Hondenhuis of gescheiden inrichting?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
tibbie
Posts in topic: 1

Re: Hondenhuis of gescheiden inrichting?

Bericht door tibbie »

Qi mag in de woonkamer-keuken overal. Hij mag natuurlijk op de bank. In de woonkamer heeft ie ook een bench en een mand. Als de deuren openstaan in de zomer, mag ie ook in de slaapkamer, maar niet op bed. Naast ons bed ligt een hoofdkussen met in de winter een plaid waar hij 's nachts op slaapt. In de nacht is de deur van de slaapkamer dicht omdat ie in de woonkamer gaat waken en ik dan niet lekker slaap.
Afbeelding Afbeelding
** Angela **
Honden: 3
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Beneden is helemaal voor de honden
Bank hebben ze hier nooit naar getaald , das ook maar een kleintje

Ze liggen liever voor de bank , op 1 vd kussens of in een bench

Boven is verboden gebied , dat is het domein van The Queen 🐈‍⬛
Die ligt ook bij me als ik ga slapen
dre

Bericht door dre »

Beneden mogen ze overal, behalve de bijkeuken (want kattensnackbak) en in het verlengde daarvan ook niet in de garage. Gang mogen ze alleen op uitnodiging in.
Boven mogen ze niet komen, maar ze lopen ook geen trap dus prima.

Als ik alleen met Kenzi ga camperen slaapt ze wel op bed :I:
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 5
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Zowel de honden als de katten mogen overal komen, maar de deur van de logeerkamer (waar ook de voerton met hondenvoer staat) als de deur van mijn rommelkamer (waar het kattenvoer staat) zijn altijd dicht, dus daar komen ze hooguit als de deur even openstaat omdat ik daar moet zijn.
Als ik weg ben, is de slaapkamerdeur ook dicht omdat Amy dan in het bed gaat graven en alle kussens en de dekens overhoop gooit, dat doet ze niet als ik thuis ben.
Als ik weg ben, liggen ze meestal op de bank en leunstoel te slapen en Mila voor de deur. 's Nachts slapen ze op bed, behalve Mila, die slaapt in een mand naast het bed.
Afbeelding
Drazic
Honden: 2
Welke: Griffon Bruxellois GriffonxPatterdale

Bericht door Drazic »

De honden hebben de woonkamer, keuken, hal en de tuin tot hun beschikking.
Ze mogen op de bank en slapen snachts in een bench.
Alleen Drazey kan naar boven, maar als raszuivere sloper mag hij daar niet komen.

Ik heb industriele huisraad daar kan weinig aan gesloopt worden, en aan stalen poten knagen doet Drazey dan gelukkig weer niet :engel:
Verder gaan ze hun goddelijke gang maar, speeltjes in overvloed rennen, vliegen en stoeien geen probleem.
Onze bank is van goed leer en kan veel hebben, maar gelukkig slapen ze er alleen maar op.
Ook ligt er standaard een deken op.
Afbeelding
Borderbende
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Een grote roedel hier, hihihihi. Op voorwaarde dat er wel rust is.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Floortje
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

De honden slapen bij ons boven, maar overdag zit de deur naar de gang (en daarmee trap) dicht.
Overdag staat meestal de deur naar de bedrijfsruimte en tuin open.

Ze mogen op bed en bank, maar niet op de eettafel (maar dat doen ze wel :gvd: verbeterpuntje).
Afbeelding
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: 03 dec 2021, 21:58 Ze mogen overal. We gaan niet spastisch lopen doen.
Doortje heeft wel haar bench en die is heilig. Eentje beneden en eentje in de slaapkamer, waar zij snachts slaapt. Nomi in haar eigen mand en Ziva ehh, ergens.
Wordt nog wat straks want benches zijn verboden in Zweden :lol:
Deurtje eraf halen? Mag het dan wel en is dat goed genoeg voor Doortje?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Rebble

Bericht door Rebble »

Charlie mag overal komen. Op bank en bed komt ze niet, niet omdat het niet mag maar ze voelt zich er erg ongemakkelijk bij. Soms pest ik haar en dan ga ik een beetje druk doen en doet ze gezellig mee en dan til ik haar snel op en zet haar op de bank. Ze weet dan niet hoe snel ze er weer af moet vliegen en de kop die ze dan trekt :mrgreen:. Op m'n bed vindt ze nóg ongemakkelijker. Geen idee waarom. Ik ben er ook niet rouwig om overigens. Ze is gewoon groot en zou enorm in de weg liggen. M'n kat ligt wel altijd bij me en die wil strak tegen me aan liggen, dat is superschattig want als ik ga verliggen staat ze op om weer tegen me aan te komen liggen maar soms ook best irritant.

Verder heb ik geen hondenhuis. Ik heb mooie meubels waar ik normaal zuinig op ben, ik hoef niet in een pauperbende te wonen omdat ik huisdieren heb. Aan de andere kant kan ik me niet (vaak) druk maken om de enorme hoeveelheid haar die Char altijd verliest.
Afbeelding
LizzySarah

Bericht door LizzySarah »

Hier mogen ze overal komen behalve op zolder en op bed.Vraag me altijd af hoe mensen nog kunnen slapen met al die dieren in bed,ik zou geen oog dicht doen denk ik.Ze slapen wel op de slaapkamer maar wel gezellig samen in een dichte bench .
Smoushond
Posts in topic: 3

Bericht door Smoushond »

Ze mogen niet in de slaapkamer,badkamer wc en boven komen. Bertus wordt wel eens mee naar boven genomen door dochter om lekker op bed te liggen en dat mag . Verder is er al wat geknaagd aan kast en tafel door Bertus maar dat vind ik niet erg. We hebben geen dure spullen dus daar hoef ik niet van in de stress te schieten

Op de bank mag Bertus op uitnodiging. Heavy niet maar die ligt ook het liefste in de keuken aan de voeten van de baas bij de verwarming
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ik heb een mengsel van allebei : een deel van het huis is hondenhuis : daar kunnen ze overdag vrij in en uit - ook met modderpoten - en het andere deel is 'ons huis', daar komen ze 's avonds naar binnen. In het hondenhuis staat het vol manden,is er een bed en een keuken en daar is ook mijn werkruimte (als in 'zagen en boren enz.) In het 'echte huis' hebben ze uiteraard ook hun manden en ligt het vol speelgoed, het enige verschil is dat ze dan niet continu in en uit lopen.

Slaapkamer en badkamer komen ze niet.
blondie

Bericht door blondie »

Voorheen overal, maar in dit huis is de trap enorm stijl en vond ik het met Bluf destijds al eng. Jol lag graag boven en dat mocht ook. Aki kan ook de trap op en af maar deed dat sporadisch.
Met de nieuwe katten én ook Chara hebben we nu een traphek geplaatst. Zij kan ook de trap op en af met gemak, en dat is niet handig.
Nu kan ik boven in 1 kamer altijd eten voor de katten laten staan, daar staat ook een kattenbak.
Verder is er dan de gang, grote woonkamer, keuken en buiten. Bank, stoelen, manden en bench is voor iedereen beschikbaar.
Bij voorkeur gaan de katten in de nacht naar hun eigen kamer en de deur dicht, maar als ze een keer geen zin hebben ga ik niet lopen soebatten, dan laten we het zo.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Maya en Kitty hebben/hadden het hele huis. Maya mag naar boven als ze wil maar dat vind ze te spannend. De trap zelf niet maar het boven zijn wel.
Nu met Lexi erbij heb ik 2 renpanelen om de trap te blokkeren. Wel zodanig dat Kitty er wel langs/over kan.

Zodra Lexi ouder is en los kan blijven mag ze van mij naar boven. Mss dat Maya dan ook durft 🙏
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Tsja, wat zal ik zeggen... :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als ik ‘s ochtends wakker wordt, dan liggen er twee bij mij op bed.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Random
Posts in topic: 4

Bericht door Random »

Yuna mag overal komen, maar ze mag niet op de bank. Die dacht ik namelijk zo haarvrij te houden, want geen katten meer. Maar inmiddels lopen er daar toch twee van rond, niet ván, maar wel bíj mij. :roll:

Zodra ik weg ben gaat madam op de bank, ook als er iemand anders is, bijvoorbeeld mijn dochter.
Ze slaapt bij mij op bed, achterop en bovenop en als ik te onrustig word zoekt ze haar eigen plek op.

Katten wil ik 's nachts niet op de slaapkamer, die zijn te onrustig, maar Bailey ligt overdag op mijn bed om Gaap te ontlopen.
Ik was bij iemand op bezoek die 4 katten heeft die nooit binnen mogen komen. Die leven buiten en in de stal. Ik begrijp dat niet, waarom heb je ze dan? :19:
Nanna

Bericht door Nanna »

Random schreef: 04 dec 2021, 11:57 Ik was bij iemand op bezoek die 4 katten heeft die nooit binnen mogen komen. Die leven buiten en in de stal. Ik begrijp dat niet, waarom heb je ze dan? :19:
Tegen de muizen, schat ik. Ik denk ook dat die katten een fijner leven hebben dan eentje die zes hoog op het hoogpolig tapijt zit te kijken.
Random
Posts in topic: 4

Bericht door Random »

Nanna schreef: 04 dec 2021, 12:03
Random schreef: 04 dec 2021, 11:57 Ik was bij iemand op bezoek die 4 katten heeft die nooit binnen mogen komen. Die leven buiten en in de stal. Ik begrijp dat niet, waarom heb je ze dan? :19:
Tegen de muizen, schat ik. Ik denk ook dat die katten een fijner leven hebben dan eentje die zes hoog op het hoogpolig tapijt zit te kijken.
Maar dan 4?
Ja die vergelijking, maar dan ga je minder met slechter vergelijken. als het aan de kat lag... die houden van een warme, zachte, droge plek en aandacht en aaitjes én naar believen naar buiten kunnen.

Bij mijn oudste zus verdwenen de katten ook naar de stal. Maar waren eerst gewend aan binnen zijn. Eentje heeft 16 jaar lang regelmatig op de vensterbank verlangend naar binnen zitten kijken. Je moet het kunnen denk ik dan. :ugh:
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Mijn woning is een grote ruimte, dus de honden komen overal :F:

Van mij mag dat sowieso, ook overal slapen, maar voor het geval van visite leer ik ze wel 'in de mand' aan
en voor de veiligheid 'uit de keuken', als ik daar weer eens als een dolle aan het rondgaan ben.

's Nachts in een mandje naast het bed, en in het geval van een keertje niet lekker mogen ze heus wel bij mij kruipen.
's Ochtends even erbij in bed om te begroeten en samen koffie te drinken, zoooo gezellig!

Overigens is alles berust op harmonie en privileges; een hond/ opvanger die daar niet mee om kan gaan, mag niet meer op de bank.
Een opvanger die de steun even heel hard nodig heeft, slaapt gewoon bij mij in bed.
Bovendien heb ik daar ook een hond voor, voor de gezelligheid en het samen zijn... vind er niks aan als ze een andere ruimte zouden verkiezen of ik ze daar in zou stoppen.

Verder maakt ik niet gauw ergens een punt van, pakken yoghurt worden opengescheurd en uitgelikt, pizzadozen versnipperd, wc rolletjes tot pulp en kluifjes vind ik overal verstopt.
Vooral met deze kerel ben ik allang blij dat hij zich even kan vermaken met iets. :vlinder:
Diana

Bericht door Diana »

LizzySarah schreef: 04 dec 2021, 09:31 Hier mogen ze overal komen behalve op zolder en op bed.Vraag me altijd af hoe mensen nog kunnen slapen met al die dieren in bed,ik zou geen oog dicht doen denk ik.Ze slapen wel op de slaapkamer maar wel gezellig samen in een dichte bench .
Mijn honden slapen gewoon 's nachts :mrgreen: Van de katten word ik soms wel wakker, die willen nog wel eens op mijn gezicht gaan liggen of aan mijn haren trekken. Luca en Nena, de twee jonge katten, slapen 's nachts in een grote kattenbench, omdat Luca dan alleen maar wil knuffelen en mij daarvoor steeds wakker maakt. Maar van de slapende, stil liggende honden word ik dus niet wakker.
Afbeelding
alinelaila
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

De dieren komen hier niet boven, mijn slaap is heilig namelijk. En Sem zou wellicht wel stil liggen, maar ik heb ook nog 5 katten en de jongste 2 gaan ongtwijfeld lopen etteren.
Beneden ligt Sem waar hij wil liggen, of dat nou in z'n mand of op de bank is.
alinelaila
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Random schreef: 04 dec 2021, 12:08
Nanna schreef: 04 dec 2021, 12:03
Maar dan 4?
Ja die vergelijking, maar dan ga je minder met slechter vergelijken. als het aan de kat lag... die houden van een warme, zachte, droge plek en aandacht en aaitjes én naar believen naar buiten kunnen.
Er zijn natuurlijk genoeg katten die daar niet van houden. Ik plaats ze vanuit mijn werk ook regelmatig, met mensen hebben ze niks en ze zijn dolgelukkig met ruimte, vrijheid en muizen vangen. En om te slapen kruipen ze op een hooizolder of in een stal.

Het hangt enorm van de katten af, maar ik vind je wat te stellig klinken dat alle katten warmte en aandacht en aaitjes moeten hebben.
DomorVerbeuk
Welke: Peruvian Doodle

Bericht door DomorVerbeuk »

Random schreef: 04 dec 2021, 12:08
Maar dan 4?

Bij mijn oudste zus verdwenen de katten ook naar de stal. Maar waren eerst gewend aan binnen zijn. Eentje heeft 16 jaar lang regelmatig op de vensterbank verlangend naar binnen zitten kijken. Je moet het kunnen denk ik dan. :ugh:
Sam is zijn hele leven nog nooit binnen geweest. Wij vonden hem als broodmagere doodsbange kitten, is waarschijnlijk in onze heg of tussen de wanden van de binnenbak (paardenbak) geboren en toch zit en ligt Sam 's zomers graag in de vensterbank een beetje naar binnen te kijken naar wat we aan het doen zijn.

Sam was overigens ook niet de bedoeling. Maar zeg maar nee tegen zo'n hoopje ellende. Ondertussen is hij een prachtige gechipte/ontwormde/gevaccineerde castraat die aan de zwerfkattenpopulatie in de buurt uitlegt dat dit zijn erf is en dat zij daar dus niets te zoeken hebben.

Zouden we geen zwerfkattenpopulatie in de buurt hebben, dan zouden we ook geen kat gekozen hebben. Binnen de bebouwing horen katten in mijn ogen niet van eigen terrein te kunnen. Ze moorden andermans huisdieren uit.
sabine
Site Admin
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Diana schreef: 04 dec 2021, 12:10
LizzySarah schreef: 04 dec 2021, 09:31 Hier mogen ze overal komen behalve op zolder en op bed.Vraag me altijd af hoe mensen nog kunnen slapen met al die dieren in bed,ik zou geen oog dicht doen denk ik.Ze slapen wel op de slaapkamer maar wel gezellig samen in een dichte bench .
Mijn honden slapen gewoon 's nachts :mrgreen: Van de katten word ik soms wel wakker, die willen nog wel eens op mijn gezicht gaan liggen of aan mijn haren trekken. Luca en Nena, de twee jonge katten, slapen 's nachts in een grote kattenbench, omdat Luca dan alleen maar wil knuffelen en mij daarvoor steeds wakker maakt. Maar van de slapende, stil liggende honden word ik dus niet wakker.
Ik word er ook niet per se wakker van, maar Pom pikt wel echt steeds meer plek in dan. Uiteindelijk als ik dan wel even wakker ben lig ik helemaal op de rand met een flinter dekbed en zij ligt languit. En dan kan ik niet meer slapen. De katten willen altijd onder het dekbed liggen en das veel te warm, dan doe ik echt geen oog dicht
Laatst gewijzigd door sabine op 04 dec 2021, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spelfout
Diana

Bericht door Diana »

sabine schreef: 04 dec 2021, 13:07
Diana schreef: 04 dec 2021, 12:10
Ik word er ook niet per se wakker van, maar Pom pikt wel echt steeds meer plek in dan. Uiteindelijk als ik dan wel even wakker ben lig ik helemaal op de rand met een flinter dekbek en zij ligt languit. En dan kan ik niet meer slapen. De katten willen altijd onder het dekbed liggen en das veel te warm, dan doe ik echt geen oog dicht
:LOL:
Dat snap ik, dat lijkt me ook niet fijn. Mijn honden liggen keurig op hun helft, de andere helft van het bed is van mij :mann: Amy plakt zich soms wel strak tegen mij aan, maar niet zo dat ze mij bijna uit bed duwt of al mijn dekens pikt.
Afbeelding
Plaats reactie