voer-dingetje update pag.3

Mo-yi
Posts in topic: 39
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: voer-dingetje

Bericht door Mo-yi »

Smoushond schreef: 05 jun 2024, 08:35 Is ze misselijk?
Voor zover je daarvan zeker kan zijn, maar ik denk het niet. Ze eet ook geen gras of andere tekenen, ze begint nu wel aan dr eten maar ze stopt gewoon sneller.
Misschien ga ik wat te ver nu twijfel ik aan mezelf, maar ik geef dr alles wat ze nu wel wil. Gisteren was dat dan wel runderhart, twee bruine boterhammen en een rauwe frikandel..ze heeft daar niet van overgegeven.
Afbeelding
Annets
Posts in topic: 1

Bericht door Annets »

Heeft ze misschien last van haar gebit?
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Harde dingen kan ze nog wel eten. Vrijdagochtend gaan we naar de d.a. Toch ook even bloedprikken denk ik.
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 4

Bericht door Sirene »

Als ze gecheckt is bij de dierenarts (bloedonderzoek wat maart zei) denk ik dat je eens niet meteen zoveel moet willen geven.
Alle slechte eters die ik ken werden goede eters door ze niet te laten ondervinden dat het een optie is je eten te laten staan.
Geef voor je gevoel te weinig. Dus zorg dat ze die bak brok leeg eet en niet een groot deel laat staan.
Pas als ze dagen achter elkaar alles op eet kun je wat meer gaan geven.
Oudere honden hebben net als oudere mensen gewoon minder nodig.
Natuurlijk mag je haar verwennen maar ik denk net als Diana dat ze nu wel doorheeft wat ze allemaal uit de kast moet halen om frikandellen met slagroom te krijgen.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ik snap het hoor, en misschien ga ik er deels teveel in mee. Wel is ze al erg mager aan het worden, bespiering op dr achterhand is vrij triest, ze moet gewoon geen eten overslaan. Het duurde echt een tijd eer ik andere dingen ben gaan aanbieden. Normaal ben ik erg consequent juist.
Haar eigen vlees en brokken hoefde ze vanavond niet, wel wilde ze heeel graag plakjes komkommer die de buuf gaf..gekke pup.Vandaag toch wel weer wat geruster, gewoon in hoe ze zelf is.
Vrijdag d.a en bloedprikken.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Misschien langer wachten zodat ze echt honger heeft en dan alsnog meer eet.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wellicht kun je haar wat vettere dingen geven? Fijn dat ze komkommer lust, maar de voedingswaarde is 0,0. Ik zou zalm of tonijn in olie (uit blik) door haar eten mengen of vette zuivelproducten zoals volle yoghurt, Griekse yoghurt en niet zoute roomkazen.
Ik zou haar ook niet te vaak iets aanbieden. Wachten tot ze echt trek krijgt is beter, zoals EM hierboven al schreef.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ja ik zal daar beter op letten. T is ook niet zo dat ik elk uur vanalles voor dr snoet leg :lol1:
Morgen met boodschappen ga ik wel wat leverworsten halen, en wat extra runderharten. En voor nu gewoon smorgens en savonds alleen aanbieden ( haar gewone eten )
Afbeelding
hakunamatata
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Krijgt ze eigenlijk al iets van pijnstilling of supplementen? Mocht er niets uit het bloed ofzo komen zou ik eens een week pijnstilling op proef vragen. Je schrijft al dat ze magerder is, dat kan een signaal zijn van toch iets van pijn. Op haar leeftijd is het ook helemaal niet gek als er wat pijntjes zijn. Wat pijnstilling kan dan een enorm verschil maken bij die oudjes.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

hakunamatata schreef: 06 jun 2024, 00:36 Krijgt ze eigenlijk al iets van pijnstilling of supplementen? Mocht er niets uit het bloed ofzo komen zou ik eens een week pijnstilling op proef vragen. Je schrijft al dat ze magerder is, dat kan een signaal zijn van toch iets van pijn. Op haar leeftijd is het ook helemaal niet gek als er wat pijntjes zijn. Wat pijnstilling kan dan een enorm verschil maken bij die oudjes.
Daarom was ik zelf al begonnen met wat melaxodyl te geven, die heb ik in huis voor "just in case ".
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Mo-yi schreef: 05 jun 2024, 23:58 Ja ik zal daar beter op letten. T is ook niet zo dat ik elk uur vanalles voor dr snoet leg :lol1:
Morgen met boodschappen ga ik wel wat leverworsten halen, en wat extra runderharten. En voor nu gewoon smorgens en savonds alleen aanbieden ( haar gewone eten )
En veel minder! Zorg dat ze haar bak leeg eet. Niet denken, oh ze eet eindelijk weer, ik geef nog extra.
alinelaila
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Mo-yi schreef: 06 jun 2024, 07:23
hakunamatata schreef: 06 jun 2024, 00:36 Krijgt ze eigenlijk al iets van pijnstilling of supplementen? Mocht er niets uit het bloed ofzo komen zou ik eens een week pijnstilling op proef vragen. Je schrijft al dat ze magerder is, dat kan een signaal zijn van toch iets van pijn. Op haar leeftijd is het ook helemaal niet gek als er wat pijntjes zijn. Wat pijnstilling kan dan een enorm verschil maken bij die oudjes.
Daarom was ik zelf al begonnen met wat melaxodyl te geven, die heb ik in huis voor "just in case ".
Geef je de meloxidyl als ze gegeten heeft? Want het kan best wat vervelend op de maag vallen, zeker als die leeg is, en dan worden ze daar toch misselijk van.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Net terug van de d.a
Bloedprikken ging erg lastig en waar dat de vorige keer voor Mo geen probleem was dat ze vaker aangeprikt werd, vond ze het nu echt drie keer niks. Muzzeltje werd omgedaan, uiteindelijk is dat gelukt. Mo heeft wat dat betreft wat "oude dames aders"die rollen nogal eens weg.
Hart was goed, alles in dr lijf even goed gevoeld, al gaf Mo wel aan dat het niet heel prettig was, dr darmen leken goed te voelen.
Voor nu heeft ze nog een injectie gehad die 24 uur werkt tegen eventuele misselijkheid en hopelijk dat ze hierdoor ook wat beter gaat eten. ( al ging dat gisteren dan weer wel best goed ).
Ze stelde voor om ook eventueel nog verder te kijken via een rontgen of nog een echo, maar we wachten nu eerst de bloeduitslagen even af.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

alinelaila schreef: 06 jun 2024, 09:50
Mo-yi schreef: 06 jun 2024, 07:23
Geef je de meloxidyl als ze gegeten heeft? Want het kan best wat vervelend op de maag vallen, zeker als die leeg is, en dan worden ze daar toch misselijk van.
Nee, afgelopen dagen al geen melaxodyl gegeven. Het was wel in overleg met de d.a gegaan ook.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Opzich gaat het met Mo zelf best oke, alleen ze heeft nu dit weekend zowat niks gegeten.
Medicijnen geven is ook een ramp, ze vindt ergens een manier om het toch uit te tuffen. Vanavond dan een boterham gepakt en roomboter van de buuf erop, pillen erop vermalen en ja dat leek goed te gaan.
Gisteren vond ik haar niet in dr hum, beetje sip ook..vandaag was dat wel beter, liep ook weer graag voorop buiten.
Ik weet t niet hoor.
Hopelijk morgen de bloeduitslagen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Die smalle billetjes is natuurlijk gewoon verlies van bespiering door de leeftijd, die krijg je met veel eten niet meer kek en jeugdig. Je hebt gewoon een oude dame. Wen er maar an😉
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Nanna schreef: 09 jun 2024, 23:13 Die smalle billetjes is natuurlijk gewoon verlies van bespiering door de leeftijd, die krijg je met veel eten niet meer kek en jeugdig. Je hebt gewoon een oude dame. Wen er maar an😉
Daar ben ik inmiddels al wel aan gewend. Het is nu dat ze gewoon niet eet, ze weegt nu 28 kilo ( was ooit 42 )
Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Ik geloof niet zo dat ze op deze leeftijd gaat zitten denken dat ze wat beters krijgt als ze voedsel weigert, ik vind van 42 kilo naar 28 kilo ook een schokkend gewichtsverlies.
Ik heb ook oudere zware honden gehad, maar geen is ooit zonder onderliggende oorzaak 30 % gewicht verloren.

Ik hoop dat er morgen iets uit het bloed komt waar je wat mee kunt, maar zonder dat zou ik gewoon eten blijven aanbieden. Wel inderdaad kleine beetjes maar ik zou haar maag willen blijven vullen voordat haar hele spijsvertering stil komt te liggen. En het zou me niet zoveel boeien wat erin gaat op haar leeftijd.

Perry begint ook dagen te krijgen dat hij voedsel weigert. Op die dagen probeer ik hem iedere keer wat aan te bieden en dan probeer ik ook echt van alles. Nu gaat het gelukkig weer goed sinds een week. Ik roer elke dag nu een lepel kwark door zijn vlees en hij eet de bodem er bijna uit. En tussendoor geef ik hem regelmatig een hapje vlees, wat ik dan van zijn avondportie afhaal.

Ik duim voor een uitslag waar je wat mee kunt.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Zo denk ik dus ook, het is geen kwestie van alleen maar willen snacken. Voor het weekend had ik kaas gehaald, dat heb ik al een tijd niet meer in huis en is voor haar speciaal voor losloop wandelingen. Ze was geïnteresseerd maar hoefde het niet.
Ik hoop dat er iets van duidelijkheid kan komen met het bloedbeeld en dat ze nog iets van ondersteuning kan krijgen.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik herken het niet willen eten nog niet bij Heavy maar die bespiering die verdwijnt wel. Ik duim voor een goede uitslag 😉
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Bloedbeeld; 1e gedeelte is er een uitslag.
De albumine waarde is vrij laag, dat kan zijn doordat ze slappe ontlasting heeft.
Algemene bloedbeeld is verder wel goed.
Schildklier waarde is laag.
Omdat het hele beeld niet helemaal past bij schildklier wat d.a zo ziet, heeft ze extra controles daarvoor nog aangevraagd om zeker te zijn, als het niet zozeer de schildklier is dan heeft medicatie daarvoor ook geen nut en moeten we verder kijken. Dat gedeelte van de uitslag komt later.
Mijn vraag over de lever, of daar nu iets mee kan zijn, ziet ze nu dat alles waardes daar goed zijn.
Afbeelding
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Nierwaardes ook ok?
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

pioenroos schreef: 10 jun 2024, 13:17 Nierwaardes ook ok?
ik denk als alles binnen is dat ze me het ook mailt. Ik heb zelf zo geen waardes. Van wat ze zo ag, en vrij uitgebreid onderzoek, zijn alleen de twee waardes laag ( albumine en schildklier ) rest was oke, dus ik neem even aan dat de nieren ook oke zijn
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Wat krijgt ze allemaal aan supplementen? Ik las dat je zink geeft ,kan dat misschien misselijkheid als bijwerking hebben? Wij geven Heavy maagtabletten van het Kruidvat omdat ze anders misselijk is van de Rimadyl
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Smoushond schreef: 10 jun 2024, 13:28 Wat krijgt ze allemaal aan supplementen? Ik las dat je zink geeft ,kan dat misschien misselijkheid als bijwerking hebben? Wij geven Heavy maagtabletten van het Kruidvat omdat ze anders misselijk is van de Rimadyl
Alleen zink krijgt ze. Anderhalf jaar nu en eerst regelmatig om te zien of haar waardes verbeterde, dat deed het, en ik ben de supplementen gaan minderen. De laatste maanden heeft ze daar weinig van gekregen. Ik leg de link niet echt zoals ik het zo zie met wat ze kreeg.
Afbeelding
Plaats reactie