Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
K@ren
Posts in topic: 30
Honden: 1

Re: Murphy ❤ behendigheidslesje

Bericht door K@ren »

Wat leuk dat de smurf mee mocht naar behendigheidsles. En helemaal leuk dat hij uit zichzelf door de tunnel ging! Natuurtalentje :D
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Murphy ❤ behendigheidslesje

Bericht door Zamunda »

Heleboelie schreef: 22 nov 2021, 21:37 Ach, die Murphy...
wat deed hij het superknap en dapper!
Hahaha, hij liet je versteld staan, zo helemaal voorop zonder z'n moeder :hmmm:
toch dubbelknap dat hij je zo in de armen vloog bij het roepen en ook heel goed aangevoeld van jou;
weet zoveel baasjes die maar te pas en te onpas hun hond aan het roepen zijn, heb je niks an. Liever twee keer echt goed!

Boelie vond hem ook echt heel leuk (die heeft ook nog niet zoveel hondenontmoetingen gehad hoor in zijn leventje)
en needless to say dat ik ook helemaal weg ben van dat kereltje met z'n lekkere ronde puppekont!

Hopelijk vinden ze elkaar over een paar maanden nog net zo leuk! En dan met rennen erbij :cheer:
Nou! Ik dacht even dat hij stiekem omgeruild was voor Stoere :F: .

Daarom voelde het vorige week ook zó contraproductief om tegen de klippen op te proberen zijn aandacht te trekken terwijl hij aan het snuffelen was (en moe en beetje spannend)... Dit voelt weer veel beter en zo ga ik het gewoon weer doortrekken.
Morgen in de herkansing op de puppyles.

Goh het was echt zo leuk hoe Boelie op hem reageerde, hij had héél graag lekker even met de smurf een partijtje willen stoeien. Hopelijk gaat z'n operatie en herstel deze keer voorspoedig en kunnen we nog eens een heuse speelafspraak maken :ok: .

glashelder schreef: 22 nov 2021, 21:23 Wat heeft die pup toch een leuk leventje! :cheer:
Hij heeft het best naar zijn zin hier geloof ik en wij nog veel meer met hem :I: .

_Tiny_ schreef: 22 nov 2021, 21:42 Haha die amurf. Hij wil, later als ie groot is, een carrière in de behendigheid :mrgreen:
Dat is 'm geraden :zweep: . Het is geen complete must maar toch wel echt de bedoeling dat ie behendigheid wil gaan doen :engel: . Ik zie ook geen reden waarom hij het niet leuk zou gaan vinden om te doen gelukkig dus vooralsnog ga ik ervan uit dat ik straks met twee honden behendigheid sta te doen :cheer: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Re: Murphy ❤ weer puppyles

Bericht door Zamunda »

Vandaag hadden we weer les. Ik had gevraagd of ik naar de woensdag kon zodra daar plek vrij was (kwam beter uit én dan heb ik alleen juf 1, beter en rustiger voor zowel mij als de smurf) en ik kon meteen deze week al switchen, heel fijn!
Bizar, maar de sfeer was meteen al meer ontspannen. De groep voelt minder hectisch aan (zitten ook geen mensen bij die rukjes aan de riem geven), de juf zelf was relaxter en ook de smurf voelde zich lekker.
We waren nogal vroeg en mochten gelukkig een beetje bijtijds naar binnen en omdat we toen nog maar met twee waren ben ik een beetje rond gaan lopen met de smurf en dat deed hij gewoonweg super. Nogmaals duidelijke bevestiging dat als hij er compleet de aandacht niet voor heeft ik echt niet tegen de klippen op om die aandacht moet gaan bedelen. Het ging nu heel fijn, hij keek lekker naar me (hup belonen) en liep grotendeels heel fijn mee (zoals hij ook op andere plekken doet).
Vandaag waren we maar met vier dus heerlijk rustig. Allerlei oefeningen gedaan (kijk, op, blijf, achtjes lopen, kin, neus in kegel, lig) en nu dus weer lekker ontspannen zonder extra drukte om me heen, gewoon in eigen tempo en naar eigen goeddunken. Hij doet het zo leuk en als ik voel dat het even genoeg is met de oefening ga ik met hem spelen of knuffelen, hij was zo ontspannen dat hij op de grond lag te rollen met z'n fleecetouw :I: . De oefeningen kin en neus in de kegel was hij te moe voor dus na een paar keer proberen heb ik gewoon weer iets gedaan wat hij al kende en verder gespeeld.
Het was weer genieten om zo met hem bezig te zijn! Toen we weer in de auto waren strooide ik nog wat brokjes op z'n kussen (zoals altijd) en normaal gaat ie na het zoeken lekker liggen maar nu ging ie een beetje kloten. Proberen op me te klimmen en een beetje miemelen, hij was heel moe maar kon even niet zelf tot rust komen. Ik heb hem met één hand toch rustig op z'n kussen gekregen en wat geaaid en na twee minuten gaf ie zich over aan z'n vermoeidheid en ging hij lekker slapen :slaap2: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Dat klinkt leuk! Fijn dat het zo relaxed was :hartjes: goede keuze :ok:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Manuma

Bericht door Manuma »

Kijk, dat klinkt een stuk beter. Heel fijn!
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Jullie hadden nog wat foto's en filmpjes tegoed.

Bij de dierenweide met oussant schaap op de achtergrond (hij staat even te kijken naar het kind dat gilletjes slaakt)
Afbeelding

Kijken naar de ganzen (en zwanen? ik heb zelf heel die dieren nauwelijks bekeken :mann: ) en de hertjes. Oh en vergeet niet even goed naar z'n staart te kijken! Ik had hem Zorro moeten noemen, met z'n Zorro-signatuur!
Afbeelding

Hier (met acht weken) was daar nog niets van te zien! Leuk, zo'n toverballetje.
Afbeelding

Maar terug naar de dierenweide, ik heb er ook een paar filmpjes van.

Hier liepen we ernaar toe. Raar, zo'n rennend kind en gekke dieren.

Aangekomen bij de weide, lekker kijken en ruiken onder toezicht van een oussant schaap

Hier hadden we al een rondje gedaan en liepen we nog even langs het eerste stuk, duidelijk te zien dat hij hier al vrijer was dan bij het vorige filmpje. Een drafje, hogere houding en op het eind een sprongetje naar mij omdat het toch best spannend was :hartjes: .

De paarden (thuis, niet op de dierenweide :tongue: ) waren niet-aflatend aan het hinniken omdat hun maatje net was opgehaald, dat was toch wel even imposant zo dichtbij (met z'n grasje dat uit z'n bekkie steekt)
Afbeelding

Ik geloof dat z'n slaapdoos bezet was door een andere hond :tongue:
Afbeelding

Hij kreeg bezoek van Mannes :I:
Afbeelding

Mijn meisje :I:
Afbeelding

Mijn meisje met mijn gremlin :F: . Wat ben je aan het doen, gremlin?
Afbeelding

Jou in de val aan het lokken :rambo:
Afbeelding

Hij heeft het graven helemaal ontdekt hoor :')
Afbeelding

Ligt veel lekkerder, zo'n kuil(tje)
Afbeelding

Gremlin
Afbeelding

Ze spelen steeds wilder, met name Lais gaat daar wat verder in (die gremlin ging al op z'n wildst), ze duwt hem wat vaker naar de grond maar blijft haar kracht afgemeten inzetten en het zo beheerst mogelijk doen waarbij ze ook heel vakkundig hem ontwijkt om maar niet op hem te gaan staan.

Het zijn een soort van omhelzingen :F:
Afbeelding

Die kleine wurmt zich steeds tussen haar poten door :')
Afbeelding

En weer...
Afbeelding

De valse herder bijt m'n meisje gewoon naar de strot :schrik: . Zou ik hem nog mogen ruilen voor een liever exemplaar?
Afbeelding

En weer lekker tussen die poten door :LOL: :I: . Ben bang dat dit over twee weken niet meer past
Afbeelding

Gezellig zo :Q:
Afbeelding

's toch nie normaal :piew: :LOL:
Afbeelding

Valse potenbijtert :rambo:
Afbeelding

Valse vellenbijtert...
Afbeelding

Oeps, nou kan je het krijgen knul :devil:
Afbeelding

Okee, sorry! Maar daar kom ik weer!
Afbeelding

Euh... :F:
Afbeelding

En nu liggen :devil: !
Afbeelding

Hoihoooooi, daar ben ik weer :cheer:
Afbeelding

Mijn siamese tweeling weer :Q: . Ze lijken verdacht veel op de vorige foto's maar het zijn toch echt weer andere, hij doet het gewoon heel graag en vaak :19: .
Afbeelding

Afbeelding

HA, had ik je even in slaap gesust hè. HIER, hap in je nek en klap op je rug :rambo: !
Afbeelding

Oeps...
Afbeelding

Even Ravi's jasje passen. Zinodo had hem aangepast omdat het jasje tot aan z'n piemel kwam en daar een heel mooi opvanggootje vormde :cool2: . Knappe aap die er nu nog in weet te plassen.
Maar wat is die smurf groot :80: !
Afbeelding

Paar weken geleden...
Afbeelding

Het is een kleurrijk geheel zo :mrgreen:
Afbeelding

En ook weer zó'n verschil met een paar weken geleden :80:
Afbeelding

Yvette schreef: 24 nov 2021, 22:57 Dat klinkt leuk! Fijn dat het zo relaxed was :hartjes: goede keuze :ok:
Manuma schreef: 25 nov 2021, 07:19 Kijk, dat klinkt een stuk beter. Heel fijn!
Ja, echt véél beter! De eerste les was ook met juf 1 en haar ken ik al veel langer en ik weet dat haar ideeën behoorlijk overeenkomen met de mijne. Gek genoeg gaat daar dus nogal wat van overboord als juf 2 (die ik niet kende en er ook nog niet zo heel lang bij is) erbij is. Ik zag twee instructeurs eerst als bonus en leuke kans, maar zo pakte het dus echt niet uit.
Het ging gisteren boven verwachting goed, leuk en ontspannen dus ik heb er weer helemaal zin in.
Afbeelding
Manuma

Re: Murphy ❤ weer eens foto's en flimpjes

Bericht door Manuma »

:LOL: dat hij onder Lais gaat staan. Zo poepig.
Je hebt een aangeklede roedel zo. Ik houd een zwak voor Willem, wat een mooie hond is het toch.
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 25 nov 2021, 09:02
's toch nie normaal :piew: :LOL:
Afbeelding

:LOL:
Tamara
Posts in topic: 28

Bericht door Tamara »

Aah, die foto's met Lais :I: Prachtig om de twee streepjes samen te zien stoeien!
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Dat klinkt al als een veel leukere puppy les! :cheer:

De streepjes hebben elkaar echt gevonden, wat leuk met Lais :I:
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Fijn dat de puppy les nu beter ging en hij is wel erg schattig met Lais 🥰
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 25 nov 2021, 09:18 :LOL: dat hij onder Lais gaat staan. Zo poepig.
Je hebt een aangeklede roedel zo. Ik houd een zwak voor Willem, wat een mooie hond is het toch.

Wat mafketel hè :Q: . Volgens mij doet ie dat omdat ie weet dat Lais dan niet goed met haar bek bij hem kan en hij andersom wel :lekkerpuh: .

Ach ja, die mooie Willem. Ik merk aan hem gelukkig niet veel verandering sinds de smurf er is, Murf laat hem buiten bijna helemaal met rust. In huis heeft Willem een keer een snauw gegeven en de smurf gaf toen een gilletje (ik weet niet wat er precies gebeurde want ik zag Murf naar de bench van Willem gaan die ik vergeten was dicht te doen en toen ik om de tafel heenliep om hem weg te halen hoorde ik dat Willem een grens aangaf), verder kan de smurf er bijna nooit bij. Toevallig vanmorgen wel, toen zag ik hem heel voorzichtig met lage houding en zacht/nerveus kwispelend staartje naar de bench gaan... stond het deurtje nog open en heeft ie een kluifje bij Willem vandaan gejat :F: . Ik denk nog steeds dat Willem hem wel heel fijn gaat vinden en hij nog eens een hoop steun gaat hebben aan hem.
's Ochtends loopt man trouwens altijd een rondje met Willem en Murf (maar Willem loopt dan een eind vooruit) en sinds afgelopen week ook met Raaf erbij.

Tamara schreef: 25 nov 2021, 09:28 Aah, die foto's met Lais :I: Prachtig om de twee streepjes samen te zien stoeien!
Ze zijn zó leuk samen, ik hoop toch zo dat ik nog heel lang van ze samen mag genieten :I: .

Mizzsylver schreef: 25 nov 2021, 09:53 Dat klinkt al als een veel leukere puppy les! :cheer:

De streepjes hebben elkaar echt gevonden, wat leuk met Lais :I:
Ja, véél leuker, bizar groot verschil. Gelukkig.

Lais heeft hem helemaal gevonden hoor, als ik met die smurf thuis kom en de honden zijn in de tuin dan heeft ze een seconde aandacht voor mij en daarna is het Murf voor en Murf na. Die moet helemaal afgesnuffeld en tussen het snuffelen door ook door de tuin gegooid worden :') .

Smoushond schreef: 25 nov 2021, 10:45 Fijn dat de puppy les nu beter ging en hij is wel erg schattig met Lais 🥰
Het is genieten!
Afbeelding
Kayltje
Posts in topic: 5

Bericht door Kayltje »

:I: Murphy is in het echt nog veel leuker dan op de foto’s en filmpjes.
Nou had ik hem zondag ook al gezien op de forumwandeling, maar nu hadden Fitz, Djinn en ik hem voor ons privé.

En Djinn heeft haar speel-uithoudingsvermogen-gelijke gevonden :lol1:
Koekje van eigen deeg voor die kleine druktemaker van me. Ze hebben onder toeziend oog van Fitz heerlijk gespeeld, gespeeld en nog meer gespeeld.
Heerlijk!
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Kayltje schreef: 25 nov 2021, 19:16 :I: Murphy is in het echt nog veel leuker dan op de foto’s en filmpjes.
Nou had ik hem zondag ook al gezien op de forumwandeling, maar nu hadden Fitz, Djinn en ik hem voor ons privé.

En Djinn heeft haar speel-uithoudingsvermogen-gelijke gevonden :lol1:
Koekje van eigen deeg voor die kleine druktemaker van me. Ze hebben onder toeziend oog van Fitz heerlijk gespeeld, gespeeld en nog meer gespeeld.
Heerlijk!
Het was zó leuk :cheer: .
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 30
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat fijn zeg! Is de angst voor vreemde honden nu echt grotendeels weg?
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 25 nov 2021, 19:34 Wat fijn zeg! Is de angst voor vreemde honden nu echt grotendeels weg?
Als ie de tijd krijgt om rustig kennis te maken wel maar een hond 'tegenkomen' is nog wel eng. Daarom heb ik Kayltje ook gevraagd om eerst een paar keer te passeren voor de kennismaking, dan kan hij dat ook even rustig ervaren met honden die zich fijn gedragen. Dat wil ik bij alle komende afspraken ook zo doen (voor zover die honden en bazen zich daar okee bij voelen), want dat samen oplopen na kennismaking heeft ie wel in de vingers nu :cheer: en het kennismaken zelf ook wel.

Was ook fijn met de pupcursus gisteren, er gingen met mij nog twee of drie honden even naar buiten voor een plas en zo kon ie ook weer even wennen aan het passeren (aan de andere kant van de weg nog). Op de vrijdag was ik de enige die moest (niet dat hij dan plast, hij houdt het gewoon op en piest daar ook niet binnen).
Afbeelding
Kayltje
Posts in topic: 5

Bericht door Kayltje »

Ja, dat passeren en elkaar op afstand volgen werkte heel goed. Kon hij alvast even geurtjes opsnuiven, en de kat een beetje uit de boom kijken.
:mann: En voor Djinn was het ook geen slechte oefening.

Ontmoeten en samen lopen kan hij als een pro.
Zelfs met zo’n grote dominante hond als Fitz wist hij zich prima houding te geven.
Mooiste was dat hij doorkreeg groter en sterker te zijn dan Djinn. Dat was een bijzonder aangename verrassing :lol1:
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Wat een droppie is het toch. Wel al een mooie drijver in de dop. En zo netjes even het bordje lezen bij de schaapjes. Hihihihihi.
Die speelfoto`s met Lais zijn echt tof! En die poezenkoppies toen en dan nu, hahahaha. Die Mannes, zo grappig!
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
tibbie
Posts in topic: 9

Bericht door tibbie »

Wat een leuk hondje is het toch. Elke keer weer genieten dit topic!
Afbeelding Afbeelding
Zamunda

Re: Murphy ❤ wandeling Fitz, Djinn, Kayltje met foto's en filmpjes

Bericht door Zamunda »

Hèhè, eindelijk het verslag van de wandeling met Kayltje, Fitz en Djinn :lees: .

Nog op de heenweg, het is toch zó'n gezellig hondje om mee op pad te zijn :I: . Even toegedekt want hij lag te bibberen
Afbeelding

Ik was er een kwartiertje voor tijd, maar er was me al iemand voor hoor: toen ik met de smurf de auto uit kwam zag ik Kayltje al met haar honden het bos uitkomen :mrgreen: . Gelukkig kon ik van een afstand vragen of ze een paar keer wilde passeren en begreep Kayltje zonder veel uitleg precies hoe en wat. De smurf vond het maar niks, die vreemde honden (die hij nog niet herkende van een paar dagen eerder :Q: ) die zomaar zijn kant opliepen :O: . Hij kroop eerst achter m'n benen en als ze dan voorbij waren kwam hij weer naar voren, daarna kroop hij tussen m'n benen, zachtjes grommend en dan weer naar voren om de geuren op te snuiven na passeren. Na een paar keer is Kayltje op een meter of 4(?) blijven staan met de aandacht van Fitz en Djinn nog steeds op haar. Toen ben ik met de smurf in een boogje om ze heen gelopen met behoud van afstand en daarna is Kayltje een stukje gaan lopen zodat wij achter hen aan konden lopen... Dat duurde geen twee meter want met uitzicht op die kontjes liep smurf vrijwel meteen naar ze toe. Toen draaiden ze natuurlijk om en dat was een beetje spannend maar dat viel onder 'kennismaken' en daar weet die smurf wel mee om te gaan.
Of er ook herkenning was weet ik niet zo, maar dat moet toch haast wel? Alhoewel ze hem in de groep misschien niet zo opgevallen zijn want hij had met hen eigenlijk niet veel contact gemaakt zondag, naar ik begreep.

We zijn in elk geval lekker gaan lopen en Djinn en smurf gingen al snel lekker darren met elkaar. Dat vond Fitz ook wel errug leuk, die wilde zich als rechtgeaarde herder daar ook wel even lekker mee bemoeien maar helaas, dat mocht niet van de baas. Hij had het best zwaar, want een gewoon tempo lopen zat er ook al niet in met mij erbij, de arme jongen.

Net op pad
Afbeelding

Okee grote meneer, ik ga hier wel even stil liggen :oeps:
Afbeelding

Het begon héél rustig...

En hier ook nog heel rustig achter die grote ome Fitz aan en dan ineens ziet Djinn een opening en gaan ze lekker los, tot Fitz gezellig mee wil doen :schrik: :LOL: . Die mag dat helaas voor hem niet en dan gaan de ukken weer verder, de smurf zoekt wel af en toe bescherming tegen het Djinngeweld tussen de benen van Kayltje, slimmerik :F: . Vervolgens gaat Djinn even in standje Tasmaanse Duivel ( :80: ) en beukt ze met haar 7 kilo gecombineerd met raketsnelheid die 12 kilo smurf zo omver :LOL: . Fitz maant ze op het eind nog even tot rust.

Lol met Djinn
Afbeelding

Nog meer lol met Djinn...
Afbeelding

...en omver gelopen door Djinn :mrgreen: .
Afbeelding

Pret voor tien dus, de wilde ukken. Lekker darren, rollebollen, happen, duwen en Fitz die even komt melden dat ie het te druk vindt (en zich een beetje verwaarloosd voelt) :hmmm: .

Hier stonden we al een tijd te kletsen op de parkeerplaats en waren Fitz en Djinn even een uitstapje gaan maken...
Afbeelding

...de smurf was er ook bij :F: (staat ook op de foto hierboven, maar daarvoor moet je waarschijnlijk een tweede keer kijken :mrgreen: )
Afbeelding

Even later ontdekte de smurf ineens dat hij voor het eerst sinds hij bij ons is zijn gewicht en hoogte in kon zetten :80: :cheer: . Hij had er de grootste lol in dat hij steeds beter door had hoe hij Djinn tegen de grond moest krijgen... en Djinn ontdekte dat ze een koekje van eigen deeg (een hond die eindeloos doorgaat) helemaal niet zo leuk vindt :') .

Fitz zat toen al een tijdje in de auto want met dat stilstaan ga je anders zelf wat bedenken natuurlijk. Djinn ging na een tijd ook in de auto want die was een beetje moe en vooral die beuksmurf die nog genoeg energie had ook wel zat. En toen waren Kayltje en ik nog steeds niet uitgekletst en zakte ook de smurf wat in. Nu gingen we dan echt weg hoor, dus de auto open en smurf ging lekker op de stoel liggen (rillen, want hij had het koud :brrr: )... nog een half uur later gingen we dan toch écht weg :') . We kwamen maar niet van elkaar af haha, we bleven maar kletsen en die arme honden waren het al lang zat. Ik weet niet voor wie de date meer geslaagd was, ik vrees meer voor ons dan voor de honden :LOL: .

Kayltje schreef: 25 nov 2021, 20:14Ja, dat passeren en elkaar op afstand volgen werkte heel goed. Kon hij alvast even geurtjes opsnuiven, en de kat een beetje uit de boom kijken.
:mann: En voor Djinn was het ook geen slechte oefening.

Ontmoeten en samen lopen kan hij als een pro.
Zelfs met zo’n grote dominante hond als Fitz wist hij zich prima houding te geven.
Mooiste was dat hij doorkreeg groter en sterker te zijn dan Djinn. Dat was een bijzonder aangename verrassing :lol1:
Voor hem wel ja, voor Djinn wat minder :LOL: .

Borderbende schreef: 27 nov 2021, 06:57 Wat een droppie is het toch. Wel al een mooie drijver in de dop. En zo netjes even het bordje lezen bij de schaapjes. Hihihihihi.
Die speelfoto`s met Lais zijn echt tof! En die poezenkoppies toen en dan nu, hahahaha. Die Mannes, zo grappig!
Ja, even lezen met welk schapenras je te maken hebt hè, daar moet je je op aanpassen natuurlijk :F: . En wat een verschil met een paar weken geleden hè :80: . Dat ga jij de komende tijd ook weer allemaal meemaken!

tibbie schreef: 27 nov 2021, 11:38 Wat een leuk hondje is het toch. Elke keer weer genieten dit topic!
Leuk!
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 39

Re: Re: Murphy ❤ wandeling Fitz, Djinn, Kayltje met foto's en filmpjes

Bericht door mijke »

Wat een heerlijke date! Dat Djinn hem omver beukt vind ik wel een prestatie hoor :lol:
Izzie_Lot
Posts in topic: 6

Bericht door Izzie_Lot »

Hij heeft Lot oren :I: (voor nu dan, hij zal er wel uitgroeien, dat is bij de uk te laat)
Ik vind hem vooral een prachtig expressief snoetje hebben, heerlijk!
Zamunda

Bericht door Zamunda »

mijke schreef: 27 nov 2021, 14:27 Wat een heerlijke date! Dat Djinn hem omver beukt vind ik wel een prestatie hoor :lol:
Ik stond er ook van te kijken! En niet één keer hè, maar echt meerdere keren :80: . Hij was er niet op bedacht maar hij is van thuis uit natuurlijk ook gewend om zich meteen te laten vallen bij een beuk. Pas later begon hij door te krijgen dat het ook anders kan en dat beviel hem heel erg goed :mrgreen: .

Izzie_Lot schreef: 27 nov 2021, 14:37 Hij heeft Lot oren :I: (voor nu dan, hij zal er wel uitgroeien, dat is bij de uk te laat)
Ik vind hem vooral een prachtig expressief snoetje hebben, heerlijk!
Dat expressieve vind ik ook :I: ! Lot heeft goede oren, dus hij zou ze zo best mogen houden, maar hij zal er inderdaad nog wel in groeien.
Afbeelding
Zamunda

Re: Murphy ❤ wandeling Fitz, Djinn, Kayltje met foto's en filmpjes

Bericht door Zamunda »

Ik had gisteravond het briljante idee om nog even gezellig met z'n allen twee uurtjes in de huiskamer te relaxen voor we naar bed zouden gaan... man man man wat een dom idee :hmmm: .

Fout 1: ik had 's ochtends de ren leeggemaakt, gezogen, vergroot, grotere bench eraan en de kleinere in de ren en nog een hele zooi aan dozen erin gemikt. En die 'nieuwe' ren had ie nog niet gezien die dag... dus dat was al meteen een streep door 'rustig' zitten.
Fout 2: hij had overdag helemaal niet zoveel gedaan en waar hij lekker rustig in de keuken lag kwam hij helemaal tot leven in z'n speeltuin...
Fout 3: Mannes had hem ook de hele dag nog niet gezien dus die kwam uiteraard ook 'gezellig' buurten. En dat gaat er tegenwoordig zó ruw aan toe :schrik: . Dat op zichzelf is al erg onrustig (en af en toe ingrijpen) maar Lais wordt er ook heel onrustig van en wil zich ermee gaan bemoeien (niet dat ze erbij kan, maar ze kan wel blaffen en onrustig heen en weer lopen).
Fout 4: vergeten om wat brokjes in de ren te gooien zodat die smurf niet alleen maar alle krabmeubelen van de katten gaat slopen. Dus je staat weer op om dat te regelen.
Fout 5: Raaf wilde nog z'n rondje doen en geeft dat uiteraard aan als je (wederom) nét ingepakt onder de deken zit... Dan kun je vijf minuten bij de deur gaan staan wachten, want anders zit je weer net (wat al een gedoetje is met die ischias) als hij zich meldt.
Fout 6: denken dat het zin heeft om daarna toch weer te gaan zitten en je in te pakken... want vervolgens gaat die smurf poepen op de bak en kun je dat weer op gaan ruimen.
Fout 7: omdat de ren opnieuw ingericht was duurde het even voordat de smurf z'n plekje kon vinden om lekker te gaan slapen dus die was wat extra over z'n toeren. Toen hij dan EINDELIJK ging liggen en al murmelend z'n kop neerlegde kwam Mannes weer :x . Goffer :devil: .

We waren helemaal kapot na ons rustig avondje :') . Ik met m'n goede ideeën.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Murphy ❤ foto's en filmpjes. En een goed idee...

Bericht door Inge O »

En nu dezelfde post maar dan met een smurf vrij in de kamer - dan heb je beeld van de puppenperiode hier :blauwoog: . De halve dag slapen ze om al hun energie te sparen voor 's avonds.

En 's avonds wil ik RUST! Kutpuppen!!
Plaats reactie