Bone broth
Bone broth
Nog meer mensen die het geven?
Tegenwoordig krijgen de joekels het iedere dag. Van gecertificeerde grasgevoerde runderen, jawel.
En ik neem het zelf ook.
Voor de honden los ik het op (ik heb gedroogde broth) in een half bekertje warm water, samen met wat schapenvet en zalmolie. Dat giet ik over hun Jan Worst.
Ben helemaal aan het kokkerellen Ja, niet zoals Maart maar ik ik aankom met goji bessen en een infusie van oesters krijg ik DE BLIK en hoeven ze hun vreten niet meer. Leer mij die krengen kennen.
Tegenwoordig krijgen de joekels het iedere dag. Van gecertificeerde grasgevoerde runderen, jawel.
En ik neem het zelf ook.
Voor de honden los ik het op (ik heb gedroogde broth) in een half bekertje warm water, samen met wat schapenvet en zalmolie. Dat giet ik over hun Jan Worst.
Ben helemaal aan het kokkerellen Ja, niet zoals Maart maar ik ik aankom met goji bessen en een infusie van oesters krijg ik DE BLIK en hoeven ze hun vreten niet meer. Leer mij die krengen kennen.
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Bone broth
bouillon
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik maak zelf bouillon wanneer ik groentesoep maak.
Met karbonade, kippenbout, ossenstaart of mergpijpen, prei, ui, bleekselderij, knoflook en wortels met loof, nog een thee-ei erbij met laurierblad en peperkorrels erin en evt een kruidenbuiltje van Honig in de slowcooker, net zoveel water erbij tot alles onder staat of de pan vol is.
Dat laat ik 1-3 volle dagen trekken, daarna gaat het door een zeef en gaat het deels in bakjes van 0,5l en deels in ijsblokjeszakken de vriezer in.
Dagelijks een ijsblokje per hond in hun voerbakken, laten ontdooien, voer erbij en evt een (rauw) eitje, pasta/rijst of kliekjes erbij.
De bakjes gebruik ik dan als soepbasis, voor de zeer makkelijke groentesoep gooi ik er een zakje mix voor boeren groentesoep bij, een pakje voorgedraaide soepballetjes en een zak basis soepgroenten.
Met karbonade, kippenbout, ossenstaart of mergpijpen, prei, ui, bleekselderij, knoflook en wortels met loof, nog een thee-ei erbij met laurierblad en peperkorrels erin en evt een kruidenbuiltje van Honig in de slowcooker, net zoveel water erbij tot alles onder staat of de pan vol is.
Dat laat ik 1-3 volle dagen trekken, daarna gaat het door een zeef en gaat het deels in bakjes van 0,5l en deels in ijsblokjeszakken de vriezer in.
Dagelijks een ijsblokje per hond in hun voerbakken, laten ontdooien, voer erbij en evt een (rauw) eitje, pasta/rijst of kliekjes erbij.
De bakjes gebruik ik dan als soepbasis, voor de zeer makkelijke groentesoep gooi ik er een zakje mix voor boeren groentesoep bij, een pakje voorgedraaide soepballetjes en een zak basis soepgroenten.
Ik dacht al wat is dat ? Bottenbouillon bedoel je?
Welke heb je lijkt me wel wat
Welke heb je lijkt me wel wat
Soms, ik heb het laatst zelf gemaakt in de pressurecooker van een kipkarkas wat ik over had.
Ik heb die bouillon samen met het vlees met de staafmixer bewerkt en ingevroren. Als ik er op tijd om denk krijgen ze het bij hun eten
Ik heb die bouillon samen met het vlees met de staafmixer bewerkt en ingevroren. Als ik er op tijd om denk krijgen ze het bij hun eten
Ik schijt ervan als een reigerd
ik geef het wel eens ja
In de winter periode maak ik er zelf en ik heb ook altijd commerciële op voorraad staan, ik verwerk het vaak ook in extra's.
Champignonbouillon heb ik ook steevast in de vriezer zitten, die maak ik ook zelf.
In de winter periode maak ik er zelf en ik heb ook altijd commerciële op voorraad staan, ik verwerk het vaak ook in extra's.
Champignonbouillon heb ik ook steevast in de vriezer zitten, die maak ik ook zelf.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Yep. Ollie krijgt het ook regelmatig.
Zelf neem ik het ook voor de collageen.
Meestal de poederversie.
Soms kant en klare bij de Appie.
En als ik heel veel zin heb (niet zo vaak ) maak ik het zelf.
Ik vind alleen de smaak van die oplos niet erg lekker dus maak ik capsules hiermee.
Gooi jij er nog wat doorheen voor de smaak?
Ik heb deze
Zelf neem ik het ook voor de collageen.
Meestal de poederversie.
Soms kant en klare bij de Appie.
En als ik heel veel zin heb (niet zo vaak ) maak ik het zelf.
Ik vind alleen de smaak van die oplos niet erg lekker dus maak ik capsules hiermee.
Gooi jij er nog wat doorheen voor de smaak?
Ik heb deze
Nee, het heeft van zichzelf een zachte bouillonsmaak. En meestal eet ik soep als voorafje en daar roer ik het dan doorheen. En moeder maakt qua smaakbeleving vrij militante soep dus ik hoef er verder niets aan te doen.
Voor de honden laat ik het verder zoals het is maar ze vinden het klaarblijkelijk superlekker want hun soepie rondom de worst wordt gretig opgelikt.
Nou ik had nog een schenkel liggen dus dacht hop in de slowcooker. Leuk voor de hondjes om in een likmat te doen en in te vriezen. Maar nu staat die slowcooker natuurlijk uren aan en het is al zo warm
Ik ben echt niet helder met deze hitte hoor
Ik ben echt niet helder met deze hitte hoor
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
O ja ik gooi het idd ook door soep of bv pastasaus voor mezelf.Nanna schreef: ↑03 sep 2024, 16:23Nee, het heeft van zichzelf een zachte bouillonsmaak. En meestal eet ik soep als voorafje en daar roer ik het dan doorheen. En moeder maakt qua smaakbeleving vrij militante soep dus ik hoef er verder niets aan te doen.
Voor de honden laat ik het verder zoals het is maar ze vinden het klaarblijkelijk superlekker want hun soepie rondom de worst wordt gretig opgelikt.
Maar alleen met heet water vindt alleen Ollie lekker hier thuis.
Zegt zij met dr kenzi en 80.000 bakjes inclusief figuurtjes en smaakjes
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Dan zet je het ding toch buiten neer?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Is dat zo? Dan is het wat voor mij, sinds ik afgevallen ben is mijn spijsvertering in de war, er zijn dagen dat ik niet kan kakken. Echt niet leuk. Ben nog liever aan de dunne.
Tanja en Anne
“ Kwaliteitscontrole, productveiligheid en transparantie zijn erg belangrijk voor ons. Daarom screenen we ieder analysecertificaat grondig en analyseren we voor de zekerheid iedere nieuwe batch dubbel op zware metalen in een extern laboratorium. Hieronder kun je typische waarden vinden.
Arseen (As) minder dan 0,10 mg / kg = minder dan 0,1 PPM
Cadmium (Cd) minder dan 0,01 mg / kg = minder dan 0,01 PPM
Lood (Pb) minder dan 0,05 mg / kg = minder dan 0,05 PPM
Kwik (Hg) minder dan 0,005 mg / kg minder dan 0,005 PPM”