Sambal *advies en ervaringen IBD gezocht*
- Susam
- Posts in topic: 108
- Welke: Podengo kruising
Sambal *advies en ervaringen IBD gezocht*
Ik hoop zo dat er hier iemand is die dit herkent of een idee heeft.
Sinds een paar weken heeft Sambal diarree al dan niet rommelige en slappe ontlasting. Ik dacht eerst dat het kwam door de loopse teven en zijn hormonen die compleet op tilt zijn, hij at ook slecht.
Nu al een week diarree.
Ik ben bij de dierenarts geweest omdat we er 5 keer per nacht uit moeten, nu minder omdat hij medicatie heeft en nauwelijks eet, maar dit is natuurlijk niet goed. De voorlopige uitslag is een dunne darm infectie, maar vind ik atypisch omdat hij verder niet ziek oogt, levendig is, vacht glanst, eet snoep, geen koorts.
Hij eet verder niet of nauwelijks, snoepjes neemt hij wel.
Hij is levendig en snuffelt nog flink bij plasjes en poepjes.
Slaapt meer dan normaal.
Giardia test dierenarts negatief.
Rectaal onderzoek af moeten breken vanwege blinde paniek.
Hij heeft nu Cerenia voor buikpijn/eelust.
3e dag (van 5) Metrovis antibiotica.
Diarree remmers.
Ondanks de diarree remmers nog steeds slappe ontlasting.
Ik heb hem gestoomde maaltijden aangeboden waar ie normaal gek op is, brokken licht verteerbaar, barf. Hij eet niks.
Ongeveer 1 kilo afgevallen.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring of idee?
Ik moet vandaag terug naar de da als er geen verbetering is, dat is er niet. Nu volgt er een ontlastingonderzoek dat naar een lab wordt gestuurd, een buikecho en bloed prikken.
Any input wordt echt heel erg gewaardeerd.
*edit overige medicatie: clomicalm en maagbeschermer
Sinds een paar weken heeft Sambal diarree al dan niet rommelige en slappe ontlasting. Ik dacht eerst dat het kwam door de loopse teven en zijn hormonen die compleet op tilt zijn, hij at ook slecht.
Nu al een week diarree.