Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Murphy ❤ Fotoupdate + hard gewerkt

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 22 dec 2021, 21:04Wat een fijne update. Wat woon je daar toch geweldig, man hoe mooi daar!
De rust, ruimte en natuur is echt een groot genot hier, je kunt ook echt uren en uren wandelen door aansluitende bossen. Je moet het maar eens komen ontdekken 😄.

Sirene schreef: 22 dec 2021, 21:04Jp had de foto's al gezien en die zei al dat Murphy zo erg op Ren lijkt. En het is echt waar :80: niet normaal zeg. Die blikken en die kopvorm is echt precies Ren. Op die foto's in de auto zie je dat echt goed.
Ja? Wat bijzonder. Ik heb er echt geen goed oog voor blijkt wel weer, ik vind namelijk de forumpuppy's heel erg op elkaar lijken, herken zoveel in Barrie en Meeko.

Sirene schreef: 22 dec 2021, 21:04Echt superleuk dat hij het zo goed doet op de puppycursus, fijn dat je daar nog kan komen. Het is zo krom nu overal. Bij sommige mag het wel, bij de meesten niet.
Ja ik vind het echt super hoe ze het geregeld hebben. Het was nu sowieso al vakantie maar voor de puppy's doen ze dan in elke week één les (of twee achter elkaar als er veel animo is), dus dat is al heel fijn dat ze dat zo regelen. Maar ja, nu lockdown dus dat ging niet door. Dacht ik. Dat ze de moeite doen om het op deze manier te regelen vind ik echt een groot pluspunt.
En ja hij doet het zó leuk! We kunnen zo lekker samen bezig zijn, hij voelt zich er prettig en ontspannen, kan er lekker spelen en leren gaat ook hartstikke fijn :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Okee, poging twee met de foto's, wat een gepuzzel om het goed te krijgen!

We hadden mazzel vandaag :cheer: . Er is natuurlijk een lockdown dus ik zat enorm te balen dat de speciale puppylessen in de vakantie niet door zouden gaan. Natuurlijk verzin ik er dan zelf wel wat op, maar ik vind de lessen wel echt fijn om te doen. Toen ik vanmorgen uit ging zoeken waar ik heen zou gaan met Murf dacht ik: ''Laat ik toch even op de website van de hondenschool kijken.'' En toen stond daar dat die lessen in aangepaste vorm door zouden gaan (per tweetallen twintig minuten les) dus daar werd ik heel blij van!
Toen toch eerst lekker samen op pad gegaan om weer wat te oefenen met auto's: auto's in een centrum waar 30 gereden wordt is prima, maar gaan ze 60-80 dan maken ze meer herrie en is dat toch nog wel wat spannend. Dus een plek uitgezocht waar het bos doorkruist wordt door een N-weg (met fietspad ernaast) en lekker op pad gegaan met brokjes, worst en kaas.

Eerst even werken knul, even bezig langs de weg.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna lekker het bos in en naar het water (waar je uiteraard ook hier weer niet met je hond mag komen, best idioot vind ik)
Afbeelding

Het was echt zalig weer: alles was wit van de rijp en de zon scheen zo lekker :I:
Afbeelding

Het water was ook minder nat :mrgreen:
Afbeelding

Mijn knapperd
Afbeelding

Zo'n lekker zandsnoetje :I:
Afbeelding

Genieten
Afbeelding

Mooie rijp
Afbeelding

Trots ventje met z'n speel
Afbeelding

Zo lekker enthousiast
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duiken op z'n prooi!
Afbeelding

Mijn
Afbeelding

Lekker langs de waterlijn flaneren
Afbeelding

En thuis was het weer gedaan met z'n trotse houding :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Willempie
Afbeelding

En toen weer bij de hondenschool. Meestal ben ik vrij vroeg en dan zitten we nog even te kletsen in de auto, hij zit dan gewoon rustig om zich heen te kijken :19: en vermaakt me dan met alle hoofden die hij trekt :I:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hadden een heel parcours op de les, zó leuk. Murf kon er ook bijna niet vanaf blijven toen hij nog moest wachten, hij vond het uitermate interessant. Het was onwijs intensief, we hebben hard gewerkt samen en het was heel erg leuk om te doen.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Zamunda schreef: 22 dec 2021, 21:02
hakunamatata schreef: 22 dec 2021, 19:57Maar het is zo ook wel duidelijk dat hij flink groeit, nog steeds onwijs knap is, heerlijk pret maakt, jij stapelgek op hem bent en deze puppylesjes stukke fijner zijn. Heerlijk topic dit :hartjes: :hartjes:
Dat klopt allemaal wel, ik ben inderdaad echt stapel op dat ventje. En het klinkt misschien raar, maar als ik hem in één woord zou moeten omschrijven dan zou dat 'gezellig' zijn. Ik zal zo eens een filmpje posten van hem in de auto, dat is zo'n moment dat ik hem zo gezellig vind :I: .
Hier het filmpje, vanmiddag onderweg naar de hondenschool. Hij zit gewoon lekker naar buiten te kijken, heel rustig maar oh zo gezellig vind ik het het :I: . Hij zit eigenlijk nooit te kloten, geen gedoe, gewoon gezellig. Kijk nou, veel leuker wordt het niet om onderweg te zijn :I: :
(er speelde een liedje op de radio en YT loopt te emmeren over copyright, dat ze reclame gaan afspelen ofzo. Of misschien tonen ze hem helemaal niet? Zeg effe als dat gebeurt aub, dan zet ik er zelf wel een ander liedje onder)
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Re: Murphy ❤ Fotoupdate + hard gewerkt (poging twee)

Bericht door Smoushond »

Hij kan de richting aangeven met zijn oren 🤣 wat zit hij daar heerlijk ontspannen,heel gezellig inderdaad
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ik heb even de datums terug gekeken maar het zijn echt twee posts van vandaag, wat lijkt hij ontzettend gegroeid in de tweede post! Komt misschien door dat tuig? :dunno: Hij wordt wel knap zeg! :I:
Superfijn dat jouw cursus gewoon doorgaat, dat had ik ook echt graag gewild maar het is hier de 15e januari op z'n vroegst weer, echt jammer wel, ik had juist wel zin om iets leuks te doen in de kerstvakantie, ergens een leuke workshop ofzo. Maar boffen voor jullie dus!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 22 dec 2021, 23:19 Ik heb even de datums terug gekeken maar het zijn echt twee posts van vandaag, wat lijkt hij ontzettend gegroeid in de tweede post! Komt misschien door dat tuig? :dunno: Hij wordt wel knap zeg! :I:
Superfijn dat jouw cursus gewoon doorgaat, dat had ik ook echt graag gewild maar het is hier de 15e januari op z'n vroegst weer, echt jammer wel, ik had juist wel zin om iets leuks te doen in de kerstvakantie, ergens een leuke workshop ofzo. Maar boffen voor jullie dus!
De foto's van in de wei zijn van de 18de dus dat scheelt dan wel vier dagen, de twee poseerfoto's op de houten tafel van de 20ste, die van de wandeling (met die picknicktafel en houtblokken) van de 21ste maar daar heeft hij ook Ravi's tuig al aan. De andere post is echt allemaal van de 22ste. Nu ik nog eens teruggekeken heb lijkt hij op de foto's van vandaag inderdaad wat groter, maar dat zal dan toch wel gezichtsbedrog zijn want er zit tussen sommige foto's maar één dag :tongue: . Misschien toch dat tuig, zwart kleedt af hè :mrgreen: .

Ik zal hem weer eens meten als ik eraan denk! Is Barrie al voorbij de 47cm gespurt?

Ja het is maar twintig minuten (alhoewel het vandaag zeker een half uur was, daar kun je echt wel lekker wat in doen) maar het is toch net even leuk en goed. Misschien kun je toch iets vinden voor in de vakantie? Buiten mag je met twee sporten exclusief instructeur, dus wie weet wordt er toch nog wel iets georganiseerd bij jou in de buurt? Anders maar een paar wandelafspraken, of met iemand afspreken om samen iets te oefenen met de honden ofzo? De 15de duurt nog lang hè, balen.

Smoushond schreef: 22 dec 2021, 22:10 Hij kan de richting aangeven met zijn oren 🤣 wat zit hij daar heerlijk ontspannen,heel gezellig inderdaad
Hahaha, ja hij stuurt ons alle kanten op :F: . Ja hij is zo ontspannen! Hij gaat ook wel vaak gewoon lekker liggen en dat is ook gezellig, maar dit naar buiten kijken vind ik nog leuker :hartjes: .
Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Echt super heerlijke fotoreportages. En die tevreden, relaxte blik om saampjes met je op pad te zijn. Dat vinden ze hier ook altijd zo speciaal.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Yvette schreef: 22 dec 2021, 23:19 Superfijn dat jouw cursus gewoon doorgaat, dat had ik ook echt graag gewild maar het is hier de 15e januari op z'n vroegst weer, echt jammer wel, ik had juist wel zin om iets leuks te doen in de kerstvakantie, ergens een leuke workshop ofzo. Maar boffen voor jullie dus!
Prijs julliezelf gelukkig over hoe het tot nu toe allemaal ging in jullie puppytijd. Karma was net 8 weken in de eerste volle lockdown, wij konden compleet nérgens heen :( . Al mijn vrienden en familie woonden ook nog eens over de grens en die zat ook dicht (stomste maatregel ooit :boos: ) dus daarmee wandelen viel ook weg als optie.

Het was echt een kuttijd waarin ze niks of niemand zag en ook niks meemaakte, ze was 5 maand toen ze voor het eerst naar de hondenschool mocht - voor een paar weken, want daarna sloot die ook weer :( .
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Het is wel een mooie oplossing die jullie hondenschool heeft. Ik ga het ook eens voorstellen bij die van mij 😉
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 30

Bericht door K@ren »

Zamunda schreef: 22 dec 2021, 21:28 Afbeelding
Hier ziet hij er heel volwassen uit ineens :80:
En is nou echt tijdens die wandeling dat ene oor gaan hangen? De eerste foto's staat ze beide nog fier rechtop, maar later hangt er eentje :scratch:
Zamunda schreef: 22 dec 2021, 09:06 . Was Kenya verder ook rustig in haar bewegingen of had ze gewoon zulke goede controle?
Rustig :schrik: Goede controle blijkbaar. Kenya en een broertje waren de ADHD puppen van het nest. Ze was snel en behendig. Als jonge hond liep ze bijna altijd in een drafje of harder. Toen ik G&G met haar trainde en dan het hierkomen met afstoppen deed, rende ze hard naar me toe, om bij het commando sta of af in een fractie van een seconde stil te staan of in de af te ploffen. En dat zag er dan nog sierlijk uit ook. Zo'n rap meisje, niet normaal. Nadeel was wel dat ze vaak eerst deed, en dan pas luisterde :')
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Borderbende schreef: 23 dec 2021, 06:52 Echt super heerlijke fotoreportages. En die tevreden, relaxte blik om saampjes met je op pad te zijn. Dat vinden ze hier ook altijd zo speciaal.
Fijn is dat. Murf vindt het nog niet speciaal vrees ik, voor hem is het heel gewoon. Hij gaat er ooit nog wel achter komen dat het niet meer gewoon zal zijn :') .

K@ren schreef: 23 dec 2021, 18:30En is nou echt tijdens die wandeling dat ene oor gaan hangen? De eerste foto's staat ze beide nog fier rechtop, maar later hangt er eentje :scratch:
Ja, ze zijn nog net stevig genoeg om rechtop te staan als de oorbasis ook rechtop staat, draait hij z'n oorbasis wat dan redt de schelp het niet meer en gaat die hangen :tongue: . Dat is nu steeds zo, gelukkig zie ik dus nog vaak z'n staande oren :I: .
Is dat niet vrij gewoon? Of is het normaler dat als een oor weer gaat hangen dat dan continu is?

K@ren schreef: 23 dec 2021, 18:30 Rustig :schrik: Goede controle blijkbaar. Kenya en een broertje waren de ADHD puppen van het nest. Ze was snel en behendig. Als jonge hond liep ze bijna altijd in een drafje of harder. Toen ik G&G met haar trainde en dan het hierkomen met afstoppen deed, rende ze hard naar me toe, om bij het commando sta of af in een fractie van een seconde stil te staan of in de af te ploffen. En dat zag er dan nog sierlijk uit ook. Zo'n rap meisje, niet normaal. Nadeel was wel dat ze vaak eerst deed, en dan pas luisterde :')
Oh hahaha. Dan dus echt bijzonder goede controle! Die G&G zal genieten geweest zijn om met haar te doen. Daarbuiten was het soms iets minder handig dat snelle doen voor het luisteren :tongue: .

Smoushond schreef: 23 dec 2021, 09:18 Het is wel een mooie oplossing die jullie hondenschool heeft. Ik ga het ook eens voorstellen bij die van mij 😉
Nou hè. Goed idee om het voor te stellen, zou fijn zijn als ze het ook zo willen doen.

Inge O schreef: 23 dec 2021, 08:55Prijs julliezelf gelukkig over hoe het tot nu toe allemaal ging in jullie puppytijd. Karma was net 8 weken in de eerste volle lockdown, wij konden compleet nérgens heen :( . Al mijn vrienden en familie woonden ook nog eens over de grens en die zat ook dicht (stomste maatregel ooit :boos: ) dus daarmee wandelen viel ook weg als optie.

Het was echt een kuttijd waarin ze niks of niemand zag en ook niks meemaakte, ze was 5 maand toen ze voor het eerst naar de hondenschool mocht - voor een paar weken, want daarna sloot die ook weer :( .
Dat doe ik zeker! Ik moet er niet aan denken dat het zo zou zijn als bij jou met Karma. Het is niet dat er echt geen alternatieven zijn in mijn geval (kan bijv. fijne wandelafspraken maken gelukkig) maar voor mezelf is zo'n les sowieso een fijne houvast/stok achter de deur.

Hoe was het voor Karma toen ze eindelijk (voor slechts een paar weken) naar de hondenschool mocht? Vond ze dat heel overweldigend of eng?
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 23 dec 2021, 19:10
Hoe was het voor Karma toen ze eindelijk (voor slechts een paar weken) naar de hondenschool mocht? Vond ze dat heel overweldigend of eng?
Karma is sowieso een abnormaaltje, op zowat alle gebied, dit vat haar zowat het beste samen :Q: .

Dus nee, ze vond daarna niks eng, 'eng' staat totaal niet in haar woordenboek, de enige uitzondering daarop was een ontmoeting met een heel grote hond toen ze zo'n weekje of 10 was.
Op de hondenschool stond ze zo'n 10 seconden zo :eek: en vanaf dan was het alleen maar :cheer: :gjump: , en dat gaat al 2 jaar zo door.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 23 dec 2021, 19:18Karma is sowieso een abnormaaltje, op zowat alle gebied, dit vat haar zowat het beste samen :Q: .

Dus nee, ze vond daarna niks eng, 'eng' staat totaal niet in haar woordenboek, de enige uitzondering daarop was een ontmoeting met een heel grote hond toen ze zo'n weekje of 10 was.
Op de hondenschool stond ze zo'n 10 seconden zo :eek: en vanaf dan was het alleen maar :cheer: :gjump: , en dat gaat al 2 jaar zo door.
Dan was het de allerbeste pup om in een lockdown op te groeien, tsss wat een portret! Ze lijkt me een onwijs fijne hond en eentje die jou graag scherp houdt :mrgreen: .
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Hier gingen we - tijdens een héél uitzonderlijke wandeling met haar broer toen ze zo'n maandje of 4 was - voor het eerst met een pontje over water. Nou, zoals je ziet vond ze dat heel eng - not :F:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Haha, haantje de voorste hoor. Mooi om te zien maar ze heeft je vast weleens een hartverzakking bezorgd?
Afbeelding
Doyaquba
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Wat is Murphy knap zeg :I: Dat zandsnoetje, doe mij ook maar zo eentje :mann:

Fijn dat de cursus bij jullie door mag gaan! Cato is ook zo'n lockdownpup en die vindt het nog steeds erg spannend als er ergens meer dan 5 mensen zijn :19:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 23 dec 2021, 19:27 Haha, haantje de voorste hoor. Mooi om te zien maar ze heeft je vast weleens een hartverzakking bezorgd?
Ik krijg niet zo snel hartverzakkingen, maar het moment dat ze voor het eerst ontdekt had dat ze vanuit de tuin (als het hekje openstaat, en dat is sindsdien nooit meer zonder toezicht) de kreek kon overzwemmen en vanuit het tegenoverliggende land dan zo de weg op kreeg ik er toch een kleintje.

En toen ze via de kreek Engeland wilde bereiken (ze was toen pas 6 maand) en nog een stipje aan de kreekhorizon was stond ik ook wel zo :80: .

Maar het went :tongue: .
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Gewoon even wat dingen van de afgelopen tijd.

Zo wild als hij met Mannes is, zo netjes is hij naar oudje Lap toe :80: . Ze zijn niet vaak samen want Lap ligt bijna altijd in haar huisje te slapen en Murf zit meestal in het andere gedeelte van de keuken, maar de laatste tijd loopt Murf vaker een tijdje los in de keuken en dan wil Lap ook nog weleens tevoorschijn komen voor eten en drinken. Afgezien van een klein beetje sturen toen hij nog jonger was en ze vooral apart houden heb ik eigenlijk niets gedaan aan hun interactie en toch houdt hij zelf afstand van haar! Hij wil wél heel graag, dat zie je aan dat hele lijfje haha, maar afgezien van (op afstand) graag volgen wat ze doet handelt hij er niet naar. Ik denk eigenlijk dat hij Lap's lichaamstaal oppikt (oef die GIFTIG worden als hij te dichtbij zou komen :devil: ), ik vind het in elk geval heel fijn en best bijzonder.

Hij heeft ook twee keer bij Willem in de bench gelegen :80: . Willem's (huidige) bench heeft het open deurtje op de kopse kant en Willem ligt vaak helemaal achterin dus er is voorin nog ruimte zat. In het begin stond dat ding nog anders en heeft Murf een goede snauw gekregen toen hij te dicht bij Willem kwam, inmiddels heeft hij het dus weer geprobeerd maar met meer ruimte en meer respect. Het was beide keren niet heel lang, maar toch erg leuk om die ontwikkeling te zien. Ik zie die twee nog steeds in de toekomst heel veel bij en tegen elkaar aanliggen. Willem zocht Mister ook altijd heel graag op, ik denk dat hij dat bij Murf ook gaat doen als die rustig genoeg is.

Lais zit al sinds Murf hier is onder de schrammen in haar nek (de rest van haar lijf is meestal veilig ingepakt :') ), ik snap wel dat ze hem soms al zat is voordat hij nog maar bij haar is. Ze is zo'n woesteling is toch zoveel te lief voor die kleine. Gelukkig voor haar neemt Raaf tegenwoordig het speelstokje vaak over! Dat vindt die kleine prima, zolang hij maar kan spelen :mrgreen: . In de ochtend vindt Raaf het nog te vroeg voor dat soort ongein dus dan blijft Lais nog de pineut. Loopt ze op een paadje en blockt die kleine haar, ze weet dat zodra ze doorloopt hij in haar nek hangt dus dan blijft ze net zolang staan tot die hapsmurf zich iets verplaatst :') . In één hoek van de tuin komt ie niet, daar staat een tamme kastanje en ligt de grond bezaaid met de oh zo pijnlijk prikkende bolsters. Lais loopt om de een of andere vage reden altijd al hinkelend door die hoek (waarom?!) maar nu gebruikt ze die hoek heel tactisch als ze die smurf af wil schudden :LOL: .

Bij het laatste rondje is het nogal eens zo koud dat je je adem kunt zien en door onze hoofdlampen is dat dan helemaal goed zichtbaar. De eerste keer stond die smurf heel raar te kijken haha, toen ademde man heel gericht naar hem en sprong die smurf omhoog om naar die adem te happen :mrgreen: .

Ik vind hem echt heel fijn bedreven in de hondentaal, in elk geval in de roedel. Raaf is een lastige qua contact maken in huis maar die kleine weet goed afstand te houden en dan met z'n allerschattigst schuddende kontje (en hele lijf) in lage houding Raaf toch vaak aan het spelen te krijgen. Zo gaaf om te zien :I: .

En dan is het voor ons ook nog onze gewenste knuffelkont :I: . Als je bij hem op de bank gaat zitten gaat ie net als hierboven bij Raaf al kontjeschuddend vragen of hij op je mag komen en dan kruipt hij zo rustig bij je :I: . Dan geeft ie kusjes in je nek haha en ligt al kreunend te kroelen. Dat zijn echt van die cadeautjes :I: . Het duurt max tien minuten hoor, dat wel. Dan gaat ie happen en houdt ie niet meer op :mrgreen: . Geeft niet, speeltje in dat bekkie en beetje samen spelen is ook leuk.

Doyaquba schreef: 23 dec 2021, 19:32Wat is Murphy knap zeg :I: Dat zandsnoetje, doe mij ook maar zo eentje :mann:

Fijn dat de cursus bij jullie door mag gaan! Cato is ook zo'n lockdownpup en die vindt het nog steeds erg spannend als er ergens meer dan 5 mensen zijn :19:
Ja dat is best klote. Als het basiskarakter zoals dat van Karma is dan doet het gelukkig niet zoveel, maar bij de meeste pups zal het toch best wat moeite geven.

Inge O schreef: 23 dec 2021, 19:33Ik krijg niet zo snel hartverzakkingen, maar het moment dat ze voor het eerst ontdekt had dat ze vanuit de tuin (als het hekje openstaat, en dat is sindsdien nooit meer zonder toezicht) de kreek kon overzwemmen en vanuit het tegenoverliggende land dan zo de weg op kreeg ik er toch een kleintje.

En toen ze via de kreek Engeland wilde bereiken (ze was toen pas 6 maand) en nog een stipje aan de kreekhorizon was stond ik ook wel zo :80: .

Maar het went :tongue: .
Vreselijk :LOL: . Gelukkig dat het went of je weet het beter te voorkomen :tongue: .
Afbeelding
Inge O

Re: Murphy ❤ Wat korte verhaaltjes

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 23 dec 2021, 19:58 Als je bij hem op de bank gaat zitten gaat ie net als hierboven bij Raaf al kontjeschuddend vragen of hij op je mag komen en dan kruipt hij zo rustig bij je :I: . Dan geeft ie kusjes in je nek haha en ligt al kreunend te kroelen. Dat zijn echt van die cadeautjes :I: .
Aowwwwww :I:
Yvette
Posts in topic: 64
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Inge O schreef: 23 dec 2021, 08:55
Yvette schreef: 22 dec 2021, 23:19 Superfijn dat jouw cursus gewoon doorgaat, dat had ik ook echt graag gewild maar het is hier de 15e januari op z'n vroegst weer, echt jammer wel, ik had juist wel zin om iets leuks te doen in de kerstvakantie, ergens een leuke workshop ofzo. Maar boffen voor jullie dus!
Prijs julliezelf gelukkig over hoe het tot nu toe allemaal ging in jullie puppytijd. Karma was net 8 weken in de eerste volle lockdown, wij konden compleet nérgens heen :( . Al mijn vrienden en familie woonden ook nog eens over de grens en die zat ook dicht (stomste maatregel ooit :boos: ) dus daarmee wandelen viel ook weg als optie.

Het is ook geen echt geklaag, ik had vorig jaar Freek net voor de lockdown en dat was inderdaad echt veel erger. We hebben veel leuks gemist daardoor.
Bij jou klinkt het wel helemaal dramatisch maar volgens mij was het vorig jaar ook echt veel strenger in België.

Gelukkig is het met onze honden gewoon goed gekomen, dat geeft ook wel aan dat er ook echt een hoop bepaald wordt door karakter.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Inge O

Bericht door Inge O »

Yvette schreef: 23 dec 2021, 20:16 ik had vorig jaar Freek net voor de lockdown en dat was inderdaad echt veel erger. We hebben veel leuks gemist daardoor.
Bij jou klinkt het wel helemaal dramatisch maar volgens mij was het vorig jaar ook echt veel strenger in België.
Ik woon (sinds een paar jaar) in NL, maar heb al mijn vrienden en familie over de grens, ook de hondenschool, dus dat maakte het super-kut. En Karma is opgegroeid tijdens de allereerste lockdown (voorjaar 2020), en toen zaten de grenzen ook voor weken potdicht :blauwoog: .
Gelukkig is het met onze honden gewoon goed gekomen, dat geeft ook wel aan dat er ook echt een hoop bepaald wordt door karakter.
Zeker weten, het allerbelangrijkste wel.
hakunamatata
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Smoushond schreef: 22 dec 2021, 22:10 Hij kan de richting aangeven met zijn oren 🤣 wat zit hij daar heerlijk ontspannen,heel gezellig inderdaad
Dit was precies mijn reactie :LOL: :hartjes:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 30

Bericht door K@ren »

Zamunda schreef: 23 dec 2021, 19:10 Ja, ze zijn nog net stevig genoeg om rechtop te staan als de oorbasis ook rechtop staat, draait hij z'n oorbasis wat dan redt de schelp het niet meer en gaat die hangen . Dat is nu steeds zo, gelukkig zie ik dus nog vaak z'n staande oren .
Is dat niet vrij gewoon? Of is het normaler dat als een oor weer gaat hangen dat dan continu is
Lijkt me wel hoor, naast de Tervueren met haar kleine driehoekige oortjes die volgens mij vrij makkelijk gingen staan (maar ik was een kind, ik denk nu aan de foto's van haar als jonge hond) heb ik alleen ervaring met hangoren :mrgreen: Ik denk dat het hetzelfde is als met de grote flappers van Kuno, die als pup zeer regelmatig binnenstebuiten over zijn hoofd heen lagen :Q: Met ouder worden werd dat een stuk minder, want alles wordt dan toch wat steviger.

Zamunda schreef: 23 dec 2021, 19:10 Die G&G zal genieten geweest zijn om met haar te doen. Daarbuiten was het soms iets minder handig dat snelle doen voor het luisteren .
Absoluut genieten inderdaad :cheer: Maar ik moest wel even de juiste knopjes leren vinden. Want eigenlijk was het doen! doen! doen! alleen maar lastig tijdens de training. En ze deed het echt afwisselend helemaal perfect of juist net verkeerd, zodat ik er bij een examen niet op kon vertrouwen dat het wel goed zou gaan :schrik: We hebben de GG2 gehaald met zo'n beetje nullen en tienen zeg maar. Huis, tuin en keukengehoorzaamheid komt niet zo nauw en daarbij was ze dan ook niet zo enthousiast dat ze daardoor :roll: niet meer luisterde, dus dat ging prima of zelfs schoorvoetend als ze het nut er niet van inzag ;)
Afbeelding
Hamilton
Posts in topic: 6

Re: Murphy ❤ Beetje fotospam + filmpje van de waterrat

Bericht door Hamilton »

Zamunda schreef: 22 dec 2021, 09:06 Weer eens een foto-update

Met d'r vliegoren :I:
Afbeelding
Heb je de boorden ( achterpoten) van haar pyjama geknipt? beter zo :ok:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

K@ren schreef: 23 dec 2021, 22:03Lijkt me wel hoor, naast de Tervueren met haar kleine driehoekige oortjes die volgens mij vrij makkelijk gingen staan (maar ik was een kind, ik denk nu aan de foto's van haar als jonge hond) heb ik alleen ervaring met hangoren :mrgreen: Ik denk dat het hetzelfde is als met de grote flappers van Kuno, die als pup zeer regelmatig binnenstebuiten over zijn hoofd heen lagen :Q: Met ouder worden werd dat een stuk minder, want alles wordt dan toch wat steviger.
Toch klopt het ook niet helemaal wat ik zei, want het wisselt ook echt door de dag heen. Dan heeft hij de oorbasis wel fier rechtop maar flapt het oor toch, en even eerder of later staat het dan weer. Meestal lijkt dat wel met vermoeidheid te maken te hebben maar toch is het raar dat als hij dan toch zijn oren echt spitst er toch eentje hangt. Wonderlijk gebeuren die oren :mann: .

K@ren schreef: 23 dec 2021, 22:03Absoluut genieten inderdaad :cheer: Maar ik moest wel even de juiste knopjes leren vinden. Want eigenlijk was het doen! doen! doen! alleen maar lastig tijdens de training. En ze deed het echt afwisselend helemaal perfect of juist net verkeerd, zodat ik er bij een examen niet op kon vertrouwen dat het wel goed zou gaan :schrik: We hebben de GG2 gehaald met zo'n beetje nullen en tienen zeg maar. Huis, tuin en keukengehoorzaamheid komt niet zo nauw en daarbij was ze dan ook niet zo enthousiast dat ze daardoor :roll: niet meer luisterde, dus dat ging prima of zelfs schoorvoetend als ze het nut er niet van inzag ;)
Dat is wel weer bijzonder, hopelijk kon je er ook wel om lachen :tongue: .

Hamilton schreef: 24 dec 2021, 01:31Heb je de boorden ( achterpoten) van haar pyjama geknipt? beter zo :ok:
Oh dat heb je snel gezien! Klopt ja, heb ze nog wel iets langer gelaten zodat ik ze nog kan omzomen (ooit :mann: ). Het bleef wel goed zitten hoor maar met aandoen was de opening nog weleens lastig klein door die opgekoppelde pijpjes, nu is het mooi ruim.
Afbeelding
Plaats reactie