HD foto's

Plaats reactie
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

HD foto's

Bericht door Kells »

Even een vraagje; wat betalen jullie daar tegenwoordig voor. Ik bedoel officiële foto's voor de RvB. De laatste keer dat ik die heb laten maken was bij Kells, maar dat is inmiddels 15 jaar geleden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Re: HD foto's

Bericht door Kells »

Oké, 35 keer gelezen, maar geen reacties. Ik had een offerte aangevraagd bij de praktijk waar onze huidige dierenarts mee gefuseerd was. Dit was de reactie:

Hierbij doen wij u een prijsindicatie toekomen voor de behandeling van beide honden, de prijsindicatie is een richtlijn van de kosten per hond.

Het betreft de volgende behandeling: maken van en de beoordeling door de Raad van beheer van HD en ED rontgenfoto's.

Wij hebben geprobeerd een zo goed mogelijke inschatting te maken, echter kan deze wel verschillen met de uiteindelijke prijs. Dit komt doordat zich omstandigheden kunnen voordoen die niet van tevoren te voorzien zijn. In noodsituaties is het niet altijd mogelijk hier van tevoren met u in overleg te treden en zullen wij in het belang van het dier handelen. Maar natuurlijk zullen we u wel proberen te bereiken. Blijft u daarom alstublieft goed telefonisch bereikbaar.

Deze prijsindicatie is een momentopname en kan dus bij het verstrijken van de tijd veranderen..

Heeft u naar aanleiding hiervan nog vragen dan kunt u met ons contact opnemen.

Om ED foto's had ik niet gevraagd, maar dat hele mail bericht??? Waarom moet ik telefonisch bereikbaar zijn? Ik ga mijn honden echt niet achter laten bij die praktijk om mijn honden "ergens" op de dag te laten plat spuiten voor een paar foto's.

Ter info; prijskaartje was afgerond 550 euro per hond. Voor dit soort dingen ga ik toch maar weer naar mijn oude vertrouwde Anicura praktijk.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
hakunamatata
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: HD foto's

Bericht door hakunamatata »

Dat telefonisch bereikbaar zijn hoort bij dat standaard stukje. Dat als er een noodgeval is ze je proberen te bereiken dus zorg dat je telefonisch bereikbaar bent. Ik zou inderdaad gewoon vragen of je erbij kan blijven wanneer de hond een roesje nodig heeft. Maar ik vermoed dat veel eigenaren inderdaad de hond gewoon brengen en later weer ophalen, veel mensen boeit dat echt weinig.

Bij Eevee heb ik de foto's laten maken in Putten. Onofficieel want ik hoefde geen oordeel van de raad, maar wel foto's van ellebogen, rug en heupen en beoordeling knieën. Ik vond het de rit meer dan waard. Ze doen daar erg vaak die foto's maken waardoor het heel soepel ging, ik mocht zelf helpen zodat Eevee rustig bleef liggen en het ging zo zonder roesje. Was het niet gelukt was een roesje ook mogelijk. Echt een fijne ervaring en de foto's waren van goede kwaliteit die ik ook had kunnen gebruiken om wél in te sturen. Maar als je gaat voor officiële HD + ED foto's zijn ze nog kritischer daarop zodat ze zeker geschikt zijn voor beoordeling.

Voor Liora wil ik weer daar naartoe ergens komende half jaar een keer. Mijn ervaring daar was gewoon echt heel fijn en het is fijn dat ze ook onofficiële foto's maken voor een heel schappelijk bedrag. Hun tarieven staan ook gewoon op de website.
https://www.dierenkliniekputten.nl/tarieven
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Plaats reactie