Stelling: Honden horen niet op bed.
- Susam
- Posts in topic: 1
- Welke: Podengo kruising
Re: Stelling: Honden horen niet op bed.
eens met @dre , dat moet iedereen zelf weten.
Zelf lijkt het me ontzettend gezellig maar Sambal slaapt op mijn slaapkamer in zijn eigen mand, of elders door het huis.
Zelf lijkt het me ontzettend gezellig maar Sambal slaapt op mijn slaapkamer in zijn eigen mand, of elders door het huis.
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik woon gelijkvloers dus geen gedoe met trappen etc.
Er staat hier zelfs een oude vierkante poef/hocker bij het voeteneind omdat Mahdutje anders naast het bed gaat staan keffen en mopperen dat hij niet op bed kan komen.
Voor ieders nachtrust dus gekozen voor de poef, dan kan hij gewoon op- en van het bed zonder hulp.
En tegelijk wordt de poef ook als ligplaats gebruikt en door mijzelf als stoel bij het omkleden.
Dívka springt als een vlo vanaf de vloer op het bed, Joep gebruikt de poef om op bed te komen maar springt meestal rechtstreeks op de vloer vanaf het bed.
Er staat hier zelfs een oude vierkante poef/hocker bij het voeteneind omdat Mahdutje anders naast het bed gaat staan keffen en mopperen dat hij niet op bed kan komen.
Voor ieders nachtrust dus gekozen voor de poef, dan kan hij gewoon op- en van het bed zonder hulp.
En tegelijk wordt de poef ook als ligplaats gebruikt en door mijzelf als stoel bij het omkleden.
Dívka springt als een vlo vanaf de vloer op het bed, Joep gebruikt de poef om op bed te komen maar springt meestal rechtstreeks op de vloer vanaf het bed.
Hier gaat alleen Dakar mee naar boven ‘s avonds en die ligt graag onder de dekens. Als mijn vriend vroeg wakker is en naar beneden gaat mogen de anderen ook nog even lekker in bed liggen
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Wij hebben de trap bekleed met rubberen tegels met traanplaat motief vanwege de honden. De katten wilde ik destijds niet op de slaapkamer hebben want kattenharen plakken zo lekker aan je beddengoed. Hondenharen schud je er makkelijk vanaf, althans de haren van de setters.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
hier liggen ze in bed, meestal bij mij. Anne meestal aan het voeteneind, en Tanja naast me. Alleen Tanja is s’nachts soms weleens vervelend. Die gaat er best wel vaak uit, en dan wilt ze gelijk weer terug, dan slaat ze me op mijn hoofd omdat ik het dekbed dan omhoog moet doen, of haar er even door moet laten, zij ligt bij de muur. Ik heb een matras op mijn bedbank liggen waar ik op lig. De honden liggen dus in een kuil bij de muur, alleen wil Tanja weleens lepeltje lepeltje liggen. Dat is s’winters wel lekker.
Wat ik wel een nadeel vind is dat er overal haren in bed liggen vooral die van Tanja.
En Tanja is een hork die springt rustig bovenop je in bed als ze eruit of erin wil.
Wat ik wel een nadeel vind is dat er overal haren in bed liggen vooral die van Tanja.
En Tanja is een hork die springt rustig bovenop je in bed als ze eruit of erin wil.
Tanja en Anne
- sabine
- Site Admin
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Karel kan geen traplopen en dus ook niet op de slaapkamer. Toen ik nog in een appartement woonde lag hij naast bed op een kussen, hij sprong er nooit op. Ik vind een hond die op bed ligt op zich niet erg maar ik kan gewoon niet slapen, dus het mag niet als ik er zelf in lig om te slapen
Ik heb wel zachte kussens op de grond. Uiteraard ligt niemand daar op. Alleen Rozi maakt met haar ouwe botjes gebruik van een kussen, deels ook omdat dat recht naast mijn kant van ons bed is en ze beschouwt dat als een ereplaats.
Robin ligt in een mand met dekentje naast mijn bed (of op de grond naast mijn bed. Hij heeft mij zo getraind dat ik wakker wordt van zijn gestaar als zijn dekentje niet goed ligt…..
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb een studio dus mijn slaapkamer is aan de andere kant van mijn woonkamer, zonder muur ertussen. Succes met de hond van het bed houden. Ze liggen er ook gewoon overdag als ik zelf op de bank zit, al heb ik er dan wel een sprei overheen liggen.
Maar ik heb er sowieso geen problemen mee als ze op bed liggen. Froo ligt in de winter graag onder de lakens bij me en dat mag ook, in de zomer slaapt zij graag op de bank en dat vind ik ook prima. Aloy kiest vaak tussen het bed of de bank. Meestal begint ze op bed en zodra ik dan een keer te hard ademhaal of teveel draai slaakt ze een lúíde zucht en loopt ze doodvermoeid weg. Zó vervelend, zo'n luidruchtig mens in je bed.
Maar vervolgens komt ze later meestal wel weer terug, ze ligt toch het liefst gewoon dicht bij haar mens. Zij hoort naast het hoofdkussen, vindt ze. Zelfs zodanig dat als Froo daar aan het begin van de avond gaat liggen, Aloy rustig een uur zou blijven staan omdat dat toch niet hoort? Zíj hoort daar. Dus meestal lok ik dan Froo even naar me toe zodat Aloy op 'haar' plek kan gaan liggen, want ik heb een hekel aan dat stille verontwaardigde gestaar de hele tijd.
Maar ik heb er sowieso geen problemen mee als ze op bed liggen. Froo ligt in de winter graag onder de lakens bij me en dat mag ook, in de zomer slaapt zij graag op de bank en dat vind ik ook prima. Aloy kiest vaak tussen het bed of de bank. Meestal begint ze op bed en zodra ik dan een keer te hard ademhaal of teveel draai slaakt ze een lúíde zucht en loopt ze doodvermoeid weg. Zó vervelend, zo'n luidruchtig mens in je bed.
Maar vervolgens komt ze later meestal wel weer terug, ze ligt toch het liefst gewoon dicht bij haar mens. Zij hoort naast het hoofdkussen, vindt ze. Zelfs zodanig dat als Froo daar aan het begin van de avond gaat liggen, Aloy rustig een uur zou blijven staan omdat dat toch niet hoort? Zíj hoort daar. Dus meestal lok ik dan Froo even naar me toe zodat Aloy op 'haar' plek kan gaan liggen, want ik heb een hekel aan dat stille verontwaardigde gestaar de hele tijd.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Precies. Gewoon een sprei en een hondendekbed er bovenop.
Iedereen moet dat echt helemaal zelf weten.
Mijn honden willen niet in bed en niet op bed.
En meestal liever ook niet in de slaapkamer.
Mijn honden willen niet in bed en niet op bed.
En meestal liever ook niet in de slaapkamer.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ik vind het wel gezellig maar doe het niet, tenzij er eentje ziek is en ik die in de gaten wil houden. Bella wilt wel graag op bed, die gaat dan op het andere kussen tegen m’n hoofd aan liggen en als ik me omdraai schuift ze mee zodat ik me niet meer terug kan draaien. Dan ligt er dus zand en haren op de kussens en in bed en dat vind ik echt niet relaxed, dus nee.
In een tentje ligt Vic tegen me aan Bella wilt als het koud is wel een stukje in de mummyslaapzak. Nul bewegingsruimte maar ach het heet niet voor niks kramperen
In een tentje ligt Vic tegen me aan Bella wilt als het koud is wel een stukje in de mummyslaapzak. Nul bewegingsruimte maar ach het heet niet voor niks kramperen
Pippa slaapt in principe beneden in haar mand of op de bank. Bij ons op/in bed slapen is niet zo’n succes, omdat ze onrustig slaapt, en doodleuk een poot in mijn gezicht plant.
Dus meestal beneden, alleen als er iets speciaals ( bijv. Onweer, vuurwerk) is, mag ze boven slapen.
Dus meestal beneden, alleen als er iets speciaals ( bijv. Onweer, vuurwerk) is, mag ze boven slapen.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ik wil het niet, maar als een ander dat wel wil is dat toch prima.
Moet iedereen helemaal zelf weten.
Moet iedereen helemaal zelf weten.
- ellen en de birmanen
ze mogen op bed, maar wij hebben een waterbed en sommige honden vinden dit eng en gaan er liever niet op.
ze moeten wel stilliggen want een hond die op bed springt, eraf springt en gaat lopen tippelen wordt ik enigszins neurotisch van en die bonjour ik gelijk uit de slaapkamer.
ze moeten wel stilliggen want een hond die op bed springt, eraf springt en gaat lopen tippelen wordt ik enigszins neurotisch van en die bonjour ik gelijk uit de slaapkamer.
Goofy ligt in bed onder de dekens hoe warm het ook is
en Daisy ligt aan het voeteneind op de dekens
en Daisy ligt aan het voeteneind op de dekens
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Ja, hier ook. Alleen maken ze mij ervoor wakker, overdag kruipen ze zelf onder het dekbed als ik niet in bed lig, maar s’nachts moet ik het dekbed omhoog doen. Soms denk ik: krijg de hik ik blijf slapen. Maar dan krijg ik een poot op mijn hoofd. Maar dan blijf ik toch liggen en dan springt Tanja toch maar aan het voeteneind op bed.
Tanja en Anne