit het raam gaan gooien.
Daar dacht ik ook aan, misschien stuurde die nieuwe baas die berichten wel pas naar de oude baas nadat hij het hondje naar beneden had gegooid.Kells schreef: ↑22 mar 2024, 21:32Dat ben ik met je eens.Noor schreef: ↑22 mar 2024, 19:40 Ik kan uit het bericht niet opmaken hoeveel tijd er zat, tussen de berichten met de oud eigenaar en het gooien van fleur. Denk erg weinig. Wellicht heeft de oud eigenaar niet eens de tijd gehad om haar op te halen, bericht krijgen dat ze haar beu zijn is wat anders dan bericht krijgen dat ze haar elk moment uit het raam gaan gooien.
Tanja en Anne
- Kells
Dat denk ik niet direct. Wat ik wel denk is dat die lieden hebben geroepen dat ze de hond zat waren, maar daarmee ga je er niet van uit dat ze de pup van de galerij flikkeren.Gonnie schreef: ↑22 mar 2024, 21:34Daar dacht ik ook aan, misschien stuurde die nieuwe baas die berichten wel pas naar de oude baas nadat hij het hondje naar beneden had gegooid.Kells schreef: ↑22 mar 2024, 21:32Dat ben ik met je eens.Noor schreef: ↑22 mar 2024, 19:40 Ik kan uit het bericht niet opmaken hoeveel tijd er zat, tussen de berichten met de oud eigenaar en het gooien van fleur. Denk erg weinig. Wellicht heeft de oud eigenaar niet eens de tijd gehad om haar op te halen, bericht krijgen dat ze haar beu zijn is wat anders dan bericht krijgen dat ze haar elk moment uit het raam gaan gooien.
Nee, daar zou ik ook niet vanuit gaan, mensen zijn tegenwoordig echt gek. Net als die twee Rotweiler pups verdronken zijn, doordat ze met stenen aan hun lijf gebonden het water in gegooid zijn. Toch niet normaal dat je dat doet.
Tanja en Anne
EensNoor schreef: ↑22 mar 2024, 19:40 Ik kan uit het bericht niet opmaken hoeveel tijd er zat, tussen de berichten met de oud eigenaar en het gooien van fleur. Denk erg weinig. Wellicht heeft de oud eigenaar niet eens de tijd gehad om haar op te halen, bericht krijgen dat ze haar beu zijn is wat anders dan bericht krijgen dat ze haar elk moment uit het raam gaan gooien.
Er kan niet veel tijd tussen hebben gezeten, het hondje heeft maar een week bij de nieuwe eigenaar doorgebracht.