De streepjes hebben elkaar echt gevonden, wat leuk met Lais
Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
-
Mizzsylver
- Posts in topic: 9
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Murphy ❤ weer eens foto's en flimpjes
Dat klinkt al als een veel leukere puppy les!

Fijn dat de puppy les nu beter ging en hij is wel erg schattig met Lais 

- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Manuma schreef: 25 nov 2021, 09:18dat hij onder Lais gaat staan. Zo poepig.
Je hebt een aangeklede roedel zo. Ik houd een zwak voor Willem, wat een mooie hond is het toch.
Wat mafketel hè
Ach ja, die mooie Willem. Ik merk aan hem gelukkig niet veel verandering sinds de smurf er is, Murf laat hem buiten bijna helemaal met rust. In huis heeft Willem een keer een snauw gegeven en de smurf gaf toen een gilletje (ik weet niet wat er precies gebeurde want ik zag Murf naar de bench van Willem gaan die ik vergeten was dicht te doen en toen ik om de tafel heenliep om hem weg te halen hoorde ik dat Willem een grens aangaf), verder kan de smurf er bijna nooit bij. Toevallig vanmorgen wel, toen zag ik hem heel voorzichtig met lage houding en zacht/nerveus kwispelend staartje naar de bench gaan... stond het deurtje nog open en heeft ie een kluifje bij Willem vandaan gejat
's Ochtends loopt man trouwens altijd een rondje met Willem en Murf (maar Willem loopt dan een eind vooruit) en sinds afgelopen week ook met Raaf erbij.
Ze zijn zó leuk samen, ik hoop toch zo dat ik nog heel lang van ze samen mag genietenTamara schreef: 25 nov 2021, 09:28 Aah, die foto's met LaisPrachtig om de twee streepjes samen te zien stoeien!
Ja, véél leuker, bizar groot verschil. Gelukkig.Mizzsylver schreef: 25 nov 2021, 09:53 Dat klinkt al als een veel leukere puppy les!![]()
De streepjes hebben elkaar echt gevonden, wat leuk met Lais![]()
Lais heeft hem helemaal gevonden hoor, als ik met die smurf thuis kom en de honden zijn in de tuin dan heeft ze een seconde aandacht voor mij en daarna is het Murf voor en Murf na. Die moet helemaal afgesnuffeld en tussen het snuffelen door ook door de tuin gegooid worden
Het is genieten!Smoushond schreef: 25 nov 2021, 10:45 Fijn dat de puppy les nu beter ging en hij is wel erg schattig met Lais![]()
OS met dank aan Hakunamatata

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥

Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Nou had ik hem zondag ook al gezien op de forumwandeling, maar nu hadden Fitz, Djinn en ik hem voor ons privé.
En Djinn heeft haar speel-uithoudingsvermogen-gelijke gevonden
Koekje van eigen deeg voor die kleine druktemaker van me. Ze hebben onder toeziend oog van Fitz heerlijk gespeeld, gespeeld en nog meer gespeeld.
Heerlijk!
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
- Zamunda
Het was zó leukKayltje schreef: 25 nov 2021, 19:16Murphy is in het echt nog veel leuker dan op de foto’s en filmpjes.
Nou had ik hem zondag ook al gezien op de forumwandeling, maar nu hadden Fitz, Djinn en ik hem voor ons privé.
En Djinn heeft haar speel-uithoudingsvermogen-gelijke gevonden![]()
Koekje van eigen deeg voor die kleine druktemaker van me. Ze hebben onder toeziend oog van Fitz heerlijk gespeeld, gespeeld en nog meer gespeeld.
Heerlijk!

- Lothian
- Posts in topic: 30
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat fijn zeg! Is de angst voor vreemde honden nu echt grotendeels weg?

- Zamunda
Als ie de tijd krijgt om rustig kennis te maken wel maar een hond 'tegenkomen' is nog wel eng. Daarom heb ik Kayltje ook gevraagd om eerst een paar keer te passeren voor de kennismaking, dan kan hij dat ook even rustig ervaren met honden die zich fijn gedragen. Dat wil ik bij alle komende afspraken ook zo doen (voor zover die honden en bazen zich daar okee bij voelen), want dat samen oplopen na kennismaking heeft ie wel in de vingers nuLothian schreef: 25 nov 2021, 19:34 Wat fijn zeg! Is de angst voor vreemde honden nu echt grotendeels weg?
Was ook fijn met de pupcursus gisteren, er gingen met mij nog twee of drie honden even naar buiten voor een plas en zo kon ie ook weer even wennen aan het passeren (aan de andere kant van de weg nog). Op de vrijdag was ik de enige die moest (niet dat hij dan plast, hij houdt het gewoon op en piest daar ook niet binnen).

Ja, dat passeren en elkaar op afstand volgen werkte heel goed. Kon hij alvast even geurtjes opsnuiven, en de kat een beetje uit de boom kijken.
En voor Djinn was het ook geen slechte oefening.
Ontmoeten en samen lopen kan hij als een pro.
Zelfs met zo’n grote dominante hond als Fitz wist hij zich prima houding te geven.
Mooiste was dat hij doorkreeg groter en sterker te zijn dan Djinn. Dat was een bijzonder aangename verrassing
Zelfs met zo’n grote dominante hond als Fitz wist hij zich prima houding te geven.
Mooiste was dat hij doorkreeg groter en sterker te zijn dan Djinn. Dat was een bijzonder aangename verrassing
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
- Borderbende
- Posts in topic: 31
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Wat een droppie is het toch. Wel al een mooie drijver in de dop. En zo netjes even het bordje lezen bij de schaapjes. Hihihihihi.
Die speelfoto`s met Lais zijn echt tof! En die poezenkoppies toen en dan nu, hahahaha. Die Mannes, zo grappig!
Die speelfoto`s met Lais zijn echt tof! En die poezenkoppies toen en dan nu, hahahaha. Die Mannes, zo grappig!
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Wat een leuk hondje is het toch. Elke keer weer genieten dit topic!

- Zamunda
Re: Murphy ❤ wandeling Fitz, Djinn, Kayltje met foto's en filmpjes
Hèhè, eindelijk het verslag van de wandeling met Kayltje, Fitz en Djinn
.
Nog op de heenweg, het is toch zó'n gezellig hondje om mee op pad te zijn
. Even toegedekt want hij lag te bibberen

Ik was er een kwartiertje voor tijd, maar er was me al iemand voor hoor: toen ik met de smurf de auto uit kwam zag ik Kayltje al met haar honden het bos uitkomen
. Gelukkig kon ik van een afstand vragen of ze een paar keer wilde passeren en begreep Kayltje zonder veel uitleg precies hoe en wat. De smurf vond het maar niks, die vreemde honden (die hij nog niet herkende van een paar dagen eerder
) die zomaar zijn kant opliepen
. Hij kroop eerst achter m'n benen en als ze dan voorbij waren kwam hij weer naar voren, daarna kroop hij tussen m'n benen, zachtjes grommend en dan weer naar voren om de geuren op te snuiven na passeren. Na een paar keer is Kayltje op een meter of 4(?) blijven staan met de aandacht van Fitz en Djinn nog steeds op haar. Toen ben ik met de smurf in een boogje om ze heen gelopen met behoud van afstand en daarna is Kayltje een stukje gaan lopen zodat wij achter hen aan konden lopen... Dat duurde geen twee meter want met uitzicht op die kontjes liep smurf vrijwel meteen naar ze toe. Toen draaiden ze natuurlijk om en dat was een beetje spannend maar dat viel onder 'kennismaken' en daar weet die smurf wel mee om te gaan.
Of er ook herkenning was weet ik niet zo, maar dat moet toch haast wel? Alhoewel ze hem in de groep misschien niet zo opgevallen zijn want hij had met hen eigenlijk niet veel contact gemaakt zondag, naar ik begreep.
We zijn in elk geval lekker gaan lopen en Djinn en smurf gingen al snel lekker darren met elkaar. Dat vond Fitz ook wel errug leuk, die wilde zich als rechtgeaarde herder daar ook wel even lekker mee bemoeien maar helaas, dat mocht niet van de baas. Hij had het best zwaar, want een gewoon tempo lopen zat er ook al niet in met mij erbij, de arme jongen.
Net op pad

Okee grote meneer, ik ga hier wel even stil liggen

Het begon héél rustig...
En hier ook nog heel rustig achter die grote ome Fitz aan en dan ineens ziet Djinn een opening en gaan ze lekker los, tot Fitz gezellig mee wil doen
. Die mag dat helaas voor hem niet en dan gaan de ukken weer verder, de smurf zoekt wel af en toe bescherming tegen het Djinngeweld tussen de benen van Kayltje, slimmerik
. Vervolgens gaat Djinn even in standje Tasmaanse Duivel (
) en beukt ze met haar 7 kilo gecombineerd met raketsnelheid die 12 kilo smurf zo omver
. Fitz maant ze op het eind nog even tot rust.
Lol met Djinn

Nog meer lol met Djinn...

...en omver gelopen door Djinn
.

Pret voor tien dus, de wilde ukken. Lekker darren, rollebollen, happen, duwen en Fitz die even komt melden dat ie het te druk vindt (en zich een beetje verwaarloosd voelt)
.
Hier stonden we al een tijd te kletsen op de parkeerplaats en waren Fitz en Djinn even een uitstapje gaan maken...

...de smurf was er ook bij
(staat ook op de foto hierboven, maar daarvoor moet je waarschijnlijk een tweede keer kijken
)

Even later ontdekte de smurf ineens dat hij voor het eerst sinds hij bij ons is zijn gewicht en hoogte in kon zetten
. Hij had er de grootste lol in dat hij steeds beter door had hoe hij Djinn tegen de grond moest krijgen... en Djinn ontdekte dat ze een koekje van eigen deeg (een hond die eindeloos doorgaat) helemaal niet zo leuk vindt
.
Fitz zat toen al een tijdje in de auto want met dat stilstaan ga je anders zelf wat bedenken natuurlijk. Djinn ging na een tijd ook in de auto want die was een beetje moe en vooral die beuksmurf die nog genoeg energie had ook wel zat. En toen waren Kayltje en ik nog steeds niet uitgekletst en zakte ook de smurf wat in. Nu gingen we dan echt weg hoor, dus de auto open en smurf ging lekker op de stoel liggen (rillen, want hij had het koud
)... nog een half uur later gingen we dan toch écht weg
. We kwamen maar niet van elkaar af haha, we bleven maar kletsen en die arme honden waren het al lang zat. Ik weet niet voor wie de date meer geslaagd was, ik vrees meer voor ons dan voor de honden
.
.
. En wat een verschil met een paar weken geleden hè
. Dat ga jij de komende tijd ook weer allemaal meemaken!
Nog op de heenweg, het is toch zó'n gezellig hondje om mee op pad te zijn

Ik was er een kwartiertje voor tijd, maar er was me al iemand voor hoor: toen ik met de smurf de auto uit kwam zag ik Kayltje al met haar honden het bos uitkomen
Of er ook herkenning was weet ik niet zo, maar dat moet toch haast wel? Alhoewel ze hem in de groep misschien niet zo opgevallen zijn want hij had met hen eigenlijk niet veel contact gemaakt zondag, naar ik begreep.
We zijn in elk geval lekker gaan lopen en Djinn en smurf gingen al snel lekker darren met elkaar. Dat vond Fitz ook wel errug leuk, die wilde zich als rechtgeaarde herder daar ook wel even lekker mee bemoeien maar helaas, dat mocht niet van de baas. Hij had het best zwaar, want een gewoon tempo lopen zat er ook al niet in met mij erbij, de arme jongen.
Net op pad

Okee grote meneer, ik ga hier wel even stil liggen

Het begon héél rustig...
En hier ook nog heel rustig achter die grote ome Fitz aan en dan ineens ziet Djinn een opening en gaan ze lekker los, tot Fitz gezellig mee wil doen
Lol met Djinn

Nog meer lol met Djinn...

...en omver gelopen door Djinn

Pret voor tien dus, de wilde ukken. Lekker darren, rollebollen, happen, duwen en Fitz die even komt melden dat ie het te druk vindt (en zich een beetje verwaarloosd voelt)
Hier stonden we al een tijd te kletsen op de parkeerplaats en waren Fitz en Djinn even een uitstapje gaan maken...

...de smurf was er ook bij

Even later ontdekte de smurf ineens dat hij voor het eerst sinds hij bij ons is zijn gewicht en hoogte in kon zetten
Fitz zat toen al een tijdje in de auto want met dat stilstaan ga je anders zelf wat bedenken natuurlijk. Djinn ging na een tijd ook in de auto want die was een beetje moe en vooral die beuksmurf die nog genoeg energie had ook wel zat. En toen waren Kayltje en ik nog steeds niet uitgekletst en zakte ook de smurf wat in. Nu gingen we dan echt weg hoor, dus de auto open en smurf ging lekker op de stoel liggen (rillen, want hij had het koud
Voor hem wel ja, voor Djinn wat minderKayltje schreef: 25 nov 2021, 20:14Ja, dat passeren en elkaar op afstand volgen werkte heel goed. Kon hij alvast even geurtjes opsnuiven, en de kat een beetje uit de boom kijken.
En voor Djinn was het ook geen slechte oefening.
Mooiste was dat hij doorkreeg groter en sterker te zijn dan Djinn. Dat was een bijzonder aangename verrassing![]()
Ja, even lezen met welk schapenras je te maken hebt hè, daar moet je je op aanpassen natuurlijkBorderbende schreef: 27 nov 2021, 06:57 Wat een droppie is het toch. Wel al een mooie drijver in de dop. En zo netjes even het bordje lezen bij de schaapjes. Hihihihihi.
Leuk!tibbie schreef: 27 nov 2021, 11:38 Wat een leuk hondje is het toch. Elke keer weer genieten dit topic!

Re: Re: Murphy ❤ wandeling Fitz, Djinn, Kayltje met foto's en filmpjes
Wat een heerlijke date! Dat Djinn hem omver beukt vind ik wel een prestatie hoor 
Hij heeft Lot oren
(voor nu dan, hij zal er wel uitgroeien, dat is bij de uk te laat)
Ik vind hem vooral een prachtig expressief snoetje hebben, heerlijk!
- Zamunda
Ik stond er ook van te kijken! En niet één keer hè, maar echt meerdere kerenmijke schreef: 27 nov 2021, 14:27 Wat een heerlijke date! Dat Djinn hem omver beukt vind ik wel een prestatie hoor![]()
Dat expressieve vind ik ookIzzie_Lot schreef: 27 nov 2021, 14:37 Hij heeft Lot oren(voor nu dan, hij zal er wel uitgroeien, dat is bij de uk te laat)

- Zamunda
Ik had gisteravond het briljante idee om nog even gezellig met z'n allen twee uurtjes in de huiskamer te relaxen voor we naar bed zouden gaan... man man man wat een dom idee
.
Fout 1: ik had 's ochtends de ren leeggemaakt, gezogen, vergroot, grotere bench eraan en de kleinere in de ren en nog een hele zooi aan dozen erin gemikt. En die 'nieuwe' ren had ie nog niet gezien die dag... dus dat was al meteen een streep door 'rustig' zitten.
Fout 2: hij had overdag helemaal niet zoveel gedaan en waar hij lekker rustig in de keuken lag kwam hij helemaal tot leven in z'n speeltuin...
Fout 3: Mannes had hem ook de hele dag nog niet gezien dus die kwam uiteraard ook 'gezellig' buurten. En dat gaat er tegenwoordig zó ruw aan toe
. Dat op zichzelf is al erg onrustig (en af en toe ingrijpen) maar Lais wordt er ook heel onrustig van en wil zich ermee gaan bemoeien (niet dat ze erbij kan, maar ze kan wel blaffen en onrustig heen en weer lopen).
Fout 4: vergeten om wat brokjes in de ren te gooien zodat die smurf niet alleen maar alle krabmeubelen van de katten gaat slopen. Dus je staat weer op om dat te regelen.
Fout 5: Raaf wilde nog z'n rondje doen en geeft dat uiteraard aan als je (wederom) nét ingepakt onder de deken zit... Dan kun je vijf minuten bij de deur gaan staan wachten, want anders zit je weer net (wat al een gedoetje is met die ischias) als hij zich meldt.
Fout 6: denken dat het zin heeft om daarna toch weer te gaan zitten en je in te pakken... want vervolgens gaat die smurf poepen op de bak en kun je dat weer op gaan ruimen.
Fout 7: omdat de ren opnieuw ingericht was duurde het even voordat de smurf z'n plekje kon vinden om lekker te gaan slapen dus die was wat extra over z'n toeren. Toen hij dan EINDELIJK ging liggen en al murmelend z'n kop neerlegde kwam Mannes weer
. Goffer
.
We waren helemaal kapot na ons rustig avondje
. Ik met m'n goede ideeën.
Fout 1: ik had 's ochtends de ren leeggemaakt, gezogen, vergroot, grotere bench eraan en de kleinere in de ren en nog een hele zooi aan dozen erin gemikt. En die 'nieuwe' ren had ie nog niet gezien die dag... dus dat was al meteen een streep door 'rustig' zitten.
Fout 2: hij had overdag helemaal niet zoveel gedaan en waar hij lekker rustig in de keuken lag kwam hij helemaal tot leven in z'n speeltuin...
Fout 3: Mannes had hem ook de hele dag nog niet gezien dus die kwam uiteraard ook 'gezellig' buurten. En dat gaat er tegenwoordig zó ruw aan toe
Fout 4: vergeten om wat brokjes in de ren te gooien zodat die smurf niet alleen maar alle krabmeubelen van de katten gaat slopen. Dus je staat weer op om dat te regelen.
Fout 5: Raaf wilde nog z'n rondje doen en geeft dat uiteraard aan als je (wederom) nét ingepakt onder de deken zit... Dan kun je vijf minuten bij de deur gaan staan wachten, want anders zit je weer net (wat al een gedoetje is met die ischias) als hij zich meldt.
Fout 6: denken dat het zin heeft om daarna toch weer te gaan zitten en je in te pakken... want vervolgens gaat die smurf poepen op de bak en kun je dat weer op gaan ruimen.
Fout 7: omdat de ren opnieuw ingericht was duurde het even voordat de smurf z'n plekje kon vinden om lekker te gaan slapen dus die was wat extra over z'n toeren. Toen hij dan EINDELIJK ging liggen en al murmelend z'n kop neerlegde kwam Mannes weer
We waren helemaal kapot na ons rustig avondje

- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Murphy ❤ foto's en filmpjes. En een goed idee...
En nu dezelfde post maar dan met een smurf vrij in de kamer - dan heb je beeld van de puppenperiode hier
. De halve dag slapen ze om al hun energie te sparen voor 's avonds.
En 's avonds wil ik RUST! Kutpuppen!!
-
Manuma
Wat een rookie mistakesZamunda schreef: 29 nov 2021, 08:15 Fout 1: ik had 's ochtends de ren leeggemaakt, gezogen, vergroot, grotere bench eraan en de kleinere in de ren en nog een hele zooi aan dozen erin gemikt. En die 'nieuwe' ren had ie nog niet gezien die dag... dus dat was al meteen een streep door 'rustig' zitten.
De rest is allemaal typisch pech maar dit kun je de volgende keer in ieder geval wel vermijden

- Zamunda
Ik moet er niet aan denkenInge O schreef: 29 nov 2021, 09:24 En nu dezelfde post maar dan met een smurf vrij in de kamer - dan heb je beeld van de puppenperiode hier. De halve dag slapen ze om al hun energie te sparen voor 's avonds.
Maar die energie in de avond, dat is wel een dingetje ja. Nou is mijn smurf een braverd hoor, die is niet de hele avond druk (normaal gesproken), even uitkuren in die ren en hij gaat heerlijk slapen dus ik knijp in m'n handen!
Maar hij heeft er vorige week bijna niet in heeft gezeten omdat ik tot gisteren weer amper heb kunnen zitten (door de opvlamming van de ischias door te snel lopen op de forumwandeling), ik heb veel op bed gelegen/gehangen en man zat dan in de keuken met de honden. Ik was er dus zelf ook even uit hoe ik het ook alweer deed en dat was met een energieke smurf en een Mannes die hem gemist heeft niet zo'n rustige combi
Vanavond heb ik het alvast anders aangepakt. Eerst die brokjes gestrooid, toen nog een leeg pak vla in de ren gemikt, toen Ravi naar buiten gelaten, vervolgens zelf in die ren gaan zitten en toen pas die smurf erbij. Niet lang daarna kwam Mannes natuurlijk en naast dat smurf vooral met het pak vla bezig was heb ik het nu ook meer begeleid tussen die twee. Echt grijpen heb ik steeds onderbroken en de smurf leek te begrijpen dat ik dat grijpen liever niet wilde. Toen Mannes het voor gezien hield heb ik zelf nog een tijdje met die smurf gespeeld en toen ben ik pas gaan zitten. Toch weer even investeren ipv denken dat je wel even hup rustig kunt gaan zitten
Ik had al wel enigszins beeld want hij doet dit wel vaker maar normaal duurt het hevige uitkuren niet langer dan een half uur, nu mocht ik wat meer proeven van hoe het bij jou is met die Tasmaanse duivelManuma schreef: 29 nov 2021, 09:32Ja nu heb je beeld van onze/mijn avonden, en dan los in huis. Herkenbaar
![]()
Ja, ik was er niet helemaal bijmijke schreef: 29 nov 2021, 14:41Wat een rookie mistakes![]()
![]()
Sorry ik lach niet
De rest is allemaal typisch pech maar dit kun je de volgende keer in ieder geval wel vermijden![]()
Maar wacht maar, jij gaat ook een topic bijhouden straks over je pup toch
VreselijkSmoushond schreef: 29 nov 2021, 15:21rust wat is dat ? Ik vroeg voor mijn verjaardag een ongestoorde douche beurt kan je nagaan
was wel heerlijk trouwens

- Heleboelie
- Posts in topic: 9
Wat een leuke date voor Smurf!
En wat fijn dat je een beter passende juf hebt getroffen, klinkt verder wel als een leuke hondenschool.
Ongelofelijk hoe hard hij groeit (en wat hij allemaal meemaakt).
Balen dat je zo'n last hebt gehad na de wandeling; je had ons best mogen vermanen langzamer te lopen hoor!
Hoop dat je gauw weer lekker kunt wandelen (en hopelijk zijn Boel en ik dan ook weer zover
)
En wat fijn dat je een beter passende juf hebt getroffen, klinkt verder wel als een leuke hondenschool.
Balen dat je zo'n last hebt gehad na de wandeling; je had ons best mogen vermanen langzamer te lopen hoor!
Hoop dat je gauw weer lekker kunt wandelen (en hopelijk zijn Boel en ik dan ook weer zover
Wat vervelend dat je nog zo’n last hebt . Nu maar hopen dat het de goede kant op gaat

- Zamunda
Hahaha, bijna vergeten. Vandaag had ik weer behendigheid met Raaf en mocht smurf weer mee, als ik dan met Raaf loop dan houdt de juf smurfie vast. Op een gegeven moment stonden zij in een hoek, op een meter of vier van de uitgang van een tunnel. Ik kom vanaf de andere kant aan met Raaf, Raaf gaat erin en vervolgens horen we halverwege gegrom uit die tunnel komen... was die Raaf alvast even aan het waarschuwen dat die smurf het niet in z'n bolle harses moest halen om naar die uitgang te komen
. Het is toch zo'n lekker ventje
.
Deze juf zonder de andere erbij was echt weer een stuk fijner. Ben wel benieuwd hoe de les nu zal zijn want ik had vandaag behendigheid en dat was wel heel erg druk (was nu tegelijkertijd ook een andere les bezig). Maar ik geloof dat ik daar meer last van heb dan die smurf, die had er vandaag alvast helemaal niks van (maar dat was wel samen met Raaf). Volgende week laat ik hem wel thuis, weer even een keer alleen met Raaf.
. Dus toen heb ik me toch maar wat meer naar voren opgewerkt en ondanks dat ook dat geen snel tempo was heb ik die zenuw daar toch wel flink mee geplaagd. Ach ja, weet ik dat ook weer. Het heeft me wel behoorlijk in de weg gezeten afgelopen week maar ik ben toch blij dat ik meegeweest ben en weet niet of ik het achteraf anders gedaan zou hebben want voor die smurf was het wel echt een geweldige ervaring. Ik zou het alleen nu niet nóg een keer doen, ik wil nu wel erg graag dat ik verder herstel namelijk (word er af en toe ook best chagrijnig van). Ik denk wel dat 'gewoon' wandelen nog wel een hele tijd kan duren (maar Boelie heeft ook nog wel even nodig), maar ik ben nu al blij dat ik niet meer de hele dag die zenuwpijn heb. Wel nog bij vrijwel alle bewegingen en zitten, dus ik zal blij zijn als dat ook een stuk minder wordt.
. Voordeel is dat ik het nu wel zal herkennen als het nog eens op zou komen zetten dus hopelijk weet ik dan te voorkomen dat het zo ver komt als nu.
Ik hoop ook dat het de goede kant op gaat nu, lijkt er wel op dus ik kijk ernaar uit!
Ja het was echt een leuke en gezellige date!Heleboelie schreef: 29 nov 2021, 21:36 Wat een leuke date voor Smurf!
Deze juf zonder de andere erbij was echt weer een stuk fijner. Ben wel benieuwd hoe de les nu zal zijn want ik had vandaag behendigheid en dat was wel heel erg druk (was nu tegelijkertijd ook een andere les bezig). Maar ik geloof dat ik daar meer last van heb dan die smurf, die had er vandaag alvast helemaal niks van (maar dat was wel samen met Raaf). Volgende week laat ik hem wel thuis, weer even een keer alleen met Raaf.
Ik liep in eerste instantie wel aardig hoor achterin, maar toen kon ik die smurf niet meer zien omdat die het dus nodig vond om helemaal voorin te lopenHeleboelie schreef: 29 nov 2021, 21:36Balen dat je zo'n last hebt gehad na de wandeling; je had ons best mogen vermanen langzamer te lopen hoor!
Hoop dat je gauw weer lekker kunt wandelen (en hopelijk zijn Boel en ik dan ook weer zover)
Ja ik vind het echt een stom 'geintje', die ischias. Ik kende het niet, had er weleens van gehoord maar wist niet echt wat het was. Nu dus welSmoushond schreef: 29 nov 2021, 21:49 Wat vervelend dat je nog zo’n last hebt . Nu maar hopen dat het de goede kant op gaat
Ik hoop ook dat het de goede kant op gaat nu, lijkt er wel op dus ik kijk ernaar uit!

Haha! Nou, gelukkig leer je snel van je eigen fouten lees ikZamunda schreef: 29 nov 2021, 21:25Ja, ik was er niet helemaal bijmijke schreef: 29 nov 2021, 14:41Wat een rookie mistakes![]()
![]()
Sorry ik lach niet
De rest is allemaal typisch pech maar dit kun je de volgende keer in ieder geval wel vermijden![]()
. En dan vergat ik nog fout 8 te vermelden: ik had bij het herindelen ook een stoel te dicht tegen de ren aangezet dus daar wilde hij ook wel even aan beginnen door de ren heen... kon ik weer opstaan om die te verzetten. Les voor de volgende keer: niets, maar dan ook helemaal niets meer veranderen
.
Maar wacht maar, jij gaat ook een topic bijhouden straks over je pup toch?
Ik moet bij dat soort puppestreken ook altijd weer aan Skittles denken. God wat had die hond een energie! Ik heb nog zo'n beeld op mijn netvlies van dat ik terug kwam van een heeeeeeele snelle douchebeurt, de woonkamer was echt onploft qua versnipperd papier, kapotte knuffels, de bank kapot gegraafd, kabels doorgebeten, en ik zag nog net Skittles triomfantelijk door de kamer en over de bank rennen met de steeds leger wordende, enórme waterbak in zijn bek
Kom ik de kamer weer in stap ik in een plas