Rituals for dogs

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
pioenroos
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: schapendoeskelpie deeltijd schapendoes en teckel

Re: Rituals for dogs

Bericht door pioenroos »

Ik betrapte Nina (11 weken oud) er vandaag op haar nek door een dode worm te wrijven. Reken maar dat als dit het begin is van een uitgesproken liefde voor eau d'lijkenlucht het kind, net als haar voorganger Mies, váák gewassen gaat worden.
Niet met rituels dan, gewoon een parfumvrij blokje zeep voor de stinkplekken. Ketchup kan ik ook wel eens proberen.
Ik wens niet naast een rottingslucht op de bank te zitten.

Danu is beschaaft en rolt alleen in schoon gras of zand en ruikt lekker. Die gaat zelden onder de douche. Eigenlijk alleen in het voorjaar om haar wat te helpen met haar winterwolletje.
Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Marc schreef: 15 sep 2026, 20:36 Ik moet ook zeggen dat ik met name Guus gewoon lekker vind ruiken zoals hij is. Kijk, Bas is stokoud. Maar stinkt absoluut niet. Niet stinken is niet meteen lekker ruiken natuurlijk.

Guus ruikt gewoon lekker. Beetje dropperig en een beetje naar ketjap ofzo. In elk geval geen onplezierig geurtje en ik doe zo mijn lippen tegen zijn vacht of na het aaien mijn hand in mijn gezicht. Hij is echt schoon en ruikt dus aangenaam. Ik wil helemaal niet dat hij naar parfum gaat ruiken.
Dat is precies zoals Herbert ruikt, zijn voetjes droppig en zijn vacht gekruid, heerlijk. :I:
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 9

Bericht door Marc »

Budkes schreef: 15 sep 2026, 23:21
Marc schreef: 15 sep 2026, 20:36 Ik moet ook zeggen dat ik met name Guus gewoon lekker vind ruiken zoals hij is. Kijk, Bas is stokoud. Maar stinkt absoluut niet. Niet stinken is niet meteen lekker ruiken natuurlijk.

Guus ruikt gewoon lekker. Beetje dropperig en een beetje naar ketjap ofzo. In elk geval geen onplezierig geurtje en ik doe zo mijn lippen tegen zijn vacht of na het aaien mijn hand in mijn gezicht. Hij is echt schoon en ruikt dus aangenaam. Ik wil helemaal niet dat hij naar parfum gaat ruiken.
Dat is precies zoals Herbert ruikt, zijn voetjes droppig en zijn vacht gekruid, heerlijk. :I:
Ja precies dat. En dan heerlijk schoon en zacht. Echt lekker hondje om in de avond gezellig bij je te hebben liggen op de bank. Hij ligt altijd tegen me aan onder een fleecedeken en is de hele avond aaibaar. Heerlijk. En zijn pelsje laat gaan reuk of vet achter op je handen.

Dus daar ga ik absoluut niks aan wassen laat staan geurtjes toevoegen.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

pioenroos schreef: 15 sep 2026, 23:12 Ik betrapte Nina (11 weken oud) er vandaag op haar nek door een dode worm te wrijven. Reken maar dat als dit het begin is van een uitgesproken liefde voor eau d'lijkenlucht het kind, net als haar voorganger Mies, váák gewassen gaat worden.
Niet met rituels dan, gewoon een parfumvrij blokje zeep voor de stinkplekken. Ketchup kan ik ook wel eens proberen.
Ik wens niet naast een rottingslucht op de bank te zitten.

Danu is beschaaft en rolt alleen in schoon gras of zand en ruikt lekker. Die gaat zelden onder de douche. Eigenlijk alleen in het voorjaar om haar wat te helpen met haar winterwolletje.
Dat zou ik ook niet willen. Maar ik heb geluk dat mijn honden om modder en gore dingen heen lopen met een vies gezicht. Ze rollen nooit ergens in. En zelfs als het ontzettend goor weer is zit er alleen wat spatmodder onder hun buik door hun lage model. Handdoek erover en weg. Zwemmen doen ze alleen in heel schoon water en rollen in fris kort gras en in droog zand. Prima. Daar ga ik ze niet om wassen..

Gaan ze in een dode vis rollen gaan ze natuurlijk meteen onder de douche. Ik ken dag nog van de vorige honden. Dapper met name geloof ik rolde gewoon in een rotte dode vis. Of een reiger lijk. Dan ga je bij mij ook onder de douche natuurlijk.
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik gebruik deze van scentsy. Ook sjiek uit de tijd dat ik nog in wax melts geurkaarsen etc zat. :) bevalt hier prima.
En ja ik heb zon poep roller :)
Afbeelding
Groetjes Heidi

Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 5

Bericht door Nanna »

Justin zal eraan moeten geloven. Die gaat elke maand in bad. Maar de Puli’s nooit.

Afbeelding
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 16 sep 2026, 09:19 Justin zal eraan moeten geloven. Die gaat elke maand in bad. Maar de Puli’s nooit.

Afbeelding
Ik geloof niks van dit soort gewenste antwoorden door AI. De yorken die ik ken hebben juist heel prettig haar van zichzelf. Helemaal niet vet en er hoopt al helemaal niks in op want dat haar is heel zijdeachtig en glad. Hoe meer je het wast hoe droger het zal worden. Dan gaat het juist klitten.

Maar als je wil wassen vooral doen. Volgens mij heeft Scar van @EchoMira ook yorkenhaar. Dat is juist hartstikke sluik en mooi van zichzelf.

AI zei laatst tegen mij dat Gemeente Nijmegen Ginko Biloba bomen plant voor de biodiversiteit. Laat ik nu weten dat dat absoluut niet waar is. Als ik vervolgens aan AI vraag of deze boomsoort iets bijdraagt aan biodiversiteit krijg ik als antwoord dat het een totaal waardeloze boom is.

Als ik Guus wil wassen zegt AI ook dat dat goed is.
Afbeelding
Irma

Bericht door Irma »

Beau had ook een echt york haar. Waste hem wel eens, omdat het gewoon een vies hondje was, bekkie, echt zo smering met die baarden en gaat ook klitten, ook mini waste ik wel, grote smeerkees dan zij was er niet. Dus 1 x per maand is echt niet gek.
Leo's waste ik zelden. De laatste geloof ik 2 x gewassen in haar leven. Maar tegenwoordig zie ik veel leo's in een trimsalon. Zag je vroeger nooit.
Marc

Bericht door Marc »

Misschien moet dat ook wel met Biewers en Yorken. Ik zou het echter altijd proberen niet te doen tenzij blijkt dat het moet. Want ik geloof in de natuurlijke zelfreinigende vacht en gezonde huid. Wassen kan niet gezond zijn.
Afbeelding
Irma

Bericht door Irma »

Marc schreef: 16 sep 2026, 10:51 Misschien moet dat ook wel met Biewers en Yorken. Ik zou het echter altijd proberen niet te doen tenzij blijkt dat het moet. Want ik geloof in de natuurlijke zelfreinigende vacht en gezonde huid. Wassen kan niet gezond zijn.
Ja ik ook, Liefst niet of weinig. Maar er kwamen 2 hondjes waar het wel bij moest.
Had ze natuurlijk helemaal kort kunnen zetten.
EchoMira
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 16 sep 2026, 09:42
Nanna schreef: 16 sep 2026, 09:19 Justin zal eraan moeten geloven. Die gaat elke maand in bad. Maar de Puli’s nooit.

Afbeelding
Ik geloof niks van dit soort gewenste antwoorden door AI. De yorken die ik ken hebben juist heel prettig haar van zichzelf. Helemaal niet vet en er hoopt al helemaal niks in op want dat haar is heel zijdeachtig en glad. Hoe meer je het wast hoe droger het zal worden. Dan gaat het juist klitten.

Maar als je wil wassen vooral doen. Volgens mij heeft Scar van @EchoMira ook yorkenhaar. Dat is juist hartstikke sluik en mooi van zichzelf.

AI zei laatst tegen mij dat Gemeente Nijmegen Ginko Biloba bomen plant voor de biodiversiteit. Laat ik nu weten dat dat absoluut niet waar is. Als ik vervolgens aan AI vraag of deze boomsoort iets bijdraagt aan biodiversiteit krijg ik als antwoord dat het een totaal waardeloze boom is.

Als ik Guus wil wassen zegt AI ook dat dat goed is.
Helemaal eens over AI, hoor. Ik had pas een hele discussie met tjetgettepie over een verkeersbrod dat domweg niet betekent wat hij zei.

Maar Scar moet soms wel even gewassen worden om mooi te zijn. Anders wordt het mottig en vies.
Plaats reactie