Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zyntia
Posts in topic: 2

Re: Murphy ❤ En weer foto's en verhaaltje

Bericht door Zyntia »

Zamunda schreef: 29 okt 2021, 22:02
Zyntia schreef: 29 okt 2021, 21:52 Wat een mooie foto's van een prachtige pup :I:

Hoe is zijn interactie met Willem?
Zie hem wel kijken naar Willem, maar ik gok dat hij van zichzelf Willem met rust laat?
Fifty-fifty :mrgreen: . Hij trekt meer naar Lais en ook Raaf maar dat komt ook omdat hij vaak nog bij me in de buurt blijft en daar zijn Lais en Raaf wel te vinden maar Willem niet (ook juist omdat die smurf bij mij is :') ). Maar als hij de kans krijgt probeert hij het wel maar de lol van 'najagen' is er gelukkig wel vanaf sinds Willem hem een paar keer op z'n donder heeft gegeven.

Als we in de sluis staan heb ik die smurf meestal onder m'n arm of ik laat Willem later naar binnen, als Willem en de smurf wel even samen in de sluis zijn is de smurf er als de kippen bij om Willem 'gedag' te zeggen :mrgreen: .
Och gossie, kleine druktemaker haha :I:
Komt vast wel goed zo te lezen :smile:
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

billy schreef: 29 okt 2021, 22:45Heerlijk hoor dat het zo goedgaat en leuk om de verhalen te lezen en soms kan je beter even Lais redden uit de situatie :F: dat weet ik nog van Pip als pup, hebben ze de smaak te pakken gaan ze door. :F:
Ja precies :mrgreen: . Als ze niet weg kan zoals buiten dan ga ik het niet op de spits drijven als ze duidelijk aangeeft niet meer te willen, dan red ik de ene lompe drammer wel van de andere :cool2: .

billy schreef: 29 okt 2021, 20:44Komt helemaal goed en ze pikken het heel snel op allemaal, geniet er maar van, voor je het weet zijn ze groot. :80: :mrgreen: :I:
Ja ik heb er alle vertrouwen in :ok: . En ik snap niet hoe snel dat groter worden gaat, ik kan het niet bijbenen :80: . Maar genieten doe ik zeker, het is zo'n heerlijk hondje en brengt zoveel leven in de brouwerij :I: .

Zyntia schreef: 30 okt 2021, 00:21Och gossie, kleine druktemaker haha :I:
Komt vast wel goed zo te lezen :smile:
Ja ik denk zelfs dat ze later veel tegen elkaar aan zullen liggen, maar dan moet die smurf eerst wat rustiger worden... zal wel een paar jaar duren :mrgreen: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Weer wat foto's

Deze was nog van een paar dagen geleden toen Charlie zich in de ren gewaagd had... dikke staart :mrgreen:
Afbeelding

Gisteren in het bos. Ik was lekker helder, not. Ik kon eerst Murphy's tuigje al niet vinden en toen ik in het bos Raaf z'n korte riem verving voor de flex kwam ik erachter dat ik vergeten was z'n tuig om te doen :oeps: . Nou ja, voor een kort rondje kon het wel maar heb bij thuiskomst meteen z'n tuig weer op de juiste plek gelegd (en later ook smurf's tuigje gevonden).

Afbeelding

Afbeelding

Daarna samen met Lais op de bank. Smurf is zo moe dat ie niet eens wakker wordt van Lais die een kluifje gekregen heeft
Afbeelding

Oh wat zoet :I:
Afbeelding

Het kattenkruid was een succes :F:
Afbeelding

Toch even kijken hoor waar Lais nou steeds verdwijnt :80:
Afbeelding

Rondje wei
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker genieten van het zonnetje. Raaf wilde (uiteraard) de schoothond uithangen en de smurf leek dat ook wel wat
Afbeelding

Deze keer niet op schoot knul, ga maar lekker naast me liggen
Afbeelding

En rondje dorp. Het autoluwe stuk was meteen leuk met geurtjes
Afbeelding

Even bij het kanaal met het rare beeld
Afbeelding

Weer bijna bij de auto
Afbeelding
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Re: Murphy ❤ Weer foto's

Bericht door Zamunda »

Een paar filmpjes van de afgelopen twee dagen

Met de katten en het kattenkruid. Heel bijzonder hoe rustig de smurf erbij is, althans, totdat Muis zich voor het eerst bij hem in de ren waagt :schrik: . En zo bijzonder hoe Mannes zich dan als afleider lijkt op te werpen :80: .

Samen op de bank. Eerst superzoet en rustig :I: , later vindt Lais het te druk voor het mooie

Wat fragmenten van buiten. Lekker trekken en ervandoor gaan met de buit, even bij het hol kijken, meerennen in de wei en een stukje in het dorp
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Murphy ❤ Weer foto's en nog filmpjes

Bericht door Inge O »

Hahaha, met die katten : 'huhh, ik zie dubbel :scratch: :wat: ?!'

:LOL:
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Heb je kattenkruid op de krabpaal gedaan om de katten te lokken?
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Dueros schreef: 30 okt 2021, 09:27 Hij is best wel pittig met de katten. Gelukkig zijn het grote katten en zijn ze in de meerderheid, en niet te beroerd om elkaar te steunen.

En wat zoet dat filmpje met Lais. :I:
Hij is zeker pittig met ze, als hij de kans krijgt. Heb je eerdere filmpjes met Mannes ook bekeken? Het is echt geweldig hoe Mannes hem heeft geleerd hoe hij behandeld wil worden. Eerst mocht de smurf hem absoluut niet aanraken, inmiddels doen ze samen aan stoeien. Ik heb dat helemaal aan Mannes zelf overgelaten (op een enkele interventie na) omdat hij niet in de ren hóeft en daar dus geheel vrij voor kan kiezen, wanneer erin en wanneer eruit.
Muis is nog niet zover en ik denk dat zij en zeker Charlie dat ook niet zelf gaan doen, ze gaan heel weinig de ren in dus ik ga ervan uit dat ik daar straks zelf mee aan de bak moet, om Murphy te leren dat hij hen met rust moet laten als hij los in de kamer mag. Maar ik vond het heel bijzonder om te zien hoe Mannes Muis hielp in de ren.

Inge O schreef: 30 okt 2021, 09:26 Hahaha, met die katten : 'huhh, ik zie dubbel :scratch: :wat: ?!'

:LOL:
Haha, maar hij wist exact welke hij wilde hebben: die 'nieuwe' :cheer: . Dat leek hem een heel leuk speeltje, beter dan die Mannes waarbij hij zich aan regels moet houden :calimero: :mrgreen: .

Smoushond schreef: 30 okt 2021, 13:38 Heb je kattenkruid op de krabpaal gedaan om de katten te lokken?
Nee niet om te lokken, gewoon als verrijking. Ik had ook andere plekken ingesmeerd en bij Murphy's paal heb ik het met name bovenin gedaan. Ook wat onderin voor Mannes en voor de smurf zelf, maar Charlie en Muis vonden het dus interessant genoeg om die plekken ook aan te doen.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

En wordt de smurf er ook rustig van 🤣
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Smoushond schreef: 30 okt 2021, 22:29 En wordt de smurf er ook rustig van 🤣
Van het kattenkruid? Nee daar wordt niemand rustig van :F: . De smurf heeft zelf niks met de geur maar de katten worden er altijd wild van. Als ik met een takje binnen kom lopen ruiken ze het meteen en heb ik drie katten om me heen dartelen en mauwen.
Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Super gaaf die filmpjes. Mooi die groei in interactie met de poezen.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Gisterochtend heerlijk met de hele bende in het bos geweest voor een klein rondje. Dat kan ik niet in m'n eentje maar man kan sinds gisteren ook weer mee dus heel fijn om dat nu lekker samen te kunnen gaan doen. Hij was lekker mee aan het lopen, zowel met de honden als met mij. Op z'n tijd even een kleine snuffelpauze met brokjes en dan weer lekker samen rennen.

In het bos
Afbeelding

Net het bos uit, een klein stukje verder aan dat weggetje zijn we weer thuis. Ze liepen hier in een lintje van vier op het smalle paadje maar ik was net te laat met het pakken van m'n mobiel om dat er nog op te krijgen

Afbeelding

Afbeelding

Het regende en toen we eenmaal in de tuin waren en niet direct naar binnen gingen kroop hij weg onder de vlinderstruik om te schuilen :LOL: .

Iew, nat :euh: .
Afbeelding

Daarna lekker met Lais in de keuken, beetje slapen, beetje kloten en uiteindelijk Lais weer ontzetten :F: . Ontzettend genieten die twee streepjes samen :I: .

Afbeelding

Afbeelding

Verder uiteraard (oh wat is het heerlijk dat dit al zo 'standaard' is!) kloten met Mannes zodra de smurf dan 'eindelijk' in de ren komt :cheer: .

Eind van de middag konden we een bestelling plantjes ophalen en hebben we de smurf meegenomen naar de kwekerij. De auto is nog steeds best stom, maar zolang hij z'n koppie weg kan stoppen is het wel snel okee. Net voor het einde op de heenweg ging hij zelfs even zitten om naar buiten te kijken, gaaf. Halverwege de terugweg ging hij verliggen op m'n schoot, van z'n koppie onder m'n arm vandaan naar koppie vrij en zo is hij in slaap gevallen. Thuis moest ik hem echt wakker makken, de arme drommel :mann: . Ik was nog blijven zitten met hem en toen liep man om naar ons en was ie helemaal blij om man te zien :LOL: :I: .
Op de kwekerij was nog een mevrouw aan het werk die best duidelijk maakte dat ze graag contact zou maken dus daar maar even heengelopen en hem de keuze gelaten: (honden)mensen zijn zo leuk :mrgreen: . Hij ging lekker naar mevrouw, kwam net als in de Welkoop eerst nog even bij mij terug en ging toen weer om haar meteen de knuffel- en kusjesdood te geven :F: . Daarna ging hij lekker op onderzoek uit. We hebben lekker wat geslenterd buiten en binnen, af en toe een stukje gerend en nog wat met het fleecetouw gespeeld. En koekjes ontbraken ook niet. Er stond binnen ook een soort 'terrasje' en dat vond ie wel raar dus daar ook meteen even doorheen gelopen.
Het is natuurlijk geen ramp als het gebeurt maar ik vond het wel fijn dat ie niet in de kwekerij geplast of gepoept heeft, eenmaal thuis deed ie dat wel meteen en ik zat nog even na te denken of ie (sinds hij hier is) weleens elders geplast/gepoept heeft en dat heeft ie (meermaals in het bos en buiten bij de DA) dus ik hoef me alvast geen zorgen te maken dat hij dat elders niet durft en het altijd op zou houden tot thuis.

Nog even in de tuin. Schutkleurtje
Afbeelding

Mannes was ook weer blij dat de smurf thuis was, bizar joh. Meteen weer raggen samen. Toen de smurf daarna lag te slapen verveelde Mannes zich en ging de ren weer in, even zitten om te kijken wat de smurf zou doen maar die sliep door, dus toen naar de smurf toe en hij tikte hem nog net niet aan om hem wakker te porren :stick: :hmmm: . Echt hoor, de klojo :') . Maar super om te zien hoe het voor de smurf ook al gewoon is en hij zich niet meer altijd laat verleiden door die kat.

Hier werd hij wel even wakker maar stond niet op
Afbeelding

Eerder op de dag lag hij ook al zo lekker op z'n hond en aap :I:
Afbeelding

Wat doe je?
Afbeelding

Later op de avond, lekker slapen :slaap2:
Afbeelding

Er kwam vandaag een rol vetbed binnen, het is alvast goedgekeurd door Ravi :hartjes:
Afbeelding
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Borderbende schreef: 31 okt 2021, 06:39 Super gaaf die filmpjes. Mooi die groei in interactie met de poezen.
Ja gaaf hè! Het is ook zo mooi om de opbouw te zien van de filmpjes met Mannes in het begin naar nu ( :80: ). Als je alleen het filmpje ziet hoe hij nu met Mannes is zou je geen idee hebben dat hij alleen maar zover mag gaan als Mannes hem toestaat.

Ik ga maar een tweede slaapdoos neerzetten in de ren, misschien wil Mannes er wel graag bij slapen. Ik dacht eerst dat hij dat ook in de bench kon doen maar dat vindt ie misschien niet veilig genoeg. En misschien gaat ie er geen gebruik van maken hoor, maar als ik hem zo op de kist zie zitten bij slapende Mannes denk ik dat ie het misschien best gezellig zou vinden. Straks maar eens aan de knutsel.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 34
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Murphy ❤ En weer verhaaltje met foto's

Bericht door HillieS »

Weer een heerlijke update! Wat wonen jullie mooi zo vlakbij t bos!
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Waarom wen je hem aan kleren dragen? Ben gewoon benieuwd.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Vanmorgen vroeg (dat was niet zo moeilijk nu :engel: ) lekker met z'n allen het bos in geweest, het rondje weer een stukje groter gemaakt. Het was weer zalig.
Nu is ie weer met Lais aan het darren in de keuken.

HillieS schreef: 31 okt 2021, 07:30 Weer een heerlijke update! Wat wonen jullie mooi zo vlakbij t bos!
Dat was m'n/onze droom: dichtbij het bos en met een fijn stuk land en zeker niet langs een weg waar je 80 mag. Man wilde ook nog eens aan een doodlopende weg... We hebben er wat jaren op moeten wachten voor we het gevonden hadden en keken door het hele land en toen zagen we deze en wisten we het meteen: dit is het :I: . En hoe!

Marc schreef: 31 okt 2021, 08:12 Waarom wen je hem aan kleren dragen? Ben gewoon benieuwd.
Hij moest in huis wat aan omdat hij het te koud had met z'n kleine lijfje en puppyvacht in twaalf graden. De laatste dagen heeft ie het minder koud, misschien door gunstiger verhouding oppervlakte/inhoud, maar het is nu met het zachte weer ook vijftien graden. We gaan het zien hoe lang hij het nog nodig heeft gedurende z'n puppyvacht.
Afbeelding
Anne
Posts in topic: 2

Bericht door Anne »

Ontzettend leuk allemaal :I:
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 28

Bericht door Tamara »

Ik heb je verhaaltjes weer met plezier gelezen; bijzonder hoeveel nieuwe dingen en situaties een pup tegenkomt in zijn prille leven. Zo leer je elkaar ook steeds beter kennen; al de verschillende reacties van jou en je pup in elke nieuwe situatie geeft toch echt wel een band en je leert op elkaar te bouwen en elkaar te vertrouwen.

Leuk dat Mannes zo goed bevriend is Murphy; leuk gezelschap lijkt het me (behalve als je uit je slaap wakker gepord wordt :lol1: ).
En Smurf met zijn grote hondenknuffel is :I: :I:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 34
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zamunda schreef: 31 okt 2021, 08:50 Vanmorgen vroeg (dat was niet zo moeilijk nu :engel: ) lekker met z'n allen het bos in geweest, het rondje weer een stukje groter gemaakt. Het was weer zalig.
Nu is ie weer met Lais aan het darren in de keuken.

HillieS schreef: 31 okt 2021, 07:30 Weer een heerlijke update! Wat wonen jullie mooi zo vlakbij t bos!
Dat was m'n/onze droom: dichtbij het bos en met een fijn stuk land en zeker niet langs een weg waar je 80 mag. Man wilde ook nog eens aan een doodlopende weg... We hebben er wat jaren op moeten wachten voor we het gevonden hadden en keken door het hele land en toen zagen we deze en wisten we het meteen: dit is het :I: . En hoe!
Kan ik me goed voorstellen :I:
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

Wat een heerlijke filmpjes en verhalen :I:

Dakar hebben we in het begin ook veel moeten begeleiden met de kat(ten) onze ene kat (helaas niet meer in leven) gaf altijd netjes een tik als hij lomp werd maar de andere (Noortje) vond alles wel prima (alleen wij niet :schrik:) op een gegeven onbewaakt moment kwam Dakar met Noortje in zijn bek aanlopen vanuit de keuken, hij had haar ‘netjes’ bij het nekvel en Noortje keek ons aan ‘zucht’ hij is weer bezig hoor :O:. Ze zijn nu de dikste maatjes en spelen op hun manier met elkaar voornamelijk achter elkaar aanrennen of om en om proberen elkaar te laten schrikken :LOL:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Tamara schreef: 31 okt 2021, 09:55 Ik heb je verhaaltjes weer met plezier gelezen; bijzonder hoeveel nieuwe dingen en situaties een pup tegenkomt in zijn prille leven. Zo leer je elkaar ook steeds beter kennen; al de verschillende reacties van jou en je pup in elke nieuwe situatie geeft toch echt wel een band en je leert op elkaar te bouwen en elkaar te vertrouwen.

Leuk dat Mannes zo goed bevriend is Murphy; leuk gezelschap lijkt het me (behalve als je uit je slaap wakker gepord wordt :lol1: ).
En Smurf met zijn grote hondenknuffel is :I: :I:
Fijn! Het is zeker mooi om elkaar steeds beter te leren kennen, juist ook door dingen te ondernemen. En ze hebben zoveel aan elkaar die twee, en ach, beetje gestoord worden door een kat is nog best leuk. En de smurf gaat gelukkig meestal weer verder slapen als hij zich heeft laten verleiden, dat is ook al mooie training.
Die knuffel heb ik al heel wat jaren, ik was het eerst vergeten maar hij vindt hem echt heerlijk om tegenaan te liggen. Er zit ook een klein stukje klittenband in de 'bek' en dat vindt ie dan weer geweldig om te proberen te slopen :') . Ik heb die bek snel dichtgedaan met het klittenband, hij zit er wel nog geregeld aan te frutten maar het gaat toch niet zo makkelijk meer als met open bek :F: .

jenn90 schreef: 31 okt 2021, 12:17 Wat een heerlijke filmpjes en verhalen :I:

Dakar hebben we in het begin ook veel moeten begeleiden met de kat(ten) onze ene kat (helaas niet meer in leven) gaf altijd netjes een tik als hij lomp werd maar de andere (Noortje) vond alles wel prima (alleen wij niet :schrik:) op een gegeven onbewaakt moment kwam Dakar met Noortje in zijn bek aanlopen vanuit de keuken, hij had haar ‘netjes’ bij het nekvel en Noortje keek ons aan ‘zucht’ hij is weer bezig hoor :O:. Ze zijn nu de dikste maatjes en spelen op hun manier met elkaar voornamelijk achter elkaar aanrennen of om en om proberen elkaar te laten schrikken :LOL:
:80: :O: :proest:
Supermooi hoe ze nu dikste maatjes zijn terwijl ze zelf in eerste instantie geen grenzen aangaf! Met herplaatsers/opvangers heb ik het altijd meteen strikt begeleid, in de zin dat kat = verboden om ook maar iets mee te doen. Maar toen had ik alleen maar ouwetjes die honden maar niks vonden dus sowieso nooit uit zichzelf contact zouden maken.
Afbeelding
Izzie_Lot
Posts in topic: 6

Bericht door Izzie_Lot »

Als je em ooit kwijt wilt.... :I:
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

Zamunda schreef: 31 okt 2021, 18:06
:80: :O: :proest:
Supermooi hoe ze nu dikste maatjes zijn terwijl ze zelf in eerste instantie geen grenzen aangaf! Met herplaatsers/opvangers heb ik het altijd meteen strikt begeleid, in de zin dat kat = verboden om ook maar iets mee te doen. Maar toen had ik alleen maar ouwetjes die honden maar niks vonden dus sowieso nooit uit zichzelf contact zouden maken.
Ik was er ook constant op bedacht en we hadden voor de katten extra hoge plankjes al aan de muur gemaakt zodat ze veilig konden slapen maar ja pups en een onbewaakt moment :schrik:
Afbeelding
Vicky
Posts in topic: 14
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Wat een fijne update weer.
Afbeelding
Bo en de honden
Yvette
Posts in topic: 64
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Heel herkenbaar die regen :LOL: Barrie heeft nu wel door dat hij gewoon snel zijn ding moet doen dat hij dan snel weer naar binnen mag. Van de week hadden we een soort strijd, hij moest poepen maar dat kon echt niet in de regen... Dus ik had een tijdje buiten gestaan met die kleine jankerd maar nee, hij smolt!! Hij moest echt zsm weer naar binnen, dus ik had hem terug gezet in de bench want een ongelukje vind ik geen probleem maar in huis poepen omdat het regent gaat niet gebeuren. Twee uur hebben we het volgehouden, even naar buiten, janken, binnen in de bench. Keihard was ik :pffff: maar toen was ie daar hoor! Een drol ín de regen ín het gras! :engel: Pffff :Q:

Op wandelingen doet hij trouwens helemaal niks nog qua poepen en plassen, het liefst inderdaad thuis of op het groenstrookje bij de trimsalon. Murphy dus ook het liefste in bekende omgeving begrijp ik.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Barkley
Posts in topic: 1

Bericht door Barkley »

30 pagina's bijgelezen (niet allemaal, maar wel veel) en ik wil ook een Murphy :I:
Plaats reactie