Alex schreef: ↑18 sep 2021, 13:24
Het is het emoji toetsenbord, op Mac inderdaad cmd+ctrl+spatie
Op Windows schijnt het de Windows toets plus . (punt) te zijn om 'm tevoorschijn te toveren, geen Windows machines in huis om te testen maar het internet is het er over eens dat het vanaf Windows 10 zo werkt.
Ja, dat werkt !!
Die knop zit niet op onze telefoon
Op iPhone/iOS: tik op de smiley knop naast spatiebalk
Android moest ik even zoeken, maar lijkt eenzelfde knop te zijn naast de spatiebalk? Op iOS staat ie in elk geval links van de spatiebalk.
Alex schreef: ↑18 sep 2021, 14:58
Telefoon, tablet:
Link aantikken en even vasthouden (zou hetzelfde moeten werken op Android maar corrigeer me aub als ik het mis heb)
Windows
Ctrl+klik op de link
Of als je een muis gebruikt met het scrollwieltje op de link klikken volgens mij. Ik zit niet meer heel vaak op mijn Windows PC maar ik geloof dat dat ‘m was. Ik gebruikte dat altijd, vond ik handiger.
Op de iPad kun je een link met twee vingers aantikken. Dan opent hij ook in de achtergrond en hoef je niet eerst die long press te doen. Werkt ook op de iPhone maar is onhandiger vanwege het kleinere scherm.
Alex schreef: ↑18 sep 2021, 13:24
Het is het emoji toetsenbord, op Mac inderdaad cmd+ctrl+spatie
Op Windows schijnt het de Windows toets plus . (punt) te zijn om 'm tevoorschijn te toveren, geen Windows machines in huis om te testen maar het internet is het er over eens dat het vanaf Windows 10 zo werkt.
Wat ik graag zou willen dat je een persoon kunt volgen in een langer lopend topic. Ik vind dat soms wel handig om alles nog een keer te lezen zonder dat je dat hoeft uit te zoeken.
Ik gebruik deze functie regelmatig op bokt bv. Daar staat dan onder de avator "geplaatst" en dan vind je alles wat diegene geschreven heeft in dat topic.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Mac
Cmd+klik op de link (en cmd+shift+klik als je dan die nieuwe tab direct in beeld wil om je ogen te strelen met Funda gruwels)
Fenneke schreef: ↑18 sep 2021, 19:22
Wat ik graag zou willen dat je een persoon kunt volgen in een langer lopend topic. Ik vind dat soms wel handig om alles nog een keer te lezen zonder dat je dat hoeft uit te zoeken.
Ik gebruik deze functie regelmatig op bokt bv. Daar staat dan onder de avator "geplaatst" en dan vind je alles wat diegene geschreven heeft in dat topic.
Dat is (op termijn) inderdaad een hele fijne functie.
Mac
Cmd+klik op de link (en cmd+shift+klik als je dan die nieuwe tab direct in beeld wil om je ogen te strelen met Funda gruwels)
Windows
Ctrl+klik op de link
En linux (ubuntu)?
Ook ctrl+klik op de link. Mogelijk kan je nog steeds (vroeger wel!) in in elk geval Firefox via voorkeuren instellen dat hij links sowieso in tabs opent ongeacht wat de site waar ze op staan wil.
Vraagje; bij het aanmelden zou er een mail gestuurd worden waar je op moest wachten, er werd al gezegd dat dat lang kon duren en de aangemelden zijn nu handmatig toegelaten...komt die mail nog? en zo ja moet ik er dan nog wat mee of eenmaal binnen is binnen..t is voor mij maar dat ik dat kan "afvinken "anders blijf ik denken waar blijft die mail toch
Mac
Windows
Ctrl+klik op de link
En linux (ubuntu)?
Ook ctrl+klik op de link. Mogelijk kan je nog steeds (vroeger wel!) in in elk geval Firefox via voorkeuren instellen dat hij links sowieso in tabs opent ongeacht wat de site waar ze op staan wil.
Haha grapje! Ik dacht dat dit over smileys ging Zitten die ook in linux toevallig?
Mo-yi schreef:Vraagje; bij het aanmelden zou er een mail gestuurd worden waar je op moest wachten, er werd al gezegd dat dat lang kon duren en de aangemelden zijn nu handmatig toegelaten...komt die mail nog? en zo ja moet ik er dan nog wat mee of eenmaal binnen is binnen..t is voor mij maar dat ik dat kan "afvinken "anders blijf ik denken waar blijft die mail toch
Of de mail nog komt of niet, je hoeft er sowieso niets meer mee
mijke schreef: ↑18 sep 2021, 19:34
En linux (ubuntu)?
Haha grapje! Ik dacht dat dit over smileys ging Zitten die ook in linux toevallig?
Ik dacht al wow die heeft intense hardcore custom settings . Maar eh ja, de emoji zitten er in! Rechtsklik in een invoerveld en dan insert emoji. Volgens mij werkt tegenwoordig in de meeste browsers gewoon ctrl en de + ook, dan zou je een pop upje moeten krijgen.
Alex schreef: ↑19 sep 2021, 06:39
Ik dacht al wow die heeft intense hardcore custom settings . Maar eh ja, de emoji zitten er in! Rechtsklik in een invoerveld en dan insert emoji. Volgens mij werkt tegenwoordig in de meeste browsers gewoon ctrl en de + ook, dan zou je een pop upje moeten krijgen.
Ctrl en de . bedoel je. Ctrl en + is inzoomen
Nee, ik bedoelde wel degelijk ctrl en + als je in een tekstveld staat, geeft in Chromium de emoji
Mo-yi schreef:Vraagje; bij het aanmelden zou er een mail gestuurd worden waar je op moest wachten, er werd al gezegd dat dat lang kon duren en de aangemelden zijn nu handmatig toegelaten...komt die mail nog? en zo ja moet ik er dan nog wat mee of eenmaal binnen is binnen..t is voor mij maar dat ik dat kan "afvinken "anders blijf ik denken waar blijft die mail toch
Of de mail nog komt of niet, je hoeft er sowieso niets meer mee
Ctrl en de . bedoel je. Ctrl en + is inzoomen
Nee, ik bedoelde wel degelijk ctrl en + als je in een tekstveld staat, geeft in Chromium de emoji