Bedankt voor de beterschapswensen
Fysio is vanmorgen langsgeweest. Zijn onderrug zat goed vast en was pijnlijk. Gelukkig is het een braverd, het was niet helemaal zijn idee van een leuke tijdsbesteding
Fysio zei dat ze vaker rugproblemen zag bij honden met maag/darmontstekingen?
Net als de dierenarts had ook zij niet het idee dat er artrose meespeelt, zijn gewrichten zelf voelen prima. Voor nu dus geen Librela injectie. Hopen dat het losmaken van zijn rug hem voldoende verlichting gaat geven. Reguliere pijnstilling durf ik niet aan en tramadol gaat hij van trippen.
's Ochtends op gang komen met eten blijft wel een probleem. Tip van fysio was om een maagbeschermer te geven. Hij heeft toch aardig wat pillen op een dag te verwerken.
Verder lijkt hij dan toch kleine stapjes vooruit te maken. Vannacht weer de trap opgekomen om vertrouwd naast mijn bed te slapen

En net stond hij stoïcijns onder mijn neus de plasticafvalemmer leeg te trekken op zoek naar de verpakking van de gerookte zalm

Een brave Diem is een zieke Diem dus blijkbaar voelt hij zich beter
Fysiotherapeut had er wel beetje hard hoofd in over hoeverre een oudere hond nog bespiering terug kan krijgen. Hij heeft wel echt een flinke tik gehad van langdurige diarree en prednison inderdaad, zit nu echt op grens voor mij hoe lang hij nu aan het herstellen is voordat het leven weer leuk is. Voor mezelf dus bedacht dat bij een volgende opvlamming een hoge of lange dosering prednison geen optie meer is.