Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
jenn90
Posts in topic: 26

Re: Murphy ❤ Weer foto's

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 19:47
Smoushond schreef: 24 okt 2021, 11:01 Die paddenstoel 😮 verder weer leuke foto’s je ziet hem groeien
Lekker groot hè :F: . Ik kan me van de eerste paar jaar dat we hier woonden niet herinneren dat er zulke grote stonden maar de laatste paar jaar staan ze er elke keer.

Yvette schreef: 24 okt 2021, 11:10Ja boffen is dat, en genieten, dat ook.
Ik wist ook niet dat die paddestoelen zo open klappen zeg maar, leuk om dat zo te zien inderdaad.
Nou ja niet alleen openklappen maar ook soort van 'ontploffen' :mrgreen: . Wat een bizarre groeikracht in een paar dagen :80: .
En dan zijn ze (wat ik zo zie op de foto’s dus geen 100% garantie :F: ) ook nog eetbaar :bakkie:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Murphy ❤ Weer foto's + filmpje

Bericht door Zamunda »

*Esther schreef: 24 okt 2021, 19:51 Op zich superlief dat hij zo klef bij je slaapt.
Maar kan me voorstellen dat t iets té is.
Hij groeit echt! Zijn strepen veranderen ook.
Ja ik ben een slechte slaper dus dat werkt dan niet helemaal. Geeft ook niet, was in eerste instantie al de bedoeling dat hij niet bij mij zou slapen maar hij plakte in het begin zó aan me (en we zaten/lagen meteen al veel in bed samen door mijn rug dus het was helemaal zijn veilige plek) dat ik hem toen toch maar meegenomen heb. Maar hij kan het nu prima aan en voor mij is het echt nodig om nu weer betere nachten te gaan maken.

Ik moet echt weer een foto van hem gaan maken op de tafel buiten, ik zie het nu gewoon niet dat hij zo groeit en verandert. Ik pakte wel Lap van de week op en tilde haar bij wijze van spreken zo boven m'n hoofd, wat voelde dat licht als een veertje in vergelijking tot die zware smurf :Q: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 24 okt 2021, 19:53En dan zijn ze (wat ik zo zie op de foto’s dus geen 100% garantie :F: ) ook nog eetbaar :bakkie:
Echt? Hoe zie je dat dan? De smurf vond hem vandaag in elk geval eetbaar :schrik: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
jenn90

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 19:58
jenn90 schreef: 24 okt 2021, 19:53En dan zijn ze (wat ik zo zie op de foto’s dus geen 100% garantie :F: ) ook nog eetbaar :bakkie:
Echt? Hoe zie je dat dan? De smurf vond hem vandaag in elk geval eetbaar :schrik: .
Ohoh smurf dat is dan weer niet handig pups en alles willen proeven :LOL:
Hij ziet er zo op de foto’s uit als de grote parasolzwam die heb ik zelf nog niet gegeten en m’n boek erbij gehad maar zo te zien is dat m :lol1:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:02
Hij ziet er zo op de foto’s uit als de grote parasolzwam die heb ik zelf nog niet gegeten en m’n boek erbij gehad maar zo te zien is dat m :lol1:
Nee, niet handig. En ik zat natuurlijk foto's te maken dus had het niet meteen door :oeps: . Ik ga die parasolzwam eens opzoeken!
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 20:08
jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:02

Nee, niet handig. En ik zat natuurlijk foto's te maken dus had het niet meteen door :oeps: . Ik ga die parasolzwam eens opzoeken!
Pups doen dingen altijd in een split second :LOL: Dakar had bij ons een hap uit een plant genomen als pup weken geen interesse en ineens toen wel… ook niet altijd handig :blauwoog:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:11Pups doen dingen altijd in een split second :LOL: Dakar had bij ons een hap uit een plant genomen als pup weken geen interesse en ineens toen wel… ook niet altijd handig :blauwoog:
Best irritant wel ja :') . Draai je je even om ben je hem ineens kwijt omdat ie iets aan het uitspoken is :hmmm: . En dan ook nog wisselende interesses ja, zoals Dakar met die plant. Maar misschien wist de smurf wel gewoon dat de paddenstoel nu (pas) goed eetbaar was :tongue: .
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 20:22
jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:11Pups doen dingen altijd in een split second :LOL: Dakar had bij ons een hap uit een plant genomen als pup weken geen interesse en ineens toen wel… ook niet altijd handig :blauwoog:
Best irritant wel ja :') . Draai je je even om ben je hem ineens kwijt omdat ie iets aan het uitspoken is :hmmm: . En dan ook nog wisselende interesses ja, zoals Dakar met die plant. Maar misschien wist de smurf wel gewoon dat de paddenstoel nu (pas) goed eetbaar was :tongue: .
Ik denk het, ze zijn tenslotte wel heel slim :LOL:
Afbeelding
glashelder
Posts in topic: 12

Bericht door glashelder »

Haha, ik verwacht komende dagen foto's van de Smurf onder de paddenstoel! :mrgreen:

En wat zoet, Mannes met zijn hond :hartjes:
Lynnepien

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Wat een vreselijk leuk ding! Pak je hem in voor ik hem kom stelen? Haha. Ben gewoon jaloers.
Alfilillo
Posts in topic: 16
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Murphy en Mannes, geweldig! Speelt Murphy uiteindelijk meer met de kat dan met de honden, hahaha. En dat Mannes het ook zo leuk vindt. Bijzonder hoor.
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 39

Bericht door mijke »

Och jeetje die slaapfoto's met zijn eigen hond <333333 Dat is toch wel te zoet hoor.

Ik ben natuurlijk als een idioot die paddestoelfoto's gaan vergelijken, maar voor zover ik daarop kan zien lijken de streepjes nog exact hetzelfde?
mosquito1980
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

Leuke dreumes :I:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

jenn90 schreef: 24 okt 2021, 20:24Ik denk het, ze zijn tenslotte wel heel slim :LOL:
Laten we het daar maar op houden :mrgreen: .

glashelder schreef: 24 okt 2021, 23:14 Haha, ik verwacht komende dagen foto's van de Smurf onder de paddenstoel! :mrgreen:

En wat zoet, Mannes met zijn hond :hartjes:
:LOL:
Ik kan misschien wel een foto maken van Murphy in een pompoen :engel: .

Marc schreef: 25 okt 2021, 07:59 Wat een vreselijk leuk ding! Pak je hem in voor ik hem kom stelen? Haha. Ben gewoon jaloers.
Ik laat hem bewaken door Lais als jij langskomt :zweep: . Is het vooral zijn uiterlijk/bouw of ook zijn karakter wat je zo aanspreekt?

Alfilillo schreef: 25 okt 2021, 08:03 Murphy en Mannes, geweldig! Speelt Murphy uiteindelijk meer met de kat dan met de honden, hahaha. En dat Mannes het ook zo leuk vindt. Bijzonder hoor.
Ik vind het ook heel bijzonder. Dat Mannes héél graag een hond wilde om lekker knuffels aan te geven en liefst ook beetje mee te spelen wist ik wel, maar dit is ver voorbij wat ik had durven dromen. En ja, je kunt zeker wel stellen dat Murphy meer met Mannes speelt dan met de honden! Mannes komt zó vaak en best lang bij die smurf klieren, dat is meer dan de tijd die Murphy met de honden samen is.

mijke schreef: 25 okt 2021, 13:24 Och jeetje die slaapfoto's met zijn eigen hond <333333 Dat is toch wel te zoet hoor.

Ik ben natuurlijk als een idioot die paddestoelfoto's gaan vergelijken, maar voor zover ik daarop kan zien lijken de streepjes nog exact hetzelfde?
Ja hij is echt blij met die hond ❤.

Ik denk inderdaad dat je in deze korte tijd nog niet veel verschil kunt zien, maar sinds z'n geboorte is hij al heel erg veranderd en ik verwacht dat dat nog wel even door zal gaan (wel minder grote verandering). Zal even kijken of ik een paar foto's erbij kan doen vanuit het nest.

mosquito1980 schreef: 25 okt 2021, 13:38 Leuke dreumes :I:
Best wel :mann: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Het weekend stond in het teken van de logees en Murphy vond dat niks erg, hij vond het maar wat gezellig al die drukte. Lekker in de keuken lopen terwijl we spelletjes deden aan tafel en dan uren slapen met al het gekwebbel op 'de achtergrond'.
En buiten spelen met de kinderen bleef ook leuk, snoepjes bij ze halen en dan twee ukkies trekken aan een fleecetouw, zo ongelofelijk zoet :I: .

Het is inmiddels echt vaste prik: zodra we Murphy in de ren zetten komt Mannes eraan gesneld om erbij te springen en koppies te geven, worstelen, uitdagen, meppen en rennen, vooral meteen in de ochtend. Soms onhandig als die smurf lekker slaapt en Mannes dan komt buurten, dan kan de smurf het nog niet laten om weer 'aan' te gaan maar ach, small price to pay.

Murphy had ergens een plaatje gezien van een leuk bewerkte pompoen en wilde dat zelf ook weleens proberen. Hij is hard aan de slag gegaan:
Afbeelding

Oog nog even bijwerken
Afbeelding

Tadaaaa :cool2:
Afbeelding

Mannes mocht ook een stukje
Afbeelding

Zo heerlijk om weer lekker samen aan tafel te kunnen ontbijten. Lais zat wel te mopperen omdat Murphy haar lastig viel maar nadat ik haar voor de tweede keer uitgelegd had dat ze op *die* bank geen last van hem zou hebben had ze de hint begrepen. En toen gingen ze lekker rustig liggen allebei :liefde: .
Afbeelding

Weer even een rondje door de wei
Afbeelding

De verplichte foto met de paddenstoel
Afbeelding

Hè wat, nee ik rook alleen maar hoor :19:
Afbeelding

En maar groeien die twee
Afbeelding

Lais laat ook nog even goed zien hoe groot de parasol is
Afbeelding

Zoek ze alle vier (ja ze staan er echt alle vier op, ik vind je een echte puzzelaar als je ze vindt).
Ik vind dit toch zo'n mooi stukje, dit was helemaal kaal toen we hier kwamen wonen en nu staan er meerdere berkjes en wilgjes met paadjes ertussen die de paarden zelf maken/bijhouden :hartjes: .
Afbeelding

Altijd even langs (en in) het water
Afbeelding

Toevalstreffer dat ze allebei tegelijk gingen uitschudden
Afbeelding

Even nagenieten in het zonnetje
Afbeelding

Lekker bij z'n hond liggen
Afbeelding

Zoals elke hond moet ook deze gemolesteerd :')
Afbeelding

And so it begins... Wie mag er op het lekkerste plekje slapen
Afbeelding

Weer even foto's van de zijkanten gemaakt. Links...
Afbeelding

...en rechts
Afbeelding

Ook eentje van voren :I:
Afbeelding

Mag ik er dan nu af, ik vind het best eng en koud zo in m'n eentje.
Afbeelding

En weer die paddenstoel. Meteen ook een redelijke foto van de vacht op z'n rug die ook nog aan het veranderen is.
Afbeelding

Niet te geloven dat dit hetzelfde pupje is :80: .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En van dit soort foto's werd ik tegen het einde een beetje gek :Q:
Afbeelding

Lekker samen op pad
Afbeelding

En nog even bij het water kijken
Afbeelding
Afbeelding
glashelder
Posts in topic: 12

Re: Murphy ❤ En weer wat foto's

Bericht door glashelder »

:hartjes:

Die paddenstoel, haha. Straks kan je er zelf nog onder gaan zitten.
Lynnepien

Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Groeit als een paddestoel... ehhh kool.... ehhhh paddekool.... nou ja.... t groeit! :D
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Ohja met die pupfoto's uit het nest zie je inderdaad een enorm verschil! Wat grappig, ik wist niet dat streepjes zo egaal (konden) beginnen.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

glashelder schreef: 25 okt 2021, 19:03Die paddenstoel, haha. Straks kan je er zelf nog onder gaan zitten.
Dueros schreef: 25 okt 2021, 19:18 Het is dan ook wel een gigantische paddestoel! :80:
Of een heel klein alsmaar krimpend pupje, dat kan ook. :tongue:
Borderbende schreef: 25 okt 2021, 20:14 Groeit als een paddestoel... ehhh kool.... ehhhh paddekool.... nou ja.... t groeit! :D
Hahaha :mrgreen: .

mijke schreef: 25 okt 2021, 21:23 Ohja met die pupfoto's uit het nest zie je inderdaad een enorm verschil! Wat grappig, ik wist niet dat streepjes zo egaal (konden) beginnen.
Ja bijzonder hè. Sirene had hem bij de geboorte benoemd als sable, pas een paar dagen later zag ze dat hij een paar streepjes begon te krijgen.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Nou, ik heb het filmpje van de dag hoor :') . Man man man, wat is het toch een tasmaanse duivel beleefd pupje :mrgreen: . Hij wilde graag uit de ren dus ik heb hem meegenomen naar de keuken waar Lais op de lage bank lag. Dat vond hij héél erg leuk, Lais wat minder :') .

Hij ging bij haar liggen. Dacht ik. Nou, guess again :Q: . #gedaanmetderust

Ik ben na 20 minuten (ja echt) maar gestopt met filmen en heb hem maar even mee naar buiten genomen om af te koelen. Het filmpje bevat zo uit m'n hoofd 5 fragmenten van de eerste tot de 20ste minuut.
[Toevoeging: op de achtergrond hoor je Ravi mopperen. En dit is precies wat de smurf deed als we naar bed gingen en ik nog even met de laptop wilde zitten :rambo: .]
Afbeelding
mijke

Re: Murphy ❤ En weer wat foto's + filmpje van, ja van wat eigenlijk?

Bericht door mijke »

Jeses :LOL: Arme Lais hahaha! Al die velletjes tussen die puppytandjes. En ze doet gewoon niks terug :80: Wel een indrukwekkende grom heeft ze trouwens, is dat haar speelgrom, of betekent het ook iets anders?
Dagmar
Posts in topic: 13

Bericht door Dagmar »

Ahhh Lais is veel te goed :hartjes:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Dueros schreef: 25 okt 2021, 21:38 Die arme ouwe Lais. Gedaan met de rust! :LOL:
Ja ze heeft het wel zwaar hoor! Buiten is ze ook al steeds de klos en nu was ze binnen ook al niet veilig :calimero: :mann: . Ze is denk ik nog blijer met de ren dan ik :LOL: .
Dit hoeft ie overigens absoluut niet bij Raaf of zelfs Willem te proberen hoor :schrik: ! Ik doe de bench van Willem dicht als die smurf daarbij kan want Willem geeft hem wel echt een goede snauw en zo in een bench vind ik dat niks. En Ravi, nou daar laat ik hem in huis voorlopig sowieso niet bij met dit gedrag, dat gaat niet goed :schrik: .

mijke schreef: 25 okt 2021, 21:39 Jeses :LOL: Arme Lais hahaha! Al die velletjes tussen die puppytandjes. En ze doet gewoon niks terug :80: Wel een indrukwekkende grom heeft ze trouwens, is dat haar speelgrom, of betekent het ook iets anders?
Eigen hè. Als je als mens of dier onder 'eigen' valt voor haar dan mag je zo ongeveer alles en is ze heel conflictvermijdend. Val je daarbuiten (en dat is al snel, bij mensen althans) dan moet je je bergen.

Ja grootste deel is speelgrom, die laatste is wel met boze ondertoon erin.

Dagmar schreef: 25 okt 2021, 21:44 Ahhh Lais is veel te goed :hartjes:
Ja, echt goud voor de eigen roedel :liefde: . Meisje heeft op het filmpje trouwens heerlijk Niko's jas aan, heb hem nog niet dichtgezet aan de voorkant (problemen met naaimachine) maar hij blijft super zitten nu met nog een jasje eronder.

billy schreef: 25 okt 2021, 21:45 Wat heerlijk om weer even bij te lezen, hoe goed het gaat met de prachtige streepjes smurf :I:
En wat is Lais een geduldige lieverd, ik herken het spelen zo van Pip, grappig om te zien. :cheer: :cheer:
Ze is echt een grote schat :I: . Leuk dat je het zo herkent van Pip!
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 16
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Hahaha, dat filmpje. Volgens mij is het heel normaal, pups hebben gewoon een enorme behoefte om te stoeien. Speelt hij niet meer met Ravi?
Dit is een filmpje van Alfil en Lily. Lily was toen 9,5 week en net 3 dagen bij ons. Zo ging het echt hele dagen door. Gelukkig was Alfil zelf pas net een jaar en vond het ook heel leuk om te spelen:

https://youtu.be/WzvV708DoqY

Zo zou je niet verwachten dat Lily eigenlijk best een onderdanige hond is :lol1:
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Wat is ze braaf 🥰
Afbeelding
Plaats reactie