Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Annets
Posts in topic: 7

Re: Murphy ❤ Weer zo'n mooi cadeautje

Bericht door Annets »

Altijd fijn als ze zo bij je liggen. :hartjes:
Sinds de knagers er hier niet meer zijn, ligt James ook vaak bij me op de bank.
Bowie, onze vorige cocker lag altijd als een baby in je armen. :I:
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

K@ren schreef: 27 dec 2021, 23:45
Zamunda schreef: 25 dec 2021, 00:12 Toch klopt het ook niet helemaal wat ik zei, want het wisselt ook echt door de dag heen. Dan heeft hij de oorbasis wel fier rechtop maar flapt het oor toch, en even eerder of later staat het dan weer. Meestal lijkt dat wel met vermoeidheid te maken te hebben maar toch is het raar dat als hij dan toch zijn oren echt spitst er toch eentje hangt. Wonderlijk gebeuren die oren .
Mijn moeder zegt nu dat haar destijds door de fokker verteld is dat het te maken heeft met het tanden wisselen. Onze Tervueren had het dus ook :tongue:
Ja klopt, maar dan is het nog wel apart dat het met een paar minuten tussentijd van hangen naar staan en weer naar hangen kan gaan :scratch: .

K@ren schreef: 27 dec 2021, 23:45Ja zeker wel, het was Kenya ten voeten uit :I: Als ik van de leg was geraakt hadden we dat hele examen niet gehaald; als er eentje mijn stemming aanvoelde en daarop reageerde, dan was het Kenya wel. Doe jij stom, dan doe ik niets meer :pffff:
Haha, dan moet je je echt heel bewust zijn van je stemming.

jenn90 schreef: 28 dec 2021, 06:30 Wat ongelofelijk zoet :I: ik kan daar ook echt van genieten als dan een pup helemaal in je kruipt om dan te gaan slapen. Dakar is nog steeds zo’n knuffel (ziet er niet uit een grote hond van 24 kilo liggend op schoot) maar niks is lekkerder volgens Dakar om zo je knuffel te halen.
Oh wat leuk!!! Dat geeft goede hoop want dat wil ik ook wel graag :I: .

Kayltje schreef: 28 dec 2021, 08:53 :liefde: Murphy is zo’n heerlijk kereltje. Zelfs Imp vond hem niet gruwelijk, wat een groot compliment is :lol1:
En groot geworden! 2x zo groot als Djinnie.
Ik ga even kijken of ik een filmpje van zijn nieuw verworven vaardigheid hier kan krijgen :mann: :mann:
Hahaha, ik blijk het zelf niet gefilmd te hebben was te flabbergasted :LOL: .

Annets schreef: 28 dec 2021, 11:56 Altijd fijn als ze zo bij je liggen. :hartjes:
Lekker :I: . Waarom komt James pas op de bank sinds de knagers er niet meer zijn?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Weer heerlijk gewandeld met Kayltje. Het was een feestje voor Murf met Djinn, Fitz, Ayla en Imp :cheer: ! (joetjoep zit af en toe te k#tten maar alle filmpjes doen het wel)

Wij waren er wat eerder en toen stonden er mensen met een Duitse staande die er heel rustig en beheersd bij stond, ik vroeg hoe de hond met pups is en het antwoord was ''Lief.'' Dus Murf uit de auto gelaten en kennis laten maken, hij was weer heel onderdanig en vond het een paar minuutjes spannend dat die grote vreemde hond wel aan hem wilde ruiken. Als afleiding rende hij nog even enthousiast naar die mensen toe :tongue: . Daarna ging hij lekker met die hond (een teef van 12 jaar) scharrelen en uiteindelijk heeft hij haar zelfs aan het spelen gekregen. Dat was een win-win want die mensen hadden hun hond in geen jaren meer zien spelen en stonden te genieten van hoe hun hond het naar haar zin had. Zo leuk hoe die smurf dat dan toch weer voor elkaar krijgt :I: !

Kennismaken en spelen met de Duitse staande

Die mensen liepen verder en wij gingen nog even samen spelen tot Kayltje er was. Mijn knapperd met z'n fleeceding
Afbeelding

Lekker rennen, sjorren en grommen

Toen Kayltje kwam heeft ze eerst Ayla en Fitz uit de auto gehaald. We hebben even geoefend met passeren op afstand en pas contact laten maken nadat wij het toestaan, maar wat ik bijzonder vond was dat Murf nu wel weer onderdanig was maar ook echt zelf heel graag contact wilde maken. Tot nog toe heeft hij dat eigenlijk alleen bij kleine honden, bij grotere honden vindt hij het meestal toch wel spannend (en bij Fitz en Djinn de eerste keer ook) en is hij veel afwachtender. Herkende hij ze dan zo snel? De wandeling met Fitz was alweer vier weken geleden en met Ayla nog weer langer geleden en dat was in een hele grote groep (de forumwandeling). Hoe dan ook, heel erg leuk om te zien en de begroeting ging 'gewoon' leuk, ze hebben lekker even over het grasveld gesjeesd.

Eerst even door het stof voor Fitz
Afbeelding

Hier ook even goed aan Fitz laten weten dat hij écht wel weet dat Fitz de grote baas is, daarna lekker rondrennen met Fitz en Ayla

Toen was het tijd om Djinn en Imp erbij te halen, waarbij Imp duidelijk liet weten dat Murf het niet in z'n bolle harses moest halen om met haar te sollen :rambo: . En die kleine smurf snapt dat perfect, hij raakt er ook totaal niet van ontdaan ofzo maar houdt gewoon respectvol afstand. Later heeft hij nog wel contact gemaakt, de ene keer door met een boogje naar haar toe te lopen en weer af te wenden als ze daar aanleiding toe gaf en de andere keer door toch even een speluitnodiging te maken die Imp zowaar af en toe kort aannam.

Kennismaken met Imp, Djinn en later nog passerende roedel

Djinn wilde eerst niet zoveel van Murf, hij was nu een stuk groter en vorige keer had hij haar op het eind een paar keer ondergeschoffeld toen hij ontdekt had dat hij dat kon. Maar ze ontdooide al snel en zo hebben ze weer veel met elkaar gespeeld. Wel ging Murf door nadat ze allebei al hartstikke moe waren en toen nam Kayltje Djinn op de arm: Djinn blij en Murf werd ook meteen veel rustiger.

Speelse Djinnie

Fitz wilde ook wel met hem spelen maar dat gaat echt zo lomp :LOL: . Murf is gelukkig wel wat gewend en laat zich gewoon vallen en gaat met buikje omhoog liggen als het hem te lomp gaat (en rent daarna weer achter Fitz aan voor hetzelfde spelletje). Heilig respect ook voor Fitz trouwens.

Imp vond het eerst maar stom maar ook zij kreeg er wel vertrouwen in dat dit wel goed volk was en heeft het toen lekker naar haar zin gehad.

En Murf vond het weer heerlijk om in zo'n veilige roedel te lopen en natuurlijk te donderjagen :I: .

Op het strandje

Ayla heeft niet zoveel contact met Murf gezocht, die had het drukker met lekker meelopen met stoere Fitz. Maar toen we nog een tijd stonden na te praten bij de auto met alleen Ayla en Murf nog erbij zocht Murf wél veel contact met Ayla... Piesen met de poot omhoog doet hij nog niet maar er kwamen wel allerlei instincten omhoog met lekker ruikende Ayla :80: . Typisch reugedrag en het duurde even voordat ik het willen bestijgen af ging kappen omdat ik dat gedrag niet wil toestaan, maar ik stond het in eerste instantie gewoon vol ongeloof te bekijken :oohja: . Dacht dat dit op deze leeftijd helemaal nog niet zou spelen dus moest even schakelen :mann: .

Met Kayltje was het weer hartstikke gezellig, we raken maar niet uitgeluld met elkaar. Ze had ook nog lekker thee en koek meegenomen die we bij de plas genuttigd hebben, genietend van de caproilen van het gespuis.

Niet makkelijk te zien, maar ze staan er alle vijf op
Afbeelding

Euh, Fitz :LOL:
Afbeelding

Whoei
Afbeelding

Nog meer whoei met Djinn
Afbeelding

Alle vijf een worstje
Afbeelding

Ayla ging nog lekker graven en Murf deed even mee
Afbeelding

Op de terugweg, beetje moe
Afbeelding

Ayla heeft hem nog even geholpen bij een kennismaking met een andere hond
Afbeelding

Alles op...
Afbeelding

Stom dat het op is
Afbeelding

Weet je heel zeker dat alles op is?
Afbeelding

Moehoehoe
Afbeelding

:slaap2:
Afbeelding

Thuis werd ie goed besnuffeld door Raaf, die rook vast Ayla
Afbeelding

Mijn scheetjes :I:
Afbeelding

Zo knus
Afbeelding

Lais had het te warm en was moed aan het verzamelen om op te staan
Afbeelding
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Smoushond
Posts in topic: 74

Re: Murphy ❤ Feestje met Fitz, Jinn, Imp, Ayla en Kayltje

Bericht door Smoushond »

Wat leuk om te zien dat hij zich zo anders gedraagt bij elke hond ☺️ En dat kunstje kan Bertus ook al bij Heavy 😂😂
Is het daar aan die plas altijd zo rustig?
Afbeelding
Annets

Bericht door Annets »

Annets schreef: 28 dec 2021, 11:56 Altijd fijn als ze zo bij je liggen. :hartjes:
Lekker :I: . Waarom komt James pas op de bank sinds de knagers er niet meer zijn?
[/quote]

Toen ze er waren, moest James s'avonds in zijn mand blijven omdat hij de knagers niet leuk vond.
Dan zou het 1 hap zijn en knagers weg.
Overdag was hij wel op de bank, maar niet zo knuffelig.
Afbeelding
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Wat een feestje voor hem! En de andere honden natuurlijk. hahahahhaa. Bij de eerste foto met die fleece, dacht ik, dat hij de kerstman vermoord had. WHOEHAHAHAHA.

Lekkere ervaring in hondentaal opgedaan. Fijn zo met elkaar.
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Smoushond schreef: 28 dec 2021, 20:57 Wat leuk om te zien dat hij zich zo anders gedraagt bij elke hond ☺️ En dat kunstje kan Bertus ook al bij Heavy 😂😂
Is het daar aan die plas altijd zo rustig?
Ja ik vind het zo mooi :hartjes: . Oh echt, Bertus ook al? Misschien is het best normaal dan?

Ik weet niet of het altijd zo rustig is bij die plas, op de paden en bij de parkeerplaats zijn we best wat honden tegengekomen (voor mij was het druk in vergelijking met het bos hier) maar bij de plas helemaal niets. Ik was er bij de forumwandeling niet meer bij bij de plas maar ik geloof dat er toen ook niet veel honden bij kwamen.

Borderbende schreef: 29 dec 2021, 07:00 Wat een feestje voor hem! En de andere honden natuurlijk. hahahahhaa. Bij de eerste foto met die fleece, dacht ik, dat hij de kerstman vermoord had. WHOEHAHAHAHA.

Lekkere ervaring in hondentaal opgedaan. Fijn zo met elkaar.
Haha, misschien als hij volwassen is maar nu is ieder mens nog geweldig leuk, zelfs verkleedde mensen :cheer: . Ik moet in elk geval goed m'n best doen als ik hem niet naar iemand toe wil laten gaan.

Het was weer heel waardevol om dit zo te kunnen doen met Kayltje en vier van zulke verschillende honden. Gezellig was het ook nog :bakkie: .

Annets schreef: 28 dec 2021, 22:10Toen ze er waren, moest James s'avonds in zijn mand blijven omdat hij de knagers niet leuk vond.
Dan zou het 1 hap zijn en knagers weg.
Overdag was hij wel op de bank, maar niet zo knuffelig.
Oh dan is het wel extra genieten nu van James.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 29 dec 2021, 21:49 Oh echt, Bertus ook al? Misschien is het best normaal dan?
Ja hoor, een 'pup' hier vandaan (wel volwassen teef) is ooit gedekt door een échte pup van 5 maand en was prima drachtig :F: .
Die mensen dachten ook dat het nog niet kon :F: .
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Bertus plast ook al met zijn poot omhoog en meerdere keren op een wandeling. Een paar weken geleden rook hij ook al onder de staart van een teefje op puppycursus op de bekende manier 😉 geen pup meer hoor
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Weer puppyles gehad, deze keer puppyles-deluxe. We zouden maar twintig minuten hebben met twee man namelijk, maar we waren de laatsten van de dag en de twintig minuten werden bijna een uur, onverwachte bonus dus!

We hebben eerst weer een rondje apenkooien mogen doen op het parcourtje wat er vorige week ook stond. Daarna moest ik Murf op zo'n pinda zien te krijgen met vier poten en hem er dan ook op laten balanceren. Dat was nog niet eenvoudig want hij maakte zich zó lang dat hij in de lengte over dat ding kon hangen zonder z'n achterpoten van de grond te halen :LOL: . Uiteindelijk lukte het toch maar toen ging hij er weer op liggen ipv erop te staan, een slimmerik is het wel :F: . Toen toch ook nog staand erop gekregen en dat balanceren was hard werken voor hem!
Daarna nog op een ander balansding met alleen de voorpootjes erop en toen nog aan de achterpootjes achteruit ergens opzetten gewerkt.
We hebben ook nog twee keer mogen oefenen met roepen en dat doet ie toch zo leuk :I: .

Hij heeft ook nog een tijdje gespeeld met het andere pupje, een 13 weken oude kruising lab x heidwachtel (wat zou die gewogen hebben, zo'n 7/8 kilo?), dat was heel erg leuk om te zien. Murf is ruim 15kg en bijna 20 weken dus dat was wel een verschilletje. In het begin was Murf vooral bezig met ruw spel en verloor het pupje steeds z'n balans maar al gauw liet Murf zichzelf vallen en werd het héél erg leuk spel voor ook het andere pupje. Heel bijzonder om te zien hoe Murf zich aanpaste, voor mij voelt dat best bijzonder met een pup op deze leeftijd, maar ik weet niet of dat klopt. Ook wel grappig om te zien dat dit pupje nu probeerde onder Murf door te lopen, zoals Murf dat bij Lais deed en nog bij Raaf doet :F: . Ik vind een heel mooi pupje trouwens, zo lekker rank en hoog op de pootjes :I: .

Speelfilmpje

Smoushond schreef: 30 dec 2021, 09:49 Bertus plast ook al met zijn poot omhoog en meerdere keren op een wandeling. Een paar weken geleden rook hij ook al onder de staart van een teefje op puppycursus op de bekende manier 😉 geen pup meer hoor
Hm okee, ik moet geloof ik gaan wennen aan het idee dat hij pup-af begint te raken, tsss, hij is pas 20 weken! Poot omhoog doet mijn kleine puppedupje nog niet :tongue: .

Inge O schreef: 30 dec 2021, 09:12Ja hoor, een 'pup' hier vandaan (wel volwassen teef) is ooit gedekt door een échte pup van 5 maand en was prima drachtig :F: .
Oh ja, ik geloof direct dat het al kan hoor! Ik zou het er zelf ook echt nooit op gokken, maar ik had eigenlijk gedacht dat ik met Lais haar komende loopsheid nog wel weg zou komen met een pup die daar nog niet beïnvloed door zou worden :') .
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 31 dec 2021, 19:43
Inge O schreef: 30 dec 2021, 09:12Ja hoor, een 'pup' hier vandaan (wel volwassen teef) is ooit gedekt door een échte pup van 5 maand en was prima drachtig :F: .
Oh ja, ik geloof direct dat het al kan hoor! Ik zou het er zelf ook echt nooit op gokken, maar ik had eigenlijk gedacht dat ik met Lais haar komende loopsheid nog wel weg zou komen met een pup die daar nog niet beïnvloed door zou worden :') .
Net zoals kinderen er met hun verstand niet bij kunnen dat hun ouders 'het' ooit gedaan hebben - laat staan nog doen :tongue: - kunnen ouders zich moeilijk voorstellen dat hun lieve schatjes al zover zijn :F: :engel: .

Leuk dat ze ook mochten spelen tijdens/na de les :ok: .
Sirene
Posts in topic: 23

Re: Murphy ❤ Spelen op puppyles

Bericht door Sirene »

Wat een heerlijk filmpje. Echt leuk spel die twee.
Echt super dat je cursus nog doorgaat en dat het zo leuk is. Je moet ook een keer een filmpje van de les maken hoor :ok:
pioenroos
Posts in topic: 21
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Wat een heerlijk woest spel terwijl het toch gelijkwaardig blijft :ok:
Afbeelding
Annets

Bericht door Annets »

Wat een heerlijk filmpje die spelende honden. :')
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ze spelen heel leuk 😊
Afbeelding
tibbie
Posts in topic: 9

Bericht door tibbie »

Wat ziet dat er weer leuk uit. Hier waren mijn beide zonen, schoondochter en de ijslander op bezoek, ivm oud en nieuw. Bij binnenkomst wilde Qi wel spelen, maar al snel vond ie het allemaal veel te druk in zijn huis en trok ie zich terug in zijn bench. Raar beest! De laatste dagen is ie ook wat onrustig, reageert op van alles buiten, met woest geblaf. Af en toe wordt ik er helemaal gek van. :neenee: helpt niet. Misschien heeft het toch met dat geknal buiten te maken, ook al heeft hij echt geen vuurwerkangst.
Afbeelding Afbeelding
SuzanneS

Bericht door SuzanneS »

Wat een casanova is het. Verleidt werkelijk iedereen die op zijn pad komt!
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Gisteren lekker veilig op het erf gebleven. In de ochtend reageerde hij binnen een paar keer een beetje op de carbidknallen (dan maakte ik even een feestje), 's middags hebben ze heerlijk een uur of anderhalf in de achtertuin gerommeld onder het 'genot' van diezelfde knallen. Hij had er niks van :pffff: . Okee, het was wel echt ver weg, maar toch :mann: . Lekker brokjes gezocht, gegraven, gerend, gespeeld met Raaf en balletjes, takjes en weet ik wat nog meer, door hoog gras gerend... hij had het ook helemaal te pakken, hij bleef maar sjezen af en toe :I: .

Lais vond er niet zoveel aan en die was midden in de tuin gaan liggen, heel atypisch :scratch: . Toen we weer binnen waren stond ze na een tijdje zo raar op van de bank en liep ze zo raar dat ik me best zorgen maakte. Ze liep wankel, heel traag, slapjes en 'moeilijk'. Last van artrose? Weer ataxie? Miltbloeding (ik weet het, beetje overdreven maar het deed me denken aan toen met Mister)? We maakten ons al een beetje zorgen over haar de afgelopen weken dus dit gaf wel even stress. Maar geen bleke slijmvliezen gelukkig maar ze bleek flinke koorts te hebben. Een jas uitgedaan bij haar en toen maar goed in de gaten gehouden of ze het dan nog te warm of toch weer te koud zou hebben want normaal moet die jas aan dus dit was echt raar. Wat ook heel raar was was dat ze geen kluif wilde, wat dat betreft is ze net zo'n eeuwig hongerige labrador: als ze iets te eten weigert dan is ze wel héél erg ziek :O: . Een zacht pensstaafje wilde er nog wel in gelukkig.

Murf was in elk geval heerlijk voldaan dus die heeft lekker gekloven, geslapen, maar ook weer met Raaf gespeeld. Om 23u45 zijn we nog met de honden naar buiten gegaan, bizar of beter heerlijk dat dat hier gewoon kan, zelfs met mijn superbange hond. Stilte, op af en toe een knal in de verte na. Lais had toen waterdunne diarree, dus duidelijk een darmvirus, gelukkig maar.

Om 24u heb ik nog even naar buiten gekeken en zag de 'normale' hoeveelheid vuurwerk in de verte maar daar kon je binnen met de gordijnen dicht niets van zien of horen dus de honden hebben er niets van gemerkt. Toen we naar bed gingen kneep ik 'em wel met Lais, ik had verwacht er nog wel een keer uit te moeten voor diarree maar wonder boven wonder heeft ze geen diarree meer gehad. Wel had ze nog koorts toen we gingen slapen, dus geen deken of extra jas en ergens gedurende de nacht heb ik even gevoeld en toen was de koorts gelukkig gezakt :cheer: . Toen heb ik haar toegedekt en kon ik opgelucht verder slapen. Gewoon diarree of overgeven maak ik me nooit zorgen over, maar ze was nu zo ziek (ze kon niet eens zelf het bed opkomen via de opstap en weigerde dus voor het eerst in haar leven iets eetbaars) dat ik me dus een beetje druk maakte. Gelukkig een storm in een glas water :mann: . Ben benieuwd of de andere honden nog last gaan krijgen, tot nog toe niks in elk geval.

Vandaag bezoek gehad en Murf doet het super. Hij kan er lekker bijblijven en rommelt gewoon wat aan, gaat ook lekker slapen en met Raaf spelen. Even werd hij wat bijterig naar het bezoek en toen ze een speeltje pakten ging het meteen goed. Zalig hondje :I: .

Inge O schreef: 31 dec 2021, 20:03Net zoals kinderen er met hun verstand niet bij kunnen dat hun ouders 'het' ooit gedaan hebben - laat staan nog doen :tongue: - kunnen ouders zich moeilijk voorstellen dat hun lieve schatjes al zover zijn :F: :engel: .

Leuk dat ze ook mochten spelen tijdens/na de les :ok: .
Haha. Nee maar ik dacht gewoon echt dat dat wat later kwam, weet ook niet waarom eigenlijk. Ja misschien toch omdat ie nog zo pupperig is :mann: .

Spelen wat tijdens de les, is wel echt een uitzondering en daar ben ik niet rouwig om maar dit was wel echt genieten van mijn heerlijk sociale ventje.

Sirene schreef: 31 dec 2021, 21:22 Wat een heerlijk filmpje. Echt leuk spel die twee.
Echt super dat je cursus nog doorgaat en dat het zo leuk is. Je moet ook een keer een filmpje van de les maken hoor :ok:
Ik heb weleens eerder iets proberen te filmen tijdens de les maar dat vind ik wel lastig hoor. Hm, ik heb hem weleens gefilmd dat hij lekker lag te spelen (man wat een genot, dat ie zo ontspannen is daar en gaat liggen en spelen), weet niet meer of ik dat geplaatst heb?

Annets schreef: 01 jan 2022, 08:39 Wat een heerlijk filmpje die spelende honden. :')
Smoushond schreef: 01 jan 2022, 10:56 Ze spelen heel leuk 😊
pioenroos schreef: 31 dec 2021, 22:59 Wat een heerlijk woest spel terwijl het toch gelijkwaardig blijft :ok:
Ik vind het zo knap van mijn veel zwaardere pup :I: :cheer: . Ik vond het andere pupje ook een erg leuk ding, ik weet te weinig van de heidewachtel om een idee te hebben van wat dat met het karakter doet maar om te zien vond ik het een snoepje. En best stoer ook, om toch zo met grote en onbekende Murf te spelen :I: .

tibbie schreef: 01 jan 2022, 14:50 Wat ziet dat er weer leuk uit. Hier waren mijn beide zonen, schoondochter en de ijslander op bezoek, ivm oud en nieuw. Bij binnenkomst wilde Qi wel spelen, maar al snel vond ie het allemaal veel te druk in zijn huis en trok ie zich terug in zijn bench. Raar beest! De laatste dagen is ie ook wat onrustig, reageert op van alles buiten, met woest geblaf. Af en toe wordt ik er helemaal gek van. :neenee: helpt niet. Misschien heeft het toch met dat geknal buiten te maken, ook al heeft hij echt geen vuurwerkangst.
Leuk dat hij wel even gespeeld heeft, vervelend dat hij zo onrustig was, kan best door de knallen zijn. Heb je nog met heel erg lekkers gestrooid bij elke knal?

SuzanneS schreef: 01 jan 2022, 17:40 Wat een casanova is het. Verleidt werkelijk iedereen die op zijn pad komt!
Ja daar begint het wel op te lijken, echt zo leuk :I: . Hij heeft mij ook enorm verleid, de kleine Casanova.
Ik heb het al vaker gezegd maar het is zo leuk om dingen met hem te onderenemen en ook het wandelen is zo ontspannen met hem, er gaat een wereld voor me open (met Willem loopt het ook ontspannen tegenwoordig, maar wel alleen maar vanuit huis, niet dat ik samen met hem ergens een gebied kan gaan ontdekken). Ik hoop zo dat het me lukt qua opvoeding/training om met zijn fijne karakter die wandelingen lekker ontspannen te houden, dat je gewoon ergens kunt gaan wandelen en hij in m'n buurt blijft, niet continu met wild bezig wil zijn, niet uitvalt, gewoon samen met mij op pad wil zijn. Dit is zó anders dan met welke andere hond, het geeft me heel veel extra plezier.
Afbeelding
Zamunda

Re: Murphy ❤ Jaarwisseling

Bericht door Zamunda »

Goed nieuws gekregen over de puppyles: de veiligheidsregio heeft toestemming gegeven voor puplessen in groepen :cheer: . Ben erg benieuwd of dit nu dan landelijk is, dat moet dan haast toch wel? Onze lessen gaan dus door, echt heel fijn.

Nog wat foto's van mijn ongelofelijk gezellige pup :I: .

De weegschaal wordt te klein vindt ie :F: . Hij is trouwens ongeveer 51cm hoog nu en 52cm lang (gemeten zoals @Sirene aangaf), nu met 20 weken.
Afbeelding

Even nog een paar keer proberen en dan zit ie er toch weer netjes op, wel zonder staart want dat past echt al lang niet meer
Afbeelding

Vorige week heeft ie voor het eerst een halsbandje omgehad. Niet helemaal voor het eerst want Sirene heeft ze ook een paar keer omgedaan maar dat was volgens mij maar een paar keer en de keer dat ik erbij was vond ie het (net als de andere pups) stom, elke keer weer krabben aan dat stomme ding. Dus ik was lekker de tuin ingegaan en had een hoop brokjes en een leuk speeltje meegenomen zodat ik hem lekker bezig kon houden en hem iets leuks kon laten beleven tijdens het omhebben van het stomme bandje... Ik deed hem om en hij had er helemaal niks van :LOL: . Dat was een korte training dus toen heb ik maar even een paar foto's gemaakt van de knappe vent
Afbeelding

Even luisteren wat de paarden achter hem aan het doen zijn
Afbeelding

En mij uitlachen om mijn uitgebreide voorbereiding :tongue:
Afbeelding

We hebben hem afgelopen week meegenomen op familiebezoek. Hij heeft het weer super gedaan, hij mocht deels los en deels hebben we hem in de ren gehad die we meegenomen hadden, ideaal. Op de heenweg heeft hij eerst een tijd op m'n schoot gezeten, meneertje Yoda :F:
Afbeelding

Toen nog een tijdje tussen ons in gelegen :slaap2:
Afbeelding

Halverwege zijn we even gestopt en daarna heb ik achterin een lekker plekje voor hem gemaakt en is hij voor het eerst en helemaal uit eigen keuze achterin gaan liggen. Op de terugweg heeft hij er de hele tijd gelegen, wat voor mij ook wel heel erg fijn was want het was best zwaar met hem op schoot en niet zo bevorderlijk voor m'n ischias (dat was vijf uur in de auto zitten duidelijk ook niet, voorlopig maar even niet herhalen want heb nu weer meer last, gekut).
Afbeelding

Met Willem samen gaat het ook echt goed, wat een genot!
Afbeelding

Ja, waarom stoor je ons
:19: ?
Afbeelding
Afbeelding
tibbie
Posts in topic: 9

Re: Murphy ❤ Foto's met 20 weken

Bericht door tibbie »

Wat een prachtig koppie heeft ie toch. Die foto met dat kleine stukje tong er uit... :I:
Afbeelding Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

Wat een heerlijk ding! En wat super fijn dat de lessen door blijven gaan , wij gaan 11 januari naar de eerste ‘puppyles’ en die blijft gewoon doorgaan dan maar met 2 pups desnoods in een groep.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 34
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Die laatste 2 foto's met Willem :I: geweldig!
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Wat een leuke update weer! Echt jammer dat je zo ver weg woont, was leuk geweest om de broers weer eens te herenigen. Hij is ook groter als Barrie nu als ik dat zo lees!

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakte om Lais, ik kan daar ook slecht tegen hoor. Gelukkig was het uiteindelijk niks.

Zo fijn dat die cursus gewoon weer door kan, wat een luxe! De mijne gaat de 15e weer verder als het goed is. Maar goed, we vermaken ons nu ook goed.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Heerlijk hoe hij zo ontspannen op de foto`s staat, ook met Willem. Tof!
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 30
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat lief dat hij zo goed gaat met Willem :I:

Hier mogen de cursussen doorgaan als je de groep opsplitst in tweetallen die niet mengen. En die tweetallen moeten onderling zelf 1,5 meter afstand houden. Okee... best hoor.
Afbeelding
Plaats reactie