Floris embark

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Desiree
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Boomer+Whippets

Floris embark

Bericht door Desiree »

Floris zijn embark test is eindelijk aangekomen in de VS, nu alleen nog even wachten op de uitslagen.

Geen idee in hoeverre hij raszuiver is.
Ter vergelijking Roderick is volgens embark 85% whippet en de overige 15% is een mix van Greyhound, Hollandse herder en Duitse herder. Die herder genen bij hem zijn overigens ver te zoeken naar mijn idee, want 0 werklust en stoer is hij ook al niet. :LOL:

Maar goed nu is Floris aan de beurt, inmiddels is hij net zo zwaar als Roderick en verwacht ik dat hij hem in gewicht volgende week wel voorbij is. Hij is morgen 9 maanden en nog steeds iets kleiner in hoogte en ruglengte maar is duidelijk iets steviger gebouwd (en oke, ja ook een goeie eten ten opzichten van Roderick die me elke dag creatief laat zijn om hem aan het eten te houden) maar niet dik. Ik zie het verschil vooral in de gespierde billen, poten en nekomtrek, daar zit bij Floris net even meer body dan bij Roderick. Tevens is Floris ook een stuk stoerder dan Roderick, hij durft veel meer, is in hondcontact heel erg open(en momenteel vooral lomp) en hij is ook waaks :O: Ook bij vreemde mensen is hij weinig terughoudend

Wie durft er een gokje te doen van de mogelijke uitkomsten?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze foto denk ik wel dat er border collie of iets in kan zitten, op deze wijze of liggend begint zijn jacht op Roderick heel vaak
Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat de duivel niet in de datebase van embark zit anders acht ik de kans groot dat hij hier minimaal 20% dna van bezit :lol1:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Anne
Posts in topic: 1
Honden: 1

Re: Floris embark

Bericht door Anne »

Wel heel veel whippet ook waarschijnlijk, voor de rest geen idee. Ik vind hem prachtig waarschijnlijk meer iets dat prooi bespringt dan als pointer maar wie weet, leuk om te volgen!
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik denk whippet en greyhound maar verder heb ik geen flauw idee.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Maart
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Geen idee, maar wat een leuke hond! Is hij nog intact? Lijkt me een goede hond om met open mind mee te fokken, dus los van allerhande papiertjes.
Desiree
Welke: Boomer+Whippets

Bericht door Desiree »

Maart schreef: 19 sep 2026, 20:29 Geen idee, maar wat een leuke hond! Is hij nog intact? Lijkt me een goede hond om met open mind mee te fokken, dus los van allerhande papiertjes.
Ja hij is nog intact en dat wens ik ook zo te houden. Beetje afhankelijk van de rest van zijn embark test sta ik er zeker voor open om hem ooit in te zetten in de fok. Al is hij nu nog helemaal niet bezig met de meisjes, duurde bij Roderick ook lang voor hij loopsheid begreep als we loopse teven tegen kwamen :LOL:

Roderick is uiteindelijk vorig jaar wel gecastreerd wegens 1 niet ingedaalde bal en daar ook echt last van als in soms niet kunnen plassen als hij langer hard gerent had, die binnenste bal werd dan een soort van oververhit zeg maar. Sinds zijn castratie is dat niet meer voorgekomen gelukkig.
Afbeelding
Maart
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ach zonde van roderick maar verstandige keuze!
Ik word stilaan fan van dergelijk type hond (al zie ik stiekem liever graag wat meer body massa, dus in kruisingen vind ik ze ideaal)
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik zie eigenlijk alleen maar Whippet en Greyhound
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Ik denk gewoon alleen maar whippet. Daar zit echt best veel marge in.
Echt niet alleen maar engels type.
Marc

Bericht door Marc »

Ik zie een pure whippet of hooguit een scheutje Greyhound. Maar dat hoeft totaal niet.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Ik waag me niet aan een uitspraak :P
Ik vind het wel een heel mooi hondje en ik ben heel benieuwd wat er uit de test komt :D
Afbeelding
annnie
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Ook ik gok op 100% windhond. Wat dan de verhouding whippet/greyhound zou zijn geen idee. Weet je ook waar hij vandaan komt? Ik kende een Maarheeze hondje. Daar lijkt hij qua bouw veel op. Rond en stevig (niet als in dik, maar als in niet breekbaar)

Ronja jaagt trouwens precies zo in sneaky sluipmodus op duiven of mijn andere honden
Afbeelding
Plaats reactie