Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Crutz
Posts in topic: 11

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Crutz »

CatnDog schreef: 04 aug 2025, 20:35
Crutz schreef: 04 aug 2025, 20:13 Waarom zou marktplaats of verhuisdieren geen goed medium zijn?
Je krijgt een breed publiek. En de uiteindelijke selectie moet je toch zelf doen. Niet aan de eerste de beste meegeven
Zelf zie ik Marktplaats als een plek voor handel. In het geval van huisdieren dus dierenhandel. Er zit ook volop aanbod van broodfokkers tussen en ik heb niet de indruk dat Marktplaats daar streng op controleert.

Verhuisdieren heeft een betaalmuur en een limiet op het bedrag dat een verkoper mag vragen. Dat schrikt een deel van de broodfokkers wellicht al af. Er zitten ook veel stichtingen. Verhuisdieren zelf is ook een stichting.

Ik heb mijn katten zelf trouwens ook van Marktplaats vandaan. :F:
Ik heb zelf geen ervaring met Verhuisdieren.
Ja handel, maar je bent er altijd zelf nog bij of je de hond of pup meeneemt of dat je je hond of pup meegeeft.
Het voordeel is dat je een groot publiek bereikt.
Crutz

Bericht door Crutz »

EchoMira schreef: 04 aug 2025, 20:38 Dit is een hond van zes maanden die allang uit de handen van haar slechte fokker is. Sterker nog, die hoeft haar ook niet terug want momenteel prioriteert die een ander verdienmodel.

Daarnaast wil de eigenaar 650 piek dus het is ook gewoon handel.

Het zal me echt jeuken wat de reputatie van de site is. Ik hoef maar een hond en die hond hoeft maar een baas.
Wat ik las mag ze terug naar de fokker en dan waarschijnlijk als een verdienmodel idd en niet voor de 650€ (maar is dat niet een andere hond dan waar we het nu over hebben?)
EchoMira
Posts in topic: 114
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Weet ik niet. Ik haal wel vaker op elkaar linkende verhalen door elkaar ( lees dus slecht).

Over handel gesproken. Ik ben dolblij voor je als je geld verdient. Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat je de ondergrens niet verwaarloost.
Er zijn natuurlijk ook mensen die geld verdienen aan honden en ook gewoon goed voor ze zorgen.
Crutz

Bericht door Crutz »

blondie schreef: 02 aug 2025, 11:28 Oh.. Australische herder teef van 9 maanden..
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... anden-teef
Dit is toch niet dezelfde als van Susam?
Of moet die Susam aangaf ook 650€ opbrengen volgens de eigenaren?
DexSaarSophie
Posts in topic: 31

Bericht door DexSaarSophie »

Crutz schreef: 04 aug 2025, 20:50
EchoMira schreef: 04 aug 2025, 20:38 Dit is een hond van zes maanden die allang uit de handen van haar slechte fokker is. Sterker nog, die hoeft haar ook niet terug want momenteel prioriteert die een ander verdienmodel.

Daarnaast wil de eigenaar 650 piek dus het is ook gewoon handel.

Het zal me echt jeuken wat de reputatie van de site is. Ik hoef maar een hond en die hond hoeft maar een baas.
Wat ik las mag ze terug naar de fokker en dan waarschijnlijk als een verdienmodel idd en niet voor de 650€ (maar is dat niet een andere hond dan waar we het nu over hebben?)
Ja dat is een andere Aussie die staat op M plaats die werd eerder gedeeld.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Crutz schreef: 04 aug 2025, 20:58
blondie schreef: 02 aug 2025, 11:28 Oh.. Australische herder teef van 9 maanden..
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... anden-teef
Dit is toch niet dezelfde als van Susam?
Of moet die Susam aangaf ook 650€ opbrengen volgens de eigenaren?
Voor mij is het eigenlijk wel hetzelfde. Doldwaze dumpdagen.
En het zijn allebei nog bijan aussies ook en ongeveer even oud.

Ben ik dan slordig of zijn zulke types gewoon wandelende clichees die amper van elkaar te onderscheiden zijn?
DexSaarSophie

Ze lijken niet op elkaar.
De ene is een Aussie de ander een x.
Wel beiden domme eigenaren. Die kennelijk geen idee hebben waar ze aan begonnen zijn. In die zin lijkt het wel op elkaar.
CatnDog
Posts in topic: 53
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Crutz schreef: 04 aug 2025, 20:48
Crutz schreef: 04 aug 2025, 20:13 Waarom zou marktplaats of verhuisdieren geen goed medium zijn?
Je krijgt een breed publiek. En de uiteindelijke selectie moet je toch zelf doen. Niet aan de eerste de beste meegeven
Zelf zie ik Marktplaats als een plek voor handel. In het geval van huisdieren dus dierenhandel. Er zit ook volop aanbod van broodfokkers tussen en ik heb niet de indruk dat Marktplaats daar streng op controleert.

Verhuisdieren heeft een betaalmuur en een limiet op het bedrag dat een verkoper mag vragen. Dat schrikt een deel van de broodfokkers wellicht al af. Er zitten ook veel stichtingen. Verhuisdieren zelf is ook een stichting.

Ja handel, maar je bent er altijd zelf nog bij of je de hond of pup meeneemt of dat je je hond of pup meegeeft.
Daar heb je ook gelijk in. Als fokker en verkoper leer je waarschijnlijk ook steeds beter in te schatten waar het wel goed zit en waar je beter 'nee' kunt verkopen.
Kells
Posts in topic: 16
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

CatnDog schreef: 04 aug 2025, 21:28
Crutz schreef: 04 aug 2025, 20:48

Daar heb je ook gelijk in. Als fokker en verkoper leer je waarschijnlijk ook steeds beter in te schatten waar het wel goed zit en waar je beter 'nee' kunt verkopen.
Ik had mijn pups ook op marktplaats staan, maar dat betekende niet dat iedereen zomaar even een pup kon komen ophalen. Er waren echt eerst bezoeken om kennis te maken en dat waren geen bezoeken van 10 minuten.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Perle
Posts in topic: 4

Bericht door Perle »

Marc schreef: 26 jul 2025, 13:41 @Maart en @EchoMira natuurlijk helemaal mee eens. Maar de hond is te vinden onder de zoekterm waakhond. En er staat niets over zijn conditie en karakter. Plus 50 piek blijft voor mij hetzelfde als gratis.

Dus ja, natuurlijk is het fijn als de hond daar weg gaat. Maar ik lees helemaal niks over zijn toestand en wat ze voor hem willen bv. Iets waar zorg en liefde uit spreekt zou toch beter zijn? Of zie ik dat verkeerd?

Ben nu wel enorm benieuwd naar het verhaal. Zal wel weer op mijn flikker krijgen dat ik te snel heb geoordeeld maar eerlijk gezegd sta ik daar achter. Ik zag hem en mij vielen wat zaken op. Had geen idee wie de hond gefokt heeft of bemiddelde. Ik zag wat ik zag. En daar heb ik op gereageerd.
Mensen kunnen ook veranderen. Hun omstandigheden of hun mentale toestand. Dus hoe iemand was zegt me weinig. Er is ooit een super bekende fokker en keurmeester van een ras aangeklaagd met 25 zwaar verwaarloosde cockers die in benches aan het wegteren waren. Dus afglijden kan altijd. Niet dat ik dat beweer nu maar het verhaal erachter intrigeert me nu wel.

Super lief van jullie dat jullie iemand het voordeel van de twijfel geven of hoog hebben zitten maar ik zie wat ik zie.
Owkeeejjj, hier komt dan de verduidelijking :80: . (Overigens, jullie hadden me ook gewoon een berichtje mogen sturen om te vragen hoe het zat, hoor).

Het gaat over een hond waar 'mijn bloedlijn' in zit. Ik ken de hond persoonlijk niet, maar ik voel me hoe dan ook betrokken door die bloedlijn. Vandaar dat ik op mijn social media posts heb gedeeld er over en meerdere kanalen heb aangesproken.

Ik ken de voormalige eigenaar wel, en heb mijn mening over hoe en wat er gebeurd is, maar daar heeft/had de hond niks aan.

Ik heet Katrien maar de Katrien die op zoek was naar een andere thuis voor deze hond, is iemand anders. Die Katrien is echt OPGEZADELD met deze toestand. Ik ga daar niet verder over uitweiden, kern van de zaak: zij heeft gedaan wat ze kon en had er een hoop kopzorgen mee ook.

Er zijn op de achtergrond veel mensen bezig geweest met deze toestand. Gelukkig is de hond intussen geplaatst.
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Perle schreef: 04 aug 2025, 22:48
Marc schreef: 26 jul 2025, 13:41 @Maart en @EchoMira natuurlijk helemaal mee eens. Maar de hond is te vinden onder de zoekterm waakhond. En er staat niets over zijn conditie en karakter. Plus 50 piek blijft voor mij hetzelfde als gratis.

Dus ja, natuurlijk is het fijn als de hond daar weg gaat. Maar ik lees helemaal niks over zijn toestand en wat ze voor hem willen bv. Iets waar zorg en liefde uit spreekt zou toch beter zijn? Of zie ik dat verkeerd?

Ben nu wel enorm benieuwd naar het verhaal. Zal wel weer op mijn flikker krijgen dat ik te snel heb geoordeeld maar eerlijk gezegd sta ik daar achter. Ik zag hem en mij vielen wat zaken op. Had geen idee wie de hond gefokt heeft of bemiddelde. Ik zag wat ik zag. En daar heb ik op gereageerd.
Mensen kunnen ook veranderen. Hun omstandigheden of hun mentale toestand. Dus hoe iemand was zegt me weinig. Er is ooit een super bekende fokker en keurmeester van een ras aangeklaagd met 25 zwaar verwaarloosde cockers die in benches aan het wegteren waren. Dus afglijden kan altijd. Niet dat ik dat beweer nu maar het verhaal erachter intrigeert me nu wel.

Super lief van jullie dat jullie iemand het voordeel van de twijfel geven of hoog hebben zitten maar ik zie wat ik zie.
Owkeeejjj, hier komt dan de verduidelijking :80: . (Overigens, jullie hadden me ook gewoon een berichtje mogen sturen om te vragen hoe het zat, hoor).

Het gaat over een hond waar 'mijn bloedlijn' in zit. Ik ken de hond persoonlijk niet, maar ik voel me hoe dan ook betrokken door die bloedlijn. Vandaar dat ik op mijn social media posts heb gedeeld er over en meerdere kanalen heb aangesproken.

Ik ken de voormalige eigenaar wel, en heb mijn mening over hoe en wat er gebeurd is, maar daar heeft/had de hond niks aan.

Ik heet Katrien maar de Katrien die op zoek was naar een andere thuis voor deze hond, is iemand anders. Die Katrien is echt OPGEZADELD met deze toestand. Ik ga daar niet verder over uitweiden, kern van de zaak: zij heeft gedaan wat ze kon en had er een hoop kopzorgen mee ook.

Er zijn op de achtergrond veel mensen bezig geweest met deze toestand. Gelukkig is de hond intussen geplaatst.
Er zijn meer hondjes die Fifi heten he ;-)
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Crutz schreef: 04 aug 2025, 23:11
Nee, zij heten Katrien. Van Donald.
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

Perle schreef: 04 aug 2025, 22:48

Dan hoef je je toch niet aangesproken te voelen? Ik zag die hond op marktplaats en vond er wat van. Toen hoorde ik dat hij uit jouw bloedlijn komt en blijkbaar heet jij ook Katrien. Weet ik veel. Ik zei alleen dat ik die hond diep triest vond kwa fysieke toestand. En ik vond wat van de advertentie. Niet van jou en je hebt niets met de toestand van de hond te maken noch de omschrijving. Dan is het toch prima?

Ik neem aan dat je je niet beledigd voelt over wat ik gezegd heb want je staat er volledig los van. Stel dat jij wel die hond zo mager had laten worden en te koop had gezet voor 50 piek. Dan was het toch terecht dat ik daar wat van vind? Als ik Guus broodmager op marktplaats zet voor 50 piek krijg ik toch ook terecht de wind van voren? Maar wij doen dat niet dus hoeven we ons ook niet aangesproken te voelen.

Haal uit je verhaal dat het voor die hond ook rot gelopen is dus dat had ik prima uit de foto's opgemaakt.

Ben blij dat hij nu ergens woont waar het hoop ik fijn voor hem is.
Afbeelding
Perle

Bericht door Perle »

:LOL:
EchoMira schreef: 04 aug 2025, 23:34
Crutz schreef: 04 aug 2025, 23:11
Nee, zij heten Katrien. Van Donald.
Afbeelding
Perle

Bericht door Perle »

Marc schreef: 04 aug 2025, 23:49 Dan hoef je je toch niet aangesproken te voelen? Ik zag die hond op marktplaats en vond er wat van. Toen hoorde ik dat hij uit jouw bloedlijn komt en blijkbaar heet jij ook Katrien. Weet ik veel. Ik zei alleen dat ik die hond diep triest vond kwa fysieke toestand. En ik vond wat van de advertentie. Niet van jou en je hebt niets met de toestand van de hond te maken noch de omschrijving. Dan is het toch prima?

Ik neem aan dat je je niet beledigd voelt over wat ik gezegd heb want je staat er volledig los van. Stel dat jij wel die hond zo mager had laten worden en te koop had gezet voor 50 piek. Dan was het toch terecht dat ik daar wat van vind? Als ik Guus broodmager op marktplaats zet voor 50 piek krijg ik toch ook terecht de wind van voren? Maar wij doen dat niet dus hoeven we ons ook niet aangesproken te voelen.

Haal uit je verhaal dat het voor die hond ook rot gelopen is dus dat had ik prima uit de foto's opgemaakt.

Nee, ik voel me niet beledigd. Ik wilde wel even wat duiding geven. Veronderstellingen en invullingen gaan nogal snel hun eigen leven leiden en eerlijk gezegd wil ik daar mijn naam niet aan gekoppeld zien.
De situatie van die hond, hoe hij er aan toe was, was 100% niet okee, dat is een feit.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

Perle schreef: 05 aug 2025, 06:57
Marc schreef: 04 aug 2025, 23:49 Dan hoef je je toch niet aangesproken te voelen? Ik zag die hond op marktplaats en vond er wat van. Toen hoorde ik dat hij uit jouw bloedlijn komt en blijkbaar heet jij ook Katrien. Weet ik veel. Ik zei alleen dat ik die hond diep triest vond kwa fysieke toestand. En ik vond wat van de advertentie. Niet van jou en je hebt niets met de toestand van de hond te maken noch de omschrijving. Dan is het toch prima?

Nee, ik voel me niet beledigd. Ik wilde wel even wat duiding geven. Veronderstellingen en invullingen gaan nogal snel hun eigen leven leiden en eerlijk gezegd wil ik daar mijn naam niet aan gekoppeld zien.
De situatie van die hond, hoe hij er aan toe was, was 100% niet okee, dat is een feit.
En terecht dat je wat duiding wilde geven. Maar er was hier niemand die er vanuit ging dat jij die hond zo verwaarloosd had of zo te koop aan bood. Het was allemaal een stel dat....dan....

Ik kwam de hond tegen omdat ik zelf soms naar herders op marktplaats kijk. Of er iets tussen zit. Geen idee dat hij uit jouw bloedlijn komt en jij toevallig ook Katrien heet. Dus ik had geen enkel benul van enige connectie toen ik hem hier postte. Ik zag alleen een hele trieste hond die duidelijk geen fijn leven had en daar ook de gevolgen van draagt. Dus ik dacht zal ik hem ophalen. Maar hij kon niet met reuen stond er dus dan is dat lastig hier.
Afbeelding
Perle

Bericht door Perle »

No worries!
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 33

Bericht door blondie »

DexSaarSophie

Mooie hond en lijkt een eerlijk verhaal.
Wel lastiger te plaatsen.
CatnDog
Posts in topic: 53
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ze lijkt op een Boheemse herder.
blondie
Posts in topic: 33

Bericht door blondie »

DexSaarSophie schreef: 07 aug 2025, 12:15 Mooie hond en lijkt een eerlijk verhaal.
Wel lastiger te plaatsen.
Nou bij deze zou ik de eigenaar vragen waarom kinderen een issue zouden kunnen zijn. En vragen hoe haar woon/leefsituatie tot nu toe is geweest.
Door de opmerking graag buiten zijn en zelfstandig, krijg ik beetje idee dat dit dus een hond is die prima buiten kan en wil zijn, en zich wel hecht aan baasjes en eenmaal bekend met mensen en dieren die bij gezin horen, ze dat ook wel herkend en accepteert.
Vind het echt een prachtige hond, en zo op de foto's komt ze ook niet onzeker over of zo. Open blik toch wel op de meeste foto's.
DexSaarSophie

Sommige honden kunnen niet goed met kinderen.
En er staat ook dat de hond als ze je eenmaal vertrouwd dat het dan goed zit.

Ze komt mij ook niet onzeker over. Maar fotos vertekenen soms.

Ik vind het wel goed dat ze ook de punten benoemen wat voor sommigen een obstakel kan zijn.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Sommige kinderen kunnen ook niet goed met honden.
Bespaar het dat beest dan gewoon.

Ik vind gezinnetjes met kinderen sowieso de hondenhel.
Kells
Posts in topic: 16
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 07 aug 2025, 22:35 Sommige kinderen kunnen ook niet goed met honden.
Bespaar het dat beest dan gewoon.

Ik vind gezinnetjes met kinderen sowieso de hondenhel.
Ja, nee, ik weet het niet. Ik had al een hond en een kat voor het kind kwam en dat ging gewoon goed. Het kind is nu 35 en heeft ook honden en nog geen kinderen. Het hangt er een beetje vanaf hoe ouders honden zien. Als speeltje voor de kinderen is natuurlijk een no go.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nee, je hebt gelijk. Ik bedoel inderdaad specifiek gezinnetjes die dan 1 hond nemen.
"Nou want wij staan op de wachtlijst voor een golden teriever." Dat slag.
Plaats reactie