Sambal *advies en ervaringen IBD gezocht*
- Susam
- Posts in topic: 108
- Welke: Podengo kruising
Re: Sambal
geen verstopping maar je zag in de dunne darm het voedsel heen en weer gaan, hij heeft vanochtend twee vaste poepjes geproduceerd, maar ook zijn prostaat is echt enorm en dat drukt natuurlijk ook op van alles, dag 2 van slinkende medicatie en dan morgen uitsluitsel pancreas.
Hij staat constant in de bidhouding, stekt zich uit of ligt holle rug met pootjes ingeklapt uitgeput.
Het is echt super super shit voor hem. Hij heeft die HIlls super allergeen weetiknietwat voor spul wel op en drinkt goed.
Hij staat constant in de bidhouding, stekt zich uit of ligt holle rug met pootjes ingeklapt uitgeput.
Het is echt super super shit voor hem. Hij heeft die HIlls super allergeen weetiknietwat voor spul wel op en drinkt goed.
- Mo-yi
- Posts in topic: 15
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Wat kun je dan blij zijn met een vaste poep he
Hopelijk dat een andere pijnstiller voor hem gaat werken en dat hij wat rust kan vinden.
Hopelijk dat een andere pijnstiller voor hem gaat werken en dat hij wat rust kan vinden.
- Susam
ik ga nu tramadol ophalen, met dierenarts gesproken, zo fijn iemand die hem al lang kent en weet hoe Sam is en mij hoort. Bij die andere kliniek hadden we nu nog gewacht op een echo.
Goh wat een zorgen ,hopelijk snel verlost van de pijn
- Susam
dierenarts: Sambal zal wel sloom zijn van tramadol.
Sambal:
Sambal:
- Susam
nee au contraire, hij is onrustig.
- Susam
Update:
veel te laag B12 en foliumzuur waardoor de ontstoken dunne darm niet herstelt, suppletie gedurende 1 x week voor 6 weken en daarna elke 2 weken gedurende 6 weken.
Geen ontstoken alvleesklier.
Doorgaan met tramadol omdat hij vannacht voor het eerst eens doorgeslapen heeft zonder bidhouding en piepen en op en neer lopen en met holle rug en ingetrokken pootjes liggen.
Medicinaal voer continueren voor tenminste 6 weken, nul snacks.
We gaan hierna een eliminatie dieet doen om te kijken of de ontstekingen in de darmen steeds komen door voeding. Vermoeden van IBD.
Vergrote prostaat moet met deze kuur van 7 dagen tenminste voor een jaar slinken.
veel te laag B12 en foliumzuur waardoor de ontstoken dunne darm niet herstelt, suppletie gedurende 1 x week voor 6 weken en daarna elke 2 weken gedurende 6 weken.
Geen ontstoken alvleesklier.
Doorgaan met tramadol omdat hij vannacht voor het eerst eens doorgeslapen heeft zonder bidhouding en piepen en op en neer lopen en met holle rug en ingetrokken pootjes liggen.
Medicinaal voer continueren voor tenminste 6 weken, nul snacks.
We gaan hierna een eliminatie dieet doen om te kijken of de ontstekingen in de darmen steeds komen door voeding. Vermoeden van IBD.
Vergrote prostaat moet met deze kuur van 7 dagen tenminste voor een jaar slinken.
Is zijn zink status ook getest?
Doen ze de b12 via injectie? Want als het niet opgenomen wordt, kun je supplementeren tot je een ons weegt, het zal niet uitmaken helaas.
Doen ze de b12 via injectie? Want als het niet opgenomen wordt, kun je supplementeren tot je een ons weegt, het zal niet uitmaken helaas.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
- Susam
volledig profiel. Klopt, het gaat via injecties. zes weken 1 x per week, daarna 6 weken om de 2 weken en dan wordt herbezien.
Top! Het is een lastige om aan te vullen, hopelijk behoort hij tot deze die het via injectie goed opnemen
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
- Gretha
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Wat een narigheid
Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is en dat Sambal geholpen kan worden.
Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is en dat Sambal geholpen kan worden.
Ach, klink wel heel sneu. Hopelijk heeft de da nog een goed plan .
- CatnDog
- Posts in topic: 15
- Welke: Groenendaeler
Fijn dat de pijnstilling goed werkt en hij vannacht even wat slaap heeft kunnen inhalen.
Maar hij heeft zo te lezen nog wel een hele herstelperiode voor de boeg. Geen snacks zal ook wel lastig worden.
Maar hij heeft zo te lezen nog wel een hele herstelperiode voor de boeg. Geen snacks zal ook wel lastig worden.
Dat klinkt best heftig allemaal,beterschap voor Sambal
Heftig, maar nu wel een beetje meer duidelijkheid.
Die vit.B12 via injecties werkten bij Claire geweldig goed.
Dus hopelijk werkt het voor Sambal net zo
Die vit.B12 via injecties werkten bij Claire geweldig goed.
Dus hopelijk werkt het voor Sambal net zo
- Susam
bedankt allemaal! <3
@ranetje wat goed! zijn het "snelle" prikjes? moet het in een vat?
@ranetje wat goed! zijn het "snelle" prikjes? moet het in een vat?
Snelle prikjes, gewoon onderhuids
Bij ons deed de assistente dat even in de wachtkamer.
Als ze er aan kwam kreeg Claire van mij een handje snoepjes (een voor een) en de assistente was al klaar voor Claire er notie van had.
edit typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 01 nov 2024, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Susam
ja dat is het wel voor hem, het is een mega snoepkont en ook botjes om aan te knagen vind ie heerlijk, het goeie nieuws is dat ie die medicinale voeding dan wel eet omdat ie honger heeft inmiddels.
- Susam
Een update.
Sambal begint te verzwakken, hij eet dat medicinale voer nauwelijks, krijgt morgen zijn eerst B12 en foliumzuur injectie, rilt veel en is enorm moe. Ontlasting is nu te hard. Vandaag weer overleg dierenarts.
Ik word er een beetje moedeloos van. Ik weet dat die B12 herstel gaat bevorderen, maar tot de boel opgenomen wordt/aanslaat moet ik hem er wel goed doorheen krijgen.
Zijn balletjes zijn minder gezwollen en worden kleiner door de prostaat medicatie.
Sambal begint te verzwakken, hij eet dat medicinale voer nauwelijks, krijgt morgen zijn eerst B12 en foliumzuur injectie, rilt veel en is enorm moe. Ontlasting is nu te hard. Vandaag weer overleg dierenarts.
Ik word er een beetje moedeloos van. Ik weet dat die B12 herstel gaat bevorderen, maar tot de boel opgenomen wordt/aanslaat moet ik hem er wel goed doorheen krijgen.
Zijn balletjes zijn minder gezwollen en worden kleiner door de prostaat medicatie.
Oh shit, dit is echt balen en je bent als baasje echt moedeloos.
Heel veel sterkte.
Ik sla een vituele arm om je heen.
Heel veel sterkte.
Ik sla een vituele arm om je heen.
Balen zeg. Waarom moet je nog zo lang wachten op de eerste vit B injectie?
Sterkte en knuffel
Sterkte en knuffel
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Welke: Teckel
Gewoon zwaar kl*te
Hondje ziek; baasje ziek.
Laten we hopen dat de medicatie nu wel aanslaat.
Dit soort zorgen sloopt een mens.
Hondje ziek; baasje ziek.
Laten we hopen dat de medicatie nu wel aanslaat.
Dit soort zorgen sloopt een mens.
- Susam
vrijdagavond kreeg ik de uitslag, vandaag heb ik zelf infuus (ben vorige week met infuus en al naar de da gereden, omdat ik nu een nieuwe kliniek heb is de reis wat verder en dat was geen succes, moet ik echt niet meer doen) en morgenvroeg dan de eerste mogelijkheid is. Ik ga evengoed zo meteen bellen of ik iets anders kan inzetten wat betreft voeding en of soep wat dan ook.