Waar kan je hond niet zonder?

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Marc
Posts in topic: 2

Re: Waar kan je hond niet zonder?

Bericht door Marc »

Mijn honden komen uit Spanje en kennen geen speelgoed. Dus ze geven er totaal niks om. Guus vind speelgoed wel leuk maar alleen om te slopen. Soort van mag gesloopt worden en dan is het dus vrij waardeloos om hem iets te geven. Bas pakt niks met haar bek. Alleen eten en drinken. Dus geen enkel speelgoed hier.

Guus vindt stokken ophalen in het water wel leuk. Maar zodra hij de stok heeft gehaald is de interesse weg tot ik hem weer pak. Dus iets van spelen doet hij wel.

Stoeien met ons kunnen ze wel. Bas bijna niet meer en vroeger ook lastig maar Guus is zeker wel te porren voor een vechtpartij.
nevache
Posts in topic: 3
Honden: 7

Bericht door nevache »

Nou, de laatste 3 Spanjaarden hier kenden ook geen speelgoed, maar ze zijn er veel gekker mee dan de anderen. Sem heeft een blauw Action-ei, waar ie helemaal gek mee is: ligt ie ondereen kast, dan verwijst ie netjes, zodat ik 'm ff kan opsnorren. Chaiou vindt alles wat op spel lijkt leuk: speeltjes, een trekkerband in de wei, krukjes en tafels waar ze op kan klimmen, ballen die ze kwijt kan maken. En Mojo heeft af en toe zijn gekke 5minuten en loopt dan te gooien met uitgekloven flostouwen.
Van de anderen is Imme de enige die (buiten) altijd met iets in zijn bek loopt: een stok, een ouwe voetbal, een sneaky meegeratst flostouw.
... Maar in the end kunnen ze allemaal prima zonder speelgoed. Als ik maar in de buurt ben, dan is het leven goed ;)
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

nevache schreef: 26 jul 2024, 12:50 Nou, de laatste 3 Spanjaarden hier kenden ook geen speelgoed, maar ze zijn er veel gekker mee dan de anderen. Sem heeft een blauw Action-ei, waar ie helemaal gek mee is: ligt ie ondereen kast, dan verwijst ie netjes, zodat ik 'm ff kan opsnorren. Chaiou vindt alles wat op spel lijkt leuk: speeltjes, een trekkerband in de wei, krukjes en tafels waar ze op kan klimmen, ballen die ze kwijt kan maken. En Mojo heeft af en toe zijn gekke 5minuten en loopt dan te gooien met uitgekloven flostouwen.
Van de anderen is Imme de enige die (buiten) altijd met iets in zijn bek loopt: een stok, een ouwe voetbal, een sneaky meegeratst flostouw.
... Maar in the end kunnen ze allemaal prima zonder speelgoed. Als ik maar in de buurt ben, dan is het leven goed ;)
Ik moet zeggen dat ik er ook geen moeite meer in stak nadat alles vakkundig gesloopt werd en Bas sowieso walgt van iets in haar bek nemen dat geen eten is. Guus kreeg zo'n leuke langwerpige knuffel met piep van 20 euro. Binnen 3 minuten gesloopt. Stevig speelgoed vinden ze niks aan. Als ik het echt belangrijk zou hebben gemaakt zou ik misschien ook wel zover gekomen zijn dat ze er om zouden zijn gaan geven. Maar ik heb eigenlijk nooit speelgoed aan mijn honden gegeven. Ze spelen uit zichzelf wel wat en soms met elkaar. Wie weet ooit een speelgoed liefhebber en dan ben ik niet te beroerd wat te kopen.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Hier ook Spanjaarden die helemaal geen speelgoed kenden, en er nu wel mee spelen. Arlo is gek op alle speelgoed en speelt ook graag in z'n eentje, Amy is vooral van het slopen en samen trekspelletjes en zoekspelletjes doen en Amoz vond apporteren en speeltjes met een geluidje superleuk.

Dit is de eerste keer dat Arlo speelgoed durfde te pakken:

En zo gaat het sindsdien :LOL:
Afbeelding
nevache

Bericht door nevache »

Haha, avondvullend vermaak !
Afbeelding
nevache

Bericht door nevache »

Ik heb er zelf verder niet direct moeite in gestoken om speelgoed aantrekkelijk te maken.
In de keuken staat een mand met van alles - daar mogen ze mee spelen, slopen, gooien, kwijtraken etc , en de rest van het huis heel laten graag.
Afbeelding
Op de een of andere manier heb ik ze dat nooit hoeven uitleggen. De mand staat er, en mijn spullen worden met rust gelaten.
Het enige waar ik op moet letten is dat ze niet alles mee naar buiten sjouwen, waar het vervolgens in modder en plassen onvindbaar verdwijnt.
Buiten hebben ze vermaak in de vorm van voetballen, takken, boomstammen, etc.
Sem sneakt z'n geliefde ei nog weleens mee naar buiten, maar windt 'm altijd weer terug
Afbeelding
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik heb er net als jij ook geen moeite voor gedaan. Ik denk dat al mijn Spanjaarden wel interesse hebben in speelgoed omdat Mila zo verzot is op speelgoed en dat ze dat van haar hebben overgenomen. Amy en Arlo waren ook nog jong en dus erg speels toen ze bij mij kwamen, maar Amoz was al 6 en ook hij ging vrij snel spelen met speelgoed.
Taartje had het minst met speelgoed, zij vond vooral het speelgoed van de katten leuk :') Maar ook zij had wel haar speelbuien en pakte dan een speelgoedje.

Ik vind het ook altijd zo wonderlijk dat ze heel goed begrijpen wat hun speelgoed is en waar ze dus aan mogen komen, maar verder altijd netjes van mijn spullen afblijven. In NL had ik het speelgoed ook in een mand liggen, maar nu slingert het gewoon overal. Toch weten ze prima dat mijn slippers of een tas die net zo goed wel eens ergens slingeren, geen speelgoed zijn. Dat heb ik ze ook helemaal nooit hoeven leren, ze pakken spullen van mij gewoon niet. Alleen Amoz pakte soms een kledingstuk van mij om op te gaan liggen.
Afbeelding
Susam
Posts in topic: 4
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

😆😆😆
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 1

Bericht door ranetje »

:lol1:
Afbeelding
Persistence
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Heb een bak met speelgoed staat en Bella komt ‘‘s avonds na de laatste ronde altijd met iets uit die bak aan, tot grote ergernis van Victor want hij is aan zijn avondrust toe en dan mag er niet meer gespeeld worden :')
Dan pakt ze een knuffel of flos die je moet vasthouden zodat zij hem kan ‘vermoorden’. Maar als ze een ander speeltje wilt, dan legt ze de huidige wel eerst weer terug in de bak, handig!
Afbeelding
Plaats reactie