Nieuw thuis gezocht voor Dirk
- Budkes
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Re: Nieuw thuis gezocht voor Dirk
Ik was toen Els hem kreeg al verliefd op Dirk. Helaas zou hij hier niet passenin de roedel vrees ik met grote vreze.
-
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Zijn we niet een beetje al te veel aan het aannemen over zijn karakter?
Alleen maar omdat het een DJT is. Het is ook een castraatje van 6 die al jaren bij Els heeft gewoond.
Ik heb hier net mijn eigen kinderboerderij ingericht dus een hond die niet met dieren kan..dan wordt het moeilijk.
Maar is dat echt zo?
Voor hetzelfde geld is het een kachelkussentje.
Terriers kunnen heel erg hysterisch reageren maar daarom zijn ze niet de hele dag zo bezig. Je kunt hem nog van alles leren. Of afleren.
Ik vind het gewoon een heel mooi fit hondje.
Woont er iemand in de buurt?
Ik vind eigenlijk niet dat we zomaar even elkaars hond tussen de wal en het schip kunnen laten liggen.
Alleen maar omdat het een DJT is. Het is ook een castraatje van 6 die al jaren bij Els heeft gewoond.
Ik heb hier net mijn eigen kinderboerderij ingericht dus een hond die niet met dieren kan..dan wordt het moeilijk.
Maar is dat echt zo?
Voor hetzelfde geld is het een kachelkussentje.
Terriers kunnen heel erg hysterisch reageren maar daarom zijn ze niet de hele dag zo bezig. Je kunt hem nog van alles leren. Of afleren.
Ik vind het gewoon een heel mooi fit hondje.
Woont er iemand in de buurt?
Ik vind eigenlijk niet dat we zomaar even elkaars hond tussen de wal en het schip kunnen laten liggen.
Ja, ze kunnen best prima zijn. Hier in de buurt loopt er eentje bij een meneer in een scootmobiel. Afgedankt door een jager, niet fel genoeg. En het is inderdaad best een makkelijk hondje. Met reuen kan ie nog weleens nukkig doen maar met mijn teven kan ie perfect. Hij loopt ook gewoon los.
-
- *Esther
- Posts in topic: 25
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Els hield veel van hem!
De info in de tekst op FB heb ik geschreven met de info die Els zelf gaf. Dus helaas kan hij echt niet met kleinvee leven. Ik hoop ook echt dat iemand van hier hem opvangt. Als alleenstaande met hond(en) is altijd je zorg stel dat, wat als ik ziek word/overlijd.
Ik zit zelf met een oude Poedelmeneer naast de meiden nog en 2 poezen in huis.
En we hebben ook maar zo verdomd weinig tijd gehad om te overleggen. (((
De info in de tekst op FB heb ik geschreven met de info die Els zelf gaf. Dus helaas kan hij echt niet met kleinvee leven. Ik hoop ook echt dat iemand van hier hem opvangt. Als alleenstaande met hond(en) is altijd je zorg stel dat, wat als ik ziek word/overlijd.
Ik zit zelf met een oude Poedelmeneer naast de meiden nog en 2 poezen in huis.
En we hebben ook maar zo verdomd weinig tijd gehad om te overleggen. (((
Els had ook een Kaukaas he, die niet zo makkelijk was. Els hield wel van een uitdaging
Aan mij is een terrier echt nul besteed dus ik pas. Maar ik hoop wel dat ie terecht komt bij iemand die dat kan waarderen.
Aan mij is een terrier echt nul besteed dus ik pas. Maar ik hoop wel dat ie terecht komt bij iemand die dat kan waarderen.
- Persistence
- Posts in topic: 10
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Nou dat dacht ik ook. Hij spookt steeds door mijn hoofd. Zou hij perse niet passen bij iemand die nog niet bekend is met een terriër?
Als ik alleen Victor had zou ik dat best aandurven hoor. Daarbij vind ik het ook een prachtig hondje.
Ik vind hem ook geweldig,maar weet ook niemand. Ik ken wel iemand die er ook eentje heeft maar dat is een jonge reu. En die heeft al heel wat op zijn kerfstok staan dus de mensen die hem kennen bedenken zich wel 3 keer
De jachtterriër heeft in mijn omgeving niet zo’n goede naam helaas
Had nog hoop op een oude jager maar die wil geen hond meer
Staat hij al op de terriergroepen van facebook? Working terriër
Ik had ook al bedacht dat hij best wel mee zou kunnen vallen. Alleen net als EchoMira hier een flinke kinderboerderij en daarin heb ik dan weer weinig geloof. Net als in de combinatie Guus. Omdat die keft en gemakkelijk opgewonden raakt zie ik daar wel stevige beren. Dat werkt niet en dat staat feitelijk ook in het door Els geschreven stukje.
Het is een beetje zoals met Mechelaars. De ene is een super lieve zachte gezinshond en de andere een enorme waker of een adhd springveer. Dus zou inderdaad handig zijn als iemand hem kon zien. Ik begon ook na te denken over mijn honden en dacht meteen aan hier. Zo van iemand zou ze dan toch wel overnemen en goed verzorgen hoop ik. Dus dat zou voor Dirk ook zo horen. Alleen is dit forum kleiner dan het oude hondenforum dus dat zal niet helpen. Maar eigenlijk heb ik er best vertrouwen in dat hij uiteindelijk goed geplaatst gaat worden. Het is een erg leuk en mooi hondje van een bijzonder ras. Daar moet toch wel een liefhebber voor zijn?
Het is een beetje zoals met Mechelaars. De ene is een super lieve zachte gezinshond en de andere een enorme waker of een adhd springveer. Dus zou inderdaad handig zijn als iemand hem kon zien. Ik begon ook na te denken over mijn honden en dacht meteen aan hier. Zo van iemand zou ze dan toch wel overnemen en goed verzorgen hoop ik. Dus dat zou voor Dirk ook zo horen. Alleen is dit forum kleiner dan het oude hondenforum dus dat zal niet helpen. Maar eigenlijk heb ik er best vertrouwen in dat hij uiteindelijk goed geplaatst gaat worden. Het is een erg leuk en mooi hondje van een bijzonder ras. Daar moet toch wel een liefhebber voor zijn?
Er staan ook jacht terriër pups op marktplaats en er staat nog een veel jongere jacht terriër ook ter herplaatsing op een site zie ik. En het is vakantietijd. Is het een idee om fokkers te benaderen en te vragen of hij daar op de website mag?
- Diana
- Posts in topic: 5
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, dit dus. Els heeft ook echt wel wat werk gehad aan Dirk en zij kon erg nuchter en met humor naar zijn streken kijken. Zoals ik het altijd begrepen heb, heeft hij zeker wel flink wat jachtpassie en moet je daar wel alert op zijn, maar is hij verder best makkelijk in de omgang, zeker geen enorme driftkikker of ruziezoeker.
Nieuw thuis gezocht voor Dirk
Smoushond schreef:Er staan ook jacht terriër pups op marktplaats en er staat nog een veel jongere jacht terriër ook ter herplaatsing op een site zie ik. En het is vakantietijd. Is het een idee om fokkers te benaderen en te vragen of hij daar op de website mag?
Het grootste probleem met de fokkers is dat de pups/honden bij de goede fokkers alleen maar jagers gaan.
Die hebben geen mensen tussen hun contacten die een gecastreerde niet bejaagde DJT zoeken.
De RV/VDH sluit zelfs fokkers uit als ze buiten mensen die jagen/jachtakte hebben plaatsen. Zelfs dekreu eigenaren die aan dekkingen daarvoor meewerken worden worden uitgesloten (ja stomme Duitse regels, niet alleen overigens voor de DJT, ik liep er pas ook tegen aan met een hond op naam van een Duitse. Moest aan alle Duitse fok goedkeuring voldoen, ook voor dekking in Nederland. Anders werd s geschorst. Ook voor wedstrijden en examens
Zou die oude jager niet toch zin hebben in een al wat ouder maatje?Smoushond schreef: ↑25 jul 2024, 08:13 Ik vind hem ook geweldig,maar weet ook niemand. Ik ken wel iemand die er ook eentje heeft maar dat is een jonge reu. En die heeft al heel wat op zijn kerfstok staan dus de mensen die hem kennen bedenken zich wel 3 keer
Snap wel dat hij (zeker in eerste instantie) nee zegt, maar toch
-
Ik vind echt dat we moeten ophouden met doen alsof alleen de jagerjagerman een terriertje kan hebben.
Jezus. Het is toch geen krokodil?
EchoMira schreef:Ik vind echt dat we moeten ophouden met doen alsof alleen de jagerjagerman een terriertje kan hebben.
Nee dat bedoel ik ook niet.
Maar fokkers zullen niet staan te springen voor een hond die niet naar een jager kan.
Dat is dan gewoon niet de juiste weg om een goede plek te vinden
-
Prima. Ik concludeer dat mensen weer eens te druk zijn met hoe het moet om daadwerkelijk iets voor een hond van hun ras te betekenen. Maar goed, daar hadden we het niet over.
- *Esther
Dirk mag op de wachtlijst van Louterbloemen. En die wachtlijst is zeker behapbaar. Dat is in ieder geval een stap naar een mooie toekomst!
Nee natuurlijk niet ,hij woonde toch ook niet bij een jager? Ik moest gewoon aan die man denken omdat hij me wel eens aanspreekt over Bertus en zijn ogen dan gaan glinsteren. Maar zoals ik al zei wil hij geen hond meer.
Had ik onze terrors niet gehad, had ik ,zonder knipperen met de ogen ,dirk opgehaald.
Ik weet hoe els was en met haar honden omging,
Hier gaat het niet en dat zou niet eens aan dirk liggen.
Dirk is een djt, daar hoort een karakter bij, maar bij iemand die weet hoe daar mee om te gaan, is het een fantastisch hondje, geen duivel, geen moordmachine, nee een jacht terrier.
Ik hoop zo op een perfect huisje voor hem. Ik ben ook aan het rond vragen, tot nu toe niet zoveel succes.
Ik weet hoe els was en met haar honden omging,
Hier gaat het niet en dat zou niet eens aan dirk liggen.
Dirk is een djt, daar hoort een karakter bij, maar bij iemand die weet hoe daar mee om te gaan, is het een fantastisch hondje, geen duivel, geen moordmachine, nee een jacht terrier.
Ik hoop zo op een perfect huisje voor hem. Ik ben ook aan het rond vragen, tot nu toe niet zoveel succes.
- *Esther
Is er iemand van jullie waar Dirk voor 2 à 3 weken zou mogen logeren?
Familie geeft aan dat het water hen aan de lippen staat. Dat zijn de gebruikte woorden. Daarna zal er hopelijk plek voor hem zijn.
Dirk verblijft nu in Noord Holland.
Familie geeft aan dat het water hen aan de lippen staat. Dat zijn de gebruikte woorden. Daarna zal er hopelijk plek voor hem zijn.
Dirk verblijft nu in Noord Holland.
- *Esther
Dirk leeft nu toevallig samen met een JRT gecastreerde reu op zijn logeeradres, wat goed gaat.
Wat een nare situatie is dit zeg. Hier is geen optie maar dat steekt wel.
Want ik vind het een leuke hond en ik vind het triest dat Els is overleden en hij ondanks haar grote bijdrage aan het hondenforum niet bij iemand kan. Natuurlijk is dat ook logisch maar wel triest.
Guus zou vast goed gaan met wat geluk (die is zeer reactief op drukte en blafferig en druk dus ook dat betwijfel ik een beetje )maar de schapen, schildpadden, kippen en kat maakt dat het echt echt geen optie is helaas.
- *Esther
Ik vind het ook echt heel naar. Familie sprak al over bellen nd DA voor. Ik krijg het niet over mijn lippen. Maar hij gaat nu naar t seniorenasiel, alleen is er gewoon een wachtlijst wat heel normaal is.
Maar er is dus licht aan de horizon.
Maar er is dus licht aan de horizon.
Inslapen? Nee joh. Dat kan echt niet.