Gisterochtend heerlijk met de hele bende in het bos geweest voor een klein rondje. Dat kan ik niet in m'n eentje maar man kan sinds gisteren ook weer mee dus heel fijn om dat nu lekker samen te kunnen gaan doen. Hij was lekker mee aan het lopen, zowel met de honden als met mij. Op z'n tijd even een kleine snuffelpauze met brokjes en dan weer lekker samen rennen.
In het bos
Net het bos uit, een klein stukje verder aan dat weggetje zijn we weer thuis. Ze liepen hier in een lintje van vier op het smalle paadje maar ik was net te laat met het pakken van m'n mobiel om dat er nog op te krijgen
Het regende en toen we eenmaal in de tuin waren en niet direct naar binnen gingen kroop hij weg onder de vlinderstruik om te schuilen
.
Iew, nat
.
Daarna lekker met Lais in de keuken, beetje slapen, beetje kloten en uiteindelijk Lais weer ontzetten
. Ontzettend genieten die twee streepjes samen
.
Verder uiteraard (oh wat is het heerlijk dat dit al zo 'standaard' is!) kloten met Mannes zodra de smurf dan 'eindelijk' in de ren komt
.
Eind van de middag konden we een bestelling plantjes ophalen en hebben we de smurf meegenomen naar de kwekerij. De auto is nog steeds best stom, maar zolang hij z'n koppie weg kan stoppen is het wel snel okee. Net voor het einde op de heenweg ging hij zelfs even zitten om naar buiten te kijken, gaaf. Halverwege de terugweg ging hij verliggen op m'n schoot, van z'n koppie onder m'n arm vandaan naar koppie vrij en zo is hij in slaap gevallen. Thuis moest ik hem echt wakker makken, de arme drommel
. Ik was nog blijven zitten met hem en toen liep man om naar ons en was ie helemaal blij om man te zien
.
Op de kwekerij was nog een mevrouw aan het werk die best duidelijk maakte dat ze graag contact zou maken dus daar maar even heengelopen en hem de keuze gelaten: (honden)mensen zijn zo leuk
. Hij ging lekker naar mevrouw, kwam net als in de Welkoop eerst nog even bij mij terug en ging toen weer om haar meteen de knuffel- en kusjesdood te geven
. Daarna ging hij lekker op onderzoek uit. We hebben lekker wat geslenterd buiten en binnen, af en toe een stukje gerend en nog wat met het fleecetouw gespeeld. En koekjes ontbraken ook niet. Er stond binnen ook een soort 'terrasje' en dat vond ie wel raar dus daar ook meteen even doorheen gelopen.
Het is natuurlijk geen ramp als het gebeurt maar ik vond het wel fijn dat ie niet in de kwekerij geplast of gepoept heeft, eenmaal thuis deed ie dat wel meteen en ik zat nog even na te denken of ie (sinds hij hier is) weleens elders geplast/gepoept heeft en dat heeft ie (meermaals in het bos en buiten bij de DA) dus ik hoef me alvast geen zorgen te maken dat hij dat elders niet durft en het altijd op zou houden tot thuis.
Nog even in de tuin. Schutkleurtje
Mannes was ook weer blij dat de smurf thuis was, bizar joh. Meteen weer raggen samen. Toen de smurf daarna lag te slapen verveelde Mannes zich en ging de ren weer in, even zitten om te kijken wat de smurf zou doen maar die sliep door, dus toen naar de smurf toe en hij tikte hem nog net niet aan om hem wakker te porren
. Echt hoor, de klojo
. Maar super om te zien hoe het voor de smurf ook al gewoon is en hij zich niet meer altijd laat verleiden door die kat.
Hier werd hij wel even wakker maar stond niet op
Eerder op de dag lag hij ook al zo lekker op z'n hond en aap
Wat doe je?
Later op de avond, lekker slapen
Er kwam vandaag een rol vetbed binnen, het is alvast goedgekeurd door Ravi