Susam schreef:ik heb ook al gehoord van opvangen waar er per hok een camera hangt en je kunt inloggen en de hele dag kunt zien wat je hond doet. Goed idee!
Vrienden brachtejn de hond naar een opvang waar dat (tegen betaling) kon.
Wel betaald. Niet gekregen. Was zogenaamd stuk.
Ik heb trouwens een webcam hangen. Maar voor ons. Niet voor de eigenaren.
Wel kon ik daardoor bv zojuist een uur na afleveren al een fotootje sturen dat de honden heel relaxt lagen. Dat is ook fijn
En dan te bedenken dat in Nederland de meeste reuen intact zijn (80%?) en daar dus eigenlijk amper opvangplekken voor zijn.
Overigens kan ik me wel vinden in het verhaal van die opvanglocaties dat intacte reuen effect hebben op het gedrag van andere honden, ook ongecastreerde reuen.
Dat overmatige markeren vind ik ook normaal voor een intacte reu. Dat vinden ze gewoon leuk. Maar is dat zo'n probleem?
Ik denk dat het eerste gewoon lastiger te managen is. Daar kwam CM ook al achter. Dat is weer die opwinding. Meer kans op opstootjes. Dus: ballen eraf.
CatnDog schreef: ↑02 aug 2024, 14:25
En dan te bedenken dat in Nederland de meeste reuen intact zijn (80%?) en daar dus eigenlijk amper opvangplekken voor zijn.
Overigens kan ik me wel vinden in het verhaal van die opvanglocaties dat intacte reuen effect hebben op het gedrag van andere honden, ook ongecastreerde reuen.
Dat overmatige markeren vind ik ook normaal voor een intacte reu. Dat vinden ze gewoon leuk. Maar is dat zo'n probleem?
Ik denk dat het eerste gewoon lastiger te managen is. Daar kwam CM ook al achter. Dat is weer die opwinding. Meer kans op opstootjes. Dus: ballen eraf.
Het is allemaal gewoon reuengedrag inderdaad maar gooi er een stel bij elkaar en het is niet meer gezellig
Een intacte reu met een stel teven kan hartstikke gezellig zijn
Ik heb bij mijn uitlaat meerdere intacte reuen, die gaan ook samen in een groep mee, zelfs met een net loopse teef, ze leren snel genoeg dat daar niks te halen valt.
Zolang ik blijf lopen doen ze ieder hun eigen ding, kom ik andere honden tegen dan hou ik ze bij me, maar dat doe ik ook met castraten of teven. Maar ik kan me voorstellen dat het op een veld waar ze bij elkaar lopen een andere dynamiek geeft. Net als wanneer ik stil blijf staan op een plek, dan gaan ze rottigheid uithalen, de castraten of teven ook trouwens.
Reu intact of niet, of het gaat moet je ook per individu bekijken.