Gelezen in de Tubantia:
Peter uit Almelo kreeg in Spanje 'pittige keuring' voor zijn hond: 'Meteen invoeren in Nederland’
Wie naar Spanje verhuist met een hond, moet aan bijzondere regels voldoen. Peter van Meerten uit Almelo heeft een Amerikaanse buldog en kan erover meepraten. Hij moest als baasje psychologisch gekeurd worden. „Meteen invoeren in Nederland”, zegt hij. De Dierenbescherming staat er ‘niet onwelwillend tegenover’.
Dan ook graag de restrictie van het strafblad en je bent het gros kwijt.
Keuring
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Keuring
Nou, dat gaat niet op voor elke hond hoor, alleen bij potentieel gevaarlijke honden (PPP).
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik ben dol op psychologische onderzoeken maar als je een goed rapport wil neerleggen is het minimaal 84 pagina's en dat zie ik van overheidswege dan weer niet goed gebeuren.
Ik ben geen platte plpaneetmongool maar dat betekent ook niet dat ik me vanuit Den Haag laat vertellen of ik wel oke met mijn hondjes omga. Het is een absurd idee.
Ik ben geen platte plpaneetmongool maar dat betekent ook niet dat ik me vanuit Den Haag laat vertellen of ik wel oke met mijn hondjes omga. Het is een absurd idee.
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Die amoz van jou heeft puntoren. Puntoren zijn bewezen in verband gebracht met agressie waarbij veel puntoorbazen de honden deze agressie ook actief aanleren.
We willen je graag een dagje op de afdeling zien om het over te hebben.
- nevache
- Posts in topic: 1
- Honden: 7
Ik vermoedde al zoiets, daarom ben ik bij het laatste setje overgegaan op flaporigen.
Ik kom nooit door die keuring heen.
Ja. Een Kaukaas heeft ook hangoortjes.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Nou, die Amoz is er al twee jaar niet meer, dus dan ontspring ik vast de dans.
Er is trouwens wel een andere puntoor voor in de plaats gekomen.