Nieuw thuis gezocht voor Dirk
- Tamara/Bayko
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Re: Nieuw thuis gezocht voor Dirk
Wat verdrietig dat Els overleden is. Hopelijk vindt Dirk snel een een goed thuis waar ze weten wat zijn terriërhart nodig heeft.
- *Esther
- Posts in topic: 25
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Het helpt als jullie de oorspronkelijke post massaal delen. En idd. ook in fb groepen waar je aan denkt, graag!
Wat ontzettend verdrietig dat Els overleden is
Dat is erg snel gegaan allemaal.
Dat is erg snel gegaan allemaal.
Wat vreselijk dat het zo snel is gegaan dat ze er al niet meer is voor hij een plekje had.
Normaal zou hij zo hier welkom zijn. De DJT heeft wel een warm plekje in m’n hart.
Maar met alles wat hier nu rondloopt aan honden en kippen, buurtkattem en wild niet een fijne plek voor hem.
Normaal zou hij zo hier welkom zijn. De DJT heeft wel een warm plekje in m’n hart.
Maar met alles wat hier nu rondloopt aan honden en kippen, buurtkattem en wild niet een fijne plek voor hem.
Jeetje wat verdrietig dit. Ik had haar altijd heel hoog zitten rondom haar Terriers dus voor die hond zal het ook een hele klap zijn. Hier is uiteraard ook geen optie ivm de veestapel en mijn honden die daar niet tegen opgewassen zijn.
-
- Posts in topic: 1
Wat ontzettend triest
Doorgegeven aan vrienden.
Die zijn er na het overlijden van hun hond eigenlijk nog niet echt aan toe, maar misschien juist wel.
Ze werken vanuit huis, hebben geen andere dieren maar komen buiten wel andere honden tegen (wonen in de stad, dus daar nog een puntje, hoe is hij in die omgang, weet iemand dat?) en begrijpen zeker een terriër hart om te geven wat hij nodig heeft.
En dan zou ik hem wel nog geregeld zien stukje begeleiding
Die zijn er na het overlijden van hun hond eigenlijk nog niet echt aan toe, maar misschien juist wel.
Ze werken vanuit huis, hebben geen andere dieren maar komen buiten wel andere honden tegen (wonen in de stad, dus daar nog een puntje, hoe is hij in die omgang, weet iemand dat?) en begrijpen zeker een terriër hart om te geven wat hij nodig heeft.
Oh dat zou prachtig zijnCrutz schreef: ↑23 jul 2024, 13:38 Doorgegeven aan vrienden.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Nieuw thuis gezocht voor Dirk
Tineke schreef:Oh dat zou prachtig zijnCrutz schreef: ↑23 jul 2024, 13:38 Doorgegeven aan vrienden.
Nog een hele voorzichtige if hoor en dus belangrijk hoe hij met andere honden is. En dan niet in en om het huis maar buiten op straat en bv in het park
- *Esther
Buiten gaat dat gewoon goed! Op zijn opvangplek nu zit hij met een reu. Dirk is geen Labrador maar ook geen pitbull.
Maar het zou zo fijn zijn. Ik heb het seniorenasiel van de Hondenbescherming aan de lijn gehad. Daar mag hij ws. op de wachtlijst. Mocht je meer info willen, weet me dan te vinden?
Maar het zou zo fijn zijn. Ik heb het seniorenasiel van de Hondenbescherming aan de lijn gehad. Daar mag hij ws. op de wachtlijst. Mocht je meer info willen, weet me dan te vinden?
Och, wat vreselijk verdrietig, ik hoop dat er een mooie plek voor Dirk gevonden gaat worden...
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Ah wat vreselijk en Els zo snel overleden, jeetje..
Ik hoop dat Dirk snel op een goede plek terechtkomt
Ik hoop dat Dirk snel op een goede plek terechtkomt
*Esther schreef:Buiten gaat dat gewoon goed! Op zijn opvangplek nu zit hij met een reu. Dirk is geen Labrador maar ook geen pitbull.
Je hebt even pb voor ik met hun verder praat
Denk dat een eigen huis voor een dergelijk relatief nog jonge hond beter is. Dan kan hij zijn energie kwijt en dit is niet echt het ras om tussen oude maltezers en andere honden te laten lopen. Jachtterriers kunnen als ze boos worden heel erg ver gaan. Dus hem in een roedel oude kneusjes met sjaggerijnige grommetjes te zetten lijkt mij persoonlijk helemaal geen goed idee. Er moet een goed huisje voor gevonden worden.*Esther schreef: ↑23 jul 2024, 14:40 Buiten gaat dat gewoon goed! Op zijn opvangplek nu zit hij met een reu. Dirk is geen Labrador maar ook geen pitbull.
- *Esther
Je hebt iets anders voor ogen dan het is. Google maar op Louterbloemen Hondenbescherming.Marc schreef: ↑23 jul 2024, 16:09Denk dat een eigen huis voor een dergelijk relatief nog jonge hond beter is. Dan kan hij zijn energie kwijt en dit is niet echt het ras om tussen oude maltezers en andere honden te laten lopen. Jachtterriers kunnen als ze boos worden heel erg ver gaan. Dus hem in een roedel oude kneusjes met sjaggerijnige grommetjes te zetten lijkt mij persoonlijk helemaal geen goed idee. Er moet een goed huisje voor gevonden worden.*Esther schreef: ↑23 jul 2024, 14:40 Buiten gaat dat gewoon goed! Op zijn opvangplek nu zit hij met een reu. Dirk is geen Labrador maar ook geen pitbull.
Naar dat huisje wordt juist gezocht.
Oh sorry. Was in de veronderstelling dat het een permanente plek was voor oude lastig plaatsbare honden. Misverstand.
- *Esther
Ik vind dit een mooi initiatief. Geeft niet. @Gretha dacht vanmorgen precies hetzelfde.
- Persistence
- Posts in topic: 10
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Wilde hem delen op de terriër herplaatsing groep maar ik zag dat hij reeds gedeeld was.
We hadden hier toch ergens een lijst voor herplaatsing de honden bij overlijden? Waar je zelf je voorkeur opgeeft?
Waar staat die ook alweer?
We hadden hier toch ergens een lijst voor herplaatsing de honden bij overlijden? Waar je zelf je voorkeur opgeeft?
Waar staat die ook alweer?
- Budkes
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Hij komt bij de hondenbescherming niet in een roedel met oude kneusjes en sjaggerijnige grommetjes terecht.Marc schreef: ↑23 jul 2024, 16:09Denk dat een eigen huis voor een dergelijk relatief nog jonge hond beter is. Dan kan hij zijn energie kwijt en dit is niet echt het ras om tussen oude maltezers en andere honden te laten lopen. Jachtterriers kunnen als ze boos worden heel erg ver gaan. Dus hem in een roedel oude kneusjes met sjaggerijnige grommetjes te zetten lijkt mij persoonlijk helemaal geen goed idee. Er moet een goed huisje voor gevonden worden.*Esther schreef: ↑23 jul 2024, 14:40 Buiten gaat dat gewoon goed! Op zijn opvangplek nu zit hij met een reu. Dirk is geen Labrador maar ook geen pitbull.
Zij hebben jongere honden dan Dirk van plots overleden eigenaren, weten perfect waar ze mee bezig zijn en hebben medewerkers met meer hondenverstand dan menigeen van ons in hun kleine pink. En ze zoeken heel actief naar nieuwe huisjes.
Edit. Sorry @Marc ik zie dat Esther ook al had geantwoord, ik was dus iets te snel.
- Kells
- Posts in topic: 8
- Welke: Ierse Setters
Je had Marc zijn reactie ook over het hoofd gezien.Budkes schreef: ↑23 jul 2024, 21:46Hij komt bij de hondenbescherming niet in een roedel met oude kneusjes en sjaggerijnige grommetjes terecht.Marc schreef: ↑23 jul 2024, 16:09Denk dat een eigen huis voor een dergelijk relatief nog jonge hond beter is. Dan kan hij zijn energie kwijt en dit is niet echt het ras om tussen oude maltezers en andere honden te laten lopen. Jachtterriers kunnen als ze boos worden heel erg ver gaan. Dus hem in een roedel oude kneusjes met sjaggerijnige grommetjes te zetten lijkt mij persoonlijk helemaal geen goed idee. Er moet een goed huisje voor gevonden worden.*Esther schreef: ↑23 jul 2024, 14:40 Buiten gaat dat gewoon goed! Op zijn opvangplek nu zit hij met een reu. Dirk is geen Labrador maar ook geen pitbull.
Zij hebben jongere honden dan Dirk van plots overleden eigenaren, weten perfect waar ze mee bezig zijn en hebben medewerkers met meer hondenverstand dan menigeen van ons in hun kleine pink. En ze zoeken heel actief naar nieuwe huisjes.
Edit. Sorry @Marc ik zie dat Esther ook al had geantwoord, ik was dus iets te snel.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Célie
- Posts in topic: 5
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Gedeeld hoor, ik duim dat Dirk zo snel mogelijk een goed huisje vind.
- Alfilillo
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Dit is zo verdrietig. Hopelijk komt er snel een definitieve familie voor Dirk.
- *Esther
Hij is zijn wilde haren kwijt, is echt een lief hondje! En keurig opgevoed ook nog!