Onze Barrie! Long time no see - update pag. 26
- Zamunda
- Posts in topic: 72
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Onze Barrie! Fotobom pag. 20
Oh wat is het toch een knapperd . En lekkere druiloor op dat tafeltje .
Vervelend dat hij zo achterna gejaagd is, ik zat gisteren nog te twijfelen of ik het er gewoon op zou gokken bij tegenliggers met twee loslopende honden maar toch maar een zijpad ingeslagen. Ben nu wel weer extra blij dat ik dat gedaan heb ondanks de twijfel. Vind het ook weleens lastig om te bepalen, fijn ook weer om jouw bijdrage te lezen Inge O!
Hoe is het met de passessie gegaan zondag? Nog gelukt om een tuig te vinden?
Vervelend dat hij zo achterna gejaagd is, ik zat gisteren nog te twijfelen of ik het er gewoon op zou gokken bij tegenliggers met twee loslopende honden maar toch maar een zijpad ingeslagen. Ben nu wel weer extra blij dat ik dat gedaan heb ondanks de twijfel. Vind het ook weleens lastig om te bepalen, fijn ook weer om jouw bijdrage te lezen Inge O!
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Lothian
- Posts in topic: 9
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Oww Chupa is ook wel aandoenlijk hoor
- Yvette
- Posts in topic: 191
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Ja het stomme was dat het er zó druk was en zo'n gebied met om de 30 meter een bruggetje met weiland, er was niet echt een ontsnappen aan. Het ging ook allemaal zo stom, kwam ik twee rustige Smousjes tegen, de eerste maakt rustig kennis, ik denk leuk, komt die tweede eraaan, die gaat me uit haar pannetje tegen Barrie de reactie van het baasje verraadde dat dat vaker zo ging en dan vraag ik me echt af waarom ze zo'n pl**risbeest niet ff bij zich houden. Een kruising Lab die plat in het gras lag te wachten met volle focus op ons, daar riep ik nog naar of ze haar hond ff bij zich wilde houden maar te druk met ouwe beppen dus ze had geen flauwe notie dat haar hond uberhaupt nog aanwezig was geloof ik. Nou ja, paar zulke gevalletjes dus, deze laatste was me gewoon te snel af en Barrie ook, die zette het gelijk op een lopen.Zamunda schreef: ↑22 dec 2021, 17:08 Oh wat is het toch een knapperd . En lekkere druiloor op dat tafeltje .
Ik kan daar nog best een tijd van na-balen, lost niks op maar toch.
Het tuig passen ging wel goed, dat was ook daar, vandaar dat ik daar beland was. Ik heb er direct ook een besteld, zelfde als Meeko nu heeft, zat erg mooi en zo op het eerst gezicht gedroeg hij zich er ook normaal mee. Vandaag helaas de postbode gemist dus morgen ophalen, ben heel benieuwd, heb een auberginekleurige besteld, lijkt me zo mooi bij zijn vachtje
Ah gos, ja hij is echt een oude hond nu. Buiten leeft ie wel op, hij vindt het nog steeds heerlijk om een stuk te struinen
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Zamunda
Fijn, zulke bazen. Dat balen zou ik ook hebben hoor (je wil zo graag dat het goed loopt), maar lost inderdaad niks op. Gewoon maar weer op naar de volgende keer/dag en misschien kijken of je het 'opzetten voor succes' hier ook meer kunt toepassen?Yvette schreef: ↑22 dec 2021, 22:54Ja het stomme was dat het er zó druk was en zo'n gebied met om de 30 meter een bruggetje met weiland, er was niet echt een ontsnappen aan. Het ging ook allemaal zo stom, kwam ik twee rustige Smousjes tegen, de eerste maakt rustig kennis, ik denk leuk, komt die tweede eraaan, die gaat me uit haar pannetje tegen Barrie de reactie van het baasje verraadde dat dat vaker zo ging en dan vraag ik me echt af waarom ze zo'n pl**risbeest niet ff bij zich houden. Een kruising Lab die plat in het gras lag te wachten met volle focus op ons, daar riep ik nog naar of ze haar hond ff bij zich wilde houden maar te druk met ouwe beppen dus ze had geen flauwe notie dat haar hond uberhaupt nog aanwezig was geloof ik. Nou ja, paar zulke gevalletjes dus, deze laatste was me gewoon te snel af en Barrie ook, die zette het gelijk op een lopen.
Ik kan daar nog best een tijd van na-balen, lost niks op maar toch.
Oh dat klinkt positief! Hopelijk ligt het dan toch aan de pasvorm en vindt hij dit tuig wel goed of okee. Ben benieuwd naar de foto's van de mooie kleurencombinatie .Het tuig passen ging wel goed, dat was ook daar, vandaar dat ik daar beland was. Ik heb er direct ook een besteld, zelfde als Meeko nu heeft, zat erg mooi en zo op het eerst gezicht gedroeg hij zich er ook normaal mee. Vandaag helaas de postbode gemist dus morgen ophalen, ben heel benieuwd, heb een auberginekleurige besteld, lijkt me zo mooi bij zijn vachtje
Was het ook nog een smous niet leuk dat soort ervaringen. Dat najagen ben ik ook altijd bang voor. Dat was iets wat Jip trouwens ook deed als hij de kans kreeg .
- Yvette
- Contacteer:
Hij is er! Hij zit echt zo mooi en goed, blijft ook heel netjes zitten ipv naar links of rechts te schuiven als de riem op spanning komt. Barrie ging wel eerst gelijk weer achterin zijn bench liggen ermee maar eenmaal buiten was het gelijk weer dikke pret. Komt wel goed dus.Zamunda schreef: ↑23 dec 2021, 00:05
Oh dat klinkt positief! Hopelijk ligt het dan toch aan de pasvorm en vindt hij dit tuig wel goed of okee. Ben benieuwd naar de foto's van de mooie kleurencombinatie .Het tuig passen ging wel goed, dat was ook daar, vandaar dat ik daar beland was. Ik heb er direct ook een besteld, zelfde als Meeko nu heeft, zat erg mooi en zo op het eerst gezicht gedroeg hij zich er ook normaal mee. Vandaag helaas de postbode gemist dus morgen ophalen, ben heel benieuwd, heb een auberginekleurige besteld, lijkt me zo mooi bij zijn vachtje
Alleen foto's maken valt niet mee natuurlijk in het donker, jammer iedere keer als hij leuk keek was m'n telefoon te traag. Maar hij is mooi! Echt gave kleur ook, beetje tussen aubergine en rode wijn in M'n nieuwe penning was ook binnen vandaag, ook mooi. Hij loopt er weer helemaal chique hij
Groetjes Yvette
- Yvette
- Contacteer:
Ik snap ook wel dat andere honden dat leuk vinden ja maar ik dus niet zo
Groetjes Yvette
Mooi tuigje zeg! Staat hem goed.
Fijne update met lekker veel foto's, ook omdat ik het wat achter was met lezen, maar dan nog
Hij ziet er stoer uit in zijn nieuwe outfit en mooie penning
Waardeloos van die ontmoetingen met andere honden waar Barrie schrik van krijgt. Zo jammer dat veel mensen alles maar laten gaan. Het is in ieder geval fijn om af en toe af te spreken met mensen met leuke of betrouwbare honden. Zoals die twee die niets met hem van doen willen hebben, maar het prima vinden als hij er bij loopt en zich 'gedraagt'.
Waardeloos van die ontmoetingen met andere honden waar Barrie schrik van krijgt. Zo jammer dat veel mensen alles maar laten gaan. Het is in ieder geval fijn om af en toe af te spreken met mensen met leuke of betrouwbare honden. Zoals die twee die niets met hem van doen willen hebben, maar het prima vinden als hij er bij loopt en zich 'gedraagt'.
Waaaauw wat staat het mooi Het zijn superfijne tuigen. Manu heeft er ook een en Uma droeg het dus ook. Bij Meeko zit het ook heel mooi.
Barrie en Murphy zien er nu toch wel anders uit dan Meeko. Die is echt langer in de rug en lijkt een stuk lager op de poten. Ik ga zo weer eens wegen. Ik hoop wel dat hij ook wat meer pootlengte gaat krijgen
Barrie en Murphy zien er nu toch wel anders uit dan Meeko. Die is echt langer in de rug en lijkt een stuk lager op de poten. Ik ga zo weer eens wegen. Ik hoop wel dat hij ook wat meer pootlengte gaat krijgen
Jij hebt gewoon de kelpie meeko is altijd anders geweest. Ook zijn vel zat veel losser. En zijn gangwerk was ook anders.Manuma schreef: ↑23 dec 2021, 21:38 Waaaauw wat staat het mooi Het zijn superfijne tuigen. Manu heeft er ook een en Uma droeg het dus ook. Bij Meeko zit het ook heel mooi.
- Yvette
- Contacteer:
Groetjes Yvette
- Yvette
- Contacteer:
Gezellig dat je weer bijgelezen bent!K@ren schreef: ↑23 dec 2021, 21:27 Fijne update met lekker veel foto's, ook omdat ik het wat achter was met lezen, maar dan nog
Ik heb idd ook wel mensen om mee af te spreken om te wandelen, is nog gezellig ook
Groetjes Yvette
- Yvette
- Contacteer:
Ze groeien ook niet helemaal gelijkmatig, Barrie zijn poten zijn nu weer wat langer geworden denk ik als ik het zo zie. Ik heb nu in elk geval niet meer dat ik denk wat is dat lijf groot in verhoudingManuma schreef: ↑23 dec 2021, 21:38 Waaaauw wat staat het mooi Het zijn superfijne tuigen. Manu heeft er ook een en Uma droeg het dus ook. Bij Meeko zit het ook heel mooi.
Ik vind ze allemaal wel net wat verschillend, ik denk dat Barrie tussen Murphy en Meeko in zit qua ruglengte. Maar toch wel lastig te zien van een foto. We moeten ze gewoon snel in het echt vergelijken
Groetjes Yvette
- Zamunda
Dat tuig staat hem heel mooi en goed . Liep hij er buiten nu al fijner mee als ik het goed begrijp? Welk merk was het nou ook alweer? DC?
Voor de kleur moet je nog maar veel foto's bij daglicht maken .
Lais vindt dat najagen ook zo'n ontzettend leuk spelletje. Nadat ik het haar één keer heb zien doen heeft ze nooit meer de kans gekregen van me, maar ik kon nog geregeld aan haar zien dat ze weer eens heel graag dat leuke spelletje had willen doen (wat ik dan voorkwam). Dat gedrag is mede de reden dat ik haar bij vrijwel geen enkele opvanger/logee/nieuwe aanwinst er meteen bij laat.
Ik ben wel benieuwd hoe hoog en lang Meeko is, zou het echt al zo verschillen? Ik zou ook weer recente foto's van Meeko in stand moeten zien natuurlijk *hint* .
Ik ga Murf weer eens meten als ik het niet vergeet.
Voor de kleur moet je nog maar veel foto's bij daglicht maken .
Lais vindt dat najagen ook zo'n ontzettend leuk spelletje. Nadat ik het haar één keer heb zien doen heeft ze nooit meer de kans gekregen van me, maar ik kon nog geregeld aan haar zien dat ze weer eens heel graag dat leuke spelletje had willen doen (wat ik dan voorkwam). Dat gedrag is mede de reden dat ik haar bij vrijwel geen enkele opvanger/logee/nieuwe aanwinst er meteen bij laat.
Ik ben wel benieuwd hoe hoog en lang Meeko is, zou het echt al zo verschillen? Ik zou ook weer recente foto's van Meeko in stand moeten zien natuurlijk *hint* .
Ik ga Murf weer eens meten als ik het niet vergeet.
- Yvette
- Contacteer:
https://www.rundog.nl/non-stop-line-harnas-50.html
Deze is het. Hij vindt het aandoen en de eerste 30 meter lopen nog steeds vreselijk maar daarna loopt ie er heel goed mee. Ik ben er zelf wel blij mee, hopelijk wordt dat aandoen ook nog beter, zou wel fijn zijn voor hemzelf. Overigens doet ie ook stom met halsband aan doen, hij wil gewoon liever een vrije vogel zijn denk ik
Groetjes Yvette
- Yvette
- Contacteer:
Zo, ff al die foto's hier spammen, het zijn er weer veel te veel, ik loop een beetje achter...
Zijn tuig dus, in het daglicht. Barrie heeft een nieuw dingetje, als we thuiskomen moet hij nu eerst even op het bankje voor het huis zitten. Even de straat bekijken
Samen met Freek uitlaten gaat ook steeds beter. Dat doen we aangelijnd bijna nooit, we lopen eigenlijk altijd twee rondjes maar langzaamaan gaat het dus wel goed, niet meer continu in de knoop of een vliegende Freeek omdat Barrie ineens aan de riem rukt
Eerste kerstdag, eerst lekker een uurtje door de polder gestruind.
De laatste dagen probeert hij Chupa er van te overtuigen dat hij echt heeeeeel leuk is. Kijk dan opa, kijk naar me, ik ben zoooo leuk!! Uiteraard vindt Chupa er geen zak aan, te druk, te opdringerig, te stom We nemen het nu dus maar voor Chup op want die doet zelf helemaal niks behalve ongelukkig kijken, arme ziel.
Pff ik mag ook niks, dan maar een kluifje eten naast mijn idool
Even lekker spelen met de baas
En dan uiteindelijk toch maar tevreden tegen het kind aan in slaap vallen
Oh ja, wat schreef ik in mijn openingspost ook al weer over verharen?? Voor jullie denken dat ik een vies mens ben, dit bed was de dag ervoor verschoond Maar goed, hij mag toch blijven hoor
En weer op dat bankje
Even de krukjeshobby onderhouden, gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat foto's te maken, zijn oor ging er slap van hangen, al dat kerstgedoe
Nog een paar foto's van net in de tuin, gewoon omdat hij zo knap is
En dit... Waarom vraag ik me dan af
Zijn tuig dus, in het daglicht. Barrie heeft een nieuw dingetje, als we thuiskomen moet hij nu eerst even op het bankje voor het huis zitten. Even de straat bekijken
Samen met Freek uitlaten gaat ook steeds beter. Dat doen we aangelijnd bijna nooit, we lopen eigenlijk altijd twee rondjes maar langzaamaan gaat het dus wel goed, niet meer continu in de knoop of een vliegende Freeek omdat Barrie ineens aan de riem rukt
Eerste kerstdag, eerst lekker een uurtje door de polder gestruind.
De laatste dagen probeert hij Chupa er van te overtuigen dat hij echt heeeeeel leuk is. Kijk dan opa, kijk naar me, ik ben zoooo leuk!! Uiteraard vindt Chupa er geen zak aan, te druk, te opdringerig, te stom We nemen het nu dus maar voor Chup op want die doet zelf helemaal niks behalve ongelukkig kijken, arme ziel.
Pff ik mag ook niks, dan maar een kluifje eten naast mijn idool
Even lekker spelen met de baas
En dan uiteindelijk toch maar tevreden tegen het kind aan in slaap vallen
Oh ja, wat schreef ik in mijn openingspost ook al weer over verharen?? Voor jullie denken dat ik een vies mens ben, dit bed was de dag ervoor verschoond Maar goed, hij mag toch blijven hoor
En weer op dat bankje
Even de krukjeshobby onderhouden, gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat foto's te maken, zijn oor ging er slap van hangen, al dat kerstgedoe
Nog een paar foto's van net in de tuin, gewoon omdat hij zo knap is
En dit... Waarom vraag ik me dan af
Groetjes Yvette
- Inge O
- Posts in topic: 40
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Onze Barrie! Update pag 22 - Wat een haar!!! En opaatje pesten...
Die prachtige lange staart , ik ben jaloers, mijn volgende pup kies ik uit op staartlengte.
En dat laken , weet je meteen waarom er hier geen honden in bed komen, hoe jammer ik het ook vind.
En dat laken , weet je meteen waarom er hier geen honden in bed komen, hoe jammer ik het ook vind.
- _Tiny_
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
prachtig die zelfbewuste blik. Nu al.
Wat een knap portret wordt het hihi ja dat haar en dat blijft ook nog eens overal tussen zitten :-p ik ga met de beide peruaantjes 2x per jaar tijdens de rui daarom ook naar de wasstraat en dan even goed uitblazen en dan ging het weer (maar daar zal jij wel allang opgekomen zijn )
- Zamunda
Leuk al die foto's van je heerlijke ventje . Tuig is echt prachtig, heb nog even naar de link gekeken en je hebt de mooiste kleur uitgezocht .
Grappig dat ie nu elke keer nog even op het bankje wil zitten om nog even na te genieten van de wandeling.
Grappig dat ie nu elke keer nog even op het bankje wil zitten om nog even na te genieten van de wandeling.
Ik wil ook geen honden ín bed hoor, dat vind ik echt niks. Maar óp bed (op de sprei) heb ik geen enkele last van, die haren blijven lekker boven de dekens. Verschilt wel per hond trouwens, Willem haart echt altijd dus dan is na één nacht die sprei alweer behaard, dat is/was (hij durft niet meer in de slaapkamer) wel jammer. Maar alsnog ín bed dus geen last van.
- Inge O
- Posts in topic: 40
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Jamaar, zo dom ben ik dan, als ze erop kunnen wil ik ze er ook in . Niet persé de hele nacht maar toch even lekker in bed knuffelen, tja, meer hebben die haren niet nodig natuurlijk .Zamunda schreef: ↑28 dec 2021, 14:11
Ik wil ook geen honden ín bed hoor, dat vind ik echt niks. Maar óp bed (op de sprei) heb ik geen enkele last van, die haren blijven lekker boven de dekens. Verschilt wel per hond trouwens, Willem haart echt altijd dus dan is na één nacht die sprei alweer behaard, dat is/was (hij durft niet meer in de slaapkamer) wel jammer. Maar alsnog ín bed dus geen last van.
- Yvette
- Contacteer:
Wij hebben allebei een apart dekbed dus vandaar dat die haren er ook onder komen Maar goed, hij slaapt denk ik twee keer per week op bed, vinden we nog wel gezellig, hij kan het zo lief dan maar wat vaker wassen.
Ik ga dat straks wel doen maar ben dat uitblazen nog aan het opbouwen, hij kan die waterblazer nog niet aan denk ik. Op andere honden is al heel lang geen enkel probleem meer, maar een beetje lucht in zijn richting vindt hij echt niet tof. Af en toe föhn ik hem even als we in de regen gelopen hebben maar dat kan met m'n handen vrij. Heb ik mooi de kans om hem te kroelen en vast te houden op tafel. Dat gaat nu al heel relaxt. Binnenkort maar eens kijken of hij de blazer ook accepteert, stapje voor stapje maar. Het heeft nu gelukkig nog geen haast.jenn90 schreef: ↑28 dec 2021, 06:37 Wat een knap portret wordt het hihi ja dat haar en dat blijft ook nog eens overal tussen zitten :-p ik ga met de beide peruaantjes 2x per jaar tijdens de rui daarom ook naar de wasstraat en dan even goed uitblazen en dan ging het weer (maar daar zal jij wel allang opgekomen zijn )
Groetjes Yvette
Nee snap ik helemaal , hier mogen de honden ook op bed/in bed Dakar en Zorro slapen graag onder de dekensYvette schreef: ↑28 dec 2021, 16:49 Wij hebben allebei een apart dekbed dus vandaar dat die haren er ook onder komen Maar goed, hij slaapt denk ik twee keer per week op bed, vinden we nog wel gezellig, hij kan het zo lief dan maar wat vaker wassen.
Ik ga dat straks wel doen maar ben dat uitblazen nog aan het opbouwen, hij kan die waterblazer nog niet aan denk ik. Op andere honden is al heel lang geen enkel probleem meer, maar een beetje lucht in zijn richting vindt hij echt niet tof. Af en toe föhn ik hem even als we in de regen gelopen hebben maar dat kan met m'n handen vrij. Heb ik mooi de kans om hem te kroelen en vast te houden op tafel. Dat gaat nu al heel relaxt. Binnenkort maar eens kijken of hij de blazer ook accepteert, stapje voor stapje maar. Het heeft nu gelukkig nog geen haast.jenn90 schreef: ↑28 dec 2021, 06:37 Wat een knap portret wordt het hihi ja dat haar en dat blijft ook nog eens overal tussen zitten :-p ik ga met de beide peruaantjes 2x per jaar tijdens de rui daarom ook naar de wasstraat en dan even goed uitblazen en dan ging het weer (maar daar zal jij wel allang opgekomen zijn )