Meeko de pup
-
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Re: Meeko de pup - bijna 17 weken alweer
Zo hij wordt knapper en knapper
En ja wat voor de ene pup werkt, werkt voor de ander totaal niet. Voor de training mochten wij Brego ook alleen laten plassen/poepen. Nou dat werkte dus totaal niet. T kind verveelde zich stierlijk en had nog teveel energie. Een stuiterbal zou jaloers op hem zijn geweest.
Daarna dus mijn eigen plan getrokken en hem eerst lekker uitgelaten en uit laten razen. Resultaat, heerlijk relaxte pup die nu de concentratie had om iets te willen doen.
En ja wat voor de ene pup werkt, werkt voor de ander totaal niet. Voor de training mochten wij Brego ook alleen laten plassen/poepen. Nou dat werkte dus totaal niet. T kind verveelde zich stierlijk en had nog teveel energie. Een stuiterbal zou jaloers op hem zijn geweest.
Daarna dus mijn eigen plan getrokken en hem eerst lekker uitgelaten en uit laten razen. Resultaat, heerlijk relaxte pup die nu de concentratie had om iets te willen doen.
- Zamunda
- Posts in topic: 59
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Mijn god . Ik kan me voorstellen dat het zo echt niet leuk is, vooral met al die discussies. Wordt na de vakantie vast heel leuk bij die andere school .Manuma schreef: ↑15 dec 2021, 14:33De helft van de club heeft doodles die alleen maar tegen die mensen opspringen door die drukke, hoge stemmetjes en vervolgens mag dat dan weer niet. Maar dat mag je niet zeggen, je moet wachten tot hij met vier benen op de grond staat en dan mag je ‘laaaaaaaag goedzooooo!’ zeggen. Dat moet dan zo enthousiast met hoog stemmetje, want goed voor het brein, dat die hond meteen weer volledig over de toeren gaat.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Oh jemig manuma die cursus klinkt echt vreselijk vermoeiend! Hoppa, weg ermee, goedzo
Die foto in die tipi haha, wat schattig! Hij lijkt inderdaad wel kortbenig zo. Kijk maar uit, bij Oortje bleef het zo
Die foto in die tipi haha, wat schattig! Hij lijkt inderdaad wel kortbenig zo. Kijk maar uit, bij Oortje bleef het zo
- Yvette
- Posts in topic: 39
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Ja die Peruaanse oren zijn echt mooi hè, ik ben daar ook echt dol op!Manuma schreef: ↑15 dec 2021, 14:33 Ja, ik heb goede hoop voor de oren Hij heeft ook dat mooie Peruaanse hoekje in die oren volgens mij. Ik vond zijn kop altijd wat streng ogen toen hij zo klein was, komt door die donkere strepen denk ik. Maar nu vind ik het zo gaaf Hij is echt heel uniek om te zien vind ik.
sorry! Een gaatje in je roze wolk Maar het komt weer goed, we moeten geduld hebbenManuma schreef: Nu je het zegt van die pootlengte zie ik wat je bedoelt en nu kan ik het niet meer niet zien Hij lijkt wel een kortpotig model haha! Zul je zien dat ze deze week ineens heel wat poot erbij krijgen. Ik moet ook echt weer wegen en meten.
Pfff nou ik kan het me voorstellen, zo vermoeiend ook. Je zou haar bijna ff een linkje sturen naar dat artikel over beweging bij pups, kan ze lekker zelf uitzoeken wat ze daar van vindt. Irritant, het is toch jouw hond.Manuma schreef: Met puppycursus ben ik wel klaar.
Hopelijk gaat het op die andere cursus beter.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 3
mag ik weten bij welke hondenschool jij puppycursus loopt? mag in pb dit klinkt namelijk niet waar ik puppycursus zou willen lopen.
Ziek zijn dag 4 Kind is ook ziek, vriend werkt gewoon en toen werd het wel weer even pittig. Maar! God zij dank hebben we die fantastische uitlaat die een dagje extra kon komen waardoor Meeko en Manu er alsnog lekker uit konden. Ook met dit prachtige weer. Zij is ook onder de indruk hoe snel Meeko toch leert en hoe fanatiek hij ermee is. Wat ben ik blij met haar! Ik durfde het nooit zo goed, mijn honden uit handen geven aan een onbekende maar zij doet het zo leuk. En Manu mag haar vreselijk graag, dat moest me al genoeg zeggen eigenlijk.
Meeko zit wel in een wat ongemakkelijke fase
En de rest van de tijd? Knuffelen Wat een heerlijke pup hebben we toch. Hij is zo dol op R en andersom net zo. Ze kunnen niet van elkaar af blijven. Ze moeten daarin nog wat grenzen ontdekken natuurlijk dus ik zit er nog bovenop maar deze twee worden beste vrienden hoor.
R was zo ziek van de koorts (ik ook, ik lig eronder) en Meeko kwam bij hem op schoot liggen. Zooo schattig!
We werden er zelfs wat emo van want we hadden normaal altijd Uma als knuffelhond, zeker als we ziek waren. Dat was wel het fijnste aan Uma, dat bij je liggen met dat warme zuchtende lijf. En nu is het Meeko die dat gat vult
Hij is heus wel knap
In januari beginnen we aan onze nieuwe cursus als alles door mag gaan ivm COVID.
Meeko zit wel in een wat ongemakkelijke fase
En de rest van de tijd? Knuffelen Wat een heerlijke pup hebben we toch. Hij is zo dol op R en andersom net zo. Ze kunnen niet van elkaar af blijven. Ze moeten daarin nog wat grenzen ontdekken natuurlijk dus ik zit er nog bovenop maar deze twee worden beste vrienden hoor.
R was zo ziek van de koorts (ik ook, ik lig eronder) en Meeko kwam bij hem op schoot liggen. Zooo schattig!
We werden er zelfs wat emo van want we hadden normaal altijd Uma als knuffelhond, zeker als we ziek waren. Dat was wel het fijnste aan Uma, dat bij je liggen met dat warme zuchtende lijf. En nu is het Meeko die dat gat vult
Hij is heus wel knap
In januari beginnen we aan onze nieuwe cursus als alles door mag gaan ivm COVID.
Hij is zó mooi! En wat heerlijk dat hij zich zo goed aanpast aan jullie ziek zijn (beterschap).
- Inge O
- Posts in topic: 46
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Heerlijk dat het ook zo'n knuffelmannetje wordt .
Wauw wat is hij mooi donker fijn dat het goed gaat hopelijk snel weer beter
- Yvette
- Posts in topic: 39
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Dat knuffelen is heerlijk ja! Zit er genetisch in denk ik, volgens mij kunnen alle Peruanen dat supergoed En jaaaaa hij is zeker heel knap!! Nu ben ik ook wel bevooroordeeld maar hij is echt een knappie!
Ik hoop wel dat jullie snel weer beter zijn zeg, waardeloos zo. Wel heel fijn dat je zo'n goede uitlaatservice hebt, echt ideaal.
Ik hoop wel dat jullie snel weer beter zijn zeg, waardeloos zo. Wel heel fijn dat je zo'n goede uitlaatservice hebt, echt ideaal.
Groetjes Yvette
- kloesje
- Posts in topic: 8
- Welke: Australian kelpies
Niet alleen peruanen hoor, dus dan hebben ze het van beide kanten meegekregen. Ik noem mijn kelpies altijd knuffelkelpies
- Zamunda
Bah, niks aan om zo ziek te zijn maar jij en R hebben wel een ontzettend lieve kruik .
- Lothian
- Posts in topic: 26
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Die eerste foto negeer ik even want wat ik wil zeggen is: wat wordt hij mooi!
- Alfilillo
- Posts in topic: 19
- Welke: Podenco en kruising
Wat ontzettend lief zo met je zoontje. Ik kan me voorstelleb dat je daar emotioneel van wordt. En zo herkenbaar, geen diazepam kan op tegen een hond die zich tegen je oprolt en dan met een zucht en een paar smakken in slaap valt
Hij wordt juist steeds lichter. Ik ben echt benieuwd hoe hij er straks uit ziet!
Echt genieten. Hij was al een knuffel maar had nooit tijd
Niet alleen peruanen hoor, dus dan hebben ze het van beide kanten meegekregen. Ik noem mijn kelpies altijd knuffelkelpies
[/quote]
Dubbelknuffelhond dus
Ik heb Meeko gisteravond weer even gewogen en gemeten: 14,3 kg en 45 cm. Een stukje kleiner dan de broers dus maar in gewicht scheelt het nauwelijks.
Ik probeerde net een foto te maken van de stand van zaken maar dat ding zit dus nooit stil. Nouja, zitten wel want kunstje Maar staat nooit stil dus.
Dat gaat een beetje zo, tot ik het opgaf en maar de ‘zit en blijf’ uitsprak
Oh de foto’s gaan helemaal door elkaar.
We waren nu weer even zonder Manu trouwens en hij gaat niet meer de hele tijd in m’n mouw hangen maar rent gewoon heen en weer
Re: Meeko de pup - onmogelijke standfoto bijna-wk-18
Op de foto’s buiten zie ik het inderdaad dat hij lichter wordt
- Zamunda
Hij licht behoorlijk op nu inderdaad, goed te zien. Leuk dat je hem gewogen en gemeten hebt! Murf was vanavond 14.8kg, 49cm hoog en van schoft tot basis van de staart 47cm. Ben wel heel erg benieuwd of Meeko langer is.
Fijn dat ie nu niet meer zo in je mouw hangt .
- Jetski
- Posts in topic: 5
- Welke: Portugese waterhond
Mooie kerel wordt het!
Zoet zo met je zoon, zo waardevol die band
Zoet zo met je zoon, zo waardevol die band
- Inge O
Ik zag toevallig vandaag één van hun volle (oudere) zusjes (woont hier in het dorp) en die lijkt een behoorlijk stuk kleiner en lichter - tenminste, zij is volwassen en ik ga ervan uit dat jullie mannetjes nog wel wat uitgroeien en uitzwaren.Zamunda schreef: ↑24 dec 2021, 23:51Hij licht behoorlijk op nu inderdaad, goed te zien. Leuk dat je hem gewogen en gemeten hebt! Murf was vanavond 14.8kg, 49cm hoog en van schoft tot basis van de staart 47cm. Ben wel heel erg benieuwd of Meeko langer is.
- Zamunda
Kleiner dan deze pups nu? Klets is wel mini in vergelijking tot onze mannen maar die zal toch ook wel richting de 17kg gaan uiteindelijk denk ik?Inge O schreef: ↑25 dec 2021, 17:53Ik zag toevallig vandaag één van hun volle (oudere) zusjes (woont hier in het dorp) en die lijkt een behoorlijk stuk kleiner en lichter - tenminste, zij is volwassen en ik ga ervan uit dat jullie mannetjes nog wel wat uitgroeien en uitzwaren.Zamunda schreef: ↑24 dec 2021, 23:51Hij licht behoorlijk op nu inderdaad, goed te zien. Leuk dat je hem gewogen en gemeten hebt! Murf was vanavond 14.8kg, 49cm hoog en van schoft tot basis van de staart 47cm. Ben wel heel erg benieuwd of Meeko langer is.
- Inge O
Nee, dat niet, maar wel als ik de leeftijd van jullie mannen meeneem, ik zou haar qua bouw en hoogte zowat vergelijken met een licht gebouwd mechelpupje van een maandje of 4.Zamunda schreef: ↑26 dec 2021, 00:09Kleiner dan deze pups nu? Klets is wel mini in vergelijking tot onze mannen maar die zal toch ook wel richting de 17kg gaan uiteindelijk denk ik?Inge O schreef: ↑25 dec 2021, 17:53Ik zag toevallig vandaag één van hun volle (oudere) zusjes (woont hier in het dorp) en die lijkt een behoorlijk stuk kleiner en lichter - tenminste, zij is volwassen en ik ga ervan uit dat jullie mannetjes nog wel wat uitgroeien en uitzwaren.Zamunda schreef: ↑24 dec 2021, 23:51Hij licht behoorlijk op nu inderdaad, goed te zien. Leuk dat je hem gewogen en gemeten hebt! Murf was vanavond 14.8kg, 49cm hoog en van schoft tot basis van de staart 47cm. Ben wel heel erg benieuwd of Meeko langer is.
Wat grappig Inge. Ik ben wel benieuwd hoe dit nest uitgroeit, er zit toch zoveel verschil in.
Ondertussen lig ik nog steeds uitgeschakeld in bed, of eigenlijk weer. Gelukkig heb ik een fantastische zus die Meeko en Manu even uit heeft laten razen vanmorgen
Hij wordt toch zo mooi hè, die staande oren doen hem ook echt goed.
Hij is een heerlijk flexibel hondje dat gewoon gezellig mee op pad gaat met zus en haar hond. Hij is steeds zelfverzekerder in het contact met andere honden zonder direct brutaal te zijn. Echt genieten. Gewoon leuk spelen maar wel eerst even aftasten of de ander wel zin in je heeft. Echt ideaal.
Meeko is helemaal kapot natuurlijk en ligt as we speak samen met mij televisie te kijken (hij kijkt echt mee, zo gezellig), en tegen me aan gekruld
Ondertussen lig ik nog steeds uitgeschakeld in bed, of eigenlijk weer. Gelukkig heb ik een fantastische zus die Meeko en Manu even uit heeft laten razen vanmorgen
Hij wordt toch zo mooi hè, die staande oren doen hem ook echt goed.
Hij is een heerlijk flexibel hondje dat gewoon gezellig mee op pad gaat met zus en haar hond. Hij is steeds zelfverzekerder in het contact met andere honden zonder direct brutaal te zijn. Echt genieten. Gewoon leuk spelen maar wel eerst even aftasten of de ander wel zin in je heeft. Echt ideaal.
Meeko is helemaal kapot natuurlijk en ligt as we speak samen met mij televisie te kijken (hij kijkt echt mee, zo gezellig), en tegen me aan gekruld
Wat een knapperd is het aan het worden. hij blijft donkerder als Murphy of niet?
- Inge O
Mooie peruanenoortjes heeft hij .
Ja hij is wel wat donkerder maar ik denk dat het niet veel scheelt. Hij heeft gewoon heel veel strepen. Op zijn kop, rug en poten is hij iets roodbruiner maar de rest van zijn vacht is heel lichtbruin.
Hij heeft echt prachtige oren