Voorbereiden op ouder worden

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
ranetje
Posts in topic: 4

Re: Voorbereiden op ouder worden

Bericht door ranetje »

Mo-yi schreef: 17 mei 2024, 12:40
ranetje schreef: 17 mei 2024, 12:25
Mo-yi schreef: 17 mei 2024, 12:09 Jaaaa, ik heb een oplossing!
Mijn oude d.a belde me op. Ze zijn inmiddels een flinke kliniek maar ook zij verwijzen door naar Evidensia in Waalwijk ( drie kwartier rijden ). Ze vindt het zelf ook erg onhandig allemaal, en ze stelde voor dat als ik hun bel te kiezen voor optie "landbouw dieren" dan komt er een veearts en die kan dat ook doen.
Kortom; een opluchting hier wel.
Al die doorverwijzingen steeds verderweg wordt je niet vrolijker van.
Voor jou een oplossing :ok:
Als die keuze er is tenminste, ik heb op de telefoonbeantwoorder nog nooit een keuze gehad voor landbouwdieren?
die keuze zal er niet over zijn inderdaad.
Ik dacht gisteren nog; ik ga alle veeartsen eens af, die komen wel.
Nu gaf zij deze optie al aan nu, ze zijn een gemengde praktijk dus veeartsen genoeg daar.
:ok:
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Mo-yi schreef: 17 mei 2024, 12:09 Jaaaa, ik heb een oplossing!
Mijn oude d.a belde me op. Ze zijn inmiddels een flinke kliniek maar ook zij verwijzen door naar Evidensia in Waalwijk ( drie kwartier rijden ). Ze vindt het zelf ook erg onhandig allemaal, en ze stelde voor dat als ik hun bel te kiezen voor optie "landbouw dieren" dan komt er een veearts en die kan dat ook doen.
Kortom; een opluchting hier wel.
Al die doorverwijzingen steeds verderweg wordt je niet vrolijker van.
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden! Dat geeft je mentaal weer wat rust.
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Gonnie schreef: 17 mei 2024, 06:54
Mo-yi schreef: 16 mei 2024, 23:46
EchoMira schreef: 16 mei 2024, 23:34

Over twee jaar is hij sowieso dood.
Hoe gerust je er op bent doet er ontzettend weinig toe.
wat een raar antwoord
en ik heb er ook niks aan :19:
Hij bedoelt gewoon dat het weinig zin heeft om je er te druk over te maken. Mijn zoon zegt het altijd zo (als er wat tegen zit): het is wat het is.
Lief bedoeld maar je hoeft niet voor me te tolken.

Ik bedoel namelijk niet dat het geen zin heeft. Ik grossier uberhaupt niet in geenzinneritis en maaktnietuiterij.
Maar ik denk wel dat het gezond en helpend is om je heel goed te realiseren dat je niets te kiezen hebt. Dus laat de keuzestress dan ook achterwege.

Ik moet er niet aan denken dat Mira een keer afzwaait. Maar het alternatief is erger want ik ben nog te jong om eerder dan mijn hond dood te gaan.

Het is om te janken zo vreselijk maar je hoeft er niets mee. Het was altijd al zo dat je je hond een keer weer af moest geven. Accepteer die rust. Want je bent geen betere baas omdat je wakker ligt en drie extra afspraken maakt.
Mo-yi
Posts in topic: 23
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

EchoMira schreef: 17 mei 2024, 21:24
Mo-yi schreef: 16 mei 2024, 23:46

wat een raar antwoord
en ik heb er ook niks aan :19:
Hij bedoelt gewoon dat het weinig zin heeft om je er te druk over te maken. Mijn zoon zegt het altijd zo (als er wat tegen zit): het is wat het is.

Ik bedoel namelijk niet dat het geen zin heeft. Ik grossier uberhaupt niet in geenzinneritis en maaktnietuiterij.
Maar ik denk wel dat het gezond en helpend is om je heel goed te realiseren dat je niets te kiezen hebt. Dus laat de keuzestress dan ook achterwege.

Ik moet er niet aan denken dat Mira een keer afzwaait. Maar het alternatief is erger want ik ben nog te jong om eerder dan mijn hond dood te gaan.

Het is om te janken zo vreselijk maar je hoeft er niets mee. Het was altijd al zo dat je je hond een keer weer af moest geven. Accepteer die rust. Want je bent geen betere baas omdat je wakker ligt en drie extra afspraken maakt.
Dat die tijd komt is realistisch, dat het zo rustig mogelijk mag gaan mag ik ook hopen, dat wat ik daar nog in kan "sturen", ja graag, dan ben ik twee dagen bezig me druk te maken maar ik heb nu wel een geruststelling.
Dus onnodig zal het voor sommigen zijn, ik heb er nu wel wat aan.
Als zo'n situatie zich snachts voordoet dan heb ik het niet meer als je naar verschillende adressen wordt gestuurd.
Nou ja, ieder zn ding erin en hoe iedereen het anders aanpakt is ook goed, als t maar werkt , denk ik.
Mocht haar tijd daar zijn dankan ik nu handelen en vooral janken, ipv waar moet ik nu heen of wie kan me helpen.
scheelt toch wel een bergje vind ik :P
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Mo-yi schreef: 17 mei 2024, 22:00
EchoMira schreef: 17 mei 2024, 21:24

Dat die tijd komt is realistisch, dat het zo rustig mogelijk mag gaan mag ik ook hopen, dat wat ik daar nog in kan "sturen", ja graag, dan ben ik twee dagen bezig me druk te maken maar ik heb nu wel een geruststelling.
Dus onnodig zal het voor sommigen zijn, ik heb er nu wel wat aan.
Als zo'n situatie zich snachts voordoet dan heb ik het niet meer als je naar verschillende adressen wordt gestuurd.
Nou ja, ieder zn ding erin en hoe iedereen het anders aanpakt is ook goed, als t maar werkt , denk ik.
Mocht haar tijd daar zijn dankan ik nu handelen en vooral janken, ipv waar moet ik nu heen of wie kan me helpen.
scheelt toch wel een bergje vind ik :P
Dat je daarin wat kunt "sturen" dat is een keuze die je in ieder geval wel kunt maken en die jou een hoop rust oplevert :ok:
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik snap het wel, het gaat niet om het doodgaan zelf, maar om de manier waarop.
Dus ik begrijp dat het je rust geeft dat je weet bij wie je in een acute noodsituatie terechtkunt - op de manier die jou en jouw hond de minste extra stress geeft - en dat je dat niet op dat moment zelf nog uit moet gaan zoeken.

Toen ik naar Spanje verhuisde, was letterlijk het eerste wat ik heb uitgezocht: waar kan ik terecht als er een medisch spoedgeval is met een van mijn dieren? Ik moet er niet aan denken dat ik in een noodsituatie zou moeten gaan googelen en rondbellen omdat je geen idee hebt waar je naartoe kunt.
Ik heb ook meteen Taartjes medische dossier in de computer laten zetten, omdat zij al jaren kwaadaardige gezwellen had, en ik er niet aan moest denken dat als gevolg daarvan een acute beslissing genomen zou moeten worden, en ik eerst een hele discussie aan zou moeten gaan over diagnose, onderzoeken en behandelmogelijkheden, terwijl ik al besloten had dat ze niet meer in een medische molen zou komen.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 23
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Diana schreef: 18 mei 2024, 06:00 Ik snap het wel, het gaat niet om het doodgaan zelf, maar om de manier waarop.
Dus ik begrijp dat het je rust geeft dat je weet bij wie je in een acute noodsituatie terechtkunt - op de manier die jou en jouw hond de minste extra stress geeft - en dat je dat niet op dat moment zelf nog uit moet gaan zoeken.

Toen ik naar Spanje verhuisde, was letterlijk het eerste wat ik heb uitgezocht: waar kan ik terecht als er een medisch spoedgeval is met een van mijn dieren? Ik moet er niet aan denken dat ik in een noodsituatie zou moeten gaan googelen en rondbellen omdat je geen idee hebt waar je naartoe kunt.
Ik heb ook meteen Taartjes medische dossier in de computer laten zetten, omdat zij al jaren kwaadaardige gezwellen had, en ik er niet aan moest denken dat als gevolg daarvan een acute beslissing genomen zou moeten worden, en ik eerst een hele discussie aan zou moeten gaan over diagnose, onderzoeken en behandelmogelijkheden, terwijl ik al besloten had dat ze niet meer in een medische molen zou komen.
Heel goed, zou ook het eerste zijn zo'n beetje wat ik al helder zou willen hebben. Als je moet handelen wil je weten hoe, op dat moment dat nog moeten uitzoeken is verloren tijd.
Afbeelding
Plaats reactie