Yvette schreef: 15 dec 2021, 23:20Hé top dat het zo goed gaat met je rug zeg, wat een opluchting moet dat zijn. Houden zo!
Nou echt! Dit wil ik echt niet meer, dus niet weer verkloten en lekker doorgaan met m'n oefeningen en verder genieten van wat ik allemaal alweer kan!
De cursus klinkt ook goed en knap,
doet hij dat buiten de cursus ook zo goed?
Ik heb met de aanlijnrondjes door de wijk af en toe wel echt een punthoofd hoor, weinig tot geen contact en dan loopt ie maar te leuren aan de riem, daar kan ik dus echt heel slecht tegen, heb zo'n bloedhekel aan honden die trekken

dat is nog een aandachtspuntje zullen we maar zeggen. Gelukkig gaat het ook wel af en toe goed, hoef ik niet helemaal moedeloos te worden.
Soms moet ik er echt wel hard voor werken, zoals vorige week tijdens de plaspauze van de cursus (hij wil graag naar de andere honden toe), maar meestal doet hij het heel netjes. Het meelopen aan de riem is wel altijd een oefening zeg maar, dus ik ben altijd alert op meelopen zonder trekken en gebruik daar veel beloningen bij plus veel samen doen (even op een bankje, even samen ergens naar kijken, voercircuitje), dat maakt het best intensief. Plus dat als de lijn toch strak komt ik echt stil blijf staan en hem niet trekkend laat lopen of zelf terug ga trekken.
Net als jij juist omdat ik dat trekken niet (meer) wil, ik wil hem gewoon nog niet leren dat het überhaupt een optie is om ergens te komen door trekken. Maar het grote verschil met jouw situatie is dat ik heel makkelijk van elke aanlijnwandeling een kan oefening maken (en heel vaak afstand kan nemen van dingen waarbij ik het contact kwijt zou raken), juist omdat ik hem voor gewoon uitlaten nooit hoef aan te lijnen. In het bos hier (en in de tuin en wei) loopt ie altijd los en die paar meter naar het bos toe doet hij het keurig aan de lijn, gaan we ergens anders heen en dus aangelijnd dan is het meteen een oefening, altijd.
Als ik hem voor ieder rondje mee moest nemen door een drukke woonwijk weet ik niet of ik dat volgehouden zou hebben hoor, soms wil je ook gewoon even door en vooral helemaal niet intensief bezig zijn

. Maar in de eerste weken heb ik hem wel opgetild als ik geen contact meer kreeg en het anders op trekken uitgelopen zou zijn (en dat doe ik nu nog wel een zeer enkele keer in moeilijke situaties), plus dat ie altijd aan een lijn van twee meter zit en ik dus wat speelruimte heb (als ie dan netjes meeloopt zit ik natuurlijk vaak te hannessen met die onhandig lange lijn

).
Maar ik ben er ook nog lang niet hoor, toch afwachten of het de komende maanden (jaren) ook blijft lukken zo.
Barrie trekt zeker ook als hij aan de halsband zit? Echt balen dat hij zijn tuig zo vervelend vindt, anders had je dat nog kunnen gebruiken voor de rondes waar hij dan maar mag trekken en de halsband alleen als je weet dat je een geschikte trainingssituatie hebt. Murf heeft echt helemaal niks van het tuig en daar heb ik niets voor hoeven doen (behalve misschien dat er zeker in de eerste weken nooit enige druk op heeft gestaan, misschien dat Barrie dat als vervelende associatie heeft?). Enige is dat ie er wel geregeld aan zat te krabben en het in die zin wel irritant leek te vinden (maar dat hadden ze toen met de halsbandjes ook). Misschien toch nog eens proberen met een tuig dat je echt op elke plek kunt verstellen? Die van Murf (van Zinodo) kan om de borst, om de hals én het stuk tussen de poten door versteld (en daar is ie nu eigenlijk echt uitgegroeid

).
Dat lijkt me wel een joekel van een Lab dan? Ik denk zeker dat Ren groter is als het overgrote deel van de Labradors. Tenzij je zo'n fieldlab treft, die zijn wel een stuk hoger lijkt op foto's altijd.
Okee, toch niet zo heel raar dus dat ik verbaasd was dan. Het lijkt me totaal geen field lab trouwens, veel te stevig en zie die mensen er ook niet voor aan. Ben wel benieuwd hoe hij uit gaat groeien, voorlopig gaan zij ook nog wel even door met lessen dus ik zie ze nog wel een tijdje.
Barrie en Murphy zijn dan nu idd even groot en zwaar, wat grappig, zo exact.
Al vanaf het uitvliegen eigenlijk hè, dat ze heel erg gelijk opgaan. Jij zei het volgens mij een tijdje terug al, dat het jou niet meer opviel dat hij de grootste zou zijn, op het laatst in het nest.
Ja doe eens, is wel leuk om te zien.
Barrie wordt donkerder op zijn lijf denk ik, wat dieper van kleur. Verder weinig echte verandering, zijn kleur is wat dat betreft niet zo spannend
Niet zozeer donkere (bruinere) haren dus, maar intenser? Heel mooi

.
kloesje schreef: 16 dec 2021, 08:41
Je moet die pup van je ook wel aan twee kanten aaien he
zo aai je aan 1 kant de streepjes eraf
Wel apart dat zijn brindle zo verdeeld is en dat het ook minder wordt

Ach het blijft een heel knap hondje.
Shit! Maar dan moet ik eigenlijk gewoon stoppen met aaien toch? Anders aai ik ze er aan de andere kant ook af straks

.
Ja ik vind het ook apart, wel erg leuk om zo te zien, ik hou wel van toverballetjes.
Inge O schreef: 16 dec 2021, 09:00
Zamunda schreef: 15 dec 2021, 19:49
En streepjes, streepjes, streepjes!
En wat minder streepjes
Jij hebt gewoon twéé pups gekregen voor de prijs van één!
Voor de prijs én de moeite van één

. Ik hou wel van een beetje efficiëntie

.
Random schreef: 16 dec 2021, 11:45
Haha, die welles-nietes met die streepjes!
Fijn dat het weer beter gaat met je rug.
Het is een grapjas

. Dank je, zó blij mee.
Ik hou er zo van

. Alleen dat ie er ook bij gaat blaffen en jengelen zodra hij doorheeft dat wij zalm zitten te eten (en hij al uitkijkt naar de restjes) is iets minder

. Gelukkig is ie bij negeren weer vrij snel stil.