Dat dus.Célie schreef: ↑14 sep 2021, 17:24Nou dat dus en als je zoveel moeite wil doen om te lezen wat voor kerstcadeau iemand krijgt dan heb je het verdiend hoor.Elian schreef: ↑14 sep 2021, 16:53 Aan de andere kant, hoevaak zou dat nou voorkomen? Hoeveel mensen posten een maand lang alleen inhoudsloze comments om zich vervolgens wel aan te melden voor een besloten hoekje? Snap de voorzichtigheid wel hoor maar je kunt het toch nooit helemaal dichttimmeren (moet je niet willen ook) en het is niet alsof er een horde aan mensen staat te popelen om creatief met regelgeving om te gaan om wat prive gepraat van internetmensen te kunnen lezen.
Veteranenhoek
- Elian
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Russische tzarin en een westjeutapets
Re: Veteranenhoek
-
- Posts in topic: 10
- Welke: Whippet en Lurcher
Dit vind ik een interessant punt.
Is dit van het hondenforum naar facebook naar dit forum nog steeds te openbaar?
Want er komen geen posters binnen die niet gekend zijn. (Alleen die met die berghond in het onderschrift. Daar hebben we oog voor trouwens)
Willen we openbaar worden?
Ik kan me ook voorstellen dat een gesloten forum waar ook niet echt nieuwe leden bij komen ook leuk kan zijn.
Tot het niet leuk meer is maar dat zien we dan wel.
Dit forum is niet het HF. We hoeven niet hetzelfde te doen.
-
Nee. Eens.Lieke schreef: ↑13 sep 2021, 15:09 Ik vind het automatisch toelaten van actieve HF-leden hier in een soortement vethoek niet erg eerlijk. Dat betekent dat oud-leden zoals ik die niet meer op het HF kwamen maar wel bekend zijn bij de meesten door een ballotagecommissie heen moeten vooraleer ze een keer de status 'echt lid' krijgen.
Ik ga zelf niet in een hoek waar jij niet in mag.
Dan gaat er gewoon iets mis dus dat moet beter.
- Elian
Tuurlijk wel. Gaan we gewoon op de prikborden van de hondenscholen hangen.EchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:39 Fora lopen tegenwoordig al bar slecht, het is al een wonder dat het HF het nog altijd goed deed en dat dit nieuwe forum het zo goed doet. Als er geen nieuwe aanwas van leden komt bloedt het vlot weer dood vrees ik. Het zal een tijdje kunnen draaien op de activiteit van bekende leden maar er is altijd wat verloop, altijd wel mensen die vertrekken of wat minder posten en zonder nieuwe leden om dat op te vangen wordt het niks.
Ik denk echt dat we de mal van het hondenforum los moeten laten. Dat is allemaal 20 jaar geleden bedacht. Ik was erbij.
Waarom hebben wij geen tiktokkende kinderafdeling?
Waarom gebruiken we het netwerk niet om kortingen te bedingen.
Het gaat niet over hoe andere fora het doen. We waren voirige week nog een facebookgroep en over een maand misschien een vereninging.
Ik zie die sluizen en dijken niet zo.
We zijn een groep mensen die elkaar kennen. De rest is nader te benoemen.
- Lieke
- Posts in topic: 2
- Welke: Roemeense straatschoffies
Nou, da's wel lief van je...EchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:42Nee. Eens.Lieke schreef: ↑13 sep 2021, 15:09 Ik vind het automatisch toelaten van actieve HF-leden hier in een soortement vethoek niet erg eerlijk. Dat betekent dat oud-leden zoals ik die niet meer op het HF kwamen maar wel bekend zijn bij de meesten door een ballotagecommissie heen moeten vooraleer ze een keer de status 'echt lid' krijgen.
Ik ga zelf niet in een hoek waar jij niet in mag.
Dan gaat er gewoon iets mis dus dat moet beter.
-
Elian schreef: ↑15 sep 2021, 21:47Tuurlijk wel. Gaan we gewoon op de prikborden van de hondenscholen hangen.EchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:39 Fora lopen tegenwoordig al bar slecht, het is al een wonder dat het HF het nog altijd goed deed en dat dit nieuwe forum het zo goed doet. Als er geen nieuwe aanwas van leden komt bloedt het vlot weer dood vrees ik. Het zal een tijdje kunnen draaien op de activiteit van bekende leden maar er is altijd wat verloop, altijd wel mensen die vertrekken of wat minder posten en zonder nieuwe leden om dat op te vangen wordt het niks.
Ik denk echt dat we de mal van het hondenforum los moeten laten. Dat is allemaal 20 jaar geleden bedacht. Ik was erbij.
Het gaat niet over hoe andere fora het doen. We waren voirige week nog een facebookgroep en over een maand misschien een vereninging.
Ja kut.
En nu doe ik het dus toch zelf.
Omdat ik mod ben zit er een extra edit knopje naast mijn quote knopje.
En nu pas ik dus per ongeluk jouw post aan.
Ik heb het al gezegd in de technische chat dat ik dat zag aankomen en nu doe ik het ook.
Tegen wie moet ik nou sorry zeggen?
Niet tegen jou want dat was gewoon een kwestie van het verkeerde icoontje klikken maar dat hebben we iemand op het hondenforum kwalijk genomen. Of ik dan toch.
- Elian
Martijn godverdomme.EchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:59Elian schreef: ↑15 sep 2021, 21:47Tuurlijk wel. Gaan we gewoon op de prikborden van de hondenscholen hangen.EchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:39 Fora lopen tegenwoordig al bar slecht, het is al een wonder dat het HF het nog altijd goed deed en dat dit nieuwe forum het zo goed doet. Als er geen nieuwe aanwas van leden komt bloedt het vlot weer dood vrees ik. Het zal een tijdje kunnen draaien op de activiteit van bekende leden maar er is altijd wat verloop, altijd wel mensen die vertrekken of wat minder posten en zonder nieuwe leden om dat op te vangen wordt het niks.
Ja kut.
Ik heb het al gezegd in de technische chat dat ik dat zag aankomen en nu doe ik het ook.
Niet tegen jou want dat was gewoon een kwestie van het verkeerde icoontje klikken maar dat hebben we iemand op het hondenforum kwalijk genomen. Of ik dan toch.
Dit forum is toch openbaar of heb ik het nu mis? Op het oude HF staat een link naar hier om je hier aan te melden, dus kunnen ook nieuwe mensen zich hier aanmelden. Toch?EchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:39Dit vind ik een interessant punt.
Want er komen geen posters binnen die niet gekend zijn. (Alleen die met die berghond in het onderschrift. Daar hebben we oog voor trouwens)
Ik kan me ook voorstellen dat een gesloten forum waar ook niet echt nieuwe leden bij komen ook leuk kan zijn.
-
Er is nog geen beslissing gemaakt over of dit forum openbaar is.
Dat komt nu net pas ter sprake.
Ik bepaal niet wat er gebeurt he? Ik lul maar wat.
Nog even en het forum zakt krakend door zijn voegjes.
Blijf godverdomme van die knoppen af als je teut zit te ratelen.
Blijf godverdomme van die knoppen af als je teut zit te ratelen.
Echo, wij zijn allemaal kinderen van god. Kom goe. Nie heuleEchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:59
Ja kut.
- Lothian
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Whahahahaha! Ik las die post van Elian en dacht al "die heeft echt exáct dezelfde schrijfstijl als EchoMira".
Hey, no spang! Er staat op zijn minste tekst!
...ik bedoel, het had ook een puntje kunnen zijn?
...ik bedoel, het had ook een puntje kunnen zijn?
- Dirkje
- Posts in topic: 3
- Welke: Border Collies
Ik word heel erg blij van jouw bericht..
- Elian
Misschien ben ik EchoMira wel onder een andere naam.
Dit idee spreekt mij ook wel aan. Ben zelf een tijd lid geweest van een 'algemeen forum' (dat was ook opgezet met een aantal vaste leden van een ander forum) en dat was alleen te vinden als je de link had. Je kon het niet naar boven krijgen in google. Was een leuk gezellig forum en juist doordat er niet zomaar nieuwe mensen bij kwamen (alleen dus als een lid de link doorstuurde) bleef het een actieve groep.EchoMira schreef: ↑15 sep 2021, 21:39Dit vind ik een interessant punt.
Gaat er een beetje om wat we willen met dit forum. Moet het weer een bibliotheek worden voor (nieuwe) hondeneigenaren of meer een plek voor de huidige leden waarin we onze ervaringen etc delen.
__Esmee
Ik kan niet geloven dat er structureel misbruik gemaakt wordt van bezwaar maken. Schat je de huidige vethoekpiepels dan zo laag in?
80% kijkt gewoon naar activiteit, hoeveel berichten, of het nog wel eens over honden gaat of in ieder topic over schoeisel en lichaamssappen, en of ze een nieuw lid een beetje hebben leren kennen. Meer nog wel, denk ik.
Waarom zou je er anders überhaupt iets mee te maken willen hebben?
Tigris heeft nogal een geschiedenis. Logisch dat het daar een paar dagen over gaat. Kakt vanzelf weer in.
Generaal is generaal, zo werkt dat nu eenmaal. Dat vertrouwen moet je maar geven, zie je vanzelf wel hoe het loopt.
Nieuwe leden hebben die geschiedenis niet, zou niet weten waar je dan bang voor zou moeten zijn. Het is hier behoorlijk vergevingsgezind. Iedereen is wel eens uit de bocht gevlogen en weer even makkelijk terug opgenomen.
Als je het als nieuweling voor elkaar krijgt de boel steeds opnieuw zodanig te laten ontsporen dat het voor het gros niet veilig voelt je in die hoek toe te laten, ben je echt heel knap.
Uiteindelijk wordt er altijd beoordeeld. Wat maakt het uit of dat door acht leden met groene lettertjes, of door 150 wordt gedaan, behalve dan dat de uitkomst alleen maar genuanceerder kan zijn?