Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
- Doyaquba
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Re: Murphy ❤ Fotoupdate + hard gewerkt (poging twee)
Wat is Murphy knap zeg Dat zandsnoetje, doe mij ook maar zo eentje
Fijn dat de cursus bij jullie door mag gaan! Cato is ook zo'n lockdownpup en die vindt het nog steeds erg spannend als er ergens meer dan 5 mensen zijn
Fijn dat de cursus bij jullie door mag gaan! Cato is ook zo'n lockdownpup en die vindt het nog steeds erg spannend als er ergens meer dan 5 mensen zijn
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik krijg niet zo snel hartverzakkingen, maar het moment dat ze voor het eerst ontdekt had dat ze vanuit de tuin (als het hekje openstaat, en dat is sindsdien nooit meer zonder toezicht) de kreek kon overzwemmen en vanuit het tegenoverliggende land dan zo de weg op kreeg ik er toch een kleintje.
En toen ze via de kreek Engeland wilde bereiken (ze was toen pas 6 maand) en nog een stipje aan de kreekhorizon was stond ik ook wel zo .
Maar het went .
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Gewoon even wat dingen van de afgelopen tijd.
Zo wild als hij met Mannes is, zo netjes is hij naar oudje Lap toe . Ze zijn niet vaak samen want Lap ligt bijna altijd in haar huisje te slapen en Murf zit meestal in het andere gedeelte van de keuken, maar de laatste tijd loopt Murf vaker een tijdje los in de keuken en dan wil Lap ook nog weleens tevoorschijn komen voor eten en drinken. Afgezien van een klein beetje sturen toen hij nog jonger was en ze vooral apart houden heb ik eigenlijk niets gedaan aan hun interactie en toch houdt hij zelf afstand van haar! Hij wil wél heel graag, dat zie je aan dat hele lijfje haha, maar afgezien van (op afstand) graag volgen wat ze doet handelt hij er niet naar. Ik denk eigenlijk dat hij Lap's lichaamstaal oppikt (oef die GIFTIG worden als hij te dichtbij zou komen ), ik vind het in elk geval heel fijn en best bijzonder.
Hij heeft ook twee keer bij Willem in de bench gelegen . Willem's (huidige) bench heeft het open deurtje op de kopse kant en Willem ligt vaak helemaal achterin dus er is voorin nog ruimte zat. In het begin stond dat ding nog anders en heeft Murf een goede snauw gekregen toen hij te dicht bij Willem kwam, inmiddels heeft hij het dus weer geprobeerd maar met meer ruimte en meer respect. Het was beide keren niet heel lang, maar toch erg leuk om die ontwikkeling te zien. Ik zie die twee nog steeds in de toekomst heel veel bij en tegen elkaar aanliggen. Willem zocht Mister ook altijd heel graag op, ik denk dat hij dat bij Murf ook gaat doen als die rustig genoeg is.
Lais zit al sinds Murf hier is onder de schrammen in haar nek (de rest van haar lijf is meestal veilig ingepakt ), ik snap wel dat ze hem soms al zat is voordat hij nog maar bij haar is. Ze is zo'n woesteling is toch zoveel te lief voor die kleine. Gelukkig voor haar neemt Raaf tegenwoordig het speelstokje vaak over! Dat vindt die kleine prima, zolang hij maar kan spelen . In de ochtend vindt Raaf het nog te vroeg voor dat soort ongein dus dan blijft Lais nog de pineut. Loopt ze op een paadje en blockt die kleine haar, ze weet dat zodra ze doorloopt hij in haar nek hangt dus dan blijft ze net zolang staan tot die hapsmurf zich iets verplaatst . In één hoek van de tuin komt ie niet, daar staat een tamme kastanje en ligt de grond bezaaid met de oh zo pijnlijk prikkende bolsters. Lais loopt om de een of andere vage reden altijd al hinkelend door die hoek (waarom?!) maar nu gebruikt ze die hoek heel tactisch als ze die smurf af wil schudden .
Bij het laatste rondje is het nogal eens zo koud dat je je adem kunt zien en door onze hoofdlampen is dat dan helemaal goed zichtbaar. De eerste keer stond die smurf heel raar te kijken haha, toen ademde man heel gericht naar hem en sprong die smurf omhoog om naar die adem te happen .
Ik vind hem echt heel fijn bedreven in de hondentaal, in elk geval in de roedel. Raaf is een lastige qua contact maken in huis maar die kleine weet goed afstand te houden en dan met z'n allerschattigst schuddende kontje (en hele lijf) in lage houding Raaf toch vaak aan het spelen te krijgen. Zo gaaf om te zien .
En dan is het voor ons ook nog onze gewenste knuffelkont . Als je bij hem op de bank gaat zitten gaat ie net als hierboven bij Raaf al kontjeschuddend vragen of hij op je mag komen en dan kruipt hij zo rustig bij je . Dan geeft ie kusjes in je nek haha en ligt al kreunend te kroelen. Dat zijn echt van die cadeautjes . Het duurt max tien minuten hoor, dat wel. Dan gaat ie happen en houdt ie niet meer op . Geeft niet, speeltje in dat bekkie en beetje samen spelen is ook leuk.
Zo wild als hij met Mannes is, zo netjes is hij naar oudje Lap toe . Ze zijn niet vaak samen want Lap ligt bijna altijd in haar huisje te slapen en Murf zit meestal in het andere gedeelte van de keuken, maar de laatste tijd loopt Murf vaker een tijdje los in de keuken en dan wil Lap ook nog weleens tevoorschijn komen voor eten en drinken. Afgezien van een klein beetje sturen toen hij nog jonger was en ze vooral apart houden heb ik eigenlijk niets gedaan aan hun interactie en toch houdt hij zelf afstand van haar! Hij wil wél heel graag, dat zie je aan dat hele lijfje haha, maar afgezien van (op afstand) graag volgen wat ze doet handelt hij er niet naar. Ik denk eigenlijk dat hij Lap's lichaamstaal oppikt (oef die GIFTIG worden als hij te dichtbij zou komen ), ik vind het in elk geval heel fijn en best bijzonder.
Hij heeft ook twee keer bij Willem in de bench gelegen . Willem's (huidige) bench heeft het open deurtje op de kopse kant en Willem ligt vaak helemaal achterin dus er is voorin nog ruimte zat. In het begin stond dat ding nog anders en heeft Murf een goede snauw gekregen toen hij te dicht bij Willem kwam, inmiddels heeft hij het dus weer geprobeerd maar met meer ruimte en meer respect. Het was beide keren niet heel lang, maar toch erg leuk om die ontwikkeling te zien. Ik zie die twee nog steeds in de toekomst heel veel bij en tegen elkaar aanliggen. Willem zocht Mister ook altijd heel graag op, ik denk dat hij dat bij Murf ook gaat doen als die rustig genoeg is.
Lais zit al sinds Murf hier is onder de schrammen in haar nek (de rest van haar lijf is meestal veilig ingepakt ), ik snap wel dat ze hem soms al zat is voordat hij nog maar bij haar is. Ze is zo'n woesteling is toch zoveel te lief voor die kleine. Gelukkig voor haar neemt Raaf tegenwoordig het speelstokje vaak over! Dat vindt die kleine prima, zolang hij maar kan spelen . In de ochtend vindt Raaf het nog te vroeg voor dat soort ongein dus dan blijft Lais nog de pineut. Loopt ze op een paadje en blockt die kleine haar, ze weet dat zodra ze doorloopt hij in haar nek hangt dus dan blijft ze net zolang staan tot die hapsmurf zich iets verplaatst . In één hoek van de tuin komt ie niet, daar staat een tamme kastanje en ligt de grond bezaaid met de oh zo pijnlijk prikkende bolsters. Lais loopt om de een of andere vage reden altijd al hinkelend door die hoek (waarom?!) maar nu gebruikt ze die hoek heel tactisch als ze die smurf af wil schudden .
Bij het laatste rondje is het nogal eens zo koud dat je je adem kunt zien en door onze hoofdlampen is dat dan helemaal goed zichtbaar. De eerste keer stond die smurf heel raar te kijken haha, toen ademde man heel gericht naar hem en sprong die smurf omhoog om naar die adem te happen .
Ik vind hem echt heel fijn bedreven in de hondentaal, in elk geval in de roedel. Raaf is een lastige qua contact maken in huis maar die kleine weet goed afstand te houden en dan met z'n allerschattigst schuddende kontje (en hele lijf) in lage houding Raaf toch vaak aan het spelen te krijgen. Zo gaaf om te zien .
En dan is het voor ons ook nog onze gewenste knuffelkont . Als je bij hem op de bank gaat zitten gaat ie net als hierboven bij Raaf al kontjeschuddend vragen of hij op je mag komen en dan kruipt hij zo rustig bij je . Dan geeft ie kusjes in je nek haha en ligt al kreunend te kroelen. Dat zijn echt van die cadeautjes . Het duurt max tien minuten hoor, dat wel. Dan gaat ie happen en houdt ie niet meer op . Geeft niet, speeltje in dat bekkie en beetje samen spelen is ook leuk.
Ja dat is best klote. Als het basiskarakter zoals dat van Karma is dan doet het gelukkig niet zoveel, maar bij de meeste pups zal het toch best wat moeite geven.
Vreselijk . Gelukkig dat het went of je weet het beter te voorkomen .Inge O schreef: ↑23 dec 2021, 19:33Ik krijg niet zo snel hartverzakkingen, maar het moment dat ze voor het eerst ontdekt had dat ze vanuit de tuin (als het hekje openstaat, en dat is sindsdien nooit meer zonder toezicht) de kreek kon overzwemmen en vanuit het tegenoverliggende land dan zo de weg op kreeg ik er toch een kleintje.
En toen ze via de kreek Engeland wilde bereiken (ze was toen pas 6 maand) en nog een stipje aan de kreekhorizon was stond ik ook wel zo .
Maar het went .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Inge O
Re: Murphy ❤ Wat korte verhaaltjes
Aowwwwww
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Het is ook geen echt geklaag, ik had vorig jaar Freek net voor de lockdown en dat was inderdaad echt veel erger. We hebben veel leuks gemist daardoor.Inge O schreef: ↑23 dec 2021, 08:55Prijs julliezelf gelukkig over hoe het tot nu toe allemaal ging in jullie puppytijd. Karma was net 8 weken in de eerste volle lockdown, wij konden compleet nérgens heen . Al mijn vrienden en familie woonden ook nog eens over de grens en die zat ook dicht (stomste maatregel ooit ) dus daarmee wandelen viel ook weg als optie.Yvette schreef: ↑22 dec 2021, 23:19 Superfijn dat jouw cursus gewoon doorgaat, dat had ik ook echt graag gewild maar het is hier de 15e januari op z'n vroegst weer, echt jammer wel, ik had juist wel zin om iets leuks te doen in de kerstvakantie, ergens een leuke workshop ofzo. Maar boffen voor jullie dus!
Het was echt een kuttijd waarin ze niks of niemand zag en ook niks meemaakte, ze was 5 maand toen ze voor het eerst naar de hondenschool mocht - voor een paar weken, want daarna sloot die ook weer .
Bij jou klinkt het wel helemaal dramatisch maar volgens mij was het vorig jaar ook echt veel strenger in België.
Gelukkig is het met onze honden gewoon goed gekomen, dat geeft ook wel aan dat er ook echt een hoop bepaald wordt door karakter.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- Inge O
Ik woon (sinds een paar jaar) in NL, maar heb al mijn vrienden en familie over de grens, ook de hondenschool, dus dat maakte het super-kut. En Karma is opgegroeid tijdens de allereerste lockdown (voorjaar 2020), en toen zaten de grenzen ook voor weken potdicht .
Zeker weten, het allerbelangrijkste wel.Gelukkig is het met onze honden gewoon goed gekomen, dat geeft ook wel aan dat er ook echt een hoop bepaald wordt door karakter.
- hakunamatata
- Posts in topic: 6
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Dit was precies mijn reactie
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Lijkt me wel hoor, naast de Tervueren met haar kleine driehoekige oortjes die volgens mij vrij makkelijk gingen staan (maar ik was een kind, ik denk nu aan de foto's van haar als jonge hond) heb ik alleen ervaring met hangoren Ik denk dat het hetzelfde is als met de grote flappers van Kuno, die als pup zeer regelmatig binnenstebuiten over zijn hoofd heen lagen Met ouder worden werd dat een stuk minder, want alles wordt dan toch wat steviger.Zamunda schreef: ↑23 dec 2021, 19:10 Ja, ze zijn nog net stevig genoeg om rechtop te staan als de oorbasis ook rechtop staat, draait hij z'n oorbasis wat dan redt de schelp het niet meer en gaat die hangen . Dat is nu steeds zo, gelukkig zie ik dus nog vaak z'n staande oren .
Is dat niet vrij gewoon? Of is het normaler dat als een oor weer gaat hangen dat dan continu is
Absoluut genieten inderdaad Maar ik moest wel even de juiste knopjes leren vinden. Want eigenlijk was het doen! doen! doen! alleen maar lastig tijdens de training. En ze deed het echt afwisselend helemaal perfect of juist net verkeerd, zodat ik er bij een examen niet op kon vertrouwen dat het wel goed zou gaan We hebben de GG2 gehaald met zo'n beetje nullen en tienen zeg maar. Huis, tuin en keukengehoorzaamheid komt niet zo nauw en daarbij was ze dan ook niet zo enthousiast dat ze daardoor niet meer luisterde, dus dat ging prima of zelfs schoorvoetend als ze het nut er niet van inzag
- Zamunda
Toch klopt het ook niet helemaal wat ik zei, want het wisselt ook echt door de dag heen. Dan heeft hij de oorbasis wel fier rechtop maar flapt het oor toch, en even eerder of later staat het dan weer. Meestal lijkt dat wel met vermoeidheid te maken te hebben maar toch is het raar dat als hij dan toch zijn oren echt spitst er toch eentje hangt. Wonderlijk gebeuren die oren .K@ren schreef: ↑23 dec 2021, 22:03Lijkt me wel hoor, naast de Tervueren met haar kleine driehoekige oortjes die volgens mij vrij makkelijk gingen staan (maar ik was een kind, ik denk nu aan de foto's van haar als jonge hond) heb ik alleen ervaring met hangoren Ik denk dat het hetzelfde is als met de grote flappers van Kuno, die als pup zeer regelmatig binnenstebuiten over zijn hoofd heen lagen Met ouder worden werd dat een stuk minder, want alles wordt dan toch wat steviger.
Dat is wel weer bijzonder, hopelijk kon je er ook wel om lachen .K@ren schreef: ↑23 dec 2021, 22:03Absoluut genieten inderdaad Maar ik moest wel even de juiste knopjes leren vinden. Want eigenlijk was het doen! doen! doen! alleen maar lastig tijdens de training. En ze deed het echt afwisselend helemaal perfect of juist net verkeerd, zodat ik er bij een examen niet op kon vertrouwen dat het wel goed zou gaan We hebben de GG2 gehaald met zo'n beetje nullen en tienen zeg maar. Huis, tuin en keukengehoorzaamheid komt niet zo nauw en daarbij was ze dan ook niet zo enthousiast dat ze daardoor niet meer luisterde, dus dat ging prima of zelfs schoorvoetend als ze het nut er niet van inzag
Oh dat heb je snel gezien! Klopt ja, heb ze nog wel iets langer gelaten zodat ik ze nog kan omzomen (ooit ). Het bleef wel goed zitten hoor maar met aandoen was de opening nog weleens lastig klein door die opgekoppelde pijpjes, nu is het mooi ruim.
- Zamunda
Ik heb de knappe man vanavond weer eens gemeten en gewogen. Hij woog 14.8kg (wel met staart op de grond, die past er echt niet meer bij op de weegschaal) en ongeveer 49cm hoog. Ik heb ook z'n ruglengte weer eens gemeten, gewoon voor de leuk en omdat ik wel benieuwd ben of Meeko langer is. Hij is van schoft tot staartbasis 47cm.
Vanmiddag heeft ie heerlijk met Raaf in de tuin gerend en gespeeld. We gingen eigenlijk alleen maar voor een plas maar Raaf wilde ook mee dus van die plas kwam voorlopig niks. Toen ben ik maar wat gaan snoeien en bladharken in afwachting van . Eerst in de zijtuin en toen ik het daar wel gezien had had die kleine nog steeds niet geplast dus hop de achtertuin ook maar open. Oh wat hebben ze heerlijk gesjeesd met elkaar , terwijl ik genoot dat ik weer wat kon doen in de tuin. Ik denk dat Murf ook wat verder in het hol geweest is want op een gegeven moment zag ik hem uit een hol tevoorschijn komen. Ik stond wel ver weg dus kon het niet helemaal goed zien, maar het zal vast nog weleens vaker gaan gebeuren.
Uiteindelijk heeft ie dan toch nog geplast en ook gepoept (na een uur ofzo ) en toen vond ik het ook wel welletjes. Eenmaal binnen heeft hij nog wat gerommeld maar daarna kon hij zijn draai niet vinden ondanks dat hij duidelijk moe was, hij zocht ook andere plekken op dan normaal. Ineens daagde het: hij had het koud. Dus z'n jas weer aan en ja hoor, daarna is hij lekker gaan liggen en viel hij snel in slaap .
Sinds deze week staat de ren in de keuken vooral 's avonds vaak open. Als Murf moe is maar teveel bij Lais gaat klieren dan gaat hij weer in de ren, maar vaker zoekt hij nu Ravi op om mee te spelen (en gaat daarna lekker slapen), één keer heeft hij een paar uur onder de tafel tussen onze voeten gelegen .
En vanavond was het jackpot! Raaf lag op de dekens onder de tafel en een andere plek wilde Murf niet, toen is hij toch maar naar zijn 'eigen' deel gegaan maar daar was de bank helemaal bezet.
Mijn lieverds. Zo fijn dat Willem ook de bank weer opzoekt ipv alleen maar de bench
Murf klom er nog even bij maar nee, dat was het niet. Te spannend denk ik. Iets later was Lais echter wat gaan verliggen met haar kop en toen klom hij er meteen weer bij, kroop achter haar, draaide even en liet zich vallen .
Toch wel een beetje spannend
Maar hier niet meer . Echt de jackpot zo .
Na een uur ofzo ging Lais water drinken en zocht toen een andere plek
En op de bank lag het toen zo
Vanmiddag heeft ie heerlijk met Raaf in de tuin gerend en gespeeld. We gingen eigenlijk alleen maar voor een plas maar Raaf wilde ook mee dus van die plas kwam voorlopig niks. Toen ben ik maar wat gaan snoeien en bladharken in afwachting van . Eerst in de zijtuin en toen ik het daar wel gezien had had die kleine nog steeds niet geplast dus hop de achtertuin ook maar open. Oh wat hebben ze heerlijk gesjeesd met elkaar , terwijl ik genoot dat ik weer wat kon doen in de tuin. Ik denk dat Murf ook wat verder in het hol geweest is want op een gegeven moment zag ik hem uit een hol tevoorschijn komen. Ik stond wel ver weg dus kon het niet helemaal goed zien, maar het zal vast nog weleens vaker gaan gebeuren.
Uiteindelijk heeft ie dan toch nog geplast en ook gepoept (na een uur ofzo ) en toen vond ik het ook wel welletjes. Eenmaal binnen heeft hij nog wat gerommeld maar daarna kon hij zijn draai niet vinden ondanks dat hij duidelijk moe was, hij zocht ook andere plekken op dan normaal. Ineens daagde het: hij had het koud. Dus z'n jas weer aan en ja hoor, daarna is hij lekker gaan liggen en viel hij snel in slaap .
Sinds deze week staat de ren in de keuken vooral 's avonds vaak open. Als Murf moe is maar teveel bij Lais gaat klieren dan gaat hij weer in de ren, maar vaker zoekt hij nu Ravi op om mee te spelen (en gaat daarna lekker slapen), één keer heeft hij een paar uur onder de tafel tussen onze voeten gelegen .
En vanavond was het jackpot! Raaf lag op de dekens onder de tafel en een andere plek wilde Murf niet, toen is hij toch maar naar zijn 'eigen' deel gegaan maar daar was de bank helemaal bezet.
Mijn lieverds. Zo fijn dat Willem ook de bank weer opzoekt ipv alleen maar de bench
Murf klom er nog even bij maar nee, dat was het niet. Te spannend denk ik. Iets later was Lais echter wat gaan verliggen met haar kop en toen klom hij er meteen weer bij, kroop achter haar, draaide even en liet zich vallen .
Toch wel een beetje spannend
Maar hier niet meer . Echt de jackpot zo .
Na een uur ofzo ging Lais water drinken en zocht toen een andere plek
En op de bank lag het toen zo
- HillieS
- Posts in topic: 34
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Re: Murphy ❤ Jackpot!
Ohhhh die foto's met Willem op de bank
Je smolt van binnen weg denk ik?
Je smolt van binnen weg denk ik?
Ah geweldig genieten zo!
Als jullie willen weten of Meeko langer is (in verhouding want ik denk dat hij sowieso kleiner is) kun je de lengte meten door vanaf de boeg (voorkant puntje waar de schouder scharniert) tot de zitbeenknobbel te meten (puntje bips) en dat vergelijken met schofthoogte.
Een peruaan is vierkant deze dat die beide afstanden gelijk zijn. Een kelpie is langer dan hoog.
Bij het paard is het hetzelfde: eerste plaatje van die serie.
https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:20952
Als jullie willen weten of Meeko langer is (in verhouding want ik denk dat hij sowieso kleiner is) kun je de lengte meten door vanaf de boeg (voorkant puntje waar de schouder scharniert) tot de zitbeenknobbel te meten (puntje bips) en dat vergelijken met schofthoogte.
Een peruaan is vierkant deze dat die beide afstanden gelijk zijn. Een kelpie is langer dan hoog.
- Jetski
- Posts in topic: 3
- Welke: Portugese waterhond
Zo, weer even bijgelezen..
Wat een heerlijk en prachtig dier is die Murphy toch!
Geweldig hoe de interactie met jullie andere honden en katten gaat.
Wat een heerlijk en prachtig dier is die Murphy toch!
Geweldig hoe de interactie met jullie andere honden en katten gaat.
- Zamunda
Ik vind het toch zo bijzonder, een (of deze?) pup. Ik kan het niet echt onder woorden brengen waarom het zo anders voelt dan met onze herplaatsers (of opvangers). Ik ben op al onze honden dol en ik vind het heerlijk dat je bij een herplaatser al zo goed kunt zien wat het karakter is, maar dit? Wat is dit bijzonder. En wat het nou is? Dat vertrouwen dat er direct is? Of toch vooral het zien groeien (zowel fysiek als mentaal)? Het speelse vind ik geweldig, maar ook al die (andere) typisch pupperige gedragingen. En het mogen begeleiden van het proces van opgroeien en het lekker samen bezig zijn en hem alles te zien ontdekken. Het is wel heel intensief geweest en bij momenten ook echt heel zwaar, maar ik denk dat dat voor een groot deel door die verrotte zenuwpijn van de ischias kwam (nu die pijn en de beperkingen zo goed als weg zijn voelt het meteen al zo anders) en dan ook nog medisch gedoe bij de paarden (wat nu ook weer minder intensief is gelukkig). Maar wat is het leuk en wat is híj leuk .
Geen idee of het met een andere pup ook zo zou voelen of dat het komt omdat deze pup me als een jas past, maar een pup als Murphy zou ik zo nog wel een keer willen (later ). Wat een leuk ventje, zo lief, zo'n ongekend heerlijke knuffel (geen van onze honden heeft ooit zo geknuffeld als hij), zo mooi, zo gezellig, zo braaf (okee, dat zal vast rap minder worden maar daarom vind ik deze puppentijd ook zo bijzonder), zo super met onze andere honden. Nou heb ik ook wel enorme mazzel met onze fijne roedel, ze doen het zo fijn met hem en bieden hem zoveel . Ik hoop zo dat dat blijft.
Maar bijzonder dus, zo'n pup en alle ontwikkelingen. Wat een genot, niet te beschrijven. Vanavond was weer genieten met dit heerlijke ventje aan onze voeten
Geen idee of het met een andere pup ook zo zou voelen of dat het komt omdat deze pup me als een jas past, maar een pup als Murphy zou ik zo nog wel een keer willen (later ). Wat een leuk ventje, zo lief, zo'n ongekend heerlijke knuffel (geen van onze honden heeft ooit zo geknuffeld als hij), zo mooi, zo gezellig, zo braaf (okee, dat zal vast rap minder worden maar daarom vind ik deze puppentijd ook zo bijzonder), zo super met onze andere honden. Nou heb ik ook wel enorme mazzel met onze fijne roedel, ze doen het zo fijn met hem en bieden hem zoveel . Ik hoop zo dat dat blijft.
Maar bijzonder dus, zo'n pup en alle ontwikkelingen. Wat een genot, niet te beschrijven. Vanavond was weer genieten met dit heerlijke ventje aan onze voeten
Ja . Ik wil het niet verstoren door op te staan en een foto te maken maar zo voorzichtig mogelijk ga ik dan toch - al smeltend - die foto maken .
Gaaf hè, ik hoop nog heel vaak zulke foto's te kunnen maken!
Oh ja, goeie! Eens kijken of me dat ergens in de komende dagen gaat lukken . Ja ik vermoed dus ook dat Meeko niet langer is in absolute zin, enkel in verhouding.Sirene schreef: ↑25 dec 2021, 09:26 Ah geweldig genieten zo!
Ik prijs me echt heel erg gelukkig met hoe dat gaat! Ik vind het ook zo fijn (en genieten) hoe Ravi nu vaak met hem speelt, hij vindt het zelf ook echt leuk . Niet altijd natuurlijk, maar hij laat zich nu vaak toch verleiden op die momenten en dan gaan ze toch heerlijk spelen . Heel fijn voor Lais ook, hij laat haar meer met rust omdat hij nu bij Ravi fijn aan zijn trekken komt en daardoor kunnen ze veel meer gewoon los bij elkaar in de keuken, dat is wel heel erg gezellig .
- Lothian
- Posts in topic: 30
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ik had jouw tekst zo kunnen schrijven. Behalve die ischias dan, godzijdank. Wat is het leuk he. Niet dat ik nooit meer herplaatsers wil en ik houd net zoveel van ze als van Taro maar die puppentijd kunnen meemaken is zo'n enorm cadeau.
Ik denk dat je met Murphy ook echt wel een heel leuk schatje in huis hebt gehaald. Let op, onze volgende pups worden terror nachtmerries
Ik denk dat je met Murphy ook echt wel een heel leuk schatje in huis hebt gehaald. Let op, onze volgende pups worden terror nachtmerries
- Inge O
Misschien is dat zelfs nog wel leuker met reuen dan met (volle) teven : de grootste speelvogels hier zijn Karma en moeder Plezantje, maar om de haverklap komt er dan een 2 maand schijndrachtperiode van of de één, of de ander roet in het eten gooien en zit de ame andere dan op haar honger.
Wat gaat het goed ik vind een pup ook heerlijk hoor. Ook al is het soms zwaar . Het is toch heel bijzonder al die eerste keren . Eerste keer plassen met poot omhoog,eerste tandje eruit. Het karakter leren kennen en die eerste puppyles sta je daar trots te wezen de band die je opbouwt door samen te lachen en te huilen
- Zamunda
Het is inderdaad zó leuk . Ik vond het echt wel eng hoor, een pup. Ik had wel het gevoel dat ik er inmiddels klaar voor was, maar toch... Maar wat is het leuk en bijzonder . Net wat je zegt: een enorm cadeau.Lothian schreef: ↑26 dec 2021, 08:30 Ik had jouw tekst zo kunnen schrijven. Behalve die ischias dan, godzijdank. Wat is het leuk he. Niet dat ik nooit meer herplaatsers wil en ik houd net zoveel van ze als van Taro maar die puppentijd kunnen meemaken is zo'n enorm cadeau.
Haha, het kan hierna alleen nog maar tegenvallen met een pup zeker .
Dat samen ondernemen vind ik zo leuk .Smoushond schreef: ↑26 dec 2021, 09:32 Wat gaat het goed ik vind een pup ook heerlijk hoor. Ook al is het soms zwaar . Het is toch heel bijzonder al die eerste keren . Eerste keer plassen met poot omhoog, eerste tandje eruit. Het karakter leren kennen en die eerste puppyles sta je daar trots te wezen de band die je opbouwt door samen te lachen en te huilen
Dat speelt bij Lais gelukkig nauwelijks! Enige vervelende is de loopsheid zelf, met één en straks twee intacte reuen . Ik denk wel dat ik Murf uit logeren ga doen uiteindelijk, denk dat hij dat wel goed gaat kunnen (met Raaf ligt dat wat moeilijker helaas).Inge O schreef: ↑26 dec 2021, 09:20Misschien is dat zelfs nog wel leuker met reuen dan met (volle) teven : de grootste speelvogels hier zijn Karma en moeder Plezantje, maar om de haverklap komt er dan een 2 maand schijndrachtperiode van of de één, of de ander roet in het eten gooien en zit de ame andere dan op haar honger.
- Zamunda
Gisteren gaf hij weer zo'n mooi cadeautje. Hij was op me geklommen terwijl ik met m'n laptop op de bank zat. Eerst stond ie gewoon maar wat te staan maar hij was moe dus is uiteindelijk tegen me aan gaan hangen. Toen ik mijn laptop weer kon zien heb ik netflix weer aangezet en ging hij meekijken
Maar hij was écht moe dus dat koppie zakte en zakte
Totdat hij ging liggen pitten
Kijk nou, over smelten gesproken . Hij heeft ruim anderhalf uur op me gelegen, toen heb ik hem voorzichtig van me af gewerkt (m'n arm werd een beetje lam van die 15kg pup vasthouden )
Maar hij was écht moe dus dat koppie zakte en zakte
Totdat hij ging liggen pitten
Kijk nou, over smelten gesproken . Hij heeft ruim anderhalf uur op me gelegen, toen heb ik hem voorzichtig van me af gewerkt (m'n arm werd een beetje lam van die 15kg pup vasthouden )
- pioenroos
- Posts in topic: 21
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Re: Murphy ❤ Weer zo'n mooi cadeautje
Ow heerlijk
Ik herken dat wel, hoe heerlijk het is een hond van pup af aan te hebben.
Ik houd van Mies en hield van Diem evenveel als mijn eerste stel teckels.
Maar de puppentijd van de teckels vond ik zo heerlijk. Om samen de hele rit van baby tot oud en krakkemikkig te hebben voelt zo volledig. Je hebt nog meer het idee dat je elkaar door en door kent ofzo.
Bij Mies voelt dat als een gemis dat ik niet weet hoe ze was als pup. Onmogelijk veel energie en stoute plannen vermoed ik, met 10 jaar is ze nog niet altijd bij te houden immers
Maar de puppentijd van de teckels vond ik zo heerlijk. Om samen de hele rit van baby tot oud en krakkemikkig te hebben voelt zo volledig. Je hebt nog meer het idee dat je elkaar door en door kent ofzo.
Bij Mies voelt dat als een gemis dat ik niet weet hoe ze was als pup. Onmogelijk veel energie en stoute plannen vermoed ik, met 10 jaar is ze nog niet altijd bij te houden immers
- Zamunda
Ik snap dat gevoel nu inderdaad, nu ik zie hoe leuk en bijzonder deze periode is. Het smaakt ook echt naar meer, niet dat ik elk jaar een pup zou willen maar dit wil ik toch zeker nog wel een keer mee gaan maken. Gelukkig zit ik er nog middenin met die kleine .pioenroos schreef: ↑27 dec 2021, 11:32 Ow heerlijk
Haha die Mies, soort eeuwige pup is ze met al die energie en stoute plannen.
Och toch
Mijn moeder zegt nu dat haar destijds door de fokker verteld is dat het te maken heeft met het tanden wisselen. Onze Tervueren had het dus ookZamunda schreef: ↑25 dec 2021, 00:12 Toch klopt het ook niet helemaal wat ik zei, want het wisselt ook echt door de dag heen. Dan heeft hij de oorbasis wel fier rechtop maar flapt het oor toch, en even eerder of later staat het dan weer. Meestal lijkt dat wel met vermoeidheid te maken te hebben maar toch is het raar dat als hij dan toch zijn oren echt spitst er toch eentje hangt. Wonderlijk gebeuren die oren .
Ja zeker wel, het was Kenya ten voeten uit Als ik van de leg was geraakt hadden we dat hele examen niet gehaald; als er eentje mijn stemming aanvoelde en daarop reageerde, dan was het Kenya wel. Doe jij stom, dan doe ik niets meer
Wat ongelofelijk zoet ik kan daar ook echt van genieten als dan een pup helemaal in je kruipt om dan te gaan slapen. Dakar is nog steeds zo’n knuffel (ziet er niet uit een grote hond van 24 kilo liggend op schoot) maar niks is lekkerder volgens Dakar om zo je knuffel te halen.
Murphy is zo’n heerlijk kereltje. Zelfs Imp vond hem niet gruwelijk, wat een groot compliment is
En groot geworden! 2x zo groot als Djinnie.
Ik ga even kijken of ik een filmpje van zijn nieuw verworven vaardigheid hier kan krijgen
En groot geworden! 2x zo groot als Djinnie.
Ik ga even kijken of ik een filmpje van zijn nieuw verworven vaardigheid hier kan krijgen
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-