Keuring

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Nanna
Posts in topic: 3

Keuring

Bericht door Nanna »

Gelezen in de Tubantia:

Peter uit Almelo kreeg in Spanje 'pittige keuring' voor zijn hond: 'Meteen invoeren in Nederland’

Wie naar Spanje verhuist met een hond, moet aan bijzondere regels voldoen. Peter van Meerten uit Almelo heeft een Amerikaanse buldog en kan erover meepraten. Hij moest als baasje psychologisch gekeurd worden. „Meteen invoeren in Nederland”, zegt hij. De Dierenbescherming staat er ‘niet onwelwillend tegenover’.

Afbeelding

Dan ook graag de restrictie van het strafblad en je bent het gros kwijt.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Keuring

Bericht door Diana »

Nou, dat gaat niet op voor elke hond hoor, alleen bij potentieel gevaarlijke honden (PPP).
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Diana schreef: 06 jun 2024, 20:23 Nou, dat gaat niet op voor elke hond hoor, alleen bij potentieel gevaarlijke honden (PPP).
Voor mij hoeven ze tante Josefien met dr ouwe poedeltje ook niet te onderwerpen aan een psychologisch onderzoek hoor :mrgreen:
Afbeelding
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik ben dol op psychologische onderzoeken maar als je een goed rapport wil neerleggen is het minimaal 84 pagina's en dat zie ik van overheidswege dan weer niet goed gebeuren.

Ik ben geen platte plpaneetmongool maar dat betekent ook niet dat ik me vanuit Den Haag laat vertellen of ik wel oke met mijn hondjes omga. Het is een absurd idee.
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Diana schreef: 06 jun 2024, 20:23 Nou, dat gaat niet op voor elke hond hoor, alleen bij potentieel gevaarlijke honden (PPP).

Die amoz van jou heeft puntoren. Puntoren zijn bewezen in verband gebracht met agressie waarbij veel puntoorbazen de honden deze agressie ook actief aanleren.
We willen je graag een dagje op de afdeling zien om het over te hebben.
nevache
Posts in topic: 1
Honden: 7

Bericht door nevache »

EchoMira schreef: 06 jun 2024, 22:20

Die amoz van jou heeft puntoren. Puntoren zijn bewezen in verband gebracht met agressie waarbij veel puntoorbazen de honden deze agressie ook actief aanleren.
Ik vermoedde al zoiets, daarom ben ik bij het laatste setje overgegaan op flaporigen.
Ik kom nooit door die keuring heen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja. Een Kaukaas heeft ook hangoortjes.😎
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

EchoMira schreef: 06 jun 2024, 22:20

Nou, die Amoz is er al twee jaar niet meer, dus dan ontspring ik vast de dans.
Er is trouwens wel een andere puntoor voor in de plaats gekomen.
Afbeelding
Plaats reactie