Ik ben benieuwd of dat echt wonderpups zijn, of dat het vaker voorkomt. Wat ik wel weet is dat ze het niet van haar moeder had. Die was zo lomp als pup, als ze wilde stoppen zette gewoon haar voorpoten stil, met als gevolg dat haar achterlijf haar zo'n beetje voorbij kwam zeilen Daarom viel het ook zo op bij Kenya. Die had nog niet eens het nest verlaten en sprong al sierlijk een in de weg staande mand in en weer uit. Ik vond het zo wonderlijk dat ik het onthouden heb. Nu heb ik het óók over wonderlijk, dus dat zal het ook wel zijn danZamunda schreef: ↑20 dec 2021, 20:21 Ja ik ben ook erg benieuwd! Grappig dat verschil inderdaad zeg, Murf is wat dat betreft echt zo'n onhandige pup die nog weleens over z'n eigen poten kan struikelen . Maar er zijn blijkbaar van die lichamelijk wonderpups die gewoon meteen veel beter lichaamsbesef hebben zoals Kenya.
Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
Re: Murphy ❤ Beetje fotospam + filmpje van de waterrat
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
. Was Kenya verder ook rustig in haar bewegingen of had ze gewoon zulke goede controle?K@ren schreef: ↑21 dec 2021, 17:41Ik ben benieuwd of dat echt wonderpups zijn, of dat het vaker voorkomt. Wat ik wel weet is dat ze het niet van haar moeder had. Die was zo lomp als pup, als ze wilde stoppen zette gewoon haar voorpoten stil, met als gevolg dat haar achterlijf haar zo'n beetje voorbij kwam zeilen Daarom viel het ook zo op bij Kenya. Die had nog niet eens het nest verlaten en sprong al sierlijk een in de weg staande mand in en weer uit. Ik vond het zo wonderlijk dat ik het onthouden heb. Nu heb ik het óók over wonderlijk, dus dat zal het ook wel zijn dan
Ja daar ga ik wel voor zorgen
Haha. Ja ik zou het eens gaan proberen, kan maar zo dat hij het heel erg leuk vindt!tibbie schreef: ↑20 dec 2021, 22:07Nee, ik dacht er ooit eens een gekocht te hebben maar dat bleek een apporteerstaaf te zijn. En ik maar zoeken waar ik nou de snoepjes in kon stoppen. Nou ja, je hebt blond en blonder natuurlijk. Daarna heb ik er eigenlijk nooit meer aangedacht. Het zou best eens kunnen werken voor Qi want als ik een zakje met kaas uit mijn jaszak haal dan is ie er als de kippen bij.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Zamunda
Weer eens een foto-update
Even poseren in het water, met behulp van wat brokjes uiteraard
Die kleine vindt dit water echt te nat
Samen in de gaten houden wat Ravi daar ergens in de verte aan het doen is
In de opwachthouding
Shit, Raaf kwam toch niet dichterbij
Ja, nu hebben we beet hoor (Raaf ging poepen dus Lais wil daar graag als de kippen bij zijn )
En dan gaat die smurf ook maar mee, ondanks dat er nog niet op Raaf 'gejaagd' kan worden
Nog een keer geen natte voeten
Hij kan overal lekker zacht liggen en waar gaat ie liggen? In een doos waar hij het zachte mandje uitgesjord heeft . Het past nu nog, maar ook maar nét
Zandsnoetje (en mooi fiere oren)
Whoei
Ik wilde eigenlijk dat mos op de foto, maar er kwam er eentje fotobommen
En toen kwamen er drie fotobommen
Murf is ontevreden, Lais wil écht niet spelen
En weer uitermate tevreden, hij had het (lege) voerbakje gejat
Raaf wilde wel even meedoen, eerst samen met het voerbakje...
...toen hel hard naar de vijver rennen voor een slok water (ofzo) en weer heel hard terugrennen...
''Ja kom maar op, ik ben er klaar voor ''
''Ik ga nog lager liggen, dan ziet ie me niet''
''Jaaaa, daar heb ik je ''
Wat is die windhond toch een genot om naar te kijken als ie 'los' gaat . De andere honden vinden het wat minder lollig dat ie zoveel harder kan .
Het is zo'n scheetje
Hij heeft de vensterbank 'ontdekt'. Het is niet dat ie er uren in zit, maar af en toe een paar minuten naar buiten staren vindt ie wel leuk (er valt alleen zo weinig te zien op wat vogels na ).
''Ja, wat?''
Hij is echt heel definitief uit z'n tuig van Zinodo gegroeid . En ik zou toch zweren dat ik nog in allerlei opvolgmaten y-tuigen had maar ik heb alles overhoop gehaald en kon het niet vinden. Deze op z'n kleinst gezet en gepast, maar die is nog niet een paar centimeter te groot dus ik moest nog even op zoek naar een andere oplossing
Mijn streepjes
''Mag ik ook meedoen ?''
Dat stomme oor . Ik snap er niks van, ik ben zo dol op de half hangende oren van Lais en Raaf , maar bij die smurf vind ik ze staand veel leuker . En dan heeft ie niet eens de peruanenvorm (helaas), maar tóch moeten ze staan . Komt wel weer goed natuurlijk, maar wonderlijk hoe dat werkt
Tete a tete, ofzo
Hebbie wat lekkers???
Ja toe dan!
Kijk me nou eens mooi kijken, daar krijg ik toch wel wat voor?!
Met d'r vliegoren
M'n twee mannen met horizonvervuilers
Even poseren smurf, zodat ik in de gaten kan houden waar je streepjes blijven. Rechts...
...en links. God wat is die hond toch knap . Maar ik ben natuurlijk verblind door liefde .
Op wandeling. Ik heb Ravi het tuig gegeven wat Murf nog net te groot is en Murf heeft nu het tuig van Raaf. Dat is toch wel zo'n fijn tuig omdat het zo enorm aan te passen is! Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik de tuigen weer om kan ruilen
Lekker ding
Even een balansoefening jongen
Het was weer heerlijk wandelen, echt zo'n mooi gebied
Mooi drafje
Mijn knappe ventje
We kwamen nog een paar mensen tegen die met elkaar stonden te praten, met drie honden aan de riem. Mooie oefening om hem langs te loodsen. Eerst op afstand even laten kijken en daarna met z'n KVV er rustig langs geloodsd. Van afstand kwamen we even aan de praat en daarna heeft hij nog even gespeeld met de drie maanden oude lab-pup.
De hele tijd loslopen zat er niet in. In eerste instantie vond ik het te dicht bij de weg, daarna had ik hem vooral met sleeplijntje want dan kon ik hem weer goed bij me houden met het passeren van mensen. Niet dat ik de lijn ervoor nodig had want die KVV dus hij bleef heel netjes bij me op 'appèl'
De enige keer dat ik de lijn losgeklikt had, niet veel later kwamen wandelaars met honden ons tegemoet. Ik heb even getwijfeld maar ben toch een zijpad ingeslagen om een ontmoeting te ontlopen, ik doe dat toch liever met honden waarvan ik weet hoe ze reageren. Volgende week weer met Kayltje lopen
Later kwamen we nog langs een oude lab, toen was m'n vlees op én had ik niet eens brokjes meer (slecht uitgekiend ) en toen had ik toch even moeite om hem door te laten lopen hoor. Hij kwam wel, maar met dat ie het droge brokje rook ging hij meteen weer terug . Toen ben ik maar gaan 'rennen' (voor zover dat gaat) en toen kwam hij gezellig mee
We zijn ook nog een stuk langs de 60-km weg gelopen (op het fietspad), daar heb ik geen foto's van. Maar we zijn gepasseerd door een wandelaar, twee fietsers en aardig wat auto's, hebben we dat ook weer even meegenomen.
En weer thuis, iedereen moet elkaar even begroeten. Lais is alleen blij met mij, Raaf met mij en Murf .
Samen speeltje vasthouden
Raaf opwachten met speel in z'n bekkie
Even poseren in het water, met behulp van wat brokjes uiteraard
Die kleine vindt dit water echt te nat
Samen in de gaten houden wat Ravi daar ergens in de verte aan het doen is
In de opwachthouding
Shit, Raaf kwam toch niet dichterbij
Ja, nu hebben we beet hoor (Raaf ging poepen dus Lais wil daar graag als de kippen bij zijn )
En dan gaat die smurf ook maar mee, ondanks dat er nog niet op Raaf 'gejaagd' kan worden
Nog een keer geen natte voeten
Hij kan overal lekker zacht liggen en waar gaat ie liggen? In een doos waar hij het zachte mandje uitgesjord heeft . Het past nu nog, maar ook maar nét
Zandsnoetje (en mooi fiere oren)
Whoei
Ik wilde eigenlijk dat mos op de foto, maar er kwam er eentje fotobommen
En toen kwamen er drie fotobommen
Murf is ontevreden, Lais wil écht niet spelen
En weer uitermate tevreden, hij had het (lege) voerbakje gejat
Raaf wilde wel even meedoen, eerst samen met het voerbakje...
...toen hel hard naar de vijver rennen voor een slok water (ofzo) en weer heel hard terugrennen...
''Ja kom maar op, ik ben er klaar voor ''
''Ik ga nog lager liggen, dan ziet ie me niet''
''Jaaaa, daar heb ik je ''
Wat is die windhond toch een genot om naar te kijken als ie 'los' gaat . De andere honden vinden het wat minder lollig dat ie zoveel harder kan .
Het is zo'n scheetje
Hij heeft de vensterbank 'ontdekt'. Het is niet dat ie er uren in zit, maar af en toe een paar minuten naar buiten staren vindt ie wel leuk (er valt alleen zo weinig te zien op wat vogels na ).
''Ja, wat?''
Hij is echt heel definitief uit z'n tuig van Zinodo gegroeid . En ik zou toch zweren dat ik nog in allerlei opvolgmaten y-tuigen had maar ik heb alles overhoop gehaald en kon het niet vinden. Deze op z'n kleinst gezet en gepast, maar die is nog niet een paar centimeter te groot dus ik moest nog even op zoek naar een andere oplossing
Mijn streepjes
''Mag ik ook meedoen ?''
Dat stomme oor . Ik snap er niks van, ik ben zo dol op de half hangende oren van Lais en Raaf , maar bij die smurf vind ik ze staand veel leuker . En dan heeft ie niet eens de peruanenvorm (helaas), maar tóch moeten ze staan . Komt wel weer goed natuurlijk, maar wonderlijk hoe dat werkt
Tete a tete, ofzo
Hebbie wat lekkers???
Ja toe dan!
Kijk me nou eens mooi kijken, daar krijg ik toch wel wat voor?!
Met d'r vliegoren
M'n twee mannen met horizonvervuilers
Even poseren smurf, zodat ik in de gaten kan houden waar je streepjes blijven. Rechts...
...en links. God wat is die hond toch knap . Maar ik ben natuurlijk verblind door liefde .
Op wandeling. Ik heb Ravi het tuig gegeven wat Murf nog net te groot is en Murf heeft nu het tuig van Raaf. Dat is toch wel zo'n fijn tuig omdat het zo enorm aan te passen is! Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik de tuigen weer om kan ruilen
Lekker ding
Even een balansoefening jongen
Het was weer heerlijk wandelen, echt zo'n mooi gebied
Mooi drafje
Mijn knappe ventje
We kwamen nog een paar mensen tegen die met elkaar stonden te praten, met drie honden aan de riem. Mooie oefening om hem langs te loodsen. Eerst op afstand even laten kijken en daarna met z'n KVV er rustig langs geloodsd. Van afstand kwamen we even aan de praat en daarna heeft hij nog even gespeeld met de drie maanden oude lab-pup.
De hele tijd loslopen zat er niet in. In eerste instantie vond ik het te dicht bij de weg, daarna had ik hem vooral met sleeplijntje want dan kon ik hem weer goed bij me houden met het passeren van mensen. Niet dat ik de lijn ervoor nodig had want die KVV dus hij bleef heel netjes bij me op 'appèl'
De enige keer dat ik de lijn losgeklikt had, niet veel later kwamen wandelaars met honden ons tegemoet. Ik heb even getwijfeld maar ben toch een zijpad ingeslagen om een ontmoeting te ontlopen, ik doe dat toch liever met honden waarvan ik weet hoe ze reageren. Volgende week weer met Kayltje lopen
Later kwamen we nog langs een oude lab, toen was m'n vlees op én had ik niet eens brokjes meer (slecht uitgekiend ) en toen had ik toch even moeite om hem door te laten lopen hoor. Hij kwam wel, maar met dat ie het droge brokje rook ging hij meteen weer terug . Toen ben ik maar gaan 'rennen' (voor zover dat gaat) en toen kwam hij gezellig mee
We zijn ook nog een stuk langs de 60-km weg gelopen (op het fietspad), daar heb ik geen foto's van. Maar we zijn gepasseerd door een wandelaar, twee fietsers en aardig wat auto's, hebben we dat ook weer even meegenomen.
En weer thuis, iedereen moet elkaar even begroeten. Lais is alleen blij met mij, Raaf met mij en Murf .
Samen speeltje vasthouden
Raaf opwachten met speel in z'n bekkie
- Zamunda
Re: Murphy ❤ Fotoupdate
[Edit: foutje, klopte geen hol van de foto's en teksten ]
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Murphy ❤ Fotoupdate + hard gewerkt
Leuk dat hij zo wil spelen tijdens het wandelen .
- hakunamatata
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
De foto's kloppen totaal niet bij je bijschriften
Maar het is zo ook wel duidelijk dat hij flink groeit, nog steeds onwijs knap is, heerlijk pret maakt, jij stapelgek op hem bent en deze puppylesjes stukke fijner zijn. Heerlijk topic dit
Maar het is zo ook wel duidelijk dat hij flink groeit, nog steeds onwijs knap is, heerlijk pret maakt, jij stapelgek op hem bent en deze puppylesjes stukke fijner zijn. Heerlijk topic dit
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- Heleboelie
- Posts in topic: 9
Re: Murphy [emoji173] Fotoupdate + hard gewerkt
Wat word je kind knap!
En grooooot!
Ik hou van zandneusjes
(en bind voortaan een touwtje aan zo’n wubba, kun je em altijd naar je toe halen )
En grooooot!
Ik hou van zandneusjes
(en bind voortaan een touwtje aan zo’n wubba, kun je em altijd naar je toe halen )
- Zamunda
Ik zie het , dank! Ik ga het zo maar even aanpassen haha.
Dat klopt allemaal wel, ik ben inderdaad echt stapel op dat ventje. En het klinkt misschien raar, maar als ik hem in één woord zou moeten omschrijven dan zou dat 'gezellig' zijn. Ik zal zo eens een filmpje posten van hem in de auto, dat is zo'n moment dat ik hem zo gezellig vind .hakunamatata schreef: ↑22 dec 2021, 19:57Maar het is zo ook wel duidelijk dat hij flink groeit, nog steeds onwijs knap is, heerlijk pret maakt, jij stapelgek op hem bent en deze puppylesjes stukke fijner zijn. Heerlijk topic dit
Ja dat vind ik ook zo leuk! Raaf wil onderweg best weleens achter een bal ofzo aan hoor, maar dit is echt anders, Murf gaat ook gewoon zelf lekker spelen (en komt dan ook naar mij om weer samen te spelen). Zó leuk .
- Zamunda
Re: Murphy [emoji173] Fotoupdate + hard gewerkt
Ja zandneusjes zijn zo leuk hè . Ja, zo'n touwtje zou nog best handig zijn. Weet je wat ook handig is? Dat ik vandaag bedacht dat ik hem ook met m'n drie meter lange riem binnen had kunnen hengelen ipv zelf het water in te gaan .Heleboelie schreef: ↑22 dec 2021, 21:00 Wat word je kind knap!
En grooooot!
Ik hou van zandneusjes
Wat een fijne update. Wat woon je daar toch geweldig, man hoe mooi daar!
Jp had de foto's al gezien en die zei al dat Murphy zo erg op Ren lijkt. En het is echt waar niet normaal zeg. Die blikken en die kopvorm is echt precies Ren. Op die foto's in de auto zie je dat echt goed.
Echt superleuk dat hij het zo goed doet op de puppycursus, fijn dat je daar nog kan komen. Het is zo krom nu overal. Bij sommige mag het wel, bij de meesten niet.
Jp had de foto's al gezien en die zei al dat Murphy zo erg op Ren lijkt. En het is echt waar niet normaal zeg. Die blikken en die kopvorm is echt precies Ren. Op die foto's in de auto zie je dat echt goed.
Echt superleuk dat hij het zo goed doet op de puppycursus, fijn dat je daar nog kan komen. Het is zo krom nu overal. Bij sommige mag het wel, bij de meesten niet.
- Zamunda
De rust, ruimte en natuur is echt een groot genot hier, je kunt ook echt uren en uren wandelen door aansluitende bossen. Je moet het maar eens komen ontdekken .
Ja? Wat bijzonder. Ik heb er echt geen goed oog voor blijkt wel weer, ik vind namelijk de forumpuppy's heel erg op elkaar lijken, herken zoveel in Barrie en Meeko.
Ja ik vind het echt super hoe ze het geregeld hebben. Het was nu sowieso al vakantie maar voor de puppy's doen ze dan in elke week één les (of twee achter elkaar als er veel animo is), dus dat is al heel fijn dat ze dat zo regelen. Maar ja, nu lockdown dus dat ging niet door. Dacht ik. Dat ze de moeite doen om het op deze manier te regelen vind ik echt een groot pluspunt.
En ja hij doet het zó leuk! We kunnen zo lekker samen bezig zijn, hij voelt zich er prettig en ontspannen, kan er lekker spelen en leren gaat ook hartstikke fijn .
- Zamunda
Okee, poging twee met de foto's, wat een gepuzzel om het goed te krijgen!
We hadden mazzel vandaag . Er is natuurlijk een lockdown dus ik zat enorm te balen dat de speciale puppylessen in de vakantie niet door zouden gaan. Natuurlijk verzin ik er dan zelf wel wat op, maar ik vind de lessen wel echt fijn om te doen. Toen ik vanmorgen uit ging zoeken waar ik heen zou gaan met Murf dacht ik: ''Laat ik toch even op de website van de hondenschool kijken.'' En toen stond daar dat die lessen in aangepaste vorm door zouden gaan (per tweetallen twintig minuten les) dus daar werd ik heel blij van!
Toen toch eerst lekker samen op pad gegaan om weer wat te oefenen met auto's: auto's in een centrum waar 30 gereden wordt is prima, maar gaan ze 60-80 dan maken ze meer herrie en is dat toch nog wel wat spannend. Dus een plek uitgezocht waar het bos doorkruist wordt door een N-weg (met fietspad ernaast) en lekker op pad gegaan met brokjes, worst en kaas.
Eerst even werken knul, even bezig langs de weg.
Daarna lekker het bos in en naar het water (waar je uiteraard ook hier weer niet met je hond mag komen, best idioot vind ik)
Het was echt zalig weer: alles was wit van de rijp en de zon scheen zo lekker
Het water was ook minder nat
Mijn knapperd
Zo'n lekker zandsnoetje
Genieten
Mooie rijp
Trots ventje met z'n speel
Zo lekker enthousiast
Duiken op z'n prooi!
Mijn
Lekker langs de waterlijn flaneren
En thuis was het weer gedaan met z'n trotse houding
Willempie
En toen weer bij de hondenschool. Meestal ben ik vrij vroeg en dan zitten we nog even te kletsen in de auto, hij zit dan gewoon rustig om zich heen te kijken en vermaakt me dan met alle hoofden die hij trekt
We hadden een heel parcours op de les, zó leuk. Murf kon er ook bijna niet vanaf blijven toen hij nog moest wachten, hij vond het uitermate interessant. Het was onwijs intensief, we hebben hard gewerkt samen en het was heel erg leuk om te doen.
We hadden mazzel vandaag . Er is natuurlijk een lockdown dus ik zat enorm te balen dat de speciale puppylessen in de vakantie niet door zouden gaan. Natuurlijk verzin ik er dan zelf wel wat op, maar ik vind de lessen wel echt fijn om te doen. Toen ik vanmorgen uit ging zoeken waar ik heen zou gaan met Murf dacht ik: ''Laat ik toch even op de website van de hondenschool kijken.'' En toen stond daar dat die lessen in aangepaste vorm door zouden gaan (per tweetallen twintig minuten les) dus daar werd ik heel blij van!
Toen toch eerst lekker samen op pad gegaan om weer wat te oefenen met auto's: auto's in een centrum waar 30 gereden wordt is prima, maar gaan ze 60-80 dan maken ze meer herrie en is dat toch nog wel wat spannend. Dus een plek uitgezocht waar het bos doorkruist wordt door een N-weg (met fietspad ernaast) en lekker op pad gegaan met brokjes, worst en kaas.
Eerst even werken knul, even bezig langs de weg.
Daarna lekker het bos in en naar het water (waar je uiteraard ook hier weer niet met je hond mag komen, best idioot vind ik)
Het was echt zalig weer: alles was wit van de rijp en de zon scheen zo lekker
Het water was ook minder nat
Mijn knapperd
Zo'n lekker zandsnoetje
Genieten
Mooie rijp
Trots ventje met z'n speel
Zo lekker enthousiast
Duiken op z'n prooi!
Mijn
Lekker langs de waterlijn flaneren
En thuis was het weer gedaan met z'n trotse houding
Willempie
En toen weer bij de hondenschool. Meestal ben ik vrij vroeg en dan zitten we nog even te kletsen in de auto, hij zit dan gewoon rustig om zich heen te kijken en vermaakt me dan met alle hoofden die hij trekt
We hadden een heel parcours op de les, zó leuk. Murf kon er ook bijna niet vanaf blijven toen hij nog moest wachten, hij vond het uitermate interessant. Het was onwijs intensief, we hebben hard gewerkt samen en het was heel erg leuk om te doen.
- Zamunda
Hier het filmpje, vanmiddag onderweg naar de hondenschool. Hij zit gewoon lekker naar buiten te kijken, heel rustig maar oh zo gezellig vind ik het het . Hij zit eigenlijk nooit te kloten, geen gedoe, gewoon gezellig. Kijk nou, veel leuker wordt het niet om onderweg te zijn :Zamunda schreef: ↑22 dec 2021, 21:02Dat klopt allemaal wel, ik ben inderdaad echt stapel op dat ventje. En het klinkt misschien raar, maar als ik hem in één woord zou moeten omschrijven dan zou dat 'gezellig' zijn. Ik zal zo eens een filmpje posten van hem in de auto, dat is zo'n moment dat ik hem zo gezellig vind .hakunamatata schreef: ↑22 dec 2021, 19:57Maar het is zo ook wel duidelijk dat hij flink groeit, nog steeds onwijs knap is, heerlijk pret maakt, jij stapelgek op hem bent en deze puppylesjes stukke fijner zijn. Heerlijk topic dit
(er speelde een liedje op de radio en YT loopt te emmeren over copyright, dat ze reclame gaan afspelen ofzo. Of misschien tonen ze hem helemaal niet? Zeg effe als dat gebeurt aub, dan zet ik er zelf wel een ander liedje onder)
Re: Murphy ❤ Fotoupdate + hard gewerkt (poging twee)
Hij kan de richting aangeven met zijn oren wat zit hij daar heerlijk ontspannen,heel gezellig inderdaad
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Ik heb even de datums terug gekeken maar het zijn echt twee posts van vandaag, wat lijkt hij ontzettend gegroeid in de tweede post! Komt misschien door dat tuig? Hij wordt wel knap zeg!
Superfijn dat jouw cursus gewoon doorgaat, dat had ik ook echt graag gewild maar het is hier de 15e januari op z'n vroegst weer, echt jammer wel, ik had juist wel zin om iets leuks te doen in de kerstvakantie, ergens een leuke workshop ofzo. Maar boffen voor jullie dus!
Superfijn dat jouw cursus gewoon doorgaat, dat had ik ook echt graag gewild maar het is hier de 15e januari op z'n vroegst weer, echt jammer wel, ik had juist wel zin om iets leuks te doen in de kerstvakantie, ergens een leuke workshop ofzo. Maar boffen voor jullie dus!
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- Zamunda
De foto's van in de wei zijn van de 18de dus dat scheelt dan wel vier dagen, de twee poseerfoto's op de houten tafel van de 20ste, die van de wandeling (met die picknicktafel en houtblokken) van de 21ste maar daar heeft hij ook Ravi's tuig al aan. De andere post is echt allemaal van de 22ste. Nu ik nog eens teruggekeken heb lijkt hij op de foto's van vandaag inderdaad wat groter, maar dat zal dan toch wel gezichtsbedrog zijn want er zit tussen sommige foto's maar één dag . Misschien toch dat tuig, zwart kleedt af hè .Yvette schreef: ↑22 dec 2021, 23:19 Ik heb even de datums terug gekeken maar het zijn echt twee posts van vandaag, wat lijkt hij ontzettend gegroeid in de tweede post! Komt misschien door dat tuig? Hij wordt wel knap zeg!
Ik zal hem weer eens meten als ik eraan denk! Is Barrie al voorbij de 47cm gespurt?
Ja het is maar twintig minuten (alhoewel het vandaag zeker een half uur was, daar kun je echt wel lekker wat in doen) maar het is toch net even leuk en goed. Misschien kun je toch iets vinden voor in de vakantie? Buiten mag je met twee sporten exclusief instructeur, dus wie weet wordt er toch nog wel iets georganiseerd bij jou in de buurt? Anders maar een paar wandelafspraken, of met iemand afspreken om samen iets te oefenen met de honden ofzo? De 15de duurt nog lang hè, balen.
Hahaha, ja hij stuurt ons alle kanten op . Ja hij is zo ontspannen! Hij gaat ook wel vaak gewoon lekker liggen en dat is ook gezellig, maar dit naar buiten kijken vind ik nog leuker .
- Borderbende
- Posts in topic: 31
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Echt super heerlijke fotoreportages. En die tevreden, relaxte blik om saampjes met je op pad te zijn. Dat vinden ze hier ook altijd zo speciaal.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Inge O
Prijs julliezelf gelukkig over hoe het tot nu toe allemaal ging in jullie puppytijd. Karma was net 8 weken in de eerste volle lockdown, wij konden compleet nérgens heen . Al mijn vrienden en familie woonden ook nog eens over de grens en die zat ook dicht (stomste maatregel ooit ) dus daarmee wandelen viel ook weg als optie.Yvette schreef: ↑22 dec 2021, 23:19 Superfijn dat jouw cursus gewoon doorgaat, dat had ik ook echt graag gewild maar het is hier de 15e januari op z'n vroegst weer, echt jammer wel, ik had juist wel zin om iets leuks te doen in de kerstvakantie, ergens een leuke workshop ofzo. Maar boffen voor jullie dus!
Het was echt een kuttijd waarin ze niks of niemand zag en ook niks meemaakte, ze was 5 maand toen ze voor het eerst naar de hondenschool mocht - voor een paar weken, want daarna sloot die ook weer .
Het is wel een mooie oplossing die jullie hondenschool heeft. Ik ga het ook eens voorstellen bij die van mij
Hier ziet hij er heel volwassen uit ineens
En is nou echt tijdens die wandeling dat ene oor gaan hangen? De eerste foto's staat ze beide nog fier rechtop, maar later hangt er eentje
Rustig Goede controle blijkbaar. Kenya en een broertje waren de ADHD puppen van het nest. Ze was snel en behendig. Als jonge hond liep ze bijna altijd in een drafje of harder. Toen ik G&G met haar trainde en dan het hierkomen met afstoppen deed, rende ze hard naar me toe, om bij het commando sta of af in een fractie van een seconde stil te staan of in de af te ploffen. En dat zag er dan nog sierlijk uit ook. Zo'n rap meisje, niet normaal. Nadeel was wel dat ze vaak eerst deed, en dan pas luisterde
- Zamunda
Fijn is dat. Murf vindt het nog niet speciaal vrees ik, voor hem is het heel gewoon. Hij gaat er ooit nog wel achter komen dat het niet meer gewoon zal zijn .Borderbende schreef: ↑23 dec 2021, 06:52 Echt super heerlijke fotoreportages. En die tevreden, relaxte blik om saampjes met je op pad te zijn. Dat vinden ze hier ook altijd zo speciaal.
Ja, ze zijn nog net stevig genoeg om rechtop te staan als de oorbasis ook rechtop staat, draait hij z'n oorbasis wat dan redt de schelp het niet meer en gaat die hangen . Dat is nu steeds zo, gelukkig zie ik dus nog vaak z'n staande oren .
Is dat niet vrij gewoon? Of is het normaler dat als een oor weer gaat hangen dat dan continu is?
Oh hahaha. Dan dus echt bijzonder goede controle! Die G&G zal genieten geweest zijn om met haar te doen. Daarbuiten was het soms iets minder handig dat snelle doen voor het luisteren .K@ren schreef: ↑23 dec 2021, 18:30 Rustig Goede controle blijkbaar. Kenya en een broertje waren de ADHD puppen van het nest. Ze was snel en behendig. Als jonge hond liep ze bijna altijd in een drafje of harder. Toen ik G&G met haar trainde en dan het hierkomen met afstoppen deed, rende ze hard naar me toe, om bij het commando sta of af in een fractie van een seconde stil te staan of in de af te ploffen. En dat zag er dan nog sierlijk uit ook. Zo'n rap meisje, niet normaal. Nadeel was wel dat ze vaak eerst deed, en dan pas luisterde
Nou hè. Goed idee om het voor te stellen, zou fijn zijn als ze het ook zo willen doen.
Dat doe ik zeker! Ik moet er niet aan denken dat het zo zou zijn als bij jou met Karma. Het is niet dat er echt geen alternatieven zijn in mijn geval (kan bijv. fijne wandelafspraken maken gelukkig) maar voor mezelf is zo'n les sowieso een fijne houvast/stok achter de deur.Inge O schreef: ↑23 dec 2021, 08:55Prijs julliezelf gelukkig over hoe het tot nu toe allemaal ging in jullie puppytijd. Karma was net 8 weken in de eerste volle lockdown, wij konden compleet nérgens heen . Al mijn vrienden en familie woonden ook nog eens over de grens en die zat ook dicht (stomste maatregel ooit ) dus daarmee wandelen viel ook weg als optie.
Het was echt een kuttijd waarin ze niks of niemand zag en ook niks meemaakte, ze was 5 maand toen ze voor het eerst naar de hondenschool mocht - voor een paar weken, want daarna sloot die ook weer .
Hoe was het voor Karma toen ze eindelijk (voor slechts een paar weken) naar de hondenschool mocht? Vond ze dat heel overweldigend of eng?
- Inge O
Karma is sowieso een abnormaaltje, op zowat alle gebied, dit vat haar zowat het beste samen .
Dus nee, ze vond daarna niks eng, 'eng' staat totaal niet in haar woordenboek, de enige uitzondering daarop was een ontmoeting met een heel grote hond toen ze zo'n weekje of 10 was.
Op de hondenschool stond ze zo'n 10 seconden zo en vanaf dan was het alleen maar , en dat gaat al 2 jaar zo door.
- Zamunda
Dan was het de allerbeste pup om in een lockdown op te groeien, tsss wat een portret! Ze lijkt me een onwijs fijne hond en eentje die jou graag scherp houdt .Inge O schreef: ↑23 dec 2021, 19:18Karma is sowieso een abnormaaltje, op zowat alle gebied, dit vat haar zowat het beste samen .
Dus nee, ze vond daarna niks eng, 'eng' staat totaal niet in haar woordenboek, de enige uitzondering daarop was een ontmoeting met een heel grote hond toen ze zo'n weekje of 10 was.
Op de hondenschool stond ze zo'n 10 seconden zo en vanaf dan was het alleen maar , en dat gaat al 2 jaar zo door.
- Inge O
- Zamunda
Haha, haantje de voorste hoor. Mooi om te zien maar ze heeft je vast weleens een hartverzakking bezorgd?