Trucje 1, "kiekeboe"

dre
Posts in topic: 10

Re: Samen trucjes leren?

Bericht door dre »

Lothian schreef: 08 dec 2021, 20:58 Die kop toen je Jammer zei :proest:
Gaat al goed zeg!
Ja Kenzi is nogal expressief in hoofd :hmmm:

Ik vind zelf dat ze nog teveel loopt, maar dat zal met de tijd denk wel afnemen
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 12

Bericht door Tamara »

Ik ben nog elke dag even aan het oefenen met vast houden. Bij Lanai gaat het elke dag beter.
Fet staat nog op nul. Die houdt nog niks vast, haha, niet eens voor een seconde. Wel leuk om daar oplossingen voor te bedenken. Morgen ga ik het met speelgoed doen bij Feta want dat neemt ze sowieso wel in de bek.
Afbeelding
Daan
Posts in topic: 7
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Nou, het begin is er hoor. Ben aan het uploaden. Ik gaf haar per ongeluk nog een elleboogje ook :schrik:
Daan
Contacteer:

Re: Trucje 1, "kiekeboe"

Bericht door Daan »

Met tuig, want het kwam op als poepen (net terug van uitlaten).
Yvette
Posts in topic: 14
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Wat leuk die filmpjes van jullie allemaal!! :cheer:

Mijn collega zei zat ze de oefening kende als "selfie" daar is ie wel heel leuk en geschikt voor inderdaad :engel:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
dre

Bericht door dre »

@Daan leuk!

Ik merkte dat Kenzi het makkelijker vond om op te springen als ik mijn beloningen iets boven mijn schouder hield (oor hoogte ongeveer).
Misschien dat dat voor Teddy ook makkelijker is om dan op te springen? Ik dacht bij jou in het filmpje ook zoiets gezien te hebben dat ze bij iets hoger houden wel opspringt.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 25
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Goede start, Daan!
Daan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Inge O schreef: 09 dec 2021, 09:07 Goede start, Daan!
Het is nu eerst de uitdaging om haar goed achter me te krijgen. En dat ik niet zelf omval met mijn fantastische motoriek hahaha.
Daan
Contacteer:

Bericht door Daan »

dre schreef: 09 dec 2021, 07:08 @Daan leuk!

Ik merkte dat Kenzi het makkelijker vond om op te springen als ik mijn beloningen iets boven mijn schouder hield (oor hoogte ongeveer).
Misschien dat dat voor Teddy ook makkelijker is om dan op te springen? Ik dacht bij jou in het filmpje ook zoiets gezien te hebben dat ze bij iets hoger houden wel opspringt.
Ja dat is een goede tip. Ik ben zelf een beetje wiebelig als ik zo zit dus het is ook sport voor mij, dus win-win haha.
Inge O

Bericht door Inge O »

Daan schreef: 09 dec 2021, 09:09
Inge O schreef: 09 dec 2021, 09:07 Goede start, Daan!
Het is nu eerst de uitdaging om haar goed achter me te krijgen. En dat ik niet zelf omval met mijn fantastische motoriek hahaha.
Misschien een idee om haar aan te lijnen en ergens aan vast te maken (aan die ren bv.) en dan zelf zo te gaan zitten dat ze niet voorbij je armen kan?
GoldenGizmo
Posts in topic: 4
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Ik heb nog maar één keertje geoefend met Gizmo, maar ik loop meteen tegen een heel groot probleem aan: Gizmo heeft het altijd al niks gevonden wanneer je met je hoofd in de buurt van zijn kop komt. Dus wanneer ik naar links kijk, wil hij echt zijn hoofd niet over mijn linkerschouder heen steken. Hebben jullie ideeën hoe ik hem meer op zijn gemak kan krijgen met onze hoofden vlak bij elkaar? :?

Hij had ook moeite met het idee dat hij achter me moest blijven, de volgende keer wil ik proberen of hij dat wel doet wanneer ik in het hoekje voor de bank ga zitten, richting de bank. (Hij springt niet op de bank namelijk)
Inge O

Bericht door Inge O »

GoldenGizmo schreef: 09 dec 2021, 09:39 Hebben jullie ideeën hoe ik hem meer op zijn gemak kan krijgen met onze hoofden vlak bij elkaar? :?
Als hij dat al zolang heeft zou ik dit eigenlijk liever respecteren en dit truucje gewoon overslaan ;-) .
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

GoldenGizmo schreef: 09 dec 2021, 09:39 Ik heb nog maar één keertje geoefend met Gizmo, maar ik loop meteen tegen een heel groot probleem aan: Gizmo heeft het altijd al niks gevonden wanneer je met je hoofd in de buurt van zijn kop komt. Dus wanneer ik naar links kijk, wil hij echt zijn hoofd niet over mijn linkerschouder heen steken. Hebben jullie ideeën hoe ik hem meer op zijn gemak kan krijgen met onze hoofden vlak bij elkaar? :?
Je kan specifiek op hoofden bij elkaar gaan belonen maar ik zou er in dit geval voor kiezen dat hij bijvoorbeeld kiekeboe met zijn kop om je been moet doen (terwijl je staat) of om je bovenarm. Dat ziet er vast ook leuk uit :D
Afbeelding
GoldenGizmo
Posts in topic: 4
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Lothian schreef: 09 dec 2021, 14:22
GoldenGizmo schreef: 09 dec 2021, 09:39 Ik heb nog maar één keertje geoefend met Gizmo, maar ik loop meteen tegen een heel groot probleem aan: Gizmo heeft het altijd al niks gevonden wanneer je met je hoofd in de buurt van zijn kop komt. Dus wanneer ik naar links kijk, wil hij echt zijn hoofd niet over mijn linkerschouder heen steken. Hebben jullie ideeën hoe ik hem meer op zijn gemak kan krijgen met onze hoofden vlak bij elkaar? :?
Je kan specifiek op hoofden bij elkaar gaan belonen maar ik zou er in dit geval voor kiezen dat hij bijvoorbeeld kiekeboe met zijn kop om je been moet doen (terwijl je staat) of om je bovenarm. Dat ziet er vast ook leuk uit :D
Nou ja, kiekeboe doet hij in feite al tussen mijn benen door :Q:
Sirene
Posts in topic: 59

Bericht door Sirene »

Zinodo schreef: 09 dec 2021, 19:01 Wij zijn ook aan de slag gegaan.
Met Nomi komt ook wel goed maar die vindt het inderdaad wel heel raar en spannend. Ik zou haar gewoon even voeren in die positie. Dus gewoon voeren over je schouder. Niet proberen verder te lokken en nog niet klikkeren. Zorg eerst dat ze daar wat comfortabeler is. Dus ook niet te lang tussen de voertjes laten zitten. Ik denk gewoon 20 voertjes klaarleggen. En dan 5 x links voeren, voeren, voeren en daarna 5 rechts en dan weer terug.
Keek eens even of ze dan minder na gaat denken en meer ontspant?
Doortje doet het al supergoed :cheer:
Ik zou met Ziva even voor de poef gaan zitten en Ziva erop.
Sirene

Bericht door Sirene »

Lothian schreef: 09 dec 2021, 14:22
Denk ik ook.
Maar als je het wel zou willen oefenen zou ik net als bij Nomi eerst een paar sessies gewoon achter elkaar wat voeren over je beide schouders en verder niet lokken of vragen. Gewoon voeren.
Tamara

Bericht door Tamara »

Leuk Zinodo; het lijkt me heel tof om met drie verschillende karakters te werken. Wat een verschil hé, hoe ze het oppakken en hoe je er zelf mee werkt.

Ik vind dat ook zo mooi om te zien hoe Feta en Lanai ieder op hun eigen manier en tempo dingen oppakken en aanleren.

@Sirene Dankzij jou heb ik het clickeren weer opgepakt en ik vind het steeds leuker. Dat ene kunstje, van langer vasthouden, daar zijn we nog mee aan het werk. Het duurt denk ik nog wel even voordat ze het door hebben, maar ik merk elke dag verschil. Als het klaar is zal ik een nieuw topic aanmaken met dat kunstje.

Nog even een vraag, want hier loop ik telkens tegenaan en dan geef ik het weer op: Lanai raakt snel gefrustreerd en gaat dan naar de koekjes blaffen, of naar de clicker, of naar mij. Dan is ze ook helemaal niet meer bezig met leren natuurlijk want de rust is weg. Ga ik dan te snel, ben ik niet duidelijk genoeg, of moet ik de sessies veel korter houden met haar?

Ondertussen ben ik ook bezig met timing oefenen. Wat is dat lastig zeg.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 20
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Zo leuk al die filmpjes.

Zelf ook weer aan de slag geweest. Lais eerst weer geclickt voor achter me zitten (moeilijk!) op een kleedje (als markering) en daarna 'selfie' (vond ik wel een leuke naam Yvette). Ze deed het leuk maar toen ik weer haar poten op me wilde hebben vond ze dat wel weer moeilijk en door de spanning ging ze lekker grof te werk... zit nu onder de krassen in m'n nek en op m'n hoofd :') .

Raaf weer achteruit. Heb nog koekje tussen m'n benen door gedaan (wat verder achter me deze keer) en dan gaat hij wel achteruit terug maar in een heel gebogen houding en dat vond ik niet zo'n succes, dus weer gewoon met 'inlopen' gedaan. Ik heb het koekje dan strak tussen hem en mij in en ben daar vandaag iets meer afstand in aan het creëren geweest. Dus hand met koekje iets voor me in plaats van strak tegen me aan.

En de smurf ging weer zo makkelijk met selfie, echt zo'n gezellig schatje is het :I: . Heb het achteruit lopen en achteruit op object stappen gefilmd vandaag, straks even kijken of dat gelukt is!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sirene

Bericht door Sirene »

Oja, selfie is trouwens echt een leuk commando ook :ok: als iemand spijt heeft van zijn commando (welk commando dan ook) dan kun je heel eenvoudig het nieuwe commando voor het oude commando toevoegen.
Dus: nieuwe commando, oude commando, trucje. Als je dat een paar keer doet en dan even wacht na je nieuwe commando zul je zien dat de hond het ook al doet op het nieuwe commando.
Sirene

Bericht door Sirene »

Ik heb met Klets geoefend een paar uur geleden en nog steeds een hele zere wang :LOL:

Inge O

Bericht door Inge O »

Leuk drietal, @Zinodo :lol1: ! Maar dat van die telefoon, jaaaa, dát zeggen ze natuurlijk allemaal :uitlachen: :engel: .

Ik ben hier verder bezig met Karma om te kiekeboeën terwijl ik op een stoel zit, dat vindt ze ook véél moeilijker want zomaar tegen baasje opspringen, mag dat wel :scratch: .
Dus ik doe eerst een tussenstap met haar 'op' de rugleuning van de stoel te vragen, en dan daarna met ik ook op de stoel.
Work in progress, maar dat ga ik (gezien mijn eerste Flickr-ervaring (flickr op, ja :S: !) niet allemaal filmen, misschien nog eens het eindresultaat.
Manuma

Bericht door Manuma »

Hahaha die Klets! Zij krabt ook, net als Meeko en laatstgenoemde gaat dus ook in mijn oren bijten :LOL:
Ik zal morgen eens filmen!

Door jouw filmpje op fb heb ik ook al het rond het krukje draaien geoefend, gaat steeds beter. Achteruit ergens op stappen is ook een leuke.
Inge O

Bericht door Inge O »

En wahahaha, Klets, die lijkt me verder helemaal niet ongeduldig :LOL: :LOL: .
Zamunda
Posts in topic: 20
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 09 dec 2021, 19:24 Ik heb met Klets geoefend een paar uur geleden en nog steeds een hele zere wang :LOL:

Hahaha dat drummen :LOL: en die kusjes :I: . Ik heb me ook werkelijk zitten bescheuren om je geblaas op haar kont en je straf die je daarna kreeg :LOL: (heb het tien keer herhaald :engel: ).

Bij Murf hou ik mijn hand hoger bij m'n schouder, dat scheelt wel heel veel potengemaai, vind ik wel prettig. Ik ben nu met lege hand aan het doen en dan na de klik het koekje uit het tasje pakken.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Tamara

Bericht door Tamara »

@zinodo Goede tip, dat ga ik morgen proberen, even de frustratie onderbreken.
Afbeelding
Plaats reactie