Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
mijke
Posts in topic: 43

Re: Overzicht vragen en wensen, met vervolg...

Bericht door mijke »

HillieS schreef: 29 nov 2021, 14:17
mijke schreef: 29 nov 2021, 14:15 :LOL: Ben jij daar mooi voor hun karretje gespannen!

Nou, gaat ie dan hè:

Afbeelding

(Toch blijf ik erbij dat ik dit omslachtig vind en niet snap waarom we niet zelf een paar piepkleine avatars kunnen hosten)
Maar dit werkt toch prima?
Dat vind jij misschien maar ik vind het dus echt omslachtig. Het kan gewoon makkelijker. Waarom zou je dat niet doen? :19: En straks is er weer een of andere storing met die dienst en zijn die plaatjes onzichtbaar. Of mensen linken het vanaf fb zoals Zamunda zegt en kunnen sommige mensen het niet zien. Plus de kwaliteit wordt er bij photobucket ook niet bepaald beter op, alles dat je bij hen uploadt wordt onscherp, zie ook mijn plaatje hier. Nee, dit werkt, maar echt ideaal is het niet en er zit gewoon een beter alternatief embedded in de software waarvan ik nog steeds niet begrijp waarom dat niet gewoon gebruikt wordt.
HillieS
Posts in topic: 47
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zinodo schreef: 29 nov 2021, 14:45
mijke schreef: 29 nov 2021, 14:27
HillieS schreef: 29 nov 2021, 14:17

Maar dit werkt toch prima?
Dat vind jij misschien maar ik vind het dus echt omslachtig. Het kan gewoon makkelijker. Waarom zou je dat niet doen? :19: En straks is er weer een of andere storing met die dienst en zijn die plaatjes onzichtbaar. Of mensen linken het vanaf fb zoals Zamunda zegt en kunnen sommige mensen het niet zien. Plus de kwaliteit wordt er bij photobucket ook niet bepaald beter op, alles dat je bij hen uploadt wordt onscherp, zie ook mijn plaatje hier. Nee, dit werkt, maar echt ideaal is het niet en er zit gewoon een beter alternatief embedded in de software waarvan ik nog steeds niet begrijp waarom dat niet gewoon gebruikt wordt.
Ja, oke.
Sure.
Wat een leuke avatar heb jij! :cheer: :cheer:
Dit :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 74
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

mijke schreef: 29 nov 2021, 09:22Nee, geen idee wat dat kost? Ik dacht dat Zamunda had gezegd dat jullie dit gingen instellen als het forum goed ging lopen, en dat is volgens mij wel :D
Zeker weten dat ik dat niet gezegd heb, ik vind het namelijk de grootste onzin om het als forum te gaan hosten terwijl het tegenwoordig allemaal zo stikmakkelijk is om het ergens op te laden :pffff: .

Wat ik wel gezegd heb is: link NIET naar je ava die op het HF staat... En wat deed jij? Nou? Hè? Oh.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O
Posts in topic: 30
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 29 nov 2021, 17:39
mijke schreef: 29 nov 2021, 09:22Nee, geen idee wat dat kost? Ik dacht dat Zamunda had gezegd dat jullie dit gingen instellen als het forum goed ging lopen, en dat is volgens mij wel :D
Zeker weten dat ik dat niet gezegd heb, ik vind het namelijk de grootste onzin om het als forum te gaan hosten terwijl het tegenwoordig allemaal zo stikmakkelijk is om het ergens op te laden :pffff: .

Wat ik wel gezegd heb is: link NIET naar je ava die op het HF staat... En wat deed jij? Nou? Hè? Oh.
En toch was die avatar (in ieder geval in het begin, geen idee hoe het nu gaat) niet zo simpel, ook met de opgegeven maten bakte postimage er niks van, en als ik nou de enige was had ik het zondermeer op mijn nitwitgehalte geschoven, maar het was toen zowat file in jouw topic om de avatar correct te krijgen :scratch: .
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 29 nov 2021, 18:02En toch was die avatar (in ieder geval in het begin, geen idee hoe het nu gaat) niet zo simpel, ook met de opgegeven maten bakte postimage er niks van, en als ik nou de enige was had ik het zondermeer op mijn nitwitgehalte geschoven, maar het was toen zowat file in jouw topic om de avatar correct te krijgen :scratch: .
Oh ja, dat is waar, was ik al helemaal vergeten :mrgreen: . Ja dat komt omdat je de ava al in de juiste maat moet uploaden en dan een directe link moet gebruiken. Dat is wel een vrij belangrijk detail want de meesten kunnen alleen een (veel te) grote foto uploaden en gaan dan een aangepaste link gebruiken en dat werkt inderdaad niet.

Maar, als ik nu terugdenk... dat gedeelte werkt volgens mij precies hetzelfde als op het HF. Daar moest je hem ook in de juiste maten uploaden, anders accepteerde de server hem niet. Grootste verschil is dan vooral dat de meesten dat al héél lang vergeten zijn :mrgreen: .

Het ligt toch een ietsiepietsie aan het nitwitgehalte :tongue: . Het is zo supersimpel :engel:
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 29 nov 2021, 19:43
Inge O schreef: 29 nov 2021, 18:02En toch was die avatar (in ieder geval in het begin, geen idee hoe het nu gaat) niet zo simpel, ook met de opgegeven maten bakte postimage er niks van, en als ik nou de enige was had ik het zondermeer op mijn nitwitgehalte geschoven, maar het was toen zowat file in jouw topic om de avatar correct te krijgen :scratch: .
Oh ja, dat is waar, was ik al helemaal vergeten :mrgreen: . Ja dat komt omdat je de ava al in de juiste maat moet uploaden en dan een directe link moet gebruiken. Dat is wel een vrij belangrijk detail want de meesten kunnen alleen een (veel te) grote foto uploaden en gaan dan een aangepaste link gebruiken en dat werkt inderdaad niet.

Maar, als ik nu terugdenk... dat gedeelte werkt volgens mij precies hetzelfde als op het HF. Daar moest je hem ook in de juiste maten uploaden, anders accepteerde de server hem niet. Grootste verschil is dan vooral dat de meesten dat al héél lang vergeten zijn :mrgreen: .

Het ligt toch een ietsiepietsie aan het nitwitgehalte :tongue: .
Neeeee :boos: :F: !! Ik had hem toen immers wél in de juiste maat geüpload maar postimage rekte hem weer uit tot een gróót (en dus zeer vaag) geval :boos: :LOL: .
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 29 nov 2021, 19:46Neeeee :boos: :F: !! Ik had hem toen immers wél in de juiste maat geüpload maar postimage rekte hem weer uit tot een gróót (en dus zeer vaag) geval :boos: :LOL: .
Wellus. Je had hem gewoon niet goed geupload, als je hem in het goede formaat had en je had gekozen voor 'laat de grootte ongewijzigd' én de directe link had gepakt... laat maar, ik merk het al. Dat zijn teveel stappen :mrgreen: .
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 29 nov 2021, 19:48
Inge O schreef: 29 nov 2021, 19:46Neeeee :boos: :F: !! Ik had hem toen immers wél in de juiste maat geüpload maar postimage rekte hem weer uit tot een gróót (en dus zeer vaag) geval :boos: :LOL: .
Wellus. Je had hem gewoon niet goed geupload, als je hem in het goede formaat had en je had gekozen voor 'laat de grootte ongewijzigd' én de directe link had gepakt... laat maar, ik merk het al. Dat zijn teveel stappen :mrgreen: .
:jank: :jank: :jank:
mijke

Bericht door mijke »

Feit is iig dat het dus niet heel erg gebruiksvriendelijk is 🤪

Maar je had gelijk Zamunda, dat had je niet gezegd. Het was sabine!
sabine
Site Admin
Posts in topic: 109
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

heb ik gezegd dat we dat in gaan stellen als het forum goed loopt? pfff..
mijke

Bericht door mijke »

sabine schreef: 29 nov 2021, 20:42 heb ik gezegd dat we dat in gaan stellen als het forum goed loopt? pfff..
Klaarblijkelijk 😅
Maar wat is het probleem daarmee dan? Dat begrijp ik niet zo.
sabine
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sabine »

mijke schreef: 29 nov 2021, 20:48
sabine schreef: 29 nov 2021, 20:42 heb ik gezegd dat we dat in gaan stellen als het forum goed loopt? pfff..
Klaarblijkelijk 😅
Hahah jij zegt toch dat ik het gezegd heb? :D Ik weet van niets

Het is geen enorm probleem, ik vind het alleen onnodig. Maar ik zal het er nog eens met @Alex over hebben :)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

sabine schreef: 29 nov 2021, 20:49
Klaarblijkelijk 😅
Hahah jij zegt toch dat ik het gezegd heb? :D Ik weet van niets

Het is geen enorm probleem, ik vind het alleen onnodig. Maar ik zal het er nog eens met @Alex over hebben :)
Punt is vooral dat mensen het het moeilijkst vinden om die ava zelf al om te zetten in de juiste maat, dat los je niet op met eigen hosting toch? Dus dan krijg je alsnog hetzelfde euvel, dat mensen het te moeilijk/omslachtig vinden (want 'gewoon' uploaden lukt de meesten inmiddels wel). Dus ik ben het nog steeds met je eens qua onnodigheid om het zelf te hosten.

Het zou wel handig zijn als men makkelijk bij een uitleg (of hulplijn :mrgreen: ) kan als het niet lukt. Zou er een link geplaatst kunnen worden bij de uitleg van de ava? Dus dat je naar je instellingen gaat, klikt op 'avatar wijzigen' en dat daar dan een link staat dat als je er niet uitkomt je *hier* terecht kunt voor uitleg/hulp (en dan naar een topic daarover)? Weet niet of je snapt wat ik bedoel, zo niet dan probeer ik het later nog wel een keer :mann: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: 29 nov 2021, 19:56 Sterkte, Zamunda :roos:
:LOL:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 29 nov 2021, 19:48
Als ik er nog eens over nadenk is het niet zo dat dat tevéél stappen zijn, wél dat je bij elke stap verschillende opties hebt wat de mogelijkheden om het fout te doen al snel oneindig maakt :F: .
mijke

Bericht door mijke »

Hylos schreef: 29 nov 2021, 22:49 Optie om automatisch te resizen naar bijvoorbeeld 100 x 100 bestaat wel.. had je vroeger op de Phpbb fora al.
Dan hoeft iemand dus alleen maar te uploaden en iets van resizen aanvinken. Kan in verschillende formaten geloof ik.
Hoe wie wat waar moet je mij niet vragen maar het moet kunnen. :engel:
Ja dit dus! Volgens mij moet het gewoon automatisch kunnen, tenminste vroeger wel.
sabine
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sabine »

Nou ik zou zeggen zoek maar op welke plugin we daavoor moeten hebben, en meldt het ff hier :D
Célie
Posts in topic: 80
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Klaarblijkelijk 😅
Kost €175 p/m om dat erbij te doen :pffff:
mijke

Bericht door mijke »

Oh echt? Zo ver had ik niet gekeken :lol:
Ik kwam nog wel meer linkjes tegen maar ik ben niet technisch genoeg om dat allemaal te begrijpen. Ik had het zelf destijds ook uitbesteed :engel:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Mogen we in December weer bewegende onderschriften gebruiken?
Noor
Posts in topic: 6

Bericht door Noor »

Célie schreef: 30 nov 2021, 14:15 Mogen we in December weer bewegende onderschriften gebruiken?
Nee ! :x
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Noor schreef: 30 nov 2021, 14:33
Célie schreef: 30 nov 2021, 14:15 Mogen we in December weer bewegende onderschriften gebruiken?
o :cry:
Noor
Posts in topic: 6

Bericht door Noor »

Célie schreef: 30 nov 2021, 14:53
Noor schreef: 30 nov 2021, 14:33
o :cry:
Ik heb geen moer te zeggen hoor :blah: :J:
Als men dit wil, lekker doen.
Afbeelding
Fenneke
Posts in topic: 33
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Ja natuurlijk :cheer:

Alleen kreeg ik van jou “” een dooie “” :engel:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Plaats reactie