Ik kan het me levendig voorstellen .
Hahaha, ik moest even puzzelen hoe je nou Freek zover had gekregen om zo hoog te springen achter je .
Onwijs leuke foto's weer.
Ik kan het me levendig voorstellen .
Hahaha, ik moest even puzzelen hoe je nou Freek zover had gekregen om zo hoog te springen achter je .
Wat ziet hij er dik uit op deze foto he Is ie niet hoor Vandaag weer gewogen en gemeten, 47 cm hoog en 13,5 kilo. 17 weken oud.
Niet perse als hij slaapt maar hij heeft wel heel graag een dekentje of knuffel in zijn mond om op te soppen en een beetje te doezelen. Hij houdt trouwens ook heel graag je hand of een vinger in zijn mond, om vervolgens niks mee te doen, gewoon even contact ofzo.
Dank jullie wel
Ja zo licht als een veertje die Freek, die kan dat gewoon
Wat lief
Het is dus echt al vanaf het eerste begin. Toen hoorde ik dat jij en Sonja er een oefening van hadden gemaakt om het zelf aan te trekken, daar ben ik ook mee begonnen maar dat maakte het alleen maar nog erger. Toen dacht ik oke, ik maak er nu een ding van dat is niet de bedoeling, dus toen ben ik weer overgegaan op het niet zeuren, we doen dat ding gewoon aan. Helpt dus ook niet. Hij heeft het niet heel vaak aan, keer of twee per week nog maar omdat ie er dus zo op reageertManuma schreef: ↑13 dec 2021, 07:25Wel balen van het tuig. Ik heb inmiddels Uma’s tuig al in gebruik voor Meeko, dat past gewoon al Meestal denk ik bij protest vooral aan het tuig anders omdoen maar Barrie wil er dus ook niet mee lopen. Draagt hij het maar heel weinig? Misschien dat het nog niet gewend is. Of net een drukkende gesp ergens?
Ik heb van het tuig een trucje gemaakt: de kop er zelf doorheen doen en dan op een traptrede staan zodat ik het dicht kan klikken. Daarna gaan we natuurlijk altijd naar buiten (=leuk) dus voor hem is er nu geen nadeel meer aan het tuig.
Manu vindt het omdoen altijd stom, maar dat is volgens mij echt door het even moeten wachten. Die gaat helemaal kwaad staan kijken
Nou zo'n mooi gespierd lijf als Duque mag hij gerust krijgen hoor, geen enkel probleem!!
Wat een lieve reactie, dank je welBorderbende schreef: ↑15 dec 2021, 07:00 Het is zo leuk om te volgen hoe zo`n pupje zijn plekje verovert in zijn nieuwe leven en nu helemaal ingeburgerd is. Super gaaf. Mooi zachte uitstraling en mooi om hem lekker aan het werk te zien op de kiekeboe foto. Hihihihi.
Haha aaahh ja ik vind hem ook knap maar dat vind ik jouw Meeko ook, moeten ze binnenkort maar eens samen op de foto zetten, kunnen we goed vergelijken wie er nu echt de knapste is
Ik vond het ook grappig, valt lekker op, op zo'n kortharige hondHeleboelie schreef: ↑15 dec 2021, 10:09 Zooooo knap in zijn kerstbandje!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank dames, ik ben het met jullie eens
Ja en dan is het genieten voor iedereen
Ah wat fijn joh! Wat is dat dan een heel ander (en vooral heel erg fijn) gevoel hè, als je samen weer gezellig en ontspannen op pad bent .Yvette schreef: ↑17 dec 2021, 12:28Hoe dan ook, @Zamunda zei gister over die langere riem en dat leek me een goed idee, gelijk weer terug gewisseld naar de 2 meter riem en als ik hem daarmee dus meer ruimte geef dan let hij veel beter op! Hij loopt dan alsnog wel vrijwel aan het eind van die lijn maar trekt niet en checkt regelmatig even uit zichzelf in. Heb net een uur met hem gelopen vanuit huis, niet echt ver maar een nieuw stuk dus licht spannend zo nu en dan, hij kon nergens los maar dat was niet zo erg want we waren echt gezellig samen onderweg, nieuwe dingen kijken, snuffelen, fotootje maken en koekjes verdienen, spelen, gewoon helemaal leuk Hij heeft eigenlijk helemaal niet getrokken, zo fijn! Lekker ook om weer te ontdekken dat de oplossing in mezelf ligt
Oh zo leuk met z'n speel in z'n bekkie .
Dank je ja die staart is echt lang hè, ik vind dat zo grappig want ik vind het dus ook heel leuk en mooi maar Tobias had voor een Cairn eigenlijk een iets te lange staart voor het mooie en dat stoorde me altijd een beetje.
Inderdaad gek hoe je beeld over iets kan veranderen. Ik had Engelse Setters toen ik voor het eerst de Hovawart leerde kennen en ik weet nog dat ik toen hun dikke - meestal hooggedragen - pluimstaart echt drie keer niks vond. En laat ik dat nu net één van hun sieraden vinden.
Leg je daar - voor jezelf, maar daardoor waarschijnlijk ook meer voor hem - niet teveel de nadruk op? Ik vind het in ieder geval doodnormaal dat er een grote kans is dat pups/jonge honden vreemde honden eng vinden, ik denk dat je hun stuk ingebakken genetica op dat punt echt niet mag onderschatten. Wilde hondachtigen hebben doorsnee niet veel goeds te verwachten van vreemde soortgenoten, dat halen wij er natuurlijk niet zomaar uit door daar wat positieve ervaringen tegenover te stellen.
Had je Setters ja? Wat leuk, dat wist ik niet. Fokte je daar ook mee?Inge O schreef: ↑21 dec 2021, 09:24Inderdaad gek hoe je beeld over iets kan veranderen. Ik had Engelse Setters toen ik voor het eerst de Hovawart leerde kennen en ik weet nog dat ik toen hun dikke - meestal hooggedragen - pluimstaart echt drie keer niks vond. En laat ik dat nu net één van hun sieraden vinden.
Het klinkt wel wat 'zwaarder' als het in werkelijkheid is hoeveel ik er daadwerkelijk aan doe nu ik het zo teruglees. Ik loop wel in andere gebieden als ik voorheen deed, voor mezelf kom ik het liefst zo min mogelijk mensen tegen, nu kies ik iets bevolktere gebieden uit maar die liggen wat meer op de route uit m'n werk dus dat is eigenlijk best handig.Inge O schreef: ↑21 dec 2021, 09:24Leg je daar - voor jezelf, maar daardoor waarschijnlijk ook meer voor hem - niet teveel de nadruk op? Ik vind het in ieder geval doodnormaal dat er een grote kans is dat pups/jonge honden vreemde honden eng vinden, ik denk dat je hun stuk ingebakken genetica op dat punt echt niet mag onderschatten. Wilde hondachtigen hebben doorsnee niet veel goeds te verwachten van vreemde soortgenoten, dat halen wij er natuurlijk niet zomaar uit door daar wat positieve ervaringen tegenover te stellen.
Ik heb daar eigenlijk nooit speciaal actie op ondernomen, en heb voor zover ik me kan herinneren toch nooit een volwassen hond gehad die bang was voor vreemde soortgenoten, trekt eigenlijk altijd wel automatisch bij (mits geen te erge negatieve ervaringen natuurlijk).
Dat was in mijn puberteit, en echt fokken deden we er niet mee maar één nestje heb ik er wel mee gehad. Trojka, en later pup Zoef - Trojka was één van mijn twee wereldhonden ooit.Yvette schreef: ↑21 dec 2021, 21:08Had je Setters ja? Wat leuk, dat wist ik niet. Fokte je daar ook mee?Inge O schreef: ↑21 dec 2021, 09:24Inderdaad gek hoe je beeld over iets kan veranderen. Ik had Engelse Setters toen ik voor het eerst de Hovawart leerde kennen en ik weet nog dat ik toen hun dikke - meestal hooggedragen - pluimstaart echt drie keer niks vond. En laat ik dat nu net één van hun sieraden vinden.
Dat hij zich verplicht voelt te snauwen is natuurlijk het nadeel van iedereen die zijn hond ongevraagd op je af laat lopen, daar heb ik zelf ook een vreselijke hekel aan maar heb dan weer het voordeel dat dat hier (waarschijnlijk door de grotere roedel) zelden gebeurt. Dat vind ik voor hem in ieder geval geen fijne situatie, en ik zou dan ook al op afstand vragen om hun hond bij zich te houden (en dan afhankelijk van Barrie's reactie wel of niet te laten kennismaken) en als dat niet lukt omdat mensen hun hond niet onder controle hebben zou ik gewoon doorlopen.Yvette schreef: ↑21 dec 2021, 00:01 als hij dan angstig op mijn voeten blijft plakken en van zich af snauwt als er een hond toch komt snuffelen dan wil ik uiteraard niet dat hij bedenkt dat dat nou een perfecte manier is om honden op afstand te houden.
Dat hij soms direct zijn plas laat lopen als hij besnuffelt wordt daarvan geloof ik wel dat dat overgaat met ouder worden.
Hoe zie jij dat?