Ja Kenzi is nogal expressief in hoofd
Ik vind zelf dat ze nog teveel loopt, maar dat zal met de tijd denk wel afnemen
Het is nu eerst de uitdaging om haar goed achter me te krijgen. En dat ik niet zelf omval met mijn fantastische motoriek hahaha.
Ja dat is een goede tip. Ik ben zelf een beetje wiebelig als ik zo zit dus het is ook sport voor mij, dus win-win haha.dre schreef: ↑09 dec 2021, 07:08 @Daan leuk!
Ik merkte dat Kenzi het makkelijker vond om op te springen als ik mijn beloningen iets boven mijn schouder hield (oor hoogte ongeveer).
Misschien dat dat voor Teddy ook makkelijker is om dan op te springen? Ik dacht bij jou in het filmpje ook zoiets gezien te hebben dat ze bij iets hoger houden wel opspringt.
Misschien een idee om haar aan te lijnen en ergens aan vast te maken (aan die ren bv.) en dan zelf zo te gaan zitten dat ze niet voorbij je armen kan?
Als hij dat al zolang heeft zou ik dit eigenlijk liever respecteren en dit truucje gewoon overslaan .GoldenGizmo schreef: ↑09 dec 2021, 09:39 Hebben jullie ideeën hoe ik hem meer op zijn gemak kan krijgen met onze hoofden vlak bij elkaar?
Je kan specifiek op hoofden bij elkaar gaan belonen maar ik zou er in dit geval voor kiezen dat hij bijvoorbeeld kiekeboe met zijn kop om je been moet doen (terwijl je staat) of om je bovenarm. Dat ziet er vast ook leuk uitGoldenGizmo schreef: ↑09 dec 2021, 09:39 Ik heb nog maar één keertje geoefend met Gizmo, maar ik loop meteen tegen een heel groot probleem aan: Gizmo heeft het altijd al niks gevonden wanneer je met je hoofd in de buurt van zijn kop komt. Dus wanneer ik naar links kijk, wil hij echt zijn hoofd niet over mijn linkerschouder heen steken. Hebben jullie ideeën hoe ik hem meer op zijn gemak kan krijgen met onze hoofden vlak bij elkaar?
Nou ja, kiekeboe doet hij in feite al tussen mijn benen doorLothian schreef: ↑09 dec 2021, 14:22Je kan specifiek op hoofden bij elkaar gaan belonen maar ik zou er in dit geval voor kiezen dat hij bijvoorbeeld kiekeboe met zijn kop om je been moet doen (terwijl je staat) of om je bovenarm. Dat ziet er vast ook leuk uitGoldenGizmo schreef: ↑09 dec 2021, 09:39 Ik heb nog maar één keertje geoefend met Gizmo, maar ik loop meteen tegen een heel groot probleem aan: Gizmo heeft het altijd al niks gevonden wanneer je met je hoofd in de buurt van zijn kop komt. Dus wanneer ik naar links kijk, wil hij echt zijn hoofd niet over mijn linkerschouder heen steken. Hebben jullie ideeën hoe ik hem meer op zijn gemak kan krijgen met onze hoofden vlak bij elkaar?
Met Nomi komt ook wel goed maar die vindt het inderdaad wel heel raar en spannend. Ik zou haar gewoon even voeren in die positie. Dus gewoon voeren over je schouder. Niet proberen verder te lokken en nog niet klikkeren. Zorg eerst dat ze daar wat comfortabeler is. Dus ook niet te lang tussen de voertjes laten zitten. Ik denk gewoon 20 voertjes klaarleggen. En dan 5 x links voeren, voeren, voeren en daarna 5 rechts en dan weer terug.
Denk ik ook.Lothian schreef: ↑09 dec 2021, 14:22Je kan specifiek op hoofden bij elkaar gaan belonen maar ik zou er in dit geval voor kiezen dat hij bijvoorbeeld kiekeboe met zijn kop om je been moet doen (terwijl je staat) of om je bovenarm. Dat ziet er vast ook leuk uitGoldenGizmo schreef: ↑09 dec 2021, 09:39 Ik heb nog maar één keertje geoefend met Gizmo, maar ik loop meteen tegen een heel groot probleem aan: Gizmo heeft het altijd al niks gevonden wanneer je met je hoofd in de buurt van zijn kop komt. Dus wanneer ik naar links kijk, wil hij echt zijn hoofd niet over mijn linkerschouder heen steken. Hebben jullie ideeën hoe ik hem meer op zijn gemak kan krijgen met onze hoofden vlak bij elkaar?
Hahaha dat drummen en die kusjes . Ik heb me ook werkelijk zitten bescheuren om je geblaas op haar kont en je straf die je daarna kreeg (heb het tien keer herhaald ).