Of hij moet misschien nodig plassen/poepen?Cooper schreef: ↑01 sep 2024, 16:07 Ik denk gedeeltelijk door de castratie. Er is duidelijk minder chaos in zijn koppie.
Het trekken aan het begin van de wandeling weet ik niet zo goed hoe dat komt. Misschien toch opwinding. Aan het eind zou het kunnen zijn omdat hij weet dat hij thuis iets lekkers krijgt. In de ochtend en avond zijn eten en in de middag een snack. Maar hij krijgt dat pas als hij weer kalm is. Dus waarom hij dan toch terug naar huis de laatste meters trekt, geen idee ook eigenlijk .
Trekken aan de riem
- CatnDog
- Posts in topic: 10
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Re: Trekken aan de riem
- Dirkje
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Otje trekt ook. Lang niet altijd en alleen als hij iets belangrijks ziet of ruikt. Als het aan hem ligt wapper ik er achteraan. Doe ik niet. Hij krijgt een draai om zijn oren en ik foeter hem uit. Dan gaat het weer langere tijd goed.
-
- Posts in topic: 9
- Welke: Whippet en Lurcher
Waar je trouwens ook nog rekening mee moet houden is dat je hond soms gewoon graag weg wil.
Eva kon niet langs een tuin met gillende honden lopen zonder zelf ook een avondvullende Haka te gaan doen.
Maar wij hadden heel veel buren met tuinen met blaffende honden dus we wilden het toch niet hebben.
Ja, lieverd, als je hond dan heel hard gaat trekken om zonder gillen langs die tuin te kunnen lopen dan moet je het weer toestaan.
Eva kon niet langs een tuin met gillende honden lopen zonder zelf ook een avondvullende Haka te gaan doen.
Maar wij hadden heel veel buren met tuinen met blaffende honden dus we wilden het toch niet hebben.
Ja, lieverd, als je hond dan heel hard gaat trekken om zonder gillen langs die tuin te kunnen lopen dan moet je het weer toestaan.
- Dirkje
Ot is nog jong en impulsief. In spannende situaties loopt hij naast me en steun ik hem. Ook als hij met samengeknepen billen snel wil doorlopen.
Maar als hij van links naar rechts schiet omdat er er overal nieuwe berichtjes te ruiken zijn is mijn geduld snel op.
Maar als hij van links naar rechts schiet omdat er er overal nieuwe berichtjes te ruiken zijn is mijn geduld snel op.
- Susam
- Posts in topic: 14
- Welke: Podengo kruising
maar krijgt ie dan serieus een draai om oren? :/
- Dirkje
Hij krijgt een ouderwetse oorvijg. Niet hard want het mag geen pijn doen- maar er zwiept wel even heel hard wind langs z’n enorme oren en daar schrikt hij van.
Ik haal hem ermee uit de opgewonden modus en hij is er zich weer bewust van dat ie aan de lijn loopt. Daarna vervolgen we onze weg maar dan rustig.
Hij loopt trouwens meestal los.
Er is altijd wel een reden om te trekken voor Bertus ook niet zo gek als je van nature al druk bent en nog jong bent .
Hij is blij en enthousiast om eropuit te gaan met me en dat is toch ook weer wel fijn .
Bovendien heeft hij korte pootjes en is klein dus ik loop altijd te langzaam
Ik ben al blij dat hij netjes loopt tot we de straat uit zijn en daar is ruimte om los te lopen of meer ruimte aan de flex
Het trekken van links naar rechts en overal tegelijk naar toe willen is gelukkig stukken minder ,bijna verdwenen eigenlijk
Kinderen op stepjes,wandelaars met witte broeken,katten onder een auto enz
Het is allemaal gelukt door te blijven oefenen en veel brokjes
Mijn vriend geeft gewoon een ruk aan de riem en zeg doe maar even normaal ,dat helpt ook
En laatst bij een tankstation onderweg aan de snelweg toen hij ging staan gillen omdat ik even verdween naar de wc kreeg vriend hem ook meteen stil door even een ruk te geven aan de riem ( hij draagt een tuigje )
Ik ben wel bang dat als straks de warmte voorbij is hij weer volop gaat trekken maar dan ben ik wel klaar met snoepjes en brokjes ofzo denk ik
Ohja wat ook grappig is ,als ik hem heel laat nog even een plas laat doen tegen de boom naast ons huis dan trekt hij nooit. Dan krijgt hij snel even een halsband met riem om en weet precies oh het is maar even een plas dus niet leuk en geen reden om blij van te worden
Gisteren was het bloedheet en trok ik mijn sandalen aan ipv wandelschoenen voor de uitlaatronde omdat het toch maar een kleine ronde zou worden door de hitte . Die verbaasde kop van Bertus dit klopt niet
Hij is blij en enthousiast om eropuit te gaan met me en dat is toch ook weer wel fijn .
Bovendien heeft hij korte pootjes en is klein dus ik loop altijd te langzaam
Ik ben al blij dat hij netjes loopt tot we de straat uit zijn en daar is ruimte om los te lopen of meer ruimte aan de flex
Het trekken van links naar rechts en overal tegelijk naar toe willen is gelukkig stukken minder ,bijna verdwenen eigenlijk
Kinderen op stepjes,wandelaars met witte broeken,katten onder een auto enz
Het is allemaal gelukt door te blijven oefenen en veel brokjes
Mijn vriend geeft gewoon een ruk aan de riem en zeg doe maar even normaal ,dat helpt ook
En laatst bij een tankstation onderweg aan de snelweg toen hij ging staan gillen omdat ik even verdween naar de wc kreeg vriend hem ook meteen stil door even een ruk te geven aan de riem ( hij draagt een tuigje )
Ik ben wel bang dat als straks de warmte voorbij is hij weer volop gaat trekken maar dan ben ik wel klaar met snoepjes en brokjes ofzo denk ik
Ohja wat ook grappig is ,als ik hem heel laat nog even een plas laat doen tegen de boom naast ons huis dan trekt hij nooit. Dan krijgt hij snel even een halsband met riem om en weet precies oh het is maar even een plas dus niet leuk en geen reden om blij van te worden
Gisteren was het bloedheet en trok ik mijn sandalen aan ipv wandelschoenen voor de uitlaatronde omdat het toch maar een kleine ronde zou worden door de hitte . Die verbaasde kop van Bertus dit klopt niet
Net een uur gelopen,heerlijk
- Cooper
- Posts in topic: 25
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Hij heeft inderdaad wel een plekje waar hij als eerste een plas wilt doen. En dat is toch eerst de straat uit. En zo snel mogelijk wat Cooper betreft.CatnDog schreef: ↑02 sep 2024, 19:40Of hij moet misschien nodig plassen/poepen?Cooper schreef: ↑01 sep 2024, 16:07 Ik denk gedeeltelijk door de castratie. Er is duidelijk minder chaos in zijn koppie.
Het trekken aan het begin van de wandeling weet ik niet zo goed hoe dat komt. Misschien toch opwinding. Aan het eind zou het kunnen zijn omdat hij weet dat hij thuis iets lekkers krijgt. In de ochtend en avond zijn eten en in de middag een snack. Maar hij krijgt dat pas als hij weer kalm is. Dus waarom hij dan toch terug naar huis de laatste meters trekt, geen idee ook eigenlijk .