Hondenhuis of gescheiden inrichting?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Hondenhuis of gescheiden inrichting?

Bericht door Célie »

Zamunda schreef: 09 dec 2021, 18:59
Tineke schreef: 09 dec 2021, 10:54 Ze mogen overal komen en op de slaapkamer staat een groot biabed voor ze naast ons bed.
Ze slopen niets en als ze nat zijn droog ik ze af en als ze vies zijn , Abra rolt weleens in poep :kotz: , dan gaat ze direct in bad want dat vind ik zo smerig.
Heb je dan zo'n senioren-instapbad of wat :schrik: ?

Célie schreef: 09 dec 2021, 17:36Hier blijft Oes voor de glazen schuifdeur staan wachten ook al staat die gewoon wijd open :lol1:
:LOL: . Je moet die ramen niet zo vaak schoonmaken, dan kan ze het verschil beter zien.
Ik heb expres het slakkenspoor al laten zitten :')
Zamunda
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Célie schreef: 09 dec 2021, 19:13Ik heb expres het slakkenspoor al laten zitten :')
Heel goed begin :E: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Mechelse herders

Bericht door Inge »

Tara schreef:Moet je autist zijn om waarde te hechten aan je spullen?
Ik werk vrij hard voor mijn spullen en ik heb ook een aantal bezittingen waar ik gewoon heel erg aan gehecht ben, om wat voor reden dan ook.
Ik heb gewoon geen zin om mijn huis of mijn spullen te laten verloederen door mijn huisgenootjes.
Nee en zo bedoelde ik het ook niet.
Maar ik hecht dus geen waarde aan spullen, ik heb geen dure dingen, heb veel tweedehands meubels etc en ik schiet niet in de stress bij een krasje. Hij wel.
Hij vindt het lastig als de honden in hun enthousiasme of lompheid de bank tien cm verschuiven of als ze binnen stoeien.
Zijn autisme maakt wel dat hij daar niet heel flexibel in is.
Tegelijk wil ik mijn nieuwe huisje ook wel netjes houden nu.
Dus hebben we een middenweg gezocht en gevonden. We hebben een zware pvc vloer die de honden niet zomaar zullen beschadigen en waar twintig jaar garantie op zit en hebben afspraken gemaakt over wat ze wel en niet mogen.
Ze mogen dus op een van de banken, stoeien mogen ze buiten en zonder toezicht ligt Tika vast, 's nachts liggen ze allebei in hun kamerkennel.
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika

Afbeelding
Dennenappel

Bericht door Dennenappel »

Gewoon samen leven met de honden.
Zou niet anders willen.
Enige nadeel is bijna altijd en eeuwig zand overal in huis maar daar kan ik wel meeleven.
Veel te gezellig.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Dennenappel schreef: 12 dec 2021, 19:05 Gewoon samen leven met de honden.
Zou niet anders willen.
Enige nadeel is bijna altijd en eeuwig zand overal in huis maar daar kan ik wel meeleven.
Veel te gezellig.
Dat ze niet overal mogen komen betekent niet dat ze veel weggesloten zitten.
Het gaat me vooral om het feit dat ik ze niet op plekken wil hebben waar ik ook niet kom.

Ik heb een totaal debiel huis met 13 kamers. Waarom moeten ze daar allemaal in?
Ze zijn gewoon bij mij in de keuken en in de slaapkamer.
Wegsluiten doe ik bijna nooit maar als ik het doe is dat in het washok met twee luxe luie stoelen om in te liggen.

Kun je wel doen alsof een bench in de woonkamer gezelliger is maar dat is niet altijd zo.
Ik heb niets met "op de bank zitten" dus dat zou juist wegsluiten zijn.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Inge schreef: 09 dec 2021, 22:29 Hij vindt het lastig als de honden in hun enthousiasme of lompheid de bank tien cm verschuiven of als ze binnen stoeien.
Zijn autisme maakt wel dat hij daar niet heel flexibel in is.
Ik ben het tegenovergestelde van autistisch. Veel eerder te laks en te meegaand en ik kan me altijd van alles voorstellen.
En dan nog wil ik geen apenkooi in huis.
Raggen doe je buiten maar.

Ik snap wel dat het misschien nog vervelender is als je wel autistisch bent maar het zijn wel beesten in een mensenhuis, niet mensen in een beestenhok.
Ik zie gewoon geen voordelen. Het is al zo'n teringzooi als ze het niet doen.
Dennenappel

Bericht door Dennenappel »

Volgens mij zijn de meeste honden toch sowieso altijd daar waar jij bent... er zijn hier ook wel kamers waar ze niet komen maar dat is meer omdat ik daar nooit ben :mrgreen:

Wegsluiten doe ik eigenlijk alleen als er iemand voor onderhoud ofzo komt.
Nanna

Bericht door Nanna »

Hier slepen ze alleen maar unimaginable hoeveelheden zand mee. Voor de rest wordt er niets gesloopt, er wordt niet ge-apekooit en verschuiven doen ze ook niks. Het is ze allemaal best te leren.
Gisteren had mijn zoon een glas op de bank laten staan. Vanmorgen kwamen ze beneden en Django lag op de bank, langs dat hele glas. Haha! Normaal stuift ie op ze af maar nu sloop hij eerst omzichtig langs dat glas en ging daarna pas uit zijn welbekende spanielplaat.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

_Tiny_ schreef: 06 dec 2021, 19:41
Nanna schreef: 06 dec 2021, 19:37
_Tiny_ schreef: 06 dec 2021, 18:57 Mijn honden hebben de nieuwe hordeur gesloopt. Ze hoorden mij met de bakken rommelen en vlogen zó met zijn allen dwars door de hor.
😂😂😂
Ik hoor mijn partner nog godverdegodverren :LOL: :LOL:
😂😂😂😂😂😂
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Nanna schreef: 12 dec 2021, 19:43 Hier slepen ze alleen maar unimaginable hoeveelheden zand mee. Voor de rest wordt er niets gesloopt, er wordt niet ge-apekooit en verschuiven doen ze ook niks. Het is ze allemaal best te leren.
Gisteren had mijn zoon een glas op de bank laten staan. Vanmorgen kwamen ze beneden en Django lag op de bank, langs dat hele glas. Haha! Normaal stuift ie op ze af maar nu sloop hij eerst omzichtig langs dat glas en ging daarna pas uit zijn welbekende spanielplaat.
Nou het was Jip prima te leren maar Heavy is ook zo’n lompe herder hoor. Moet er niet aan denken om 2 herders in huis te hebben die gaan spelen 😩 ben niet autistisch zover ik weet maar hou er ook niet van dat de bank dan verschoven wordt of alles van tafel af vliegt dat is me gewoon te wild

Spelen doen ze buiten maar
Afbeelding
Barkley
Posts in topic: 1

Bericht door Barkley »

Ik heb een hondenhuis met twee katten die de boel nog af en toe versterken. Fred kwijlt. Kwijl komt overal als hij schud én een structuur met grove korrel ( :jank:) op de muur georven van de vorige eigenaar.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Nanna schreef: 12 dec 2021, 19:43 Hier slepen ze alleen maar unimaginable hoeveelheden zand mee. Voor de rest wordt er niets gesloopt, er wordt niet ge-apekooit en verschuiven doen ze ook niks. Het is ze allemaal best te leren.
:LOL: Nee. Jaap is eigenlijk meer een buitenhond, of zou dat moeten zijn.
Er ligt een goede droogloopmat en een hekje naar de kamer. Als ze echt goor zijn en ik gedweild heb, mogen ze daar eerst opdrogen.

Nu is de bank sowieso hun mand. Het maakt me niet uit wat ze daar doen, ik zit aan tafel. Ik kruip er wel een paar minuten bij om te knuffelen, maar verder niet.
Met ducttape als bescherming op de hoeken is ie redelijk intact gebleven. Misschien gaat deze twee jaar mee. Als ie afgeragd is haal ik weer een mooie tweedehands. Een paar tientjes en een aanhanger is nog steeds goedkoper dan een hondenmand.
En het staat net wat minder gestoord dan alleen een tafel en manden :mann:
Zus heeft er wel goed in gegraven :mrgreen:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 1
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Hondenhuis, ze mogen in principe overal komen, maar slapen beneden.
Beneden wel een kleed over de bank die er af gaat als er bezoek komt.
Afbeelding
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Ik heb Lexi natuurlijk als speelmaatje voor Maya dus spelen en ravotten in huis mag. Mits ze mijn spullen respecteren. Dus je ramt niet tegen mijn salontafel aan of gebruikt de bank als trampoline. En mijn planten zijn een absolute no go.
Beiden houden zich prima binnen die kaders (alhoewel Lexi nog wel eens uitglijd en dan wel tegen iets aanbotst maar dat reken ik niet mee).
Plaats reactie