Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Murphy ❤ En weer wat foto's + filmpje van, ja van wat eigenlijk?

Bericht door Inge O »

Ahhh, wat superzoet :I: , én zo herkenbaar (waar is mijn pup :cry: ?).

Dit zouden mijn honden overigens alleen pikken buiten in het gras (dan staat de speelmodus eigenlijk altijd wel minimaal op standby), binnen als ze rusten zijn ze allergisch aan contact.

Overigens wel héél opvallend dat er geen háártje van Laïs geraakt wordt, en óf hij weet dat je beleefd spelen tandloos doet :engel: .
ranetje
Posts in topic: 11

Re: Murphy ❤ Weer foto's + filmpje

Bericht door ranetje »

Zamunda schreef: 25 okt 2021, 18:53 Zoek ze alle vier (ja ze staan er echt alle vier op, ik vind je een echte puzzelaar als je ze vindt).
Ik vind dit toch zo'n mooi stukje, dit was helemaal kaal toen we hier kwamen wonen en nu staan er meerdere berkjes en wilgjes met paadjes ertussen die de paarden zelf maken/bijhouden :hartjes: .
Afbeelding
Raaf bovenaan op de heuvel (als het dat is?) rechts
Een hond (naam kwijt) links achter een struikje.
De smurf en Lais zijn duidelijk.
Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 13

Bericht door Sekreetje »

Wat een heerlijk filmpje. Murphy begint best charmant en wat onderdanig uit te dagen en gaat er dan steeds meer vol voor.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Alfilillo schreef: 26 okt 2021, 07:57 Hahaha, dat filmpje. Volgens mij is het heel normaal, pups hebben gewoon een enorme behoefte om te stoeien. Speelt hij niet meer met Ravi?
Dit is een filmpje van Alfil en Lily. Lily was toen 9,5 week en net 3 dagen bij ons. Zo ging het echt hele dagen door. Gelukkig was Alfil zelf pas net een jaar en vond het ook heel leuk om te spelen:

https://youtu.be/WzvV708DoqY

Zo zou je niet verwachten dat Lily eigenlijk best een onderdanige hond is :lol1:
OMG, die fronsjes op haar hoofd :I: ! Heel leuk om ze te zien spelen zo samen, zalig dat dat ook hele dagen door ging :hartjes: . De energie van Lily is wel pakken rustiger, dit zou Lais wel heel prettig vinden denk ik :F: .

Nee, Ravi heeft na de eerste week eigenlijk niet meer gespeeld buiten met Murphy. Ik vermoed dat dat komt omdat die smurf zich toen echt thuis is gaan voelen en een stuk drukker werd in het contact. Ik denk dat het wel weer komt.

Smoushond schreef: 26 okt 2021, 08:15 Wat is ze braaf 🥰
Ja hè, mijn lompe maar gouden wijffie.

Inge O schreef: 26 okt 2021, 08:46 Ahhh, wat superzoet :I: , én zo herkenbaar (waar is mijn pup :cry: ?).

Dit zouden mijn honden overigens alleen pikken buiten in het gras (dan staat de speelmodus eigenlijk altijd wel minimaal op standby), binnen als ze rusten zijn ze allergisch aan contact.

Overigens wel héél opvallend dat er geen háártje van Laïs geraakt wordt, en óf hij weet dat je beleefd spelen tandloos doet :engel: .
Nouhou... hij heeft haar vel anders flink uitgerekt door eraan te sjorren :hmmm: . Maar hij doet het relatief zachtjes inderdaad, dat gedeelte van de opvoeding heeft Mannes ook al op zich genomen. Alhoewel die twee nu in het stadium aangekomen zijn dat Murphy Mannes aan zijn vel door de ren sleept :80: :schrik: .

Ja ik vroeg me ook af wat Lais ervan zou vinden dat hij haar stoorde in haar slaap. An sich heeft ze zelf geen enkel probleem met binnen spelen maar ze was wel moe en lag lekker. Ik heb daarom ook wel goed opgelet of ze een korter lontje zou hebben en ik het zou moeten stoppen maar dat was niet het geval. Wel vond ik het na twintig minuten waarbij de tasmaanse smurf steeds drukker werd wel welletjes voor haar, dus toen heb ik hem meegenomen.

Hou oud is jouw 'pup' nu? En hoe lang had je meestal tussen opeenvolgende pups eigenlijk?

ranetje schreef: 26 okt 2021, 11:55
Zamunda schreef: 25 okt 2021, 18:53 Zoek ze alle vier (ja ze staan er echt alle vier op, ik vind je een echte puzzelaar als je ze vindt).
Ik vind dit toch zo'n mooi stukje, dit was helemaal kaal toen we hier kwamen wonen en nu staan er meerdere berkjes en wilgjes met paadjes ertussen die de paarden zelf maken/bijhouden :hartjes: .
Afbeelding
Ha wat goed! Vooral Willem was echt even zoeken hè, ik weet niet of ik hem zelf gevonden zou hebben als ik niet geweten had waar hij stond :mann: .

quote=Sekreetje post_id=33491 time=1635243540 user_id=143]
Wat een heerlijk filmpje. Murphy begint best charmant en wat onderdanig uit te dagen en gaat er dan steeds meer vol voor.
[/quote]
Ja, hij bouwt het lekker op :F: . Ik hoopte juist dat hij het af zou bouwen en lekker bij haar zou gaan liggen... Had ik het mis :')
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Zamunda schreef: 25 okt 2021, 21:59 Ja, echt goud voor de eigen roedel :liefde: . Meisje heeft op het filmpje trouwens heerlijk Niko's jas aan, heb hem nog niet dichtgezet aan de voorkant (problemen met naaimachine) maar hij blijft super zitten nu met nog een jasje eronder.
Had haar meteen al licht zien geven :mann:
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 21
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Bericht door pioenroos »

Ik moet jullie iets vertellen Zamunda. Ik weet niet of het goed of slecht nieuws is :scratch:

Maar voorlopig zijn jullie nog niet klaar met de overtollige puppy/jonge hond speel energie vrees ik :engel:

Dit is een filmpje van gisteren. Flora was op de koffie bij haar bijna 8 maanden oude dochter Vlinder :mann:

Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 11

Bericht door ranetje »

Zamunda schreef: 26 okt 2021, 17:37
Afbeelding
Ha wat goed! Vooral Willem was echt even zoeken hè, ik weet niet of ik hem zelf gevonden zou hebben als ik niet geweten had waar hij stond :mann: .
Raaf was de eerste die ik vond (buiten Murphy en Lais) :lol1:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 26 okt 2021, 17:37 Alhoewel die twee nu in het stadium aangekomen zijn dat Murphy Mannes aan zijn vel door de ren sleept :80: :schrik: .
Maar dat vel zal dan niét in een bankschroef zitten :F: .
Zamunda schreef: 26 okt 2021, 17:37Hou oud is jouw 'pup' nu? En hoe lang had je meestal tussen opeenvolgende pups eigenlijk?
Dat is het hele probleem, ik héb geen pup meer :jank: ! De jongste (Karma) wordt in januari twee, dus echt wel pup-af.
Gemiddeld heb schat ik zo om de drie jaar wel een pup maar daar komt nu stilaan wel een rem op, misschien komt er nog ééntje.....
Célie
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Wat een gigantische paddenstoel joh.
Hij houd echt geen zwart meer over straks joh :80: niks geen streepjespup meer.
glashelder
Posts in topic: 12

Bericht door glashelder »

Zamunda schreef: 26 okt 2021, 17:37 Hou oud is jouw 'pup' nu? En hoe lang had je meestal tussen opeenvolgende pups eigenlijk?
Ga je al voor de volgende? :LOL:
Lynnepien

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Dagmar schreef: 26 okt 2021, 17:44
Zamunda schreef: 25 okt 2021, 21:59 Ja, echt goud voor de eigen roedel :liefde: . Meisje heeft op het filmpje trouwens heerlijk Niko's jas aan, heb hem nog niet dichtgezet aan de voorkant (problemen met naaimachine) maar hij blijft super zitten nu met nog een jasje eronder.
Had haar meteen al licht zien geven :mann:
:proest: :E:

ranetje schreef: 26 okt 2021, 18:05Raaf was de eerste die ik vond (buiten Murphy en Lais) :lol1:
Ja die was nog best te doen :F: .

Inge O schreef: 26 okt 2021, 18:12
Zamunda schreef: 26 okt 2021, 17:37 Alhoewel die twee nu in het stadium aangekomen zijn dat Murphy Mannes aan zijn vel door de ren sleept :80: :schrik: .
Maar dat vel zal dan niét in een bankschroef zitten :F: .
Nee dat klopt!

Inge O schreef: 26 okt 2021, 18:12Dat is het hele probleem, ik héb geen pup meer :jank: ! De jongste (Karma) wordt in januari twee, dus echt wel pup-af.
Gemiddeld heb schat ik zo om de drie jaar wel een pup maar daar komt nu stilaan wel een rem op, misschien komt er nog ééntje.....
Ja, daarom pup tussen aanhalingstekens :mann: . Twee alweer, ja die is al (bijna) volwassen. Als er nog eentje komt dan waarschijnlijk toch wel komend jaar denk ik dan?

Célie schreef: 26 okt 2021, 18:39 Wat een gigantische paddenstoel joh.
Hij houd echt geen zwart meer over straks joh :80: niks geen streepjespup meer.
Nee dat mag niet hoor :oeps: . Dan breng ik hem terug!

glashelder schreef: 26 okt 2021, 19:12
Zamunda schreef: 26 okt 2021, 17:37 Hou oud is jouw 'pup' nu? En hoe lang had je meestal tussen opeenvolgende pups eigenlijk?
Ga je al voor de volgende? :LOL:
Oh lieve help, neeeeeeeeeeeeeeeeeee :schrik: :O: :x :oeps: :help1: !!! Man man man wat is het intensief en dan zijn we pas 2,5 week onderweg :LOL: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
GoldenGizmo
Posts in topic: 6
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Zamunda schreef: 26 okt 2021, 17:37
Afbeelding

Ik zag Willem juist voordat ik Ravi vond. Je hebt ooit gezegd dat Willem graag in het water was, dus dat was waar ik begon met zoeken :mann:
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Zamunda schreef: 26 okt 2021, 20:29 Oh lieve help, neeeeeeeeeeeeeeeeeee :schrik: :O: :x :oeps: :help1: !!! Man man man wat is het intensief en dan zijn we pas 2,5 week onderweg :LOL: .
Dat worden de leukste honden. Tenminste, dat heb ik mezelf met Zus anderhalf jaar voorgehouden en bij haar klopt het :F:
Ze is echt nooit vervelend geweest, maar zó ondernemend, handig en aanhankelijk.
Met tandjes wisselen kon ze alleen slapen op de arm en in beweging :LOL:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 26 okt 2021, 20:29 Ja, daarom pup tussen aanhalingstekens :mann: . Twee alweer, ja die is al (bijna) volwassen. Als er nog eentje komt dan waarschijnlijk toch wel komend jaar denk ik dan?
Nee, pas over twee jaar, dan doe ik misschien nog een laatste nestje :H: ......
Zamunda

Bericht door Zamunda »

GoldenGizmo schreef: 26 okt 2021, 20:33Ik zag Willem juist voordat ik Ravi vond. Je hebt ooit gezegd dat Willem graag in het water was, dus dat was waar ik begon met zoeken :mann:
Haha, slim en goed geheugen :E: !

Dagmar schreef: 26 okt 2021, 20:39
Zamunda schreef: 26 okt 2021, 20:29 Oh lieve help, neeeeeeeeeeeeeeeeeee :schrik: :O: :x :oeps: :help1: !!! Man man man wat is het intensief en dan zijn we pas 2,5 week onderweg :LOL: .
Dat worden de leukste honden. Tenminste, dat heb ik mezelf met Zus anderhalf jaar voorgehouden en bij haar klopt het :F:
Ze is echt nooit vervelend geweest, maar zó ondernemend, handig en aanhankelijk.
Met tandjes wisselen kon ze alleen slapen op de arm en in beweging :LOL:
Ik denk niet dat die smurf nou zou bijzonder intensief is, meer dat het aan mij ligt :') , behalve dan misschien dat het een plakkerd is die op z'n eigen tempo steeds wat zelfstandiger wordt.

Oh mijn god, het kan dus gewoon nog erger worden :O: . Serieus een hond die alleen op de arm en in beweging kan slapen :schrik: :80: :Q: . Als dat gaat gebeuren kun je me écht wegdragen hoor :LOL: .

Inge O schreef: 26 okt 2021, 20:44Nee, pas over twee jaar, dan doe ik misschien nog een laatste nestje :H: ......
Oh dat is nog even wachten dan! Wel mooi vooruitzicht nog.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

pioenroos schreef: 26 okt 2021, 18:05 Ik moet jullie iets vertellen Zamunda. Ik weet niet of het goed of slecht nieuws is :scratch:

Maar voorlopig zijn jullie nog niet klaar met de overtollige puppy/jonge hond speel energie vrees ik :engel:

Dit is een filmpje van gisteren. Flora was op de koffie bij haar bijna 8 maanden oude dochter Vlinder :mann:

Ha, was ik nog vergeten op jou te reageren, dat kwam door de schrik denk ik :mrgreen: . Oh wat ziet dat er heerlijk uit die twee, wat een genot :I: . Zo mag het hier altijd wel gaan hoor dus dat zou goed nieuws zijn, alhoewel ik verwacht dat het er hier wat wilder aan toe zal gaan :') .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

De auto vindt ie dus nog spannend maar om verder dan het erf en het bos te komen zullen we toch echt met de auto moeten. Ik besloot hem zijn ontbijt in de auto te geven om dan hopelijk een blokje om te rijden terwijl het nog donker was (dan ziet ie niet alles bewegen). Nou, eten ging niet gebeuren dus ik heb hem maar weer onder m'n vest gestopt en toen kroop hij daar helemaal in weg en met z'n koppie in m'n mouw. Eerst trillen en toen hij rustiger was geworden ben ik toch maar gewoon gaan rijden. Heel rustig, onder een hoop gemiemel vanonder m'n vest. Beetje schakelen, richting aangeven, versnellen, vertragen (wat ie allemaal uiteraard al kent vanuit het nest, maar zonder z'n nestgenoten dus niet zo ziet zitten). Paar kilometer verder werd hij toch steeds rustiger maar hij bleef wel onder m'n vest. Eenmaal weer thuis heb ik hem onder m'n vest vandaan gehaald, wat brokjes gevoerd en hem daarna in de doos naast me gezet. Hele stroom brokjes later werd ie steeds losser en ging hij ook zelf de gevallen brokjes zoeken. Mooi. Toen ging ie toch weer piepen en ben ik hem weer een stroom brokjes gaan voeren en werd ie weer rustig. Okee knul, mooi moment om weer naar binnen te gaan voor je echte ontbijt.

En z'n ene oor gaat al staan
Afbeelding

Eind van de ochtend hem samen met Lais meegenomen voor een blokje om in het bos. Tot aan het bos heb ik hem onder m'n vest gehouden, dat vond ik wel even zo overzichtelijk. In het bos neergezet en hij liep natuurlijk lekker achter Lais aan te hobbelen. Ik heb geprobeerd heel langzaam te lopen om hem onderweg lekker te laten snuffelen en ontdekken en heb beide streepjes lekker wat brokjes gegeven onderweg.

Halloooo!
Afbeelding

Afbeelding

Takje knagen
Afbeelding

Vreselijk bewogen maar ik vond em te leuk om niet te posten :liefde:
Afbeelding

Een of andere schimmel/paddenstoelachtige ga ik vanuit. Eén van de kenners die weet wat het precies is?
Afbeelding

Hoi, ik vind jou de allerallerleukste!!
Afbeelding

Jij mij toch ook :cheer: ?!!!
Afbeelding

Eenmaal weer thuis heb ik ze beide in de auto gezet, Lais achterin met brokjes en de smurf voorin. Hij wilde eerst weer op m'n schoot maar klom toen toch uit zichzelf de doos op de passagiersstoel in, hij was best moe en ging liggen, super. Ik heb een dekentje iets over de rand van de doos getrokken en toen kroop hij daar met z'n koppie in weg.

Wat doe je me toch allemaal aan :oeps: ?
Afbeelding

Koppie helemaal omhoog, weggestopt onder het dekentje
Afbeelding

Ben weer gaan rijden en in het begin lag hij te trillen maar gelukkig hield dat na een kilometer ofzo op, heb wel zoveel mogelijk mijn hand op hem gelegd als steun. Was weer een ritje van vijf minuten ofzo en toen we weer op de oprit stonden bleef hij nog steeds weggedoken liggen. Ik moest hem echt een beetje porren :stick: en toen ik het dekentje weghaalde probeerde hij daar nog steeds in weg te kruipen *veel te licht vrouw!*. Toen ging hij toch maar gewoon liggen en nam nog wat koekjes aan, daarna heb ik ze weer meegenomen door het huis en ze allemaal even in de zijtuin laten lopen. Murphy was helemaal blij en opgelucht dat ie weer thuis was en moest even iedereen begroeten en vertellen wat ie nou toch weer allemaal meegemaakt had :') .

Daarna weer even lekker kloten met Mannes
Afbeelding

Charlie kwam ook even kijken :80: . Ze is inmiddels twee keer kort in de ren geweest, ze reageerde heel goed vond ik, liep vrij rustig weg toen de smurf haar te dichtbij kwam.
Afbeelding

Deze twee lagen ook lekker te slapen :slaap2:
Afbeelding

Eind van de middag nog lekker een rondje door de wei gelopen voor de nodige beweging en omdat het zo genieten is. Om de andere honden een beetje rust te geven heb ik toen ook nog even wat getraind met hem, we hebben voor het eerst de 'nee' geoefend, was leuk om te doen.

De streepjes samen bij de nog weer iets grotere parasol
Afbeelding

Doei :wave2:
Afbeelding
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 27 okt 2021, 07:57 Jij mij toch ook :cheer: ?!!!
Afbeelding
'Nou nee, niet meteen, lastige krokowurm :x !'

:LOL:
Tamara
Posts in topic: 28

Re: Murphy ❤ Weer update met foto's

Bericht door Tamara »

Die Murphy groeit ook al als kool; heb zijn foto's een paar dagen niet bekeken en ik zie verschil! Het 'nee' oefenen vond ik zo leuk om te doen; als het kwartje eenmaal valt is het fijn voor jezelf en de pup.

Al denken ze hier nog steeds dat NEE soms toch een JA zou kunnen zijn als ze me lief aankijken :)

Murphy en Lais zijn een leuk stel samen, met hun streepjes. Krijg je al opmerkingen of Murphy een pup van Lais is?
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Wat leuk dat ene oortje omhoog 😁. Autorijden gaat ook steeds beter dus,komt vast goed
Afbeelding
Kayltje
Posts in topic: 5

Bericht door Kayltje »

:I: Wat een ontzettend leuke foto’s toch!
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
mosquito1980
Posts in topic: 5
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

Geweldig zo´n mini hondje die de grote wereld ondekt :I:
mijke
Posts in topic: 39

Bericht door mijke »

Haha, doei! :lol:
Gossie smurf met dat kopje onder de deken <3
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

"Wat ik niet zie, dat is er niet...., met je auto.... " :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Zo leuk met Lais saampjes. Je ziet hem idd een groeispurt nemen op de foto`s zeg. :boos: te hard...! :pffff: jij had toch die eeuwige pup? :lol1: ;)
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Hondenpoot
Posts in topic: 18

Re: Murphy [emoji173] Weer update met foto's

Bericht door Hondenpoot »

Die oortjes :I: te schattig!

Die paddestoel is echt enorm. Net een UFO die doorgroeit en dan weg gaat vliegen Afbeelding

Hopelijk vindt hij het autorijden snel wat leuker!
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Plaats reactie