Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Murphy ❤ Weer foto's

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 23 okt 2021, 16:41 Z'n oren beginnen een beetje te staan, ziet er nu echt al heel anders uit dan twee weken geleden!
Zit je straks weer met een koppel horizonvervuilers :Q: :uitlachen: !
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Ja hij doet het super. Hij kan zich ook steeds meer lekker een tijdje zonder direct contact met ons vermaken en is gewoon heerlijk vrij thuis. Met de logees is hij ook heel erg leuk en vrij.

Gisteren was hij nauwelijks in de huiskamer geweest en toen we hem 's avonds daar in de ren zetten was Mannes er als de kippen bij: hij had z'n hond gemist! Geweldig, wat een portret is het toch. En vanmorgen tilde man de smurf naar de ren en rende Mannes voor hem uit de ren in: z'n smurf was er weer :cheer: :') . Is toch niet normaal?! :I: .

Vannacht heeft hij voor het eerst niet bij mij maar bij man geslapen. Ik heb hem uiteraard gemist maar voor mijn slaap is het heel veel beter. Want ondanks dat hij de hele nacht keurig slaapt komt hij halverwege de nacht vaak in m'n nek liggen. Dat is héél erg genieten maar hij legt zijn kop dan echt in m'n nek en ligt dan in m'n oor te 'snurken'. Niet echt snurken maar door de druk op z'n keel heeft hij dan een schrapende ademhaling, recht in m'n oor :calimero: . En dan kan ik niet meer slapen en word ik zo wakker dat ik dan een paar uur wakker zit.
Dus dag smurfie, weltrusten ventje :slaap: .

En hier dan eindelijk weer een filmpje. Mannes en Murphy die stoeien en kopjes geven aan elkaar :liefde:
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 24 okt 2021, 09:13 Zo die paddenstoel joh! :eek: het lijkt wel of je puppy enorm krimpt! :LOL:

Fijn dat je zoveel aan Lais hebt, ideaal wel.
Hahaha, maf hè. Ik had er eerder nooit zo op gelet, die grote paddenstoelen stonden er altijd gewoon ineens :mann: . Nu heb ik dus eindelijk door hoe ze beginnen, ik dacht dat de paddenstoel van begin deze week gewoon 'klaar' was en zo zou blijven :') .

Ja dat is echt heel fijn! En Mannes helpt ook al zo goed mee in de opvoeding :E: .

Inge O schreef: 24 okt 2021, 09:33Zit je straks weer met een koppel horizonvervuilers :Q: :uitlachen: !
Ja. Lekker is dat. Ik kan ze nog plakken :idea: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Rebble
Posts in topic: 3

Re: Murphy ❤ Weer foto's + filmpje

Bericht door Rebble »

Geweldig he, kat en hond die elkaar zo leuk vinden :I: Charlie en Soes zijn ook echt gek op elkaar. Vooral Soes moet Charlie altijd wel even begroeten en als we Soes buiten tegenkomen wordt Charlie helemaal blij en gaat helemaal wild doen. Als we haar niet zien buiten gaat Char heel de tijd achterom kijken en stilstaan.

Wat een heerlijke foto's weer, die met die paddenstoel helemaal!
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Die paddenstoel 😮 verder weer leuke foto’s je ziet hem groeien
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 09:51
Yvette schreef: 24 okt 2021, 09:13 Zo die paddenstoel joh! :eek: het lijkt wel of je puppy enorm krimpt! :LOL:

Fijn dat je zoveel aan Lais hebt, ideaal wel.
Hahaha, maf hè. Ik had er eerder nooit zo op gelet, die grote paddenstoelen stonden er altijd gewoon ineens :mann: . Nu heb ik dus eindelijk door hoe ze beginnen, ik dacht dat de paddenstoel van begin deze week gewoon 'klaar' was en zo zou blijven :') .

Ja dat is echt heel fijn! En Mannes helpt ook al zo goed mee in de opvoeding :E: .
Ja boffen is dat, en genieten, dat ook.
Ik wist ook niet dat die paddestoelen zo open klappen zeg maar, leuk om dat zo te zien inderdaad.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Rebble schreef: 24 okt 2021, 10:02 Geweldig he, kat en hond die elkaar zo leuk vinden :I: Charlie en Soes zijn ook echt gek op elkaar. Vooral Soes moet Charlie altijd wel even begroeten en als we Soes buiten tegenkomen wordt Charlie helemaal blij en gaat helemaal wild doen. Als we haar niet zien buiten gaat Char heel de tijd achterom kijken en stilstaan.

Wat een heerlijke foto's weer, die met die paddenstoel helemaal!
Ja, echt zó genieten! Wat leuk dat ze zo gek op elkaar zijn en die Charlie die dan steeds kijkt of Soes er echt niet is :liefde: .

Smoushond schreef: 24 okt 2021, 11:01 Die paddenstoel 😮 verder weer leuke foto’s je ziet hem groeien
Lekker groot hè :F: . Ik kan me van de eerste paar jaar dat we hier woonden niet herinneren dat er zulke grote stonden maar de laatste paar jaar staan ze er elke keer.

Yvette schreef: 24 okt 2021, 11:10Ja boffen is dat, en genieten, dat ook.
Ik wist ook niet dat die paddestoelen zo open klappen zeg maar, leuk om dat zo te zien inderdaad.
Nou ja niet alleen openklappen maar ook soort van 'ontploffen' :mrgreen: . Wat een bizarre groeikracht in een paar dagen :80: .
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 10
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Op zich superlief dat hij zo klef bij je slaapt.
Maar kan me voorstellen dat t iets té is.
Hij groeit echt! Zijn strepen veranderen ook.
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 19:47
Smoushond schreef: 24 okt 2021, 11:01 Die paddenstoel 😮 verder weer leuke foto’s je ziet hem groeien
Lekker groot hè :F: . Ik kan me van de eerste paar jaar dat we hier woonden niet herinneren dat er zulke grote stonden maar de laatste paar jaar staan ze er elke keer.

Yvette schreef: 24 okt 2021, 11:10Ja boffen is dat, en genieten, dat ook.
Nou ja niet alleen openklappen maar ook soort van 'ontploffen' :mrgreen: . Wat een bizarre groeikracht in een paar dagen :80: .
En dan zijn ze (wat ik zo zie op de foto’s dus geen 100% garantie :F: ) ook nog eetbaar :bakkie:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

*Esther schreef: 24 okt 2021, 19:51 Op zich superlief dat hij zo klef bij je slaapt.
Maar kan me voorstellen dat t iets té is.
Hij groeit echt! Zijn strepen veranderen ook.
Ja ik ben een slechte slaper dus dat werkt dan niet helemaal. Geeft ook niet, was in eerste instantie al de bedoeling dat hij niet bij mij zou slapen maar hij plakte in het begin zó aan me (en we zaten/lagen meteen al veel in bed samen door mijn rug dus het was helemaal zijn veilige plek) dat ik hem toen toch maar meegenomen heb. Maar hij kan het nu prima aan en voor mij is het echt nodig om nu weer betere nachten te gaan maken.

Ik moet echt weer een foto van hem gaan maken op de tafel buiten, ik zie het nu gewoon niet dat hij zo groeit en verandert. Ik pakte wel Lap van de week op en tilde haar bij wijze van spreken zo boven m'n hoofd, wat voelde dat licht als een veertje in vergelijking tot die zware smurf :Q: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 24 okt 2021, 19:53En dan zijn ze (wat ik zo zie op de foto’s dus geen 100% garantie :F: ) ook nog eetbaar :bakkie:
Echt? Hoe zie je dat dan? De smurf vond hem vandaag in elk geval eetbaar :schrik: .
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 19:58
jenn90 schreef: 24 okt 2021, 19:53En dan zijn ze (wat ik zo zie op de foto’s dus geen 100% garantie :F: ) ook nog eetbaar :bakkie:
Echt? Hoe zie je dat dan? De smurf vond hem vandaag in elk geval eetbaar :schrik: .
Ohoh smurf dat is dan weer niet handig pups en alles willen proeven :LOL:
Hij ziet er zo op de foto’s uit als de grote parasolzwam die heb ik zelf nog niet gegeten en m’n boek erbij gehad maar zo te zien is dat m :lol1:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:02
Hij ziet er zo op de foto’s uit als de grote parasolzwam die heb ik zelf nog niet gegeten en m’n boek erbij gehad maar zo te zien is dat m :lol1:
Nee, niet handig. En ik zat natuurlijk foto's te maken dus had het niet meteen door :oeps: . Ik ga die parasolzwam eens opzoeken!
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 20:08
jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:02

Nee, niet handig. En ik zat natuurlijk foto's te maken dus had het niet meteen door :oeps: . Ik ga die parasolzwam eens opzoeken!
Pups doen dingen altijd in een split second :LOL: Dakar had bij ons een hap uit een plant genomen als pup weken geen interesse en ineens toen wel… ook niet altijd handig :blauwoog:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:11Pups doen dingen altijd in een split second :LOL: Dakar had bij ons een hap uit een plant genomen als pup weken geen interesse en ineens toen wel… ook niet altijd handig :blauwoog:
Best irritant wel ja :') . Draai je je even om ben je hem ineens kwijt omdat ie iets aan het uitspoken is :hmmm: . En dan ook nog wisselende interesses ja, zoals Dakar met die plant. Maar misschien wist de smurf wel gewoon dat de paddenstoel nu (pas) goed eetbaar was :tongue: .
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 20:22
jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:11Pups doen dingen altijd in een split second :LOL: Dakar had bij ons een hap uit een plant genomen als pup weken geen interesse en ineens toen wel… ook niet altijd handig :blauwoog:
Best irritant wel ja :') . Draai je je even om ben je hem ineens kwijt omdat ie iets aan het uitspoken is :hmmm: . En dan ook nog wisselende interesses ja, zoals Dakar met die plant. Maar misschien wist de smurf wel gewoon dat de paddenstoel nu (pas) goed eetbaar was :tongue: .
Ik denk het, ze zijn tenslotte wel heel slim :LOL:
Afbeelding
glashelder
Posts in topic: 12

Bericht door glashelder »

Haha, ik verwacht komende dagen foto's van de Smurf onder de paddenstoel! :mrgreen:

En wat zoet, Mannes met zijn hond :hartjes:
Lynnepien

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Wat een vreselijk leuk ding! Pak je hem in voor ik hem kom stelen? Haha. Ben gewoon jaloers.
Alfilillo
Posts in topic: 16
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Murphy en Mannes, geweldig! Speelt Murphy uiteindelijk meer met de kat dan met de honden, hahaha. En dat Mannes het ook zo leuk vindt. Bijzonder hoor.
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 39

Bericht door mijke »

Och jeetje die slaapfoto's met zijn eigen hond <333333 Dat is toch wel te zoet hoor.

Ik ben natuurlijk als een idioot die paddestoelfoto's gaan vergelijken, maar voor zover ik daarop kan zien lijken de streepjes nog exact hetzelfde?
mosquito1980
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

Leuke dreumes :I:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:24Ik denk het, ze zijn tenslotte wel heel slim :LOL:
Laten we het daar maar op houden :mrgreen: .

glashelder schreef: 24 okt 2021, 23:14 Haha, ik verwacht komende dagen foto's van de Smurf onder de paddenstoel! :mrgreen:

En wat zoet, Mannes met zijn hond :hartjes:
:LOL:
Ik kan misschien wel een foto maken van Murphy in een pompoen :engel: .

Marc schreef: 25 okt 2021, 07:59 Wat een vreselijk leuk ding! Pak je hem in voor ik hem kom stelen? Haha. Ben gewoon jaloers.
Ik laat hem bewaken door Lais als jij langskomt :zweep: . Is het vooral zijn uiterlijk/bouw of ook zijn karakter wat je zo aanspreekt?

Alfilillo schreef: 25 okt 2021, 08:03 Murphy en Mannes, geweldig! Speelt Murphy uiteindelijk meer met de kat dan met de honden, hahaha. En dat Mannes het ook zo leuk vindt. Bijzonder hoor.
Ik vind het ook heel bijzonder. Dat Mannes héél graag een hond wilde om lekker knuffels aan te geven en liefst ook beetje mee te spelen wist ik wel, maar dit is ver voorbij wat ik had durven dromen. En ja, je kunt zeker wel stellen dat Murphy meer met Mannes speelt dan met de honden! Mannes komt zó vaak en best lang bij die smurf klieren, dat is meer dan de tijd die Murphy met de honden samen is.

mijke schreef: 25 okt 2021, 13:24 Och jeetje die slaapfoto's met zijn eigen hond <333333 Dat is toch wel te zoet hoor.

Ik ben natuurlijk als een idioot die paddestoelfoto's gaan vergelijken, maar voor zover ik daarop kan zien lijken de streepjes nog exact hetzelfde?
Ja hij is echt blij met die hond ❤.

Ik denk inderdaad dat je in deze korte tijd nog niet veel verschil kunt zien, maar sinds z'n geboorte is hij al heel erg veranderd en ik verwacht dat dat nog wel even door zal gaan (wel minder grote verandering). Zal even kijken of ik een paar foto's erbij kan doen vanuit het nest.

mosquito1980 schreef: 25 okt 2021, 13:38 Leuke dreumes :I:
Best wel :mann: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Het weekend stond in het teken van de logees en Murphy vond dat niks erg, hij vond het maar wat gezellig al die drukte. Lekker in de keuken lopen terwijl we spelletjes deden aan tafel en dan uren slapen met al het gekwebbel op 'de achtergrond'.
En buiten spelen met de kinderen bleef ook leuk, snoepjes bij ze halen en dan twee ukkies trekken aan een fleecetouw, zo ongelofelijk zoet :I: .

Het is inmiddels echt vaste prik: zodra we Murphy in de ren zetten komt Mannes eraan gesneld om erbij te springen en koppies te geven, worstelen, uitdagen, meppen en rennen, vooral meteen in de ochtend. Soms onhandig als die smurf lekker slaapt en Mannes dan komt buurten, dan kan de smurf het nog niet laten om weer 'aan' te gaan maar ach, small price to pay.

Murphy had ergens een plaatje gezien van een leuk bewerkte pompoen en wilde dat zelf ook weleens proberen. Hij is hard aan de slag gegaan:
Afbeelding

Oog nog even bijwerken
Afbeelding

Tadaaaa :cool2:
Afbeelding

Mannes mocht ook een stukje
Afbeelding

Zo heerlijk om weer lekker samen aan tafel te kunnen ontbijten. Lais zat wel te mopperen omdat Murphy haar lastig viel maar nadat ik haar voor de tweede keer uitgelegd had dat ze op *die* bank geen last van hem zou hebben had ze de hint begrepen. En toen gingen ze lekker rustig liggen allebei :liefde: .
Afbeelding

Weer even een rondje door de wei
Afbeelding

De verplichte foto met de paddenstoel
Afbeelding

Hè wat, nee ik rook alleen maar hoor :19:
Afbeelding

En maar groeien die twee
Afbeelding

Lais laat ook nog even goed zien hoe groot de parasol is
Afbeelding

Zoek ze alle vier (ja ze staan er echt alle vier op, ik vind je een echte puzzelaar als je ze vindt).
Ik vind dit toch zo'n mooi stukje, dit was helemaal kaal toen we hier kwamen wonen en nu staan er meerdere berkjes en wilgjes met paadjes ertussen die de paarden zelf maken/bijhouden :hartjes: .
Afbeelding

Altijd even langs (en in) het water
Afbeelding

Toevalstreffer dat ze allebei tegelijk gingen uitschudden
Afbeelding

Even nagenieten in het zonnetje
Afbeelding

Lekker bij z'n hond liggen
Afbeelding

Zoals elke hond moet ook deze gemolesteerd :')
Afbeelding

And so it begins... Wie mag er op het lekkerste plekje slapen
Afbeelding

Weer even foto's van de zijkanten gemaakt. Links...
Afbeelding

...en rechts
Afbeelding

Ook eentje van voren :I:
Afbeelding

Mag ik er dan nu af, ik vind het best eng en koud zo in m'n eentje.
Afbeelding

En weer die paddenstoel. Meteen ook een redelijke foto van de vacht op z'n rug die ook nog aan het veranderen is.
Afbeelding

Niet te geloven dat dit hetzelfde pupje is :80: .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van dit soort foto's werd ik tegen het einde een beetje gek :Q:
Afbeelding

Lekker samen op pad
Afbeelding

En nog even bij het water kijken
Afbeelding
Afbeelding
glashelder
Posts in topic: 12

Re: Murphy ❤ En weer wat foto's

Bericht door glashelder »

:hartjes:

Die paddenstoel, haha. Straks kan je er zelf nog onder gaan zitten.
Lynnepien

Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Re: Murphy ❤ En weer wat foto's

Bericht door Borderbende »

Groeit als een paddestoel... ehhh kool.... ehhhh paddekool.... nou ja.... t groeit! :D
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Plaats reactie