Marc schreef: 26 jul 2025, 13:41
@Maart en @EchoMira natuurlijk helemaal mee eens. Maar de hond is te vinden onder de zoekterm waakhond. En er staat niets over zijn conditie en karakter. Plus 50 piek blijft voor mij hetzelfde als gratis.
Dus ja, natuurlijk is het fijn als de hond daar weg gaat. Maar ik lees helemaal niks over zijn toestand en wat ze voor hem willen bv. Iets waar zorg en liefde uit spreekt zou toch beter zijn? Of zie ik dat verkeerd?
Ben nu wel enorm benieuwd naar het verhaal. Zal wel weer op mijn flikker krijgen dat ik te snel heb geoordeeld maar eerlijk gezegd sta ik daar achter. Ik zag hem en mij vielen wat zaken op. Had geen idee wie de hond gefokt heeft of bemiddelde. Ik zag wat ik zag. En daar heb ik op gereageerd.
Mensen kunnen ook veranderen. Hun omstandigheden of hun mentale toestand. Dus hoe iemand was zegt me weinig. Er is ooit een super bekende fokker en keurmeester van een ras aangeklaagd met 25 zwaar verwaarloosde cockers die in benches aan het wegteren waren. Dus afglijden kan altijd. Niet dat ik dat beweer nu maar het verhaal erachter intrigeert me nu wel.
Super lief van jullie dat jullie iemand het voordeel van de twijfel geven of hoog hebben zitten maar ik zie wat ik zie.
Owkeeejjj, hier komt dan de verduidelijking

. (Overigens, jullie hadden me ook gewoon een berichtje mogen sturen om te vragen hoe het zat, hoor).
Het gaat over een hond waar 'mijn bloedlijn' in zit. Ik ken de hond persoonlijk niet, maar ik voel me hoe dan ook betrokken door die bloedlijn. Vandaar dat ik op mijn social media posts heb gedeeld er over en meerdere kanalen heb aangesproken.
Ik ken de voormalige eigenaar wel, en heb mijn mening over hoe en wat er gebeurd is, maar daar heeft/had de hond niks aan.
Ik heet Katrien maar de Katrien die op zoek was naar een andere thuis voor deze hond, is iemand anders. Die Katrien is echt OPGEZADELD met deze toestand. Ik ga daar niet verder over uitweiden, kern van de zaak: zij heeft gedaan wat ze kon en had er een hoop kopzorgen mee ook.
Er zijn op de achtergrond veel mensen bezig geweest met deze toestand. Gelukkig is de hond intussen geplaatst.